Fotorelacja – Regulacja ogranicznika drzwi

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez PANDA16 » 8 lut 2012, 13:45

Witam.

W mojej M6 Kombi, tylne drzwi zamykają się praktycznie same. Problem polega na tym że podczas wysiadania często dostaje się drzwiami, ponieważ same się zamykają. Mam pytanie: czy jest możliwość regulacji ogranicznika w taki sposób by drzwi po otworzeniu pozostawały w swoim położenie czy może jakiś inny element za to odpowiada?
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 21:45
Posty: 55
Skąd: Kraków
Auto: M6 -2.0 Diesel (CiTD) GY 136KM

Postprzez maarec » 8 lut 2012, 14:09

tak da się to naprawić – sam robiłem to tuż po zakupie – przy pakowaniu dziecka do fotelika dostawałem drzwiami w plecy.

po kolei ;

1. Rozbierasz tapicerkę drzwi – delikatnie, jest na śrubkach (gdzieś w rączce oraz na dole pod głośnikiem ale nie pamiętam dokładnie) – a następnie są zatrzaski – tu trzeba delikatnie jak w każdym aucie.

2. potrzebujesz dostać się do mechanizmu, który jest odpowiedzialny za ściskanie ogranicznika drzwi – tak aby w jego zagłębieniach się zatrzymywać – aby to zrobić – delikatnie odrywasz kawałek wewnętrznego wyciszenia drzwi – taka pianka, tylko na wysokości tego mechanizmu i go odkręcasz, wyciągasz i

3. mechanizm jest prosty w rozłożeniu i działaniu – na pewno jest w nim dużo piachu i śmieci i nie dociska tak jak trzeba

4. są tam 2 gumki prostokątne w środku – ja wsadziłem je odwrotnie niż były – tak aby mocniej dociskały – a plastiki dociskane przez te gumki – mocno zeszlifowałem – tak aby szczelina pomiędzy nimi była mniejsza – każdy o jakieś 2 mm.

5. teraz wszystko wyczyszczone składasz i dobrze smarujesz gęstym smarem i montujesz do drzwi – na początku po montażu – musi chodzić ciężko, szybko się to wyrobi – ale u mnie po roku trzyma jak nówka – idealnie

wygląda to tak :

1.jpg



http://moto.allegro.pl/ogranicznik-drzw ... 85633.html

całe działanie odbywa się w tym kawałku blaszki który jest w drzwiach.

robota na wszystkich drzwiach – u mnie sam robiłem w 2 godziny – ale miałem do dyspozycji dobry warsztat, imadło, ropę do czyszczenia, smar, klucze (głównie torx) oraz elektryczne koło szlifierskie więc zrobiłem to na prawdę szybko.

powodzenia – zrób foto i daj relację – ja nie miałem aparatu :(
Załączniki
3.jpg
2.jpg
2.0.jpg
1.jpg
Ostatnio edytowano 3 lis 2012, 21:49 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 2 razy
Powód: prosze wrzucac zdjecia... bo za 3 miesiace nikt nie bedzie wiedzial co i jak...
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 10:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Postprzez PANDA16 » 8 lut 2012, 14:16

Dzięki za szczegółowy opis. Niestety ja nie mam warsztatu, mam tylko parking pod blokiem i to jest niestety mój problem. Jak się zrobi ciepło to coś spróbuję pokombinować bo na razie w Krakowie jest – 16 st C.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 21:45
Posty: 55
Skąd: Kraków
Auto: M6 -2.0 Diesel (CiTD) GY 136KM

Postprzez Enduro » 8 lut 2012, 16:13

może wystarczy spraym do czyszczenia hamulcy popsikać w ten ściskacz, aby go oczyścić z ciał obcych..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez maarec » 8 lut 2012, 21:17

może pomoże – ale nie sądzę – u mnie te ściskacze były mocno zużyte – miały starte krawędzie dociskające, i nawet jakby były super ściśnięte – nie trzymałyby za dobrze – po to szlifowanie w celu zwężenia szczeliny.

ten mechanizm jest dość szczelnie zamknięty i nawet jak się tam psiknie – to i tak bród pozostanie w nim
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 10:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Postprzez Pabllo » 29 lut 2012, 00:23

ja mam tak przy wszystkich 4 drzwiach, jak rozbiorę postaram się zrobić wskazówki i dać zdjęcia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 16:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez Elmerwawa » 29 maja 2012, 17:19

Witam,
Rozumiem że należy rozgiąć blaszki aby dostać się do środka mechanizmu? u mnie są one bardzo mocno niestety wprasowane i jest problem z ich podważeniem.
Posiada ktoś może jakiś sprawdzony sposób aby dostać się do środka ?
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez maarec » 29 maja 2012, 21:18

ja robiłem to co prawda ok rok temu – ale pamiętam, że po wyjęciu mechanizmu z drzwi – trzeba było go rozłożyć – wystarczyło poodginać blaszki zabezpieczające – zwykłym płaskim śrubokrętem – w imadle i masz całość jak na dłoni.
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 10:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Postprzez Elmerwawa » 30 maja 2012, 00:24

