Problem z drganiami

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Gość » 29 mar 2006, 13:17

Użytkuje od niedawna MAZDE 6 2.0 i niestety mam problem z drganiami przenoszonymi na deskę oraz układ kierowniczy(można powiedziec ze na karoserję samochodu)...moze ktoś spotkał się z takim problemem?albo zna jakis konkretny serwis MAZDY, który co nieco potrafi:)
Pozdrawiam!
Ostatnio edytowano 29 mar 2006, 14:33 przez Gość, łącznie edytowano 2 razy
Gość
 

Postprzez martinpl » 29 mar 2006, 13:56

jaka wersja silnikowa? auto bylo bite? mialo rozbierana deske do motazu alarmu, lub wymiany radia? poszukaj na forum, ja niedawno poruszalem podobny temat...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 14:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez nor » 30 mar 2006, 08:30

Sprawdź :
opony
felgi
półosie
jeśli podczas hamowania:
tarcze hamulcowe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez hubizx » 30 mar 2006, 08:33

Poduszki mocowania silnika i skrzyni też są podejrzane.
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez stuk » 30 mar 2006, 10:21

BARTEK* napisał(a):mam problem z drganiami przenoszonymi na deskę oraz układ kierowniczy(można powiedziec ze na karoserję samochodu)

W jakich okolocznościach – podczas jazdy, podczas hamowania, czy tez na luzie, na wolnych obrotach?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Gość » 30 mar 2006, 10:57

Drgania pojawiają sie na wolnch obrotach, tzn jak jest na luzie ,również przy dodawaniu gazu -minimalne drgania przy ok. 2tys obrotów.(pod maską zauważalne są w części środkowej silnika- oraz na wzmocnieniu czołowym),a dalej – kierownica fotel , drzwi(jak są otwarte).
Gość
 

Postprzez stuk » 30 mar 2006, 11:08

BARTEK* napisał(a):Drgania pojawiają sie na wolnch obrotach,

Męczę się z czyms takim od dłuższego czasu, niestety zima nie pozwoliła podjąc prawie żadnych działań diagnostyczno naprawczych. Zacznij od poduszek silnika, niestety nie zawsze widać dobrze w jakim są stanie. Jeśli będziesz miał pewnośc, że poduchy sa ok, to wtedy przyczyny należaioby szukać w samej pracy silnika. Tak myślę, że jak przenoszą sie spore drgania na wolnych obrotach, a zawieszenie silnika jest ok, to musi być coś nie tak z pracą samego silnika. Ile wynoszą u Ciebie wolne obroty? Może sa za niskie po prostu?
Ale może to tylko poduchy, sam na to liczę, choc mechanicyh twierdzą że są ok (ale ja im nie dowierzam, jedna zresztą już mam kupioną i czeka na wymianę). Czy silnik pracuje równo, czy da się dostrzec w jego pracy jakieś dziwne objawy?
Lektura na deszczowe wiosenne dni:
<czytaj> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=15037&highlight=drgania
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez porthos » 3 kwi 2006, 20:16

BARTEK* napisał(a): jakis konkretny serwis MAZDY, który co nieco potrafi:)


do Jaksy za daleko :(
wiec wpadam czasem tutaj (fizycznie z autkiem):
http://www.mazda.lodz.pl/
;)
porthos
 

Postprzez orzeł » 25 cze 2006, 22:17

Witam
Mam podobny problem, obroty na biegu jałowym na ciepłym silniku to ok 400 i wyraźnie czuć drgania, zwłaszcza na drążku skrzyni biegów, silnik pomimo wolnych obrotów pracuje równo.
Czy to tak ma być ? czy przez to będzie mniejsze spalanie ?

Pozdrawiam
Grzegorz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 cze 2006, 21:44
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 kombi 98 2,0 benzyna

Postprzez stuk » 25 cze 2006, 22:51

orzeł napisał(a):Mam podobny problem, obroty na biegu jałowym na ciepłym silniku to ok 400 i wyraźnie czuć drgania, zwłaszcza na drążku skrzyni biegów, silnik pomimo wolnych obrotów pracuje równo.
Czy to tak ma być ? czy przez to będzie mniejsze spalanie ?

Prawidłowe obroty biegu jałowego to 750-650 obr/min. Spalanie to będzie mniejsze, jak wyłączysz silnik ;)
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez wojtek75 » 12 sie 2006, 10:09

