Fotorelacja – Regulacja ogranicznika drzwi
1, 2
Witam.
W mojej M6 Kombi, tylne drzwi zamykają się praktycznie same. Problem polega na tym że podczas wysiadania często dostaje się drzwiami, ponieważ same się zamykają. Mam pytanie: czy jest możliwość regulacji ogranicznika w taki sposób by drzwi po otworzeniu pozostawały w swoim położenie czy może jakiś inny element za to odpowiada?
W mojej M6 Kombi, tylne drzwi zamykają się praktycznie same. Problem polega na tym że podczas wysiadania często dostaje się drzwiami, ponieważ same się zamykają. Mam pytanie: czy jest możliwość regulacji ogranicznika w taki sposób by drzwi po otworzeniu pozostawały w swoim położenie czy może jakiś inny element za to odpowiada?
- Od: 20 lut 2011, 21:45
- Posty: 55
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 -2.0 Diesel (CiTD) GY 136KM
tak da się to naprawić – sam robiłem to tuż po zakupie – przy pakowaniu dziecka do fotelika dostawałem drzwiami w plecy.
po kolei ;
1. Rozbierasz tapicerkę drzwi – delikatnie, jest na śrubkach (gdzieś w rączce oraz na dole pod głośnikiem ale nie pamiętam dokładnie) – a następnie są zatrzaski – tu trzeba delikatnie jak w każdym aucie.
2. potrzebujesz dostać się do mechanizmu, który jest odpowiedzialny za ściskanie ogranicznika drzwi – tak aby w jego zagłębieniach się zatrzymywać – aby to zrobić – delikatnie odrywasz kawałek wewnętrznego wyciszenia drzwi – taka pianka, tylko na wysokości tego mechanizmu i go odkręcasz, wyciągasz i
3. mechanizm jest prosty w rozłożeniu i działaniu – na pewno jest w nim dużo piachu i śmieci i nie dociska tak jak trzeba
4. są tam 2 gumki prostokątne w środku – ja wsadziłem je odwrotnie niż były – tak aby mocniej dociskały – a plastiki dociskane przez te gumki – mocno zeszlifowałem – tak aby szczelina pomiędzy nimi była mniejsza – każdy o jakieś 2 mm.
5. teraz wszystko wyczyszczone składasz i dobrze smarujesz gęstym smarem i montujesz do drzwi – na początku po montażu – musi chodzić ciężko, szybko się to wyrobi – ale u mnie po roku trzyma jak nówka – idealnie
wygląda to tak :
http://moto.allegro.pl/ogranicznik-drzw ... 85633.html
całe działanie odbywa się w tym kawałku blaszki który jest w drzwiach.
robota na wszystkich drzwiach – u mnie sam robiłem w 2 godziny – ale miałem do dyspozycji dobry warsztat, imadło, ropę do czyszczenia, smar, klucze (głównie torx) oraz elektryczne koło szlifierskie więc zrobiłem to na prawdę szybko.
powodzenia – zrób foto i daj relację – ja nie miałem aparatu
po kolei ;
1. Rozbierasz tapicerkę drzwi – delikatnie, jest na śrubkach (gdzieś w rączce oraz na dole pod głośnikiem ale nie pamiętam dokładnie) – a następnie są zatrzaski – tu trzeba delikatnie jak w każdym aucie.
2. potrzebujesz dostać się do mechanizmu, który jest odpowiedzialny za ściskanie ogranicznika drzwi – tak aby w jego zagłębieniach się zatrzymywać – aby to zrobić – delikatnie odrywasz kawałek wewnętrznego wyciszenia drzwi – taka pianka, tylko na wysokości tego mechanizmu i go odkręcasz, wyciągasz i
3. mechanizm jest prosty w rozłożeniu i działaniu – na pewno jest w nim dużo piachu i śmieci i nie dociska tak jak trzeba
4. są tam 2 gumki prostokątne w środku – ja wsadziłem je odwrotnie niż były – tak aby mocniej dociskały – a plastiki dociskane przez te gumki – mocno zeszlifowałem – tak aby szczelina pomiędzy nimi była mniejsza – każdy o jakieś 2 mm.
