Silnik ciężko odpala – Pb
Witam posiadam od niedawna Mazdę 6 z silnikiem 1,8 benzyna. Bardzo długo muszę kręcić żeby odpalił. Czy to normalne jeżeli nie to co to może być. Długo kręci po dłuższym postoju, od razu odpala po krótkim wyłączeniu silnika. Brak jakichkolwiek błędów. Poradźcie co to może być-czyżby akumulator ( a jeżeli tak to jaki powinienem kupić do tego silnika). Dzięki za odpowiedź.
- Od: 21 lip 2011, 12:18
- Posty: 46
- Skąd: mazowieckie
- Auto: Mazda 1,8 benzyna-gaz
Jeżeli długo kręcisz i akumulator daje radę żwawo kręcić rozrusznikiem to nie akumulator. Bardziej zawór zwrotny paliwa – nie utrzymuje ciśnienia paliwa w układzie i przewodach paliwowych i dlatego musisz tak długo kręcić. Jak krótko postoi to odpala dobrze, bo paliwo nie zdąży zejść z układu. Ja tak myślę.
- Od: 10 cze 2011, 23:10
- Posty: 44
- Skąd: Toruń
- Auto: szara Mazda 6 kombi, 2.0 benzyna
Jak długo jest zagazowana? Jeżeli duży przebieg, to sugestia-sprawdź ciśnienie sprężania(wypalone zawory, które nie są regulowane).

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
pawik22 napisał(a):Brak jakichkolwiek błędów.
kto sprawdzal i czym?
jezeli cisnienie paliwa za niskie, to bedzie blad... jak MAF, to tak samo bedzie w kompie...
jak swiece, czy cewka, bedzie wypadanie zaplonu... tak samo z sonda... i innymi elementami...
wiec...
...moze wiec warto sprawdzic kody jeszcze raz?
Ps. odlacz gaz i sprawdz jak odpala i chodzi... przebieg masz konkretny... mogly wypalic sie zawory...

Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Luzy zaworowe nie wiem czy były sprawdzane , posiadam mazdę od dwóch tygodni-niby sie nic nie dzieje zrobiłem już jakieś 2 tyś km i wszystko ok. Tylko ten trudny zapłon na zimnym. A kompresję postaram się jutro sprawdzić. A jeżeli to zawory to czy dużo przy tym roboty będzie i jaki mniej więcej koszt. Jeszcze pytanko a jak sprawdzić ten zawór zwrotny paliwa może to jego wina
- Od: 21 lip 2011, 12:18
- Posty: 46
- Skąd: mazowieckie
- Auto: Mazda 1,8 benzyna-gaz
Hubix napisał(a):Czy w benzynie nie ma hydraulicznej kasacji luzów zaworowych ?

wiecej ponizej...
viewtopic.php?f=60&t=87512&start=40&hilit=zawor%C3%B3w
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
dołączę się do tematu bo jest mi chyba najbliższy
Po dwóch dniach postoju i odśnieżeniu madzi, odpaliłem ją po ok. 2s, przejechałem jakiś kilometr do sklepu, wychodzę, odpalam – a tu ok. 5-6s. Wracam pod dom, zapalam 2x dla testu i wyniki – poniżej 1s, czyli "na dotyk" (aż tak to nigdy nie miałem, aż dziwnie bo wrażenie jakby rozrusznik dopiero się wkręcał a tu już...).
Owszem bywało, że auto dłużej zapalało (jakieś 5-10% dłuższych niż 2s) i raczej to olewałem, ale dziś to jakaś totalna huśtawka nastrojów
Może ktoś ma jakąś teorię na to?
Owszem bywało, że auto dłużej zapalało (jakieś 5-10% dłuższych niż 2s) i raczej to olewałem, ale dziś to jakaś totalna huśtawka nastrojów
mam dokładnie tak samo, po odpaleniu zimnego silnika (zapala od razu ) i przejechaniu jakiegoś krótkiego dystansu (tak do 1.5km gdy nie złapie jeszcze temp.) ,auto ciężko pali, jak się nagrzeje,wszystko wraca do normy, gdzieś na forum już był taki temat,ale przyczyna nie została zdiagnozowana, ja wymieniłem świece i przewody ale nic to nie dało, poza tym dla mnie nie jest to zbytnio uciążliwe bo madzia szybciutko się nagrzewa.
Ja gazu nie mam (choć przy obecnych cenach benzyny jest to coraz bardziej kusząca propozycja).
Dla mnie to zapalanie też uciążliwe nie jest (odpukać 2x jeszcze nigdy nie odpalałem), bardziej z ciekawości i asekuracyjnie pytam by pewnego dnia nie być zaskoczonym
Dziś rano też podobnie miałem (1 odpalenie po 2s normalka, drugie odpalenie pod domem kolegi z dotyku), jedyną różnicą jest jeszcze to, że przy odpalaniu na dotyk najpierw jest zapłon a dopiero po 0.5s silnik wchodzi na obroty, nie dzieje się to synchronicznie jak zwykle – może to kwestia temperatur...warunków.
Dla mnie to zapalanie też uciążliwe nie jest (odpukać 2x jeszcze nigdy nie odpalałem), bardziej z ciekawości i asekuracyjnie pytam by pewnego dnia nie być zaskoczonym
Dziś rano też podobnie miałem (1 odpalenie po 2s normalka, drugie odpalenie pod domem kolegi z dotyku), jedyną różnicą jest jeszcze to, że przy odpalaniu na dotyk najpierw jest zapłon a dopiero po 0.5s silnik wchodzi na obroty, nie dzieje się to synchronicznie jak zwykle – może to kwestia temperatur...warunków.
U mnie było(i jest) identycznie. Zjawisko występowało również przed założeniem LPG. Widocznie ten typ tak ma
(oczywiście musi być racjonalne wytłumaczenie). Ja u siebie wymieniłem przewody i świece(ale to z uwagi na poszarpywanie na LPG) i sprawdziłem kompresję (wynik: 16,0-15,5-16,5-16,0 (:1)oczywiście).

Mnie to zaczyna powoli martwić, gdyż to co dotychczas było wyjątkiem powoli staje się regułą. Co więcej ostatnie 2 dni pokazują mi, że wystarczyło by auto postało 30 min i już rozruch za 1 razem był dłuższy niż zwykle. Chyba odwiedzę jednak mechanika po świętach...
Panowie kostka IDS i tam się robi test zaworu EGR. Jeżeli wyjdzie wam po za normą to znacie przyczynę. Najgorsze uszkodzenie EGR może doprowadzić, że auto nie zapali jeżeli jest za duży przepływ spalin przez niego. To wygląda tak jak byście zrobili dziurę w korektorze ssącym
- Od: 12 maja 2007, 16:30
- Posty: 298
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM
U mnie jest podobnie posiadam diesla i tez ciężko pali, wymieniłem juz filter paliwa, wyczysciłem sitko w baku i nadal z odpalaniem sa problemy musze nieco dłuzej krecic zeby odpalic, wie ktos moze w czym moze byc przyczyna?
Mazda 6 2004r. 89kW 2.0
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6