Pomóźcie bo mam ten problem z drganiami w Mazdzie...Sytuacja wygląda tak:
1.Na biegu jałowym drży(lewarek,fotel kierowcy itp.)-obroty 750/min
2.Słabo przyspiesza(pare razy cos zaskoczylo i nie ten samochod!,pieknie przyspiezał,wskazowka po 100km/h szła płynnie i 160km/h to nie byl problem)
3.O predkosci maksymalnej nie ma co marzyć, 150-160km/h to bol dla auta i straszne wibracje az czuja je pasazerowie.
4.Wymienilem swiece na NGK,kable WN Sentecha,filtr powietrza,olej
5.Sprawdzalem kody bledow. Gdy to zrobilem pierwszy raz po przeczytaniu jak to zrobic pokazal mi błąd przepływomierza,Czujnik temperatury powietrza zasysanego i impuls zaplonu . Po resecie nic nie pokazuje! Jak chodzi auto bez przeplywomierza to wiem bo raz zapomnialem podlaczyc przewodow od niego i wiem jak sie wtedy zachowuje. Teraz żadnych błędów nie pokazuje.
5.Spalanie na 100km/h w jezdzie mieszanej ok.8l.Na trasie ponizej 8 (nie jade wiecej jak 120 bo silnik sie wyraznie meczy).
6.Przysłuchiwałem się pracy silnika na biegu jałowym i słychać jakieś metaliczne delikatne szuranie po lewej stronie silnika.Trzeba sie wsłuchać...
7.Przy kopułce WN (pod nią) jest blaszka a na niej widać olej. Może palec rozdzielacza jest zaolejony.To chcę sprawdzić...
8. Mam założoną strumienicę 50mm AWG. Co ciekawe wczesniej nie bylo efektu ze przy 110km/h jest buczenie a pozniej ok.120 zanika...JAde 105-110 slychac buczenie, od 120 buczenie zanika...Czyli gdzie ok.2600 obrotow...
Proszę o porady co sprawdzić i jak w warunkach amatorskich.Ewentualnie wybiore sie do kogos...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 17:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez Grzyby » 12 sie 2006, 12:23

wojtek75 napisał(a):6.Przysłuchiwałem się pracy silnika na biegu jałowym i słychać jakieś metaliczne delikatne szuranie po lewej stronie silnika.Trzeba sie wsłuchać...


to ze strony rozrządu.
Miałem podobne objawy i okazało się że winna była rolka napinająca pasek – poszła do kosza. Samochód zaczął normalnie jeździź!

Proponuję wybrać się do speca. Ja polecam Jaksę (po wizycie u niego problem zniknął)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez wojtek75 » 12 sie 2006, 12:47

Ja podejrzewam łożysko alternatora...Sprawdziłem kopułke i palec! TRAGEDIA!!! 2 styki kompletnie zjechane!!!! No jak ten samochod mial chodzic hahaha CUD!!! Dlatego czasami zlapal cos tam hahaha i bylo super...Zamawiam kopulke i palec...Napisze po wymianie!!!
A olej lecial bo oring byl zle zalozony <killer>
Ostatnio edytowano 13 sie 2006, 12:15 przez wojtek75, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 17:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez tomekrvf » 12 sie 2006, 23:26

Grzyby napisał(a):to ze strony rozrządu.

6 ma łańcuch.
Na pasku wieloklinowym jest jedna rolka prowadząca i jedna napinająca. Jeśli auto nie ma klimy są dwie rolki prowadzące
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Puhcio » 13 sie 2006, 10:56

tomekrvf napisał(a):6 ma łańcuch.


Ale Grzybek raczej odpowiadal na post wojtek75, który ma GE ;)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Grzyby » 13 sie 2006, 11:00

tomekrvf napisał(a):Grzyby napisał:
to ze strony rozrządu.

6 ma łańcuch

tak ale:

wojtek75
Dołączył: 08 Maj 2006
Miasto: warmia
Auto: 626 GE FS 2.016V


:)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez wojtek75 » 13 sie 2006, 17:06

Jak wymontować palec rozdzielacza w GE FS?Czy trzeba odkręcić 2 sruby mocujące aparat zapłonowy?Proszę o krótką instrukcję demontażu,nie chce czegoś pochrzanić..Raczkuje w temacie Mazda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 17:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez Grzyby » 13 sie 2006, 18:11

wojtek75 napisał(a):Czy trzeba odkręcić 2 sruby mocujące aparat zapłonowy?

nie ruszaj tych śrub.
Odkręcasz kopułkę (to ten plastik z którego wychodzą kable WN – 3 wkręty) i po prostu ściągasz palec (ciągniesz go do siebie).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez wojtek75 » 13 sie 2006, 18:29

Tak,odkręciłem kopułkę i jest na wierzchu palec.No coż skoro piszesz że musi zejść to będę jeszcze próbował.Trochę próbowałem ale widocznie trzeba użyć większej siły :D Jedna śrubę poluzowałem ale całe szczęście że do drugiej nie miałem nasadowej 12-stki...więc aparat zapłonowy nie ruszony! Kopulkę mam zdjętą...Został ten nieszczęsny palec...Będe próbował go ściągnąc ..Mój aparat zapłonowy to S5.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 19dcb.html
Ostatnio edytowano 13 sie 2006, 22:12 przez wojtek75, łącznie edytowano 6 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 17:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez wojtek75 » 13 sie 2006, 18:58

Grzyby napisał(a):Odkręcasz kopułkę (to ten plastik z którego wychodzą kable WN – 3 wkręty) i po prostu ściągasz palec (ciągniesz go do siebie).

tak też zrobiłem i... mam go w ręku.Dzięki za pomoc! <jupi>
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... ad7aa.html

Ale NIESTETY auto jak drżało tak drży...Na postoju i w czasie jazdy...No cóż będę szukał usterki w poduchach itp itd :( Tak to jest z tymi starymi autami...A miałobyć tak pięknie a tu jestem coraz bardziej zniesmaczony... <killer>
Ale może to paliwo...Bo nalałem ostatnio sporo w innej stacji niż zwykle bo było taniej... <jelen>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 17:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6