Witam.Posypał mi się silnik 3.0 v6 w mojej Mazdzie 6. Może ktoś mógłby mi pomóc :
czy silnik 3.0 v6 wraz ze skrzynią aut. z roku 2007(po lifcie)z mazdy 6 będzie pasował do- mazdy 6 przed liftem(też skrzynia automat i silniczek 3.0 v6) i czy może będzie potrzebna jakaś zmiana kompa lub wiązki???Może ktoś sie orientuje.....
[AJ] Skrzynia z przed lifta i po lifcie w Mazda 6 3.0 V6
Strona 1 z 1
1.W przedlifcie byla skrzynia 5-bieg , w polifcie 6-bieg wiec napewno komp
2.Całkowicie inny układ wydechowy
Pozdr
2.Całkowicie inny układ wydechowy
Pozdr
-
Grucha
katalizatory – prawie się mogę założyć....
A co do silnika inna jest miska, bagnet ( tak jak piszę kristof ze względu na inny układ wydechowy który w polifcie idzie pod miską ) , mocowanie alternatora.
jak nie zmieniasz skrzyni to samo mocowanie powinno podejść – u mnie jest silnik przedliftowy a skrzynia 6tka więc na odwrót też powinno podejść
http://forum.mazda6club.com/3-0l-v6/214 ... ement.html
Tu masz temat ze zdjęciami (przedkładka właśnie poliftowego silnika do autka z przedlifta i to nawet silnik z automata do manuala)
Powodzenia!!
A co do silnika inna jest miska, bagnet ( tak jak piszę kristof ze względu na inny układ wydechowy który w polifcie idzie pod miską ) , mocowanie alternatora.
jak nie zmieniasz skrzyni to samo mocowanie powinno podejść – u mnie jest silnik przedliftowy a skrzynia 6tka więc na odwrót też powinno podejść
http://forum.mazda6club.com/3-0l-v6/214 ... ement.html
Tu masz temat ze zdjęciami (przedkładka właśnie poliftowego silnika do autka z przedlifta i to nawet silnik z automata do manuala)
Powodzenia!!
- Od: 26 kwi 2009, 22:00
- Posty: 243
- Skąd: Bieruń
- Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006
Co do przebiegu to mam 106 tyś mil czyli ok 170 tyś km.Hmm przyczyna- zmiana oleju i zaczęły się kłopoty, zapewne silniczek już był zajechany tylko uleczony doktorem a nowy olej wypłukal ten specyfik -takie sa przypuszczenia...Jadąc długą trase nie miałem nawet możliwości żeby co 10km sprawdzać olej i tak dobrze bo był sprawdzany co ok 100km.A co do tej wersji to nie wiem jak to sprawdzić był napewno kupiony z salonu w New York.
- Od: 4 maja 2008, 17:39
- Posty: 46
- Skąd: Suwałki / Oss-NL
- Auto: Xedos 6 2,0 -EX,Mazda 6S 3.0 V6 -EX. Mazda 3 2.0 BK -EX teraz Mazda3 BK L3-VDT 2007 MPS
Jeśli możesz to podaj mi VIN na pw to sprawdze specyfikacje , a jaki olej zalałeś bo to juz drugi przypadek że po zmianie oleju zapewne panewki poszły mam racje?
-
Grucha
Przyczyna awarii mojego silniczka na 99% znana – padł mi kat (cała jego zawartość była połamana no i w poprzek, spaliny wychodzące z pierwszych 3 cylindrów były blokowane i robiło sie ciśnienie no i powrót- pierścienie tłoki rozwalone,jedna tuleja(nie wiem czy dobrze określam)tez sie konkretnie wyrobiła). Wcześniej była opcja że to wcześniejszy właściciel zakatował motor i poleczył go doktorem ale po rozbiórce wyszło raczej w 99% na katalizator.
Było pytanko co do oleju: miałem zalany Mobil super s 10W/40.
Postanowiłem kupić silnik – no i już mam z 2007r(pierwsza rej dawcy to 2008r) "prawdopodobnie" z przebiegiem 37tys km,automat.
Przeszczepu jeszcze nie było.
Co do zmian w silniku z przed lifta i po to(moge sie powtorzyć z tym co inni pisali i jak narazie to tyle zauważyłem):
– inna miska olejowa (ze wzgledu na inny układ wydechowy)
– inne pokrywy silnika no i cewki też są inne (większe i dłuższe)[pasują od przed lifta pokrywa i cewki]
– mocowanie alternatowa
– brak napinacza paska do pompy wodnej
– zmiana przy napinaczu i rolkach prowadzących paska klimy i alternatowa .
Wnętrze pierwszego kata napewno zostanie wyprute bo no i też zastanawiam sie nad ta sama czynnościa w drugim kacie.Tylko pytanie czy nie bedzie to szkodziło i nie bedzie zadnych błędów komp wskazywał???
