Dołożenie kontrolki niskiego stanu płynu w zbiorniku spryskiwacza.
witam grono!
czy ktoś moze przerobił temat:
montazu czujnika stanu wody w zbiorniku spryskiwaczy?
chodzi mi generalnie o strone elektr./elektroniczną,
bo montaz mechaniczny jest prosty!
ponadto wszystki wtyczki są na miejscu
nawet pompka spryskiwacza xenonow działa
po podłączeniu odp. klawisza w cokpicie,
ale stanu wody mi nie pokazuje?!
ktoś coś sensownego wie?
oczekuje....
pozdr.
Enduro
czy ktoś moze przerobił temat:
montazu czujnika stanu wody w zbiorniku spryskiwaczy?
chodzi mi generalnie o strone elektr./elektroniczną,
bo montaz mechaniczny jest prosty!
ponadto wszystki wtyczki są na miejscu
nawet pompka spryskiwacza xenonow działa
po podłączeniu odp. klawisza w cokpicie,
ale stanu wody mi nie pokazuje?!
ktoś coś sensownego wie?
oczekuje....
pozdr.
Enduro
Ostatnio edytowano 23 kwi 2014, 15:20 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 3 razy
Powód: edycja tematu
Powód: edycja tematu
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Grzyby napisał(a):Sprawdzałeś czy masz żarówkę w odpowiedniej kontrolce na desce?
tam dioda!
i jest!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Mam tak samo. Dołożenie czujnika do zbiornika i wpięcie go w instalacje nie aktywowało kontrolki. Być może jest tu podobnie jak w przypadku brzęczyka zapiętych pasów, gdzie konieczna jest ingerencja w ECU....
- Od: 19 cze 2009, 11:47
- Posty: 76
- Skąd: Centralna PL
- Auto: mazda 6 diesel 136KM
G02 – połaczenie masy w komorze silnika, przod prawe
do tego jak napisane wyzej w postach zolta dioda/zarowka w zegarach.
co do ECU to nie wiem czy trzeba ingerowac...
moze sie przyda...
..
- Od: 27 lut 2008, 22:01
- Posty: 182
- Skąd: okolice Radomia
- Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM
na zdjeciu jest pokazane gdzie do komputera idzie czujnik poziomu plynu w spryskiwaczach i jakie kolory przewodow sa dalejorazi gdzie mniej wiecej znajduja sie kostki... lecz wtyczka lewy slupek A nie mam pojecia gdzie sie znajduje...
jak bede mial czas to zerkne i zobacze jak u nie to jest polaczone, bo w mojej M6 jest taki czujnik...
jak bede mial czas to zerkne i zobacze jak u nie to jest polaczone, bo w mojej M6 jest taki czujnik...
- Od: 27 lut 2008, 22:01
- Posty: 182
- Skąd: okolice Radomia
- Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM
obiecalem zajac sie sprawa, i zaponialem do tego doszly wyjazdy sluzbowe...
nie chce mi sie rozklejac izolacji na wiazkach bo od czujnika ida przewody ktore wchodza w bardzo gruba wiazke i ida sobie z prawej strony komory silnika, a potem....ich nie widac..ida dalej do komputera... niestety nie pomoge...
nie chce mi sie rozklejac izolacji na wiazkach bo od czujnika ida przewody ktore wchodza w bardzo gruba wiazke i ida sobie z prawej strony komory silnika, a potem....ich nie widac..ida dalej do komputera... niestety nie pomoge...
- Od: 27 lut 2008, 22:01
- Posty: 182
- Skąd: okolice Radomia
- Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM
dokument, który spoczywa tutaj powinien pomóc
Ha, ja zaś angielski nieco kumam, ale nie znam się za cholerę na schematach elektrycznych
Na pierwszej stronie PDF- u wskazanego przez kolege Newbiego jest schemat tablicy przyrządów, czyli wsklaźników ( instrument cluster). Wascher fluid-level sensor to niesczęsny czujnik poziomu wody w spryskiwaczu. Od niego idzie brązowo-biały przewód do tablicy przyrządów ( wskaźników). Nie wiem co to są oznaczenia: X-06, a potem 1D. Na tablicy przyrządów pokazane są czujniki od lewej: rezerwy paliwa ( fuel low), check engine (mil ), niskiego poziomu wody w spryskiwczach ( washer), ładowania ( charge), osadnika filtra paliwa ( sediment), świateł ( beam), pasów bezpieczeństwa ( seat belts).