5. teraz wszystko wyczyszczone składasz i dobrze smarujesz gęstym smarem i montujesz do drzwi – na początku po montażu – musi chodzić ciężko, szybko się to wyrobi – ale u mnie po roku trzyma jak nówka – idealnie
wygląda to tak :
http://moto.allegro.pl/ogranicznik-drzw ... 85633.html
całe działanie odbywa się w tym kawałku blaszki który jest w drzwiach.
robota na wszystkich drzwiach – u mnie sam robiłem w 2 godziny – ale miałem do dyspozycji dobry warsztat, imadło, ropę do czyszczenia, smar, klucze (głównie torx) oraz elektryczne koło szlifierskie więc zrobiłem to na prawdę szybko.
powodzenia – zrób foto i daj relację – ja nie miałem aparatu
- Załączniki
-
-
-
-
Ostatnio edytowano 3 lis 2012, 21:49 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 2 razy
Powód: prosze wrzucac zdjecia... bo za 3 miesiace nikt nie bedzie wiedzial co i jak...
Powód: prosze wrzucac zdjecia... bo za 3 miesiace nikt nie bedzie wiedzial co i jak...
- Od: 13 kwi 2011, 10:12
- Posty: 167
- Skąd: Częstochowa
- Auto: ford cmax
Dzięki za szczegółowy opis. Niestety ja nie mam warsztatu, mam tylko parking pod blokiem i to jest niestety mój problem. Jak się zrobi ciepło to coś spróbuję pokombinować bo na razie w Krakowie jest – 16 st C.
- Od: 20 lut 2011, 21:45
- Posty: 55
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 -2.0 Diesel (CiTD) GY 136KM
może wystarczy spraym do czyszczenia hamulcy popsikać w ten ściskacz, aby go oczyścić z ciał obcych..
pozdr.E
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
może pomoże – ale nie sądzę – u mnie te ściskacze były mocno zużyte – miały starte krawędzie dociskające, i nawet jakby były super ściśnięte – nie trzymałyby za dobrze – po to szlifowanie w celu zwężenia szczeliny.
ten mechanizm jest dość szczelnie zamknięty i nawet jak się tam psiknie – to i tak bród pozostanie w nim
ten mechanizm jest dość szczelnie zamknięty i nawet jak się tam psiknie – to i tak bród pozostanie w nim
- Od: 13 kwi 2011, 10:12
- Posty: 167
- Skąd: Częstochowa
- Auto: ford cmax
Witam,
Rozumiem że należy rozgiąć blaszki aby dostać się do środka mechanizmu? u mnie są one bardzo mocno niestety wprasowane i jest problem z ich podważeniem.
Posiada ktoś może jakiś sprawdzony sposób aby dostać się do środka ?
Rozumiem że należy rozgiąć blaszki aby dostać się do środka mechanizmu? u mnie są one bardzo mocno niestety wprasowane i jest problem z ich podważeniem.
Posiada ktoś może jakiś sprawdzony sposób aby dostać się do środka ?
- Od: 25 mar 2011, 13:35
- Posty: 211
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6 2.0CITD 136km
ja robiłem to co prawda ok rok temu – ale pamiętam, że po wyjęciu mechanizmu z drzwi – trzeba było go rozłożyć – wystarczyło poodginać blaszki zabezpieczające – zwykłym płaskim śrubokrętem – w imadle i masz całość jak na dłoni.
- Od: 13 kwi 2011, 10:12
- Posty: 167
- Skąd: Częstochowa
- Auto: ford cmax
maarec napisał(a):plastiki dociskane przez te gumki – mocno zeszlifowałem – tak aby szczelina pomiędzy nimi była mniejsza
Mozesz to jakos zobrazowac np. w paincie?
