rezerwa paliwa i wskazania komputera
Posiadam Mazda 6 r2004 2.0 Diesel
Zapaliła mi się rezerwa (żółta dioda), od tego czasu pokonałem ok 100km. Komp w chwili zapalenia wskazywał że jest do pokonania jeszcze 180km, teraz wskazuje ze 140km, trochę mało ubyło (choć pokonałem ok 100km).
więc albo:
– komputer pokazuje bzdury
– albo jestem nowym posiadaczem i o czymś niewiem w stylu zapalania się jeszcze czerwonej diody itp
Najważniejsze ile pokonam km (w przybliżeniu) gdy zapali się żółta dioda i czy jesty później jeszcze jakaś informacja gdy zostają np. 2litry że miga itp ?
No i o co chodzi z tym komputerem ?
Zapaliła mi się rezerwa (żółta dioda), od tego czasu pokonałem ok 100km. Komp w chwili zapalenia wskazywał że jest do pokonania jeszcze 180km, teraz wskazuje ze 140km, trochę mało ubyło (choć pokonałem ok 100km).
więc albo:
– komputer pokazuje bzdury
– albo jestem nowym posiadaczem i o czymś niewiem w stylu zapalania się jeszcze czerwonej diody itp
Najważniejsze ile pokonam km (w przybliżeniu) gdy zapali się żółta dioda i czy jesty później jeszcze jakaś informacja gdy zostają np. 2litry że miga itp ?
No i o co chodzi z tym komputerem ?
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
- Od: 24 sie 2009, 17:49
- Posty: 49
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi
elpc napisał(a):No i o co chodzi z tym komputerem ?
elpc napisał(a):– komputer pokazuje bzdury
wiec juz wiesz. Teraz przeczytaj temat "ukryte opcje komputera" wtedy sie dowiesz jak to mozna skalibrowac.
-
Stivi
Czyli od zapalenia diody żółtej do braku paliwa w baku ile mogę w przybliżeniu pokonać kilometrów ?
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
- Od: 24 sie 2009, 17:49
- Posty: 49
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi
Wszystko git – ale jeżeli będziesz jeździł na rezerwie to proponuje nie przejechać więcej niż 30-40 km. Zapowietrzy Ci się co nie co i będzie mały problem:)))
To tak w skrócie:)
To tak w skrócie:)
http://www.grandpixel.pl My WebSite :)
s4v4g3 napisał(a):Wszystko git – ale jeżeli będziesz jeździł na rezerwie to proponuje nie przejechać więcej niż 30-40 km. Zapowietrzy Ci się co nie co i będzie mały problem:)))
To tak w skrócie:)
albo jeszcze co gorsze to powciaga brudy ze zbiornika.
nigdy nie nalezy wyjezdzac zbiornika do zera,
i nie ma to znaczenie w jakiej jednostce czy w Otto czy w dieselu
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):albo jeszcze co gorsze to powciaga brudy ze zbiornika.
nigdy nie nalezy wyjezdzac zbiornika do zera,
i nie ma to znaczenie w jakiej jednostce czy w Otto czy w dieselu
pozdr.E
No tego raczej nie życzyłbym nikomu.
Nie rozumiem osób, które czekają aż będzie prawie PUSTO – by później nalać do pełna czy do połowy – bezsens totalny. Tak czy siak trzeba nalać:)
http://www.grandpixel.pl My WebSite :)
elpc napisał(a):albo jestem nowym posiadaczem i o czymś niewiem w stylu zapalania się jeszcze czerwonej diody itp
przed czerwona jest jeszcze różowa i fioletowa (różowa wtedy gdy kobieta kieruje... rozpoznaje po zapachu z fotela kierowcy, a fioletowa informuje, że można na szybciocha zalać dyktę do schowka, przeleci do silnika, przynajmniej opary), potem zapala się czerwona i samochód przechodzi w tryb auto-pilota i sam się kieruje do najbliższej stacji paliwowej, co by nie pozwolić kierowcy, aby tak dalej znęcał się nad silnikiem, bo efekty takiej zabawy znane są z wypowiedzi Enduro i Savage... Samochód głupi nie jest, swój rozum też ma!
rafusmaximus napisał(a):elpc napisał(a):albo jestem nowym posiadaczem i o czymś niewiem w stylu zapalania się jeszcze czerwonej diody itp
przed czerwona jest jeszcze różowa i fioletowa (różowa wtedy gdy kobieta kieruje... rozpoznaje po zapachu z fotela kierowcy, a fioletowa informuje, że można na szybciocha zalać dyktę do schowka, przeleci do silnika, przynajmniej opary), potem zapala się czerwona i samochód przechodzi w tryb auto-pilota i sam się kieruje do najbliższej stacji paliwowej, co by nie pozwolić kierowcy, aby tak dalej znęcał się nad silnikiem, bo efekty takiej zabawy znane są z wypowiedzi Enduro i Savage... Samochód głupi nie jest, swój rozum też ma!
