Elektroniczny ogranicznik prędkości – jak zdjąć/wyłączyć?
Witam wszystkich posiadaczy M6 – przede wszystkim tych US spec.
Jak już pewnie zauważyliscie, nasze cacka maja fabrycznie "wsadzony" ogranicznik prędkości maksymalnej tj. 120 mph (193km/h)
Troszkę mnie zaczyna denerwować... i szukam wszędzie po necie czy da się z tym coś zrobić, ale lipa...
Proszę tylko nie wdawać się w dyskusje typu "że to niebezpiecznie", "po co" itd.itp.
to tylko bicie piany...
Szukam konkretów. Albo jakieś chałupnicze rozwiązanie typu obejście któregoś z sygnałów, albo jakiś czarodziejski elektroniczny moduł oszukujący sygnał prędkości powiedzmy od 110mph – choć to może zaszkodzić ECU w prawidłowym odczycie map.
Najlepiej by było, gdyby jakiś fachura pogrzebał bezpośrednio w ECU – założe się, że jest tam dinks do odfajkowania ogranicznika, lub chociaż "podbicia" z 120 na powiedzmy 140-160 mph
Pozdrawiam serdecznie,
Jarek
Jak już pewnie zauważyliscie, nasze cacka maja fabrycznie "wsadzony" ogranicznik prędkości maksymalnej tj. 120 mph (193km/h)
Troszkę mnie zaczyna denerwować... i szukam wszędzie po necie czy da się z tym coś zrobić, ale lipa...
Proszę tylko nie wdawać się w dyskusje typu "że to niebezpiecznie", "po co" itd.itp.
to tylko bicie piany...
Szukam konkretów. Albo jakieś chałupnicze rozwiązanie typu obejście któregoś z sygnałów, albo jakiś czarodziejski elektroniczny moduł oszukujący sygnał prędkości powiedzmy od 110mph – choć to może zaszkodzić ECU w prawidłowym odczycie map.
Najlepiej by było, gdyby jakiś fachura pogrzebał bezpośrednio w ECU – założe się, że jest tam dinks do odfajkowania ogranicznika, lub chociaż "podbicia" z 120 na powiedzmy 140-160 mph
Pozdrawiam serdecznie,
Jarek
- Od: 9 lut 2007, 04:48
- Posty: 85
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6
na USA forach, też chłopaki kombinowali z ABS/TCS/DSC itp. ale wcześniejsze lub po prostu niektóre modele nie mają albo ABS'u albo DSC... a ogranicznik prędkości jest
ostatni post mnie zadziwił, bo ponoć odłączając ABS ogranicznik nadal działa
ostatni post mnie zadziwił, bo ponoć odłączając ABS ogranicznik nadal działa
- Od: 9 lut 2007, 04:48
- Posty: 85
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6
piwak napisał(a):mogę podac na priv numer telefonu gościa, który mógłby się tego podjąć. Ale będzie konieczna wycieczka pod Warszawę.
Pzdr.
poproszę PW,
i napisz co to za ziomek, czym on się zajmuje, elektronik?
mechanik?
dzięki
- Od: 7 kwi 2007, 23:13
- Posty: 213
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6 (05), 6 MPS
http://forum.mazda6club.com/index.php?s ... &start=140
panowie z mazda6club sie tym bardzo interesują, nikomu sie jeszcze nie udało, temat był bardzo kontrowersyjny i został zamknięty
panowie z mazda6club sie tym bardzo interesują, nikomu sie jeszcze nie udało, temat był bardzo kontrowersyjny i został zamknięty
- Od: 6 wrz 2007, 17:25
- Posty: 120
- Skąd: Chicago
- Auto: 2016 mazda6 2.5
Mam ten sam problem .ale dalem sobie z tym spokoj obdzwonilem wszystkie mozliwe zaklady jedyny ktory mi cos powiedzial konkretnego to serwis mazdy w Gorzowie Wlkp .Powiedzieli mi ze musza wgrac nowa mape do komputera bo obecna jest amerykanska a jak wiadomo tam nizszooktanowe paliwo . wgranie europejskiej mapy moze wiazac sie z zapaleniem kontrolki Check Engine czyli tryb awaryjny .Wiec mamy problem przy odsprzedarzy .Zastanawiam sie nad jedna rzecza ; komputer odcina doplyw paliwa przy obrotach ok 5.5-5.7 tys na 5 biegu .na pozostalych mozna silnik krecic wyzej .jakby to wygladalo w praktyce gdyby na 4 biegu doprowadzic do predkosci ok 125 mil i wrzucic 5 czy w ten sposob mozna ominac blokade ja swoj rozpedzilem do 120 mil na 4 i zabraklo mi obrotow z tym ze ja mam silnik 2.3 .Mysle ze ty v6 mozesz to przekroczyc , w kazdym badz razie ja przy najblizszej okazji jade na serwis na podnosnik wlaczam 4 i gaz do dechy zobaczymy czy przekrocze 120 mil
- Od: 3 lip 2008, 22:22
- Posty: 51
- Skąd: Opole
- Auto: M6 L3 2005
Prawdopodobnie blokada dotyczy prędkości auta a mie wysokości obrotów.
Taki system zastosowany był w Cronosach (626 GE) na Kanadę.
Po przekroczeniu ok. 185km/h komp dostawał info z licznika prędkości i odcinał wtryski.
W 626 dało się to obejść odcinając 1 przewód (ten doprowadzający sygnał z licznika) przy kompie.
Taki system zastosowany był w Cronosach (626 GE) na Kanadę.
Po przekroczeniu ok. 185km/h komp dostawał info z licznika prędkości i odcinał wtryski.
W 626 dało się to obejść odcinając 1 przewód (ten doprowadzający sygnał z licznika) przy kompie.
Rozmawiam z gosciem z Kanady- ma znajomego w salonie Mazdy, moze uzyska info na temat ograniczenia.
Natomiast nie wyprobowałem jednej obcji- wyłączenie kontroli trakcji. 6V uzyskuję 120 mil /nie liczyłęm stoperem/ ale bardzo szybko i zapas mocy jest dość duży /220 koni/ i do tego mam automat, więc za dużo kombinacji, ale poczekam- nie wieże że nie ma rozwiazania
Natomiast nie wyprobowałem jednej obcji- wyłączenie kontroli trakcji. 6V uzyskuję 120 mil /nie liczyłęm stoperem/ ale bardzo szybko i zapas mocy jest dość duży /220 koni/ i do tego mam automat, więc za dużo kombinacji, ale poczekam- nie wieże że nie ma rozwiazania
- Od: 26 sie 2008, 11:28
- Posty: 5
- Skąd: Leszno
- Auto: Mazda 6 V6 2004
Brt napisał(a):piwak napisał(a):mogę podac na priv numer telefonu gościa, który mógłby się tego podjąć. Ale będzie konieczna wycieczka pod Warszawę.
Pzdr.
poproszę PW,
i napisz co to za ziomek, czym on się zajmuje, elektronik?
mechanik?
dzięki
Byliscie moze u tego goscia? Zrobil? dajcie znac, czy sa jakies szanse.
co do wgrania europejskich map, to nie ma takowych do v6 (przynajmniej od mazdy).
a w USA to nie "niskooktanowe paliwo" tylko liczba oktanow podawana jest wg. innej normy
- Od: 9 lut 2007, 04:48
- Posty: 85
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6