Na stronach 2 i 3 są rozrysowane wiązki przewodów na tablicy rozdzielczej i konektory. Widoczne są tam w konektorach połączenia brązowo-czarne ( przy napisie "with headlight cleaner system") , które chyba są związane z czujnikiem wody w spryskiwaczu.
Przydałby się jakiś elektryk coby objaśnił schemat...
Na pierwszej stronie PDF- u wskazanego przez kolege Newbiego jest schemat tablicy przyrządów, czyli wsklaźników ( instrument cluster). Wascher fluid-level sensor to niesczęsny czujnik poziomu wody w spryskiwaczu. Od niego idzie brązowo-biały przewód do tablicy przyrządów ( wskaźników). Nie wiem co to są oznaczenia: X-06, a potem 1D. Na tablicy przyrządów pokazane są czujniki od lewej: rezerwy paliwa ( fuel low), check engine (mil ), niskiego poziomu wody w spryskiwczach ( washer), ładowania ( charge), osadnika filtra paliwa ( sediment), świateł ( beam), pasów bezpieczeństwa ( seat belts).
Na stronach 2 i 3 są rozrysowane wiązki przewodów na tablicy rozdzielczej i konektory. Widoczne są tam w konektorach połączenia brązowo-czarne ( przy napisie "with headlight cleaner system") , które chyba są związane z czujnikiem wody w spryskiwaczu.
Przydałby się jakiś elektryk coby objaśnił schemat...
- Od: 19 cze 2009, 11:47
- Posty: 76
- Skąd: Centralna PL
- Auto: mazda 6 diesel 136KM
X-06 jest to kosta polaczeniowa ktora jest gdzies umiejscowiona, schemat praktycznie taki sam jak moj...
1D – jest to PIN od komputera ktory potem daje wszystko na zegary, nie wiem jaki to modul ale raczej jest to glowny komputer poniewaz jest do niego podlaczony sterownik poduszek, abs, radio, alarmi i inne systemy i wskazniki...
1D – jest to PIN od komputera ktory potem daje wszystko na zegary, nie wiem jaki to modul ale raczej jest to glowny komputer poniewaz jest do niego podlaczony sterownik poduszek, abs, radio, alarmi i inne systemy i wskazniki...
- Od: 27 lut 2008, 22:01
- Posty: 182
- Skąd: okolice Radomia
- Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM
kobyll napisał(a):1D – jest to PIN od komputera ktory potem daje wszystko na zegary, nie wiem jaki to modul ale raczej jest to glowny komputer poniewaz jest do niego podlaczony sterownik poduszek, abs, radio, alarmi i inne systemy i wskazniki...
Czyli co, konieczna jest aktywacja tego goowienka w ECU? Jeśli tak, to dziwnie to rozwiązano: spryskiwać możesz po analogu, ale jak chcesz wiedzieć kiedy Ci się płyn kończy, to se aktywuj w ASO
- Od: 19 cze 2009, 11:47
- Posty: 76
- Skąd: Centralna PL
- Auto: mazda 6 diesel 136KM
Enduro pewnie sa
newbie masz wszystkie schematy od madzi? Prosze ...
Enduro przeciez to po twoim fachu czytanie schematow
Wedlug tego co widac na tym "skrawku" schematu { } nie idzie to do kompa. "+" z zegarow idzie przez diode (washer) na wtyczke do czujnika poziomu plynu zbiorniczka spryskiwacza... i pozniej do masy...