Pewnie, że ma rozum, dlatego zanim pomarańczowy przejdzie na czerwony, różowy i fioletowy to komputer powie – "Uwaga, zaraz będzie czerwona lampka" – wtedy albo trzeba pojechać dać piciu, albo czekać na różowy kolor
http://www.grandpixel.pl My WebSite :)
Nie szydźcie z kolegi bo w niektórych autach faktycznie najpierw pali się rezerwa a potem miga a w innych np jest sygnał dźwiękowy jak zostanie 80km a potem 40km do przejechania (tak jest np w mondeo II ojca)
Ja również nie popieram jeżdżenia na oparach ale jak jestem w trasie i nie mam głowy do tankowania zanim mi rezerwa nie przypomni to czasem minie te 50km nim trafimy na stację godną zaufania – tak miałem wczoraj.
W mieście zawsze tankuje do pełna zaraz po zapaleniu się rezerwy i jest to zazwyczaj 53-54 litry więc teoretycznie rezerwa ma te 10-11 litrów więc. Wczoraj na trasie nawet looknąłem ile mi pokazał do końca jak zaświeciła się kontrolka i było tak 150km więc dla spalanie ok 7 jakie miałem wszystko by się zgadzało. No ale ja mam benzynę a z tego co widzę na forum tu komputer nie ma takiego rozrzutu jak przy dieslach więc jestem w stanie mu nawet zaufać.
Ja również nie popieram jeżdżenia na oparach ale jak jestem w trasie i nie mam głowy do tankowania zanim mi rezerwa nie przypomni to czasem minie te 50km nim trafimy na stację godną zaufania – tak miałem wczoraj.
W mieście zawsze tankuje do pełna zaraz po zapaleniu się rezerwy i jest to zazwyczaj 53-54 litry więc teoretycznie rezerwa ma te 10-11 litrów więc. Wczoraj na trasie nawet looknąłem ile mi pokazał do końca jak zaświeciła się kontrolka i było tak 150km więc dla spalanie ok 7 jakie miałem wszystko by się zgadzało. No ale ja mam benzynę a z tego co widzę na forum tu komputer nie ma takiego rozrzutu jak przy dieslach więc jestem w stanie mu nawet zaufać.
krabdul napisał(a): W mieście zawsze tankuje do pełna zaraz po zapaleniu się rezerwy i jest to zazwyczaj 53-54 litry więc teoretycznie rezerwa ma te 10-11 litrów
To sprobuj wyjezdzic twoja rezerwe (te 10 – 11litrow), tak aby zostalo 3l w baku... czyli jezeli pali ci 7l / 100km , przejedz po zapaleniu sie kontrolki jeszcze 100km... (w miescie)
Chcialbym zobaczyc twoja reakcje na to co zobaczysz
post o ukrytych opcjach tripkomputera... moze ku przestrodze
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
krabdul napisał(a):W mieście zawsze tankuje do pełna zaraz po zapaleniu się rezerwy i jest to zazwyczaj 53-54 litry więc teoretycznie rezerwa ma te 10-11 litrów więc.
To jaki Ty masz bak?
65 litrów???
http://www.grandpixel.pl My WebSite :)
s4v4g3 napisał(a):krabdul napisał(a):W mieście zawsze tankuje do pełna zaraz po zapaleniu się rezerwy i jest to zazwyczaj 53-54 litry więc teoretycznie rezerwa ma te 10-11 litrów więc.
dosc trudno dotankowac auto na maxa, a wynika to z tego ze zbiornik ma lekko niekorzystne profile w gornej czesci. pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
s4v4g3 napisał(a):To jaki Ty masz bak?
65 litrów???
Taki jak wszyscy. Każda M6 ma taki sam zbiornik.
Nie wiem co Was tak bulwersuje w wypowiedzi krabdula.
Napisał tak jak jest w rzeczywistości.
U mnie po zapaleniu się rezerwy (raz robiłem taki test) przejechałem jeszcze jakieś 130km (fakt że na trasie z prędkością 90-100km/h). Paliwa mi nie zabrakło ale jak wjechałem na stację to wskazówka była dokładnie na zerze (a nawet lekko poniżej).
Do zbiornika weszło mi wtedy 58 litrów paliwa.
