ględzenie, konwersowanie, gadanine o BP

Mazda3 BP 2019–

Postprzez hugo001 » 30 kwi 2023, 10:09

Miałem ten sam dylemat,podczas zamawiania samochodu wybrałem wersje Kanjo i uważałem że jest ok,ale już dealer wskazywał abym rozważył pakiet sport i po dwóch tygodniach domówiłem pakiet i dziś nie żałuje tych wydanych 5 tyś zł ,była to najlepsza decyzja a swiatła matrycowe są obłędne.Na innym pod forum kolega Palmer pytał czy wyczuwalne są drgania podczas pracy silnika na dwóch cylindrach i stwierdziłem że taki objaw nie ma miejsca w ani podczas wyłączenia i włączenia się cylindrów silnika,dodam że mam rok pro.22/12.
Początkujący
 
Od: 27 lip 2022, 20:21
Posty: 28 (0/1)
Skąd: ŚLĄSK
Auto: MAZDA3/2.0/110kW SDN-KANJO+SPORT

Postprzez dobrzyn22 » 1 maja 2023, 18:22

Czy jest ktoś, kto porównywał dynamikę ( choćby subiektywne odczucia ) Mazdy3 BN odblokowanej ze 120 na ok. 170-180 koni, oraz nowej BP skyactiveX 186 koni ?
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez spy » 14 maja 2023, 10:05

Czipowana z dołu jedzie praktycznie tak samo, jak 122 (tam w praktyce jest ok 140KM), różnica jest dopiero powyżej 4500 rpm, bo nie jest tłumiona i lepiej się wkręca. Nowy X ma większy moment – o jakieś 20Nm, więc zbiera się żwawiej. Różnica jest zauważalna. Czipowana 122 dostaje ok 4-5Nm, więc mało to czuć, raczej podświadomie.
Przyciśnięcie gazu w e-X w miarę szybko kończy się odpuszczeniem, bo prędkości stają się mandatowe. W BN to trochę dłużej trwało, ale też miałem tam manual, zaś teraz AT, przez co odczucia także są inne. e-X w Hikari ma również trochę niższy dźwięk, więc przyjemniej się go słucha. Ogólnie – jest zdecydowanie lepiej. Oczywiście ocena jest subiektywna.
Początkujący
 
Od: 14 maja 2023, 09:51
Posty: 18
Auto: Mazda 3 BP e-Skyactive-X AT Hikari

Postprzez corky1 » 14 maja 2023, 11:03

Odlbokowana 122 KM ma 232 Nm, a 186 KM – 240 Nm, więc różnica jest tylko 8 Nm. Pytanie, czy zestopniowanie skrzyni jest takie samo (oczywiście manual), bo gdzieś czytałem, że X ma krótsze przełożenia.

Inna sprawa, ile faktycznie ma X, może tu też są gratisy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez worn » 14 maja 2023, 15:09

X od G122 ma dłuższą jedynkę, biegi III-V są krótsze, pozostałe takie same. Więc można uznać, że X ma krótszą skrzynię niż G.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 325 (28/45)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez k.siwczyk » 14 maja 2023, 17:41

corky1 napisał(a):Odlbokowana 122 KM ma 232 Nm, a 186 KM – 240 Nm, więc różnica jest tylko 8 Nm. Pytanie, czy zestopniowanie skrzyni jest takie samo (oczywiście manual), bo gdzieś czytałem, że X ma krótsze przełożenia.

Inna sprawa, ile faktycznie ma X, może tu też są gratisy.


Tylko zobacz sobie kiedy ten moment jest osiągany, w G przy 4k obrotów, w X przy 3k.
Musisz wyżej trzymać..
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez spy » 14 maja 2023, 17:59

232Nm? 22Nm więcej od serii? Raczej cyferki Ci się poprzestawiały.
e-X też ma max moment przy 4tys. Nie twórzcie legend.
Początkujący
 
Od: 14 maja 2023, 09:51
Posty: 18
Auto: Mazda 3 BP e-Skyactive-X AT Hikari

Postprzez k.siwczyk » 14 maja 2023, 18:06

spy napisał(a):232Nm? 22Nm więcej od serii? Raczej cyferki Ci się poprzestawiały.
e-X też ma max moment przy 4tys. Nie twórzcie legend.


https://disi-tune.pl/2023/04/

Według tego tuningu ma 232 Nm, ale to nie seria tylko już mod
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez corky1 » 14 maja 2023, 18:07

spy napisał(a):232Nm? 22Nm więcej od serii? Raczej cyferki Ci się poprzestawiały


No nie bardzo. Na stronie DisiTune są wykresy, ostatnio była robiona 122 KM i w serii miała 138 KM i 222 Nm, a po modyfikacji 178 KM i 232 Nm. I są to wyniki raczej powtarzalne.

