Zawieszenie przednie w M6 – różne zagadnienia
Witam! Od miesiąca posiadam mazda6 z 2003r. HB, silnik 2.0 cr.
tak jak w temacie po madzi spodziewałem się lepszego zawieszenia, przy pokonywaniu poprzecznych nierówności samochód dziwnie podskakuje a co do tłumienia zawieszenia jeśli chodzi o dziury to też nie jest dobrze wcześniej miałem galanta z 96r. i wcale w madzi nie jest lepiej:/ samochód ma 145tys\km było sprawdzone i nie było bite a stan licznika aktualny. Na przeglądzie wyszło wszystko ok. żadnych luzów... czy w Tych madziach tak pracuje zawieszenie?? aaa i na wciśniętym hamulcu jest jeszcze gorzej szczególnie z przodu:/:(
tak jak w temacie po madzi spodziewałem się lepszego zawieszenia, przy pokonywaniu poprzecznych nierówności samochód dziwnie podskakuje a co do tłumienia zawieszenia jeśli chodzi o dziury to też nie jest dobrze wcześniej miałem galanta z 96r. i wcale w madzi nie jest lepiej:/ samochód ma 145tys\km było sprawdzone i nie było bite a stan licznika aktualny. Na przeglądzie wyszło wszystko ok. żadnych luzów... czy w Tych madziach tak pracuje zawieszenie?? aaa i na wciśniętym hamulcu jest jeszcze gorzej szczególnie z przodu:/:(
- Od: 26 kwi 2007, 16:32
- Posty: 130
- Skąd: starachowice
- Auto: Mazda 6 Mzr-cd 2.0 2003r 136KM
Aha i jeszcze jedno przy ostrym ruszaniu czy to z włączoną kontrolą trakcji czy bez niej samochód podskakuje zamiast kręcić na piska:D
Wyrzucam smutek, zostawiam pamięć o nich
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
- Od: 26 kwi 2007, 16:32
- Posty: 130
- Skąd: starachowice
- Auto: Mazda 6 Mzr-cd 2.0 2003r 136KM
syberek1 napisał(a):Aha i jeszcze jedno przy ostrym ruszaniu czy to z włączoną kontrolą trakcji czy bez niej samochód podskakuje zamiast kręcić na piska:D
Tak ma wiele samochodów, zależnie od rodzaju podłoża.
PS
Co do palenia gum to w KOSZu jest/był fajny filmik instruktarzowy
Moim zdaniem za mało lejesz oleju pod gumy
co do palenia gum problem rozwiązany
zmieniłem opony i ju ok
ale ta zawiecha mnie denerwuje <wnerw>wytłumie nadkola może będzie trochę lepiej 

