Dołożenie kontrolki niskiego stanu płynu w zbiorniku spryskiwacza.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Enduro » 10 wrz 2009, 19:22

witam grono!

czy ktoś moze przerobił temat:
montazu czujnika stanu wody w zbiorniku spryskiwaczy?
chodzi mi generalnie o strone elektr./elektroniczną,
bo montaz mechaniczny jest prosty!
ponadto wszystki wtyczki są na miejscu
nawet pompka spryskiwacza xenonow działa
po podłączeniu odp. klawisza w cokpicie,
ale stanu wody mi nie pokazuje?!

ktoś coś sensownego wie?

oczekuje....

pozdr.
Enduro
Ostatnio edytowano 23 kwi 2014, 15:20 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 3 razy
Powód: edycja tematu
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Grzyby » 10 wrz 2009, 19:29

Sprawdzałeś czy masz żarówkę w odpowiedniej kontrolce na desce?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 10 wrz 2009, 21:18

Grzyby napisał(a):Sprawdzałeś czy masz żarówkę w odpowiedniej kontrolce na desce?

tam dioda!
i jest!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Smaszcz » 11 wrz 2009, 09:47

Mam tak samo. Dołożenie czujnika do zbiornika i wpięcie go w instalacje nie aktywowało kontrolki. Być może jest tu podobnie jak w przypadku brzęczyka zapiętych pasów, gdzie konieczna jest ingerencja w ECU....
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 11:47
Posty: 76
Skąd: Centralna PL
Auto: mazda 6 diesel 136KM

Postprzez kobyll » 11 wrz 2009, 11:33

Obrazek

G02 – połaczenie masy w komorze silnika, przod prawe
do tego jak napisane wyzej w postach zolta dioda/zarowka w zegarach.
co do ECU to nie wiem czy trzeba ingerowac...

moze sie przyda...
..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez kobyll » 11 wrz 2009, 14:48

na zdjeciu jest pokazane gdzie do komputera idzie czujnik poziomu plynu w spryskiwaczach i jakie kolory przewodow sa dalejorazi gdzie mniej wiecej znajduja sie kostki... lecz wtyczka lewy slupek A nie mam pojecia gdzie sie znajduje...

jak bede mial czas to zerkne i zobacze jak u nie to jest polaczone, bo w mojej M6 jest taki czujnik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez kobyll » 24 wrz 2009, 17:55

obiecalem zajac sie sprawa, i zaponialem do tego doszly wyjazdy sluzbowe...
nie chce mi sie rozklejac izolacji na wiazkach bo od czujnika ida przewody ktore wchodza w bardzo gruba wiazke i ida sobie z prawej strony komory silnika, a potem....ich nie widac..ida dalej do komputera... niestety nie pomoge...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez newbie » 24 wrz 2009, 20:40

dokument, który spoczywa tutaj powinien pomóc
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Smaszcz » 25 wrz 2009, 11:31

Ha, ja zaś angielski nieco kumam, ale nie znam się za cholerę na schematach elektrycznych :|
Na pierwszej stronie PDF- u wskazanego przez kolege Newbiego jest schemat tablicy przyrządów, czyli wsklaźników ( instrument cluster). Wascher fluid-level sensor to niesczęsny czujnik poziomu wody w spryskiwaczu. Od niego idzie brązowo-biały przewód do tablicy przyrządów ( wskaźników). Nie wiem co to są oznaczenia: X-06, a potem 1D. Na tablicy przyrządów pokazane są czujniki od lewej: rezerwy paliwa ( fuel low), check engine (mil ), niskiego poziomu wody w spryskiwczach ( washer), ładowania ( charge), osadnika filtra paliwa ( sediment), świateł ( beam), pasów bezpieczeństwa ( seat belts).
Na stronach 2 i 3 są rozrysowane wiązki przewodów na tablicy rozdzielczej i konektory. Widoczne są tam w konektorach połączenia brązowo-czarne ( przy napisie "with headlight cleaner system") , które chyba są związane z czujnikiem wody w spryskiwaczu.
Przydałby się jakiś elektryk coby objaśnił schemat... :(
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 11:47
Posty: 76
Skąd: Centralna PL
Auto: mazda 6 diesel 136KM

Postprzez kobyll » 25 wrz 2009, 15:06

X-06 jest to kosta polaczeniowa ktora jest gdzies umiejscowiona, schemat praktycznie taki sam jak moj...
1D – jest to PIN od komputera ktory potem daje wszystko na zegary, nie wiem jaki to modul ale raczej jest to glowny komputer poniewaz jest do niego podlaczony sterownik poduszek, abs, radio, alarmi i inne systemy i wskazniki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez Smaszcz » 25 wrz 2009, 22:12

kobyll napisał(a):1D – jest to PIN od komputera ktory potem daje wszystko na zegary, nie wiem jaki to modul ale raczej jest to glowny komputer poniewaz jest do niego podlaczony sterownik poduszek, abs, radio, alarmi i inne systemy i wskazniki...