Natomiast zgoda, że maksymalny moment X ma przy 4k obrotów.

Kolega ksiwczyk mnie wyprzedził o minutę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez k.siwczyk » 14 maja 2023, 18:14

corky1 napisał(a):
Natomiast zgoda, że maksymalny moment X ma przy 4k obrotów.



Z tego co widzę pierwszy X miał max moment przy 3k, ten nowy ma już przy 4k.
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez spy » 14 maja 2023, 18:45

To zrobimy tak: jeździłeś takim samochodem? hamowałeś swoje auto? czipowałeś? nie? to nie dziel się doświadczeniami, których nie masz. A jak tak, to opisz swoje doświadczenia.
Gdyby G 150KM miał pod nogą 222Nm w serii, to pewnie nie kupowałbym X.
Początkujący
 
Od: 14 maja 2023, 09:51
Posty: 18
Auto: Mazda 3 BP e-Skyactive-X AT Hikari

Postprzez corky1 » 14 maja 2023, 19:33

Owszem, ja jeszcze swojego nie zmodyfikowałem, choć to rozważam, ale na stronie FB DisiTune jest to wszystko udokumentowane wykresami, a przewinęło się już tam kilka nowych 3-ek. Np. inne dwa modele 122 KM w serii miały 138 i 139 KM, a moment 226 i 231 Nm. Po modyfikacji odpowiednio 183 KM i 235 Nm oraz 175 KM i 233 Nm.Tak więc wyniki powtarzalne. Chyba że zarzucasz im, że wstawiaja nierzetelne dane. Ile 150 KM ma w serii to nie wiem, bo nie widziałem takich danych z hamowni.

Zakupu takiego czy innego modelu nie oceniam, bo każdy ma swoje powody i pieniądze, i nic mi do tego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez k.siwczyk » 14 maja 2023, 19:50

spy napisał(a):To zrobimy tak: jeździłeś takim samochodem? hamowałeś swoje auto? czipowałeś? nie? to nie dziel się doświadczeniami, których nie masz. A jak tak, to opisz swoje doświadczenia.
Gdyby G 150KM miał pod nogą 222Nm w serii, to pewnie nie kupowałbym X.


Jeździłem różnymi Mazdami w różnych konfiguracjach, gdy swoją miałem w serwisie, starym X, a także nowym. Moim zdaniem różnica pomiędzy X'em, a G jest mała i nie warta dopłaty. Jednak Ty będziesz bronił swojego. Liczysz na duży moment obrotowy i odejście, a kupujesz automat, który w tych czasach jest ospały jak nie wiem co.

Pójdę krok dalej, gdyby G 122 w manualu miał już "zapięty" jeden z niższych biegów to by sobie poradził z e-X 186 z AT. Gdyby automat zredukował to G by już odleciał daleko do przodu :) Także kwestia trzymania odpowiednich przełożeń.

Jeśli liczysz na dynamikę w aucie to dlaczego bierzesz wolny ospały automat? Mi akurat on nie przeszkadza, bo jeźdzę w 95% po mieście – jednak Ty piszesz o momencie, wiec po coś go chcesz wykorzystywać, prawda? :)

Dopisano 14 maja 2023, 18:51:

corky1 napisał(a):Owszem, ja jeszcze swojego nie zmodyfikowałem, choć to rozważam, ale na stronie FB DisiTune jest to wszystko udokumentowane wykresami, a przewinęło się już tam kilka nowych 3-ek. Np. inne dwa modele 122 KM w serii miały 138 i 139 KM, a moment 226 i 231 Nm. Po modyfikacji odpowiednio 183 KM i 235 Nm oraz 175 KM i 233 Nm.Tak więc wyniki powtarzalne. Chyba że zarzucasz im, że wstawiaja nierzetelne dane. Ile 150 KM ma w serii to nie wiem, bo nie widziałem takich danych z hamowni.