Już temat ogarnąłem,ale dzięki wielkie ja użyłem punktaka pneumatycznego i udało się w końcu odgiąć blaszki za pomocą śrubokręta :D
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez mscorp » 15 cze 2012, 19:53

maarec napisał(a):plastiki dociskane przez te gumki – mocno zeszlifowałem – tak aby szczelina pomiędzy nimi była mniejsza

Mozesz to jakos zobrazowac np. w paincie?
mscorp
 

Postprzez Pioteq25 » 15 cze 2012, 23:23

Zostały mi tylko jedne drzwi do przeróbki i jak będę je robił, to zrobię fotorelację.
Generalnie robota banalna i jedynie trzeba uważać, aby nie rozgiąć za mocno zaczepów, bo pękają.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Wojtek » 16 cze 2012, 06:23

Pioteq25 napisał(a):Zostały mi tylko jedne drzwi do przeróbki i jak będę je robił, to zrobię fotorelację.

czekamy <spoko>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Pratt » 17 cze 2012, 16:28

No i jak z tą Fotorelacją Piotreq??? <co?>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 12:14
Posty: 41
Auto: Mazda 6 GY 2,0 CiTD 121 KM MZR-CD 2003 r.

Postprzez Pioteq25 » 18 cze 2012, 15:41

Dzisiaj się za to wezmę i zrobię fotki.

https://picasaweb.google.com/1095458801 ... directlink

Do odgięcia zaczepów przyda się imadło. Za dużo nie polecam odginać, bo będą pękać.
Blaszki mają po 1mm grubości po obu stronach. ściskacze teflonowe (białe) spiłowane o ok 2mm – zaznaczone na fotkach. Całość dobrze wymyć, odtłuścić i solidnie posmarować smarem.
Po tym zabiegu drzwi chodzą jak nowe :D
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez mscorp » 21 cze 2012, 06:25

Dobra fotorelacja, choć ostatnie zdjęcie "mówi" najwięcej :)
Na pewno będzie dodane do tematu fotorelacji.
mscorp
 

Postprzez Pioteq25 » 21 cze 2012, 16:08

Zrobiłem więcej fotek, na których widać gdzie są ukryte śruby. Całę szczęście, że wystarcz odkręcić głośnik do wyjęcia ograniczników.

Jak ktoś ma obawy przed odrywaniem boczków, to powiem że robiłem to już z 10 raz i wszystkie kołki mają się dobrze :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Wojtek » 21 cze 2012, 17:15

Pioteq25 napisał(a):Zrobiłem więcej fotek,

a moze opiszesz krok po kroku i zapodasz zdjecia w watku?
juz przeciez kazdy moze dodawac zalaczniki ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez skaryf » 11 maja 2014, 14:02

Serwus
Ja również miałem ten sam problem opadających drzwi i moją jedyną ingerencją w oryginalny mechanizm było dołożenie wyciętego pod wymiar kostki gumowej ogranicznika kawałka dętki i wszystko po złożeniu działa jak nówka

Poniżej parę fotek

Obrazek

Ja rozkręciłem wszystkie śruby mocujące i dostałem się po ogranicznik z dołu pod głośnikiem

Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 mar 2014, 16:51
Posty: 4 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda Xedos
Mazda 6 Station Wagon
Mazda 6 GH Kombi

Postprzez Torretoo » 12 cze 2015, 19:44

Panowie nie rozumiem tylko kurna jednego.. Szlfujecie te kostki takie skoro je ze szlifujemy to przeciez w tej puszce metalowej bedzie mniej miejsca i mniej oporu z tego co ja widze. Pytam bo jutro sie do tego szukuje. Lewe drzwi bez oporu :/ Sie zastanawiam czy samo czyszczenie i smarowanie cos da czy nie bede musial czegos dopchac zeby opor powstal. Bym byl wdzieczny jak ktos odp poradzi.
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2014, 16:05
Posty: 29
Auto: Mazda 6, diesel 2,0 121 km , 2006

Postprzez dodek233 » 12 cze 2015, 21:13

Torreto.. Szlifuje sie te plastiki po obu stronach i zaklada ten klocek gumowy odwrotnie czyli nie na leżąco tylko na stojąco.. UWAGA Cieżko wchodzi na stojaka ten klocek gumowy!!, ale jak juz wejdzie i wszystko sie zlozy to drzwi chodzą idealnie!NIE potrzeba zadnych detek czy podkladek!! Wiem bo tak robiłem :) Robota zajumje około 2 godzin wszystkie drzwi, spokojnie przez głośniczek wyciagniesz caly ogranicznik ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2015, 16:10
Posty: 73 (2/1)
Skąd: Łańcut - Rzeszów PL
Auto: Mazda 6 GG SEDAN
2,3+LPG TOP SPORT
Rok 2002
BLUE METALIC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6