Pomierz, czy cokolwiek pojawia sie na zlaczu – woltomierzem – pomiedzy zlaczka i masa...
Niestety nie jestem pewien, poniewaz nie jest to calosc schematu... jakbym mial, to moge przetlumaczyc na jezyk ludzki
Pozdrawiam
newbie masz wszystkie schematy od madzi? Prosze ...
Enduro przeciez to po twoim fachu czytanie schematow
Wedlug tego co widac na tym "skrawku" schematu { } nie idzie to do kompa. "+" z zegarow idzie przez diode (washer) na wtyczke do czujnika poziomu plynu zbiorniczka spryskiwacza... i pozniej do masy...
Pomierz, czy cokolwiek pojawia sie na zlaczu – woltomierzem – pomiedzy zlaczka i masa...
Niestety nie jestem pewien, poniewaz nie jest to calosc schematu... jakbym mial, to moge przetlumaczyc na jezyk ludzki
Pozdrawiam
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Z racje, ze nie mam w swojej mazdzie tej (jakze przydatnej) opcji, prosze o podanie miejsca w/w kontrolki w zegarach (fizycznie). Moze ktos ma sama tablice zegarow od benzynki i moze zrobic jej zdjecie?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
67igor1 napisał(a):Enduro Wedlug tego co widac na tym "skrawku" schematu { smutny } nie idzie to do kompa. "+" z zegarow idzie przez diode (washer) na wtyczke do czujnika poziomu plynu zbiorniczka spryskiwacza... i pozniej do masy...
kolega 67igor1 ma rację z tego schematu wynika że dioda świecąca (kontrolka) podłączona jest bezpośrednio przez czujnik. Z tego wynika że jeżeli po podłączeniu nie działa, to:
-albo dioda się przepaliła
-albo czujnik nie działa jak potrzeba
-albo jest gdzieś przerwa w instalacji
Trzeba by przemierzyć miernikiem instalację gdzie jest przerwa.
- Od: 21 maja 2009, 20:03
- Posty: 149
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM
arius albo w zegarach nie zainstalowali diody i wtedy bedzie przerwa...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
gdzieś musi być przerwa, skoro nie działa. Może to być też spowodowane brakiem diody.
Jak się trochę ociepli spróbuję zamontować u siebie.
Gdzie można kupić taki czujnik poza ASO? Dzwoniłem już do kilku firm i nie mają.
Jak się trochę ociepli spróbuję zamontować u siebie.
Gdzie można kupić taki czujnik poza ASO? Dzwoniłem już do kilku firm i nie mają.
- Od: 21 maja 2009, 20:03
- Posty: 149
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM
arius napisał(a)::) gdzieś musi być przerwa, skoro nie działa. Może to być też spowodowane brakiem diody.
Gdzie można kupić taki czujnik poza ASO? Dzwoniłem już do kilku firm i nie mają.
ja sprawdzalem na trzech licznikach i zawsze byla tam dioda i
watpie zeby byla uszkodzona...
P.S.
ja mam jeden czujnik na zbyciu
pzdr
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
arius napisał(a):.... Z tego wynika że jeżeli po podłączeniu nie działa, to:
-albo dioda się przepaliła
-albo czujnik nie działa jak potrzeba
-albo jest gdzieś przerwa w instalacji
Trzeba by przemierzyć miernikiem instalację gdzie jest przerwa.
dwa pierwsze punkty mozna wyeliminowac..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
trzeba prześledzić cała drogę pewnie gdzieś jakaś wtyczka nie jest wpieta.
Jakiego typu to jest czujnik? optyczny, przepływowy, pływakowy?
czyli teoretycznie jak zewrę przewody we wtyczce gdzie ma być podłączony czujnik, to dioda się musi zapalić.
Jakiego typu to jest czujnik? optyczny, przepływowy, pływakowy?
czyli teoretycznie jak zewrę przewody we wtyczce gdzie ma być podłączony czujnik, to dioda się musi zapalić.
- Od: 21 maja 2009, 20:03
- Posty: 149
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6