Fotorelacja: Wymiana przedniego łącznika stabilizatora

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Balor » 23 lut 2013, 19:04

Witajcie serdecznie.
Jako,że dzisiaj bawiłem się w wymianę łącznika stabilizatora, to postanowiłem zrelacjonować swoją naprawę.Za wszelkie niezgodności ze sztuką mechaniki samochodowej wybaczcie-to mój pierwszy raz :D
Kilka dni temu zauważyłem,że jeżdżę z urwanym przednim,lewym łącznikiem stabilizatora.
W zaprzyjaźnionym sklepie zakupiłem jakieś z dolnej półki:
23022013324.jpg

Zaczynamy jakbyśmy wymieniali koło-tego nie będę opisywał <rotfl>
Następnie wziąłem się za przygotowania do wyjęcia starego.W moim przypadku klucz 14 oczkowy i 6 ampulowy- oczywiście na nic się zdały te klucze.Jedynym słusznym wsparciem w przypadku tak zapieczonych i pordzewiałych śrub była zwykła kątówka (diaks) z tarczą do metalu.
Co podpowiem to warto wziąć tarczę już trochę zjechaną, wtedy łatwiej manewrować diaksem.
Druga rzecz na którą trzeba zwrócić uwagę, to żeby podczas cięcia nie zahaczyć przewodu hamulcowego, bo będzie źle :)
Na zdjęciu zaznaczyłem ten newralgiczny punkt:
1.jpg

Co do śruby górnej, można ciąć wzdłuż jej osi, dolną natomiast łatwiej po prostu odciąć.
Po przecięciu górną nakrętkę można potraktować jakimś przecinakiem, śrubokrętem etc.,żeby odpadła.
Następnie wyciągamy nasz stary stabilizator-w moim przypadku dwie części :D
Tak to wygląda już po operacji cięcia:
po odcięciu.jpg

23022013321.jpg

Kolejnym bardzo przydatnym elementem w tej wymianie jest żabka hydrauliczna, którą podkładamy w taki oto sposób pod zwrotnicę:
4.jpg

posłuży nam ona do ustawienia otworu, w który mamy włożyć nowy stabilizator.
Wkładamy jedną stronę nowego stabilizatora w dolny otwór i delikatnie nakręcamy nakrętkę.
Następnie naszą żabką unosimy całą kolumnę do momentu, aż górny otwór pokryje się z drugim końcem nowego stabilizatora i wkładamy go w otwór.Nakręcamy nakrętkę i teraz już obydwie nakrętki dokręcamy na maxa.Teraz krótka przerwa na <faja> i oglądanie swoich efektów pracy:
założona nówka.jpg

Zakładamy kółeczko i bierzemy się za drugą stronę :)
Wybaczcie za niefachową i ewentualnie błędną terminologię.
Mam nadzieję,że przyda się ta fotorelacja dla początkujących-zawsze parę groszy w kieszeni, a satysfakcja gwarantowana. <rotfl>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lis 2012, 17:59
Posty: 26
Skąd: Marki
Auto: Mazda 6, GY, 2,0 citd 121 KM, rok produkcji:2003

Postprzez dobrzyn22 » 23 lut 2013, 19:28

dorzucam do fotorelacji <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez pablo33 » 23 lut 2013, 20:34

Jak na pierwszy raz dobrze wykonana praca <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2012, 01:16
Posty: 655 (3/4)
Skąd: Janow Lubelski
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147 km Exclusive, 2006r. LPG Stag 300 Premium
Czarna Śliwka

Postprzez Mandey » 23 lut 2013, 20:51

Dobra robota <spoko>
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6