Po powyższych wypowiedziach (s4v4g3 a zwłaszcza 67igor1) wnioskuję, że ani nie czytacie instrukcji i mędrkujecie ani nawet postów od początku do końca – zwłaszcza ze zrozumieniem
Wiem, że nie zawsze idzie dotankować bak do tych 64 (chyba tyle podaje instrukcja) i dlatego też od zapalenia się rezerwy nie przepalam więcej niż te 5 litrów a po drugie igor odniosłeś spalenie jakie podałem dla trasy do jazdy na rezerwie po mieście.
Po trzecie tylko chciałem zaznaczyć swoją wypowiedzią, że pytanie z jakim wyszedł twórca wątku jest uzasadnione bo jednak się w życiu czasem przydaje, ale jak chcecie być postrzegani jak trole to klepcie dalej swoje.
PS: Post o ukrytych opcjach mam przerobiony i jeszcze raz powtórzę, że w benzynie nie ma takich czarów z przekłamaniem kompa jak w większości diesli.
Wiem, że nie zawsze idzie dotankować bak do tych 64 (chyba tyle podaje instrukcja) i dlatego też od zapalenia się rezerwy nie przepalam więcej niż te 5 litrów a po drugie igor odniosłeś spalenie jakie podałem dla trasy do jazdy na rezerwie po mieście.
Po trzecie tylko chciałem zaznaczyć swoją wypowiedzią, że pytanie z jakim wyszedł twórca wątku jest uzasadnione bo jednak się w życiu czasem przydaje, ale jak chcecie być postrzegani jak trole to klepcie dalej swoje.
PS: Post o ukrytych opcjach mam przerobiony i jeszcze raz powtórzę, że w benzynie nie ma takich czarów z przekłamaniem kompa jak w większości diesli.
Ostatnio edytowano 21 wrz 2010, 13:56 przez krabdul, łącznie edytowano 1 raz
Grzyby napisał(a):U mnie po zapaleniu się rezerwy (raz robiłem taki test) przejechałem jeszcze jakieś 130km (fakt że na trasie z prędkością 90-100km/h). Paliwa mi nie zabrakło ale jak wjechałem na stację to wskazówka była dokładnie na zerze (a nawet lekko poniżej).
Do zbiornika weszło mi wtedy 58 litrów paliwa.
U mnie rezerwa wobec tego musi się później zapalać. Zawsze leję jak tylko mi się zaświeci po przejechaniu jakichś 50 – 70 kilometrów, a do 100 może raz dotrwałem. Ale do zbiornika wchodzi przeważnie 58 litrów, czasem 59. Raz pod sam korek po kilkukrotnym zatelepaniu auta weszło niecałe 61
- Od: 17 gru 2009, 00:29
- Posty: 339 (0/3)
- Skąd: Świdnik\Lublin
- Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05
Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12
No widzisz, ale czy Ci weszło to 59 czy 61 to i tak o własnych koniach auto dojechało więc coś jeszcze tam było
Wracając do do instrukcji to ona też chyba podaje, że rezerwa ma 10 litrów ale oczywiście nie oznacza to (jakby niektórym się wydawało), że te 10 litrów możemy śmiało przepalić.
Wracając do do instrukcji to ona też chyba podaje, że rezerwa ma 10 litrów ale oczywiście nie oznacza to (jakby niektórym się wydawało), że te 10 litrów możemy śmiało przepalić.
krabdul napisał(a):Wiem, że nie zawsze idzie dotankować bak do tych 64
Jak odebrałem auto z salonu, to wlałem AFAIR 60,4 litra do zbiornika -- pierwsze odbicie.
Z tego co obserwuję teraz, po pierwszym odbiciu można jeszcze dopełnić jeden litr, jak nie dwa.
Także wlazło sporo, a auto do stacji samo dojechało.
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):Z tego co obserwuję teraz, po pierwszym odbiciu można jeszcze dopełnić jeden litr, jak nie dwa.
Po pierwszym odbiciu wchodzi mi jeszcze tak do 5 litrów. W skodzie jakiejś wchodzi 10.
- Od: 17 gru 2009, 00:29
- Posty: 339 (0/3)
- Skąd: Świdnik\Lublin
- Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05
Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12
Magoor napisał(a):Po pierwszym odbiciu wchodzi mi jeszcze tak do 5 litrów.
Wszystko zależy od kształtu zbiornika, szybkości pompowania paliwa przez dystrybutor (pienienie), itp.
Magoor napisał(a):W skodzie jakiejś wchodzi 10.
W Fabii... wiem, bo miałem i tak zalewałem -- powiększając pojemność zbiornika.
To działo się po tym, jak zalało się kanał odpowietrzający zbiornik.
Pozdor Myjk
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6