Wyrzucam smutek, zostawiam pamięć o nich
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
- Od: 26 kwi 2007, 16:32
- Posty: 130
- Skąd: starachowice
- Auto: Mazda 6 Mzr-cd 2.0 2003r 136KM
Jak depne w gaz ostro, to zalezy jaka nawierzchnia, raz ladnie wpada w poslizg a nieraz szarpie.
Zwiazane jest to z tym, ze caly moment, ktory przekazywany jest na kola probuje obrocic silnikiem i calym osprzetem w przeciwna strone.
Poniewaz jak wiadomo tarcie statyczne jest wieksze od kinetycznego, to podczas uslizgu kola/kol tarcie sie zmniejsza i silnik lekko wraca na swoje miejsce, pozniej jak zlapie przyczepnosc, to sily mocniej przechylaja silnik i tak sie to odbywa w kolko.
W napedzie tylnym mniejsze sily dzialaja na silnik, bo przekladnia glowna zwiekszajaca moment znajduje sie z tylu i mniejszy moment obraca silnikiem (akcja – reakcja).
Stad w tylno napedowym samochodzie jest to zjawisko mniej wystepujace.
Podskakiwanie samochodu na nierownosciach.
To zalezy co masz na mysli mowiac nierownosci, ja u siebie zauwazylem zmniejszenie odczuwania dziur gdy zmienilem kola na zimowe (czesto jezdze w gory) o wyzszym profilu. Jakos tak sie zrobilo bardziej komfortowo
poprzednie mialem 205/50 R 16 teraz mam 195/65 R 15.
Po takim przebiegu jak masz, to pewnie juz amortyzatory wymagaja wymiany (o ile nie byly wymieniane)
Pozdrawiam
Zwiazane jest to z tym, ze caly moment, ktory przekazywany jest na kola probuje obrocic silnikiem i calym osprzetem w przeciwna strone.
Poniewaz jak wiadomo tarcie statyczne jest wieksze od kinetycznego, to podczas uslizgu kola/kol tarcie sie zmniejsza i silnik lekko wraca na swoje miejsce, pozniej jak zlapie przyczepnosc, to sily mocniej przechylaja silnik i tak sie to odbywa w kolko.
W napedzie tylnym mniejsze sily dzialaja na silnik, bo przekladnia glowna zwiekszajaca moment znajduje sie z tylu i mniejszy moment obraca silnikiem (akcja – reakcja).
Stad w tylno napedowym samochodzie jest to zjawisko mniej wystepujace.
Podskakiwanie samochodu na nierownosciach.
To zalezy co masz na mysli mowiac nierownosci, ja u siebie zauwazylem zmniejszenie odczuwania dziur gdy zmienilem kola na zimowe (czesto jezdze w gory) o wyzszym profilu. Jakos tak sie zrobilo bardziej komfortowo
Po takim przebiegu jak masz, to pewnie juz amortyzatory wymagaja wymiany (o ile nie byly wymieniane)
Pozdrawiam
Hmm właśnie te amory ile kosztuje komplet?? i jakiej firmy najlepiej proszę o opinie po wymianie
założyłem zimówki ale w rozmiarze 205/60/R16 zmieściły sie
jest lepiej ale i tak myślałem że będzie w madzi bardziej komfortowo
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Wyrzucam smutek, zostawiam pamięć o nich
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
- Od: 26 kwi 2007, 16:32
- Posty: 130
- Skąd: starachowice
- Auto: Mazda 6 Mzr-cd 2.0 2003r 136KM
Przody 372 zł szt tył 383 zł szt ( oryginał – KYB ) Podałem cene do diesla w/g swojego numeru VIN.....syberek1 napisał(a):właśnie te amory ile kosztuje komplet
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Przody 372 zł szt tył 383 zł szt ( oryginał – KYB ) Podałem cene do diesla w/g swojego numeru VIN.....syberek1 napisał(a):właśnie te amory ile kosztuje komplet
W Intercarsie, Excel-G na przód kosztują tyle, ile podałeś (rozumiem, że ceny za szt.?), ale tył jest o ponad 100PLN tańszy... Nie machnąłeś się z ceną? Albo tam jest jakaś promocja?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Maciej Loret napisał(a):W Intercarsie, Excel-G na przód kosztują tyle, ile podałeś
To co napisałem są to ceny z EPC mazdy ( aktualizacja z przed tygodnia ) oczywiscie za sztukę.
Raczej tak , do szóstek jeszcze nie schodzą amory , przody wymieniałem tylko raz , trzeba jeszcze poczekac .Maciej Loret napisał(a):Albo tam jest jakaś promocja
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Od niedawna posiadam Mazdę 6 diesel kombi z roku 2003, przebieg 116 tys. km.
Auto sprowadziłem z Niemiec, więc nie jest wytłuczone, ale mimo to mam wrażenie że przednie amortyzatory nie trzymają najlepiej.
Objawia się to tym, że podczas przejazdu po dłuższych nierównościach auto trochę się buja wzdłużnie. W moim drugim aucie, staruszce Maździe 626 z roku 1991 zamontowałem jakiś czas temu gazowo-olejowe KYB i wg mnie jest lepiej.
Być może jestem trochę przewrażliwiony i taka jest specyfika szósteczki...
Dodam, że podczas przeglądu wypadły dobrze (75% skuteczności), jednak nie mam zbytniego zaufania do takich badań.
Czy ktoś doświadczenia z wymiany amorków przednich w M6?
Niestety nikt z moich znajomych nie ma podobnej 6, więc nie mam okazji organoleptycznie sprawdzić :–)
pozdr
Marek
Auto sprowadziłem z Niemiec, więc nie jest wytłuczone, ale mimo to mam wrażenie że przednie amortyzatory nie trzymają najlepiej.
Objawia się to tym, że podczas przejazdu po dłuższych nierównościach auto trochę się buja wzdłużnie. W moim drugim aucie, staruszce Maździe 626 z roku 1991 zamontowałem jakiś czas temu gazowo-olejowe KYB i wg mnie jest lepiej.
Być może jestem trochę przewrażliwiony i taka jest specyfika szósteczki...
Dodam, że podczas przeglądu wypadły dobrze (75% skuteczności), jednak nie mam zbytniego zaufania do takich badań.
Czy ktoś doświadczenia z wymiany amorków przednich w M6?
Niestety nikt z moich znajomych nie ma podobnej 6, więc nie mam okazji organoleptycznie sprawdzić :–)
pozdr
Marek
Ostatnio edytowano 19 kwi 2012, 21:28 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: poprawa tematu
Powód: poprawa tematu
- Od: 26 sty 2008, 23:59
- Posty: 93
- Skąd: Warszawa, Łódź
- Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)
amra1973 napisał(a):kombi
amra1973 napisał(a):auto trochę się buja wzdłużnie
myślę że dołożenie do tego masy o prawie 400kg wiekszej da właśnie taki efekt.
Ciężko cokolwiek odpowiedzieć na podstawie czyichś odczuć
Szóstka ma zawieszenie wielowahaczowe ( zupełnie inaczej sie prowadzi niz starsze modele ) trzeba sie przestawic , po roku jazdy szóstką nie widze lepszego auta dla siebie – jest boskaamra1973 napisał(a):Być może jestem trochę przewrażliwiony i taka jest specyfika szósteczki...

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
To fakt ze auto jest ciezsze i ma innego typu zawieszenie, ale mimo wszystko chyba powinno byc lepiej :–)
Nie daje mi to spokoju... albo sie przekonam ze inne maja tak samo, ale wymienie amorki na gazowo-olejowe kyb.
Nie daje mi to spokoju... albo sie przekonam ze inne maja tak samo, ale wymienie amorki na gazowo-olejowe kyb.
- Od: 26 sty 2008, 23:59
- Posty: 93
- Skąd: Warszawa, Łódź
- Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)
Prezzi napisał(a):ale chyba ten typ tak ma ?
To chyba miałeś wymieniane u niemca, bo to właśnie gumy tak skrzypią na hopkach...
Jak w Fabii – na forum Skody był nawet taki wątek: "Skrzypi jak stara kanapa".

Pozdor Myjk
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6