Było pytanko co do oleju: miałem zalany Mobil super s 10W/40.
Postanowiłem kupić silnik – no i już mam z 2007r(pierwsza rej dawcy to 2008r) "prawdopodobnie" z przebiegiem 37tys km,automat.
Przeszczepu jeszcze nie było.
Co do zmian w silniku z przed lifta i po to(moge sie powtorzyć z tym co inni pisali i jak narazie to tyle zauważyłem):
– inna miska olejowa (ze wzgledu na inny układ wydechowy)
– inne pokrywy silnika no i cewki też są inne (większe i dłuższe)[pasują od przed lifta pokrywa i cewki]
– mocowanie alternatowa
– brak napinacza paska do pompy wodnej
– zmiana przy napinaczu i rolkach prowadzących paska klimy i alternatowa .
Wnętrze pierwszego kata napewno zostanie wyprute bo no i też zastanawiam sie nad ta sama czynnościa w drugim kacie.Tylko pytanie czy nie bedzie to szkodziło i nie bedzie zadnych błędów komp wskazywał???
- Od: 4 maja 2008, 17:39
- Posty: 46
- Skąd: Suwałki / Oss-NL
- Auto: Xedos 6 2,0 -EX,Mazda 6S 3.0 V6 -EX. Mazda 3 2.0 BK -EX teraz Mazda3 BK L3-VDT 2007 MPS
Koniecznie wywal oba precaty – nie będzie szkodziło masz jeszcze dwa katalizatory....(razem ten silnik miał 4 co jest mocnym nieporozumieniem) , błędy będą ale są takie tulejki na allegro na drugie sondy – u mnie błędów po ich założeniu nie ma – zresztą ja wywaliłem wszystkie 4 katalizatory.
moj temat ...
viewtopic.php?f=60&t=95021&p=1673496#p1673496
ten silnik widziałem na allegro za 7300zł – za tyle wyrwałeś jak można spytać czy coś opuścił
moj temat ...
viewtopic.php?f=60&t=95021&p=1673496#p1673496
ten silnik widziałem na allegro za 7300zł – za tyle wyrwałeś jak można spytać czy coś opuścił
- Od: 26 kwi 2009, 22:00
- Posty: 243
- Skąd: Bieruń
- Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006
Witam wszystkich.
Jestem jak narazie szczęśliwym posiadaczem tej wersji Mazdy z 2007 roku.
Czy w tym przypadku też wskazane jest wycięcie precatów?
Jestem jak narazie szczęśliwym posiadaczem tej wersji Mazdy z 2007 roku.
Czy w tym przypadku też wskazane jest wycięcie precatów?
- Od: 22 lut 2009, 19:33
- Posty: 99
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007
Od czasu pojawienie się tego błedu tankuję tylko w Rzeszowskim BP i czasami Orlen i po 5 tankowaniach zgasła kontrolka i do tej pory nie świeci. Trochę to pokojarzyłem ze wzrostem temperatury otoczenia w lecie, jednak idzie do jesieni więc zobaczymy – jak narazie całe lato bez problemu.
Co do pre-catów dzięki za odpowiedź, jestem właśnie na etapie wycinania takowego w M6 2.3
"nadpalony" i popękany był na wlocie całkowiecie. Nie wiem czy to kwestia źe wyregulowanego gazu czy co ale poleciał przy 30 tys mil. Na domiar złego mój "szpec" od gazu jak pojechałem z problemem spadku mocy to rozwiercił mi dysze we wtryskach gazu po czym auto zaczęło palić 30l/100km i jeszcze chciał mnie skasować na 180 zł za listwe.
Co do pre-catów dzięki za odpowiedź, jestem właśnie na etapie wycinania takowego w M6 2.3
"nadpalony" i popękany był na wlocie całkowiecie. Nie wiem czy to kwestia źe wyregulowanego gazu czy co ale poleciał przy 30 tys mil. Na domiar złego mój "szpec" od gazu jak pojechałem z problemem spadku mocy to rozwiercił mi dysze we wtryskach gazu po czym auto zaczęło palić 30l/100km i jeszcze chciał mnie skasować na 180 zł za listwe.
- Od: 22 lut 2009, 19:33
- Posty: 99
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007
Neron-ek napisał(a):Nie wiem czy to kwestia źe wyregulowanego gazu
Zapewne tak
Kontroluj poziom oleju
Pozdr
-
Grucha
Neron-ek napisał(a):Co do pre-catów dzięki za odpowiedź, jestem właśnie na etapie wycinania takowego w M6 2.3 "nadpalony" i popękany .
Ten "pre-cat" to nazwa katalizatora inaczej? Każa mazda benzynowa to posiada i ma z tym problemy? Czy tylko 3.0 i 2.3?
- Od: 12 sty 2010, 23:13
- Posty: 53
- Skąd: Nidzica
- Auto: Mazda 6 2.0 16V Benzyna+LPG BRC
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6