Klocki hamulcowe – dobór/pytania
Witam!
Przykladam sie do zakupu klockow hamulcowych. do Mazdy 6 2.0D (2006 r.). Na allegro znalazlem duzo ofert dotyczacych klockow firmy KASHIYAMA. Co o nich sadzicie ? Czy warto zainwestowac w tego typu klocki ? Czy szukac czegos lepszego ?
Dzieki za pomoc
Przykladam sie do zakupu klockow hamulcowych. do Mazdy 6 2.0D (2006 r.). Na allegro znalazlem duzo ofert dotyczacych klockow firmy KASHIYAMA. Co o nich sadzicie ? Czy warto zainwestowac w tego typu klocki ? Czy szukac czegos lepszego ?
Dzieki za pomoc
- Od: 16 gru 2009, 20:55
- Posty: 7
- Skąd: Gdansk
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 2006
Masz na mysli Lucas TRW ?
- Od: 16 gru 2009, 20:55
- Posty: 7
- Skąd: Gdansk
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 2006
Gdzies czytalem na forum ze sa ok ale strasznie pyla?
- Od: 16 gru 2009, 20:55
- Posty: 7
- Skąd: Gdansk
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 2006
Siw-y napisał(a):pylą koszmarnie
A moje nie pyliły, ale jak je zdemontowałem mogłem się w nich przeglądać
TRW tylko i wyłącznie – oczywiście jeśli mowa o tych z przystępną ceną
TRW chyba ostatnio coś zminiło w swoich klockach, bo ja albo jestem ślepy, albo pylą tyle co standard. Z resztą wolę mieć pewność, że się zatrzymam niż piękne alusy... szczególnie zimą. ... ale ja samochodu używam do jazdy, a nie do przeglądania się w nim
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Siw-y napisał(a):że je przegrzałeś zanim się dotarły i się zeszkliły
No właśnie nie, bardzo delikatnie hamowałem, pomimo iż otrzymałem informacje że w przypadku wymiany samych klocków to nie ma znaczenia.
TRW już tak nie oszczędzałem i jest super, więc mogę polecić.
YgooR napisał(a):Siw-y napisał(a):że je przegrzałeś zanim się dotarły i się zeszkliły
No właśnie nie, bardzo delikatnie hamowałem, pomimo iż otrzymałem informacje że w przypadku wymiany samych klocków to nie ma znaczenia.
TRW już tak nie oszczędzałem i jest super, więc mogę polecić.
Ja myślałem, że TRW Ci się zeszkliły

To prawda, pylą koszmarnie,
To Ty pisałeś o TRW

Siw-y napisał(a):możliwe, że je przegrzałeś zanim się dotarły i się zeszkliły
Klocki – tarcze trzeba ulozyc dobrze
po zalozeniu kilka hamowan nie pelnych z 100kmh to 5Kmh x 5 .. Ostudzic podczas jazdy .. I znowu ...
Nie wolno zatrzymac auta calkowicie bo sie przyklei material do tarcz I benda wibracje
Krisek napisał(a):Nie wolno zatrzymac auta calkowicie bo sie przyklei material do tarcz I benda wibracje
To jak ma się zatrzymać np. przed światłami?

- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Jaki maja symbol (nr kat.) klocki TRW na tyl do Mazdy 6 (2006) Diesel 2.0 (121 KM) Kombi?
- Od: 16 gru 2009, 20:55
- Posty: 7
- Skąd: Gdansk
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 2006
markmas... trzeba wybrac droge gdzie mozna spokojnie robic ... mi troche znalazlo ...
Why is the pad and rotor break-in procedure so important?
PROPER BREAK-IN OF ROTORS AND PADS IS CRITICAL. Not properly doing so can cause permanent damage to rotors and adversely effect overall brake performance. Pads and rotors interact with each other to provide efficient brake performance. The break-in or bed-in procedure is done to condition the pad/rotor interface. Depending on the pad used, more or less pad material is uniformly transferred onto the disc as a thin film. The resins and bonding agents in some pads need to be heat cycled to work properly as well. By not properly bedding in pads, uneven pad material deposits can occur that may cause a vibration. Improper wear characteristics may also show up on either the pads, or rotors, or both. Always follow the recommended break-in procedure for any pads, rotors or brake systems. This link is to the Technical page of our website. The article titled The "Warped" Brake Disc and other Myths of the Braking System has more details about the effect of the pad and rotor together
I jak chcesz usprawnic hamulce wymien sobie odrazu plyn hamulcowy na Allegro jakas firma z warszawy ..robi wymiane maszyna ATE i Plynem Ate za 30zl ... swietna cena Swietny plyn ...
Why is the pad and rotor break-in procedure so important?
PROPER BREAK-IN OF ROTORS AND PADS IS CRITICAL. Not properly doing so can cause permanent damage to rotors and adversely effect overall brake performance. Pads and rotors interact with each other to provide efficient brake performance. The break-in or bed-in procedure is done to condition the pad/rotor interface. Depending on the pad used, more or less pad material is uniformly transferred onto the disc as a thin film. The resins and bonding agents in some pads need to be heat cycled to work properly as well. By not properly bedding in pads, uneven pad material deposits can occur that may cause a vibration. Improper wear characteristics may also show up on either the pads, or rotors, or both. Always follow the recommended break-in procedure for any pads, rotors or brake systems. This link is to the Technical page of our website. The article titled The "Warped" Brake Disc and other Myths of the Braking System has more details about the effect of the pad and rotor together
I jak chcesz usprawnic hamulce wymien sobie odrazu plyn hamulcowy na Allegro jakas firma z warszawy ..robi wymiane maszyna ATE i Plynem Ate za 30zl ... swietna cena Swietny plyn ...
slawekfascynat
wklep sobie sklep intercarsu – maja tam katalog
Krisek
A co powiesz na samochód który wyjeżdża z salonu – nówka sztuka? Będziesz obchodził się jak z jajcem? Bez przesady... Rzeczy o których mowa mogą, podkreślam mogą się przydarzyć tylko w przypadku jednoczesnej wymiany tarcz i klocków gdzie jedno i drugie jest niedotarte i zajeżdżasz furę na max. Instrukcja mówi, że w kubku z MC może występować gorąca kawa... To jest tylko po to, żeby się zabezpieczyć na taką ewentualność.
Warunkiem poprawnego dotarcia klocków jest ich normalne używanie – jazda np miejska, gdzie nie hamujesz z 200 do 0 na odcinku 20 metrów
Swoją drogą zjechałem już kilkanaście par klocków i tarcz – nigdy nic mi nie waliło, stukało, a już na pewno cierniwo z klocka nie przykleiło mi się do tarczy. Fakt – stosowałem raczej normalne hamowanie przez ok 400-500 km. Najważniejszą chyba zasadą (tak już pomijając docieranie) jest, żeby uważać na kałuże – wjazd gorącą tarcza do zimnej wody może poważnie ją zwichrować...
PS. Oczywiście nie neguję Twojego podejścia do sprawy. To akurat jest in plus, że dbasz o Madzię
Pozdrawiam
wklep sobie sklep intercarsu – maja tam katalog
Krisek
A co powiesz na samochód który wyjeżdża z salonu – nówka sztuka? Będziesz obchodził się jak z jajcem? Bez przesady... Rzeczy o których mowa mogą, podkreślam mogą się przydarzyć tylko w przypadku jednoczesnej wymiany tarcz i klocków gdzie jedno i drugie jest niedotarte i zajeżdżasz furę na max. Instrukcja mówi, że w kubku z MC może występować gorąca kawa... To jest tylko po to, żeby się zabezpieczyć na taką ewentualność.
Warunkiem poprawnego dotarcia klocków jest ich normalne używanie – jazda np miejska, gdzie nie hamujesz z 200 do 0 na odcinku 20 metrów
PS. Oczywiście nie neguję Twojego podejścia do sprawy. To akurat jest in plus, że dbasz o Madzię
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Hey ... klocki mozna ponownie "ulozyc" niema katastrofy informacje ktore podalem to od StopTech ...
a co do samych klockow ... pomijajac docieranie
ostatnie 2 zestawy Hawk a teraz PBR Ultimate
PBR potrafi za piszczec lekko ale jest znakomity na rozgrzanych hamulcach .. jak i zimnych
Hawk byl cichy ale na zimnych byl sredni ...
Duzo zalezy od Klocka czy jest Semi Metaliczny, czy Ceramiczny, czy moze Carbon/Kevlar ...
ja jestem bardzo agresywny z hamulcami ..
BTW. to chodzi zeby nie zatrzymac auta w pelnym stopie podczas dociarania kiedy hamulce sa rozgrzane na maxa ... normalnie po przed oczywiscie mozna
a co do samych klockow ... pomijajac docieranie
ostatnie 2 zestawy Hawk a teraz PBR Ultimate
PBR potrafi za piszczec lekko ale jest znakomity na rozgrzanych hamulcach .. jak i zimnych
Hawk byl cichy ale na zimnych byl sredni ...
Duzo zalezy od Klocka czy jest Semi Metaliczny, czy Ceramiczny, czy moze Carbon/Kevlar ...
ja jestem bardzo agresywny z hamulcami ..
BTW. to chodzi zeby nie zatrzymac auta w pelnym stopie podczas dociarania kiedy hamulce sa rozgrzane na maxa ... normalnie po przed oczywiscie mozna
No mogę jeszcze dla ścisłości polecić EBC Greenstuff lub Redstuff. Niestety oba mają malutką wadę – trochę się pylą i cieplejsze lepiej hamują, jednak wystarczy "pogłaskać" je przez kilka metrów i jest cacy
Niestety cena też nie jest najniższa i raczej polecał bym wymienić tarcze na trochę lepsze niż standard.
Zgadza się
ale jest kilka "ale"
1. wartość klocków nie może się zrównywać z wartością całego samochodu
2. do wyższej klasy klocków (ceramika) są potrzebna wyższej klasy tarcze
3. to tego potrzebny jest już płyn 5.1 – absolutnie niekompatybilny z systemem hamulcowym w normalnych samochodach.
4. Inne przewody hamulcowe
5. Inne servo
... a daj Pan spokój
Slawekfascynat chciał tylko kupić sobie nowe klocki... 
Niestety cena też nie jest najniższa i raczej polecał bym wymienić tarcze na trochę lepsze niż standard.
Krisek napisał(a):Duzo zalezy od Klocka czy jest Semi Metaliczny, czy Ceramiczny, czy moze Carbon/Kevlar
Zgadza się
1. wartość klocków nie może się zrównywać z wartością całego samochodu
2. do wyższej klasy klocków (ceramika) są potrzebna wyższej klasy tarcze
3. to tego potrzebny jest już płyn 5.1 – absolutnie niekompatybilny z systemem hamulcowym w normalnych samochodach.
4. Inne przewody hamulcowe
5. Inne servo
... a daj Pan spokój

- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6