[AJ] Rozmiar tłoków. Czy można coś dopasować? Silnik 3.0 V6

Postprzez Globy » 18 lis 2008, 14:11

Hi,

czy może ktoś mi potwierdzić dopasowanie tłoków z ww. aut? Wiem, że z Jaguara powinny pasować i występują tylko w zestawie z pierścieniem i korbą. Od Forda silnik 3.0 w Maździe odróżniają zmienne fazy rozrządu, ale może tłoki są takie same? Zna ktoś sklepy w Stanach, skąd można ściągnąc oryginalne części przez sieć? Dziękuję za wszelką pomoc.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez voytecku » 18 lis 2008, 14:28

Globy napisał(a):Zna ktoś sklepy w Stanach, skąd można ściągnąc oryginalne części przez sieć?

Ja robie/robilem zakupy w www.tasca.com

Pozdrawiam,
voytecku,.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Globy » 18 lis 2008, 14:53

Dzięki, Wojtku – ten sklep śmiga na engine trademotion.com, tam niestety nie mają... Są do Mercury, Lincolnów i Fordów, lecz nie mam pewności, czy pasują. Szukam <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Jaksa » 18 lis 2008, 22:35

Prezes ,remontujesz juz furke ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 19 lis 2008, 00:08

Jaksa napisał(a):Prezes ,remontujesz juz furke ?

Jakby co to znam człowieka, który dorabia pierścienie do każdego silnika.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Globy » 19 lis 2008, 00:26

Dzięki <usmiech> Szukam nowych tłoków, żeby to pojeździło i trochę na złość w Maździe nie ma, a ogólnie występują w komplecie z pierścieniem i korbą. Fajnie, gdyby pasowały od ST.

Jaksa napisał(a):Prezes ,remontujesz juz furke ?

Tak, jeszcze nie zdążyłem się pocieszyć ;) Silnik okazał się totalnym szmelcem i nie wiem, czy go podmienili, czy po wymianie oleju pokazał swoje oblicze, ale remontuję.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez GILB » 19 lis 2008, 06:52

jeśli nie masz uszkodzonego progu ogniowego na tłoku i denko jest ok to nie ma sensu wymieniać tłoków,
zmień pierścienie i zabij nowe tuleje i będzie autko hulać

denko tłoka w M6 3.0 jest wypukłe i w całości obrabiane,
w Fordach część denka jest odlewana na gotowo i jest lekko wklęsłe (widziałem tylko 2.5 l),
wynika z tego, że pasować nie będzie bo zmienia się wymiar kompresyjny
blok silnika Forda ale głowice inne

średnica tłoka fi 89 do Mazdy produkowane w Federal Mogul South Bend
dla Forda robi Mahle

cena takich tłoków będzie duża,
lepiej wysłać tłok do firmy (Niemcy) która robi tłoki kute, i wyjdzie nawet taniej
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez Globy » 21 lis 2008, 16:43

Tak, w skrócie efekty mojego śledztwa – koledzy z amerykańskich for piszą, że bebechy pasują od Mondeo ST220. Nie mogę jednak potwierdzić tej informacji.

Niestety do żadnego z tych silników (Ford/Mercury/Jaguar/Mazda) nie ma oddzielnie tłoków, ani pierścieni – występują tylko short-block'i w komplecie, do 3.0 V6 Mazdy (AJ) taki zestaw kosztuje 1445 dolarów plus transport. Nowy silnik do skrzyni automatycznej to ok. 3500$, do manuala – 5 tys. zielonych. Chętnym mogę dać namiary <usmiech>

Jedynie do słabszej wersji 200 KM, montowanej w Tribute i MPV, są w Polsce oryginalne tłoki z pierścieniem i korbą za 560 zł/sztuka.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Jaksa » 21 lis 2008, 19:58

Globy napisał(a):nie ma oddzielnie tłoków, ani pierścieni
Tak samo jest przy MPS przynajmniej tak podaje EPC nie sprawdzałem tego wnikliwie bo nie ma takiej potrzeby.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Globy » 13 sty 2009, 16:33

Globy napisał(a):Jedynie do słabszej wersji 200 KM, montowanej w Tribute i MPV, są w Polsce oryginalne tłoki z pierścieniem i korbą za 560 zł/sztuka.

Zainteresowanych informuję, że te tłoki są identyczne jak w wersji 220 koni mech., montowanej w "szóstce".
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez adris87 » 2 sie 2010, 13:11

Witam.Mam podobny problem jak 'Globy'..... tył sprężanie po 12 na każdym a z przodu tylko po 3bara. Silnik rozebrany no i wiadomo tłoki luźne .....Z tego co sie dowiedziałem to w silniku 3.0 Mazdy 6 średnica tłoka powinna miec fi 89 ,a w mpv ma fi 90 , a w tribute ma fi 89 .Czy ktos wiecej wie cos na ten temat czy to na 100 bedzie pasowało od tego silniczka 3.0 tribute z 2003 roku????????
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 17:39
Posty: 46
Skąd: Suwałki / Oss-NL
Auto: Xedos 6 2,0 -EX,Mazda 6S 3.0 V6 -EX. Mazda 3 2.0 BK -EX teraz Mazda3 BK L3-VDT 2007 MPS

Postprzez Arek_78 » 3 sie 2010, 09:59

Co się dzieje z silnikami 3.0 V6? Masowo padają? Zaczynam się martwić i będzie trzeba kase szykować :) Może napiszemy do japońców o pojedyńcze części, które występują tylko w komplecie.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Grucha » 3 sie 2010, 10:09

Adrid który rocznik masz? w gazie?
Grucha
 

Postprzez adris87 » 3 sie 2010, 18:56

Co do rocznika to mam 2004 w automacie no i bez gazu przebieg 106 tys mil autko mam od roku no i przy pierwszej zmianie oleju na początku było ok ale przed wymiana kolejnego juz troche mi brakowalo. Po drugiej zmianie oleju zaczęło brac go coraz więcej , zrobiłem ok 1000 km wracajac do domu i dosłownie coraz gorzej chodzic pod koniec brał 2l na 100km oleju no i jak sie zatrzymalem to juz nie chcial odpalic.W serwisie powiedzieli, że te silniki sa trefne bo od forda.Tak naprawde jeszcze się nie nacieszyłem tym autkiem a tu.......
Mam jeszcze pytanko :czy czymś się różniły silniki z przed lifta i po lifcie?czy kompy bedą pasowały itp?
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 17:39
Posty: 46
Skąd: Suwałki / Oss-NL
Auto: Xedos 6 2,0 -EX,Mazda 6S 3.0 V6 -EX. Mazda 3 2.0 BK -EX teraz Mazda3 BK L3-VDT 2007 MPS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6