-
mscorp
Pioteq25 napisał(a):Zostały mi tylko jedne drzwi do przeróbki i jak będę je robił, to zrobię fotorelację.
czekamy
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Dzisiaj się za to wezmę i zrobię fotki.
https://picasaweb.google.com/1095458801 ... directlink
Do odgięcia zaczepów przyda się imadło. Za dużo nie polecam odginać, bo będą pękać.
Blaszki mają po 1mm grubości po obu stronach. ściskacze teflonowe (białe) spiłowane o ok 2mm – zaznaczone na fotkach. Całość dobrze wymyć, odtłuścić i solidnie posmarować smarem.
Po tym zabiegu drzwi chodzą jak nowe
https://picasaweb.google.com/1095458801 ... directlink
Do odgięcia zaczepów przyda się imadło. Za dużo nie polecam odginać, bo będą pękać.
Blaszki mają po 1mm grubości po obu stronach. ściskacze teflonowe (białe) spiłowane o ok 2mm – zaznaczone na fotkach. Całość dobrze wymyć, odtłuścić i solidnie posmarować smarem.
Po tym zabiegu drzwi chodzą jak nowe
Dobra fotorelacja, choć ostatnie zdjęcie "mówi" najwięcej
Na pewno będzie dodane do tematu fotorelacji.
Na pewno będzie dodane do tematu fotorelacji.
-
mscorp
Zrobiłem więcej fotek, na których widać gdzie są ukryte śruby. Całę szczęście, że wystarcz odkręcić głośnik do wyjęcia ograniczników.
Jak ktoś ma obawy przed odrywaniem boczków, to powiem że robiłem to już z 10 raz i wszystkie kołki mają się dobrze
Jak ktoś ma obawy przed odrywaniem boczków, to powiem że robiłem to już z 10 raz i wszystkie kołki mają się dobrze
Pioteq25 napisał(a):Zrobiłem więcej fotek,
a moze opiszesz krok po kroku i zapodasz zdjecia w watku?
juz przeciez kazdy moze dodawac zalaczniki
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Serwus
Ja również miałem ten sam problem opadających drzwi i moją jedyną ingerencją w oryginalny mechanizm było dołożenie wyciętego pod wymiar kostki gumowej ogranicznika kawałka dętki i wszystko po złożeniu działa jak nówka
Poniżej parę fotek
Ja rozkręciłem wszystkie śruby mocujące i dostałem się po ogranicznik z dołu pod głośnikiem
Ja również miałem ten sam problem opadających drzwi i moją jedyną ingerencją w oryginalny mechanizm było dołożenie wyciętego pod wymiar kostki gumowej ogranicznika kawałka dętki i wszystko po złożeniu działa jak nówka
Poniżej parę fotek
Ja rozkręciłem wszystkie śruby mocujące i dostałem się po ogranicznik z dołu pod głośnikiem
Panowie nie rozumiem tylko kurna jednego.. Szlfujecie te kostki takie skoro je ze szlifujemy to przeciez w tej puszce metalowej bedzie mniej miejsca i mniej oporu z tego co ja widze. Pytam bo jutro sie do tego szukuje. Lewe drzwi bez oporu :/ Sie zastanawiam czy samo czyszczenie i smarowanie cos da czy nie bede musial czegos dopchac zeby opor powstal. Bym byl wdzieczny jak ktos odp poradzi.
- Od: 7 sty 2014, 16:05
- Posty: 29
- Auto: Mazda 6, diesel 2,0 121 km , 2006
Torreto.. Szlifuje sie te plastiki po obu stronach i zaklada ten klocek gumowy odwrotnie czyli nie na leżąco tylko na stojąco.. UWAGA Cieżko wchodzi na stojaka ten klocek gumowy!!, ale jak juz wejdzie i wszystko sie zlozy to drzwi chodzą idealnie!NIE potrzeba zadnych detek czy podkladek!! Wiem bo tak robiłem Robota zajumje około 2 godzin wszystkie drzwi, spokojnie przez głośniczek wyciagniesz caly ogranicznik
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6