Czyli co, konieczna jest aktywacja tego goowienka w ECU? Jeśli tak, to dziwnie to rozwiązano: spryskiwać możesz po analogu, ale jak chcesz wiedzieć kiedy Ci się płyn kończy, to se aktywuj w ASO :|
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 11:47
Posty: 76
Skąd: Centralna PL
Auto: mazda 6 diesel 136KM

Postprzez arius » 17 gru 2009, 23:32

Jak nic nie wymyślę i się wkurzę, to podłączę czujnik i żarówkę przez przekaźnik, lub jeżeli czujnik przepuści odpowiedni prąd, to bezpośrednio i będzie działało.Ale spróbuję coś wymyślić innego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez Wojtek » 18 gru 2009, 02:25

Enduro pewnie sa :]

newbie masz wszystkie schematy od madzi? Prosze ... :|

Enduro przeciez to po twoim fachu czytanie schematow ;)
Wedlug tego co widac na tym "skrawku" schematu { :( } nie idzie to do kompa. "+" z zegarow idzie przez diode (washer) na wtyczke do czujnika poziomu plynu zbiorniczka spryskiwacza... i pozniej do masy...
Pomierz, czy cokolwiek pojawia sie na zlaczu – woltomierzem – pomiedzy zlaczka i masa...
Niestety nie jestem pewien, poniewaz nie jest to calosc schematu... jakbym mial, to moge przetlumaczyc na jezyk ludzki ;)
Pozdrawiam
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Wojtek » 18 gru 2009, 11:56

Z racje, ze nie mam w swojej mazdzie tej (jakze przydatnej) opcji, prosze o podanie miejsca w/w kontrolki w zegarach (fizycznie). Moze ktos ma sama tablice zegarow od benzynki i moze zrobic jej zdjecie?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez arius » 18 gru 2009, 12:02

67igor1 napisał(a):Enduro Wedlug tego co widac na tym "skrawku" schematu { smutny } nie idzie to do kompa. "+" z zegarow idzie przez diode (washer) na wtyczke do czujnika poziomu plynu zbiorniczka spryskiwacza... i pozniej do masy...

kolega 67igor1 ma rację z tego schematu wynika że dioda świecąca (kontrolka) podłączona jest bezpośrednio przez czujnik. Z tego wynika że jeżeli po podłączeniu nie działa, to:
-albo dioda się przepaliła
-albo czujnik nie działa jak potrzeba
-albo jest gdzieś przerwa w instalacji
Trzeba by przemierzyć miernikiem instalację gdzie jest przerwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez Wojtek » 18 gru 2009, 12:04

arius albo w zegarach nie zainstalowali diody i wtedy bedzie przerwa...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez arius » 18 gru 2009, 12:14

:) gdzieś musi być przerwa, skoro nie działa. Może to być też spowodowane brakiem diody. :)

Jak się trochę ociepli spróbuję zamontować u siebie.

Gdzie można kupić taki czujnik poza ASO? Dzwoniłem już do kilku firm i nie mają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez Enduro » 18 gru 2009, 12:27

arius napisał(a)::) gdzieś musi być przerwa, skoro nie działa. Może to być też spowodowane brakiem diody. :)


Gdzie można kupić taki czujnik poza ASO? Dzwoniłem już do kilku firm i nie mają.

ja sprawdzalem na trzech licznikach i zawsze byla tam dioda i
watpie zeby byla uszkodzona...
P.S.
ja mam jeden czujnik na zbyciu

pzdr
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Enduro » 18 gru 2009, 12:29

arius napisał(a):.... Z tego wynika że jeżeli po podłączeniu nie działa, to:
-albo dioda się przepaliła
-albo czujnik nie działa jak potrzeba
-albo jest gdzieś przerwa w instalacji
Trzeba by przemierzyć miernikiem instalację gdzie jest przerwa.

dwa pierwsze punkty mozna wyeliminowac..

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez arius » 18 gru 2009, 21:04

trzeba prześledzić cała drogę pewnie gdzieś jakaś wtyczka nie jest wpieta.

Jakiego typu to jest czujnik? optyczny, przepływowy, pływakowy?

czyli teoretycznie jak zewrę przewody we wtyczce gdzie ma być podłączony czujnik, to dioda się musi zapalić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6