Zakupu takiego czy innego modelu nie oceniam, bo każdy ma swoje powody i pieniądze, i nic mi do tego.


Pewnie około 160 KM, wiec ich nawet się nie opłaca chipować.
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez spy » 15 maja 2023, 01:02

corky1 napisał(a):Owszem, ja jeszcze swojego nie zmodyfikowałem, choć to rozważam, ale na stronie...

Skoro nie modyfikowałeś, to nie teoretyzuj. Zarzucam zaś tobie, że głupoty piszesz posiłkując się obrazkami z jednej hamowni. Jak już tak bardzo chcesz obrazków, to popatrz na inne wykresy i zacznij myśleć.

k.siwczyk napisał(a):Jeździłem różnymi Mazdami w różnych konfiguracjach, gdy swoją miałem w serwisie,

no to się najeździłeś...

k.siwczyk napisał(a):Liczysz na duży moment obrotowy i odejście, a kupujesz automat, który w tych czasach jest ospały jak nie wiem co.

Jeśli liczysz na dynamikę w aucie to dlaczego bierzesz wolny ospały automat? Mi akurat on nie przeszkadza, bo jeźdzę w 95% po mieście – jednak Ty piszesz o momencie, wiec po coś go chcesz wykorzystywać, prawda? :)

Automat kupiłem, bo wolę trzymać w ręce kubek z kawą niż lewarek, nie lubię też jak mi się kawa rozlewa przy ruszaniu i zmianie biegów, więc ten automat mi bardzo odpowiada, choć wcale nie jest taki ospały, a moment jest mi potrzebny na podjazdach, a nie na dresiarskich startach spod świateł. Gdybym chciał Audi z turbo i dwusprzęgłówką, to takie bym kupił. Swoje wywody schowaj więc dla siebie.

Więcej nie dyskutuję z ekspertami od obrazków i miłośnikami opinii zasłyszanych na YT.
Początkujący
 
Od: 14 maja 2023, 09:51
Posty: 18
Auto: Mazda 3 BP e-Skyactive-X AT Hikari

Postprzez corky1 » 15 maja 2023, 11:07

spy napisał(a):Skoro nie modyfikowałeś, to nie teoretyzuj. Zarzucam zaś tobie, że głupoty piszesz posiłkując się obrazkami z jednej hamowni. Jak już tak bardzo chcesz obrazków, to popatrz na inne wykresy i zacznij myśleć.

Bardzo chętnie zobaczę te inne wykresy G, które pokazują inne dane, niż wskazane przez mnie. Poproszę o linka lub wklejenie.
spy napisał(a):Więcej nie dyskutuję z ekspertami od obrazków i miłośnikami opinii zasłyszanych na YT.

Tak się składa, że swój samochód znam bardzo dobrze, jeżdżę nim od prawie 4 lat, jeździłem też e-X AT (wypożyczony z ASO na czas serwisu) i mam podobną opinię co kolega k.siwczyk. Skrzynia zamula ten silnik i wcale nie widziałem znaczącej różnicy w porównaniu do mojego. W e-X MT może być inaczej, ale nie wypowiadam się, bo nie jechałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez Li Mu Bai » 15 maja 2023, 11:37

corky1 napisał(a):
spy napisał(a):Skoro nie modyfikowałeś, to nie teoretyzuj. Zarzucam zaś tobie, że głupoty piszesz posiłkując się obrazkami z jednej hamowni. Jak już tak bardzo chcesz obrazków, to popatrz na inne wykresy i zacznij myśleć.

Bardzo chętnie zobaczę te inne wykresy G, które pokazują inne dane, niż wskazane przez mnie. Poproszę o linka lub wklejenie.
spy napisał(a):Więcej nie dyskutuję z ekspertami od obrazków i miłośnikami opinii zasłyszanych na YT.

Tak się składa, że swój samochód znam bardzo dobrze, jeżdżę nim od prawie 4 lat, jeździłem też e-X AT (wypożyczony z ASO na czas serwisu) i mam podobną opinię co kolega k.siwczyk. Skrzynia zamula ten silnik i wcale nie widziałem znaczącej różnicy w porównaniu do mojego. W e-X MT może być inaczej, ale nie wypowiadam się, bo nie jechałem.


nie wiem, może to placebo i sobie to wmówiłem przed zakupem, ale ja czułem sporą różnicę pomiędzy g i 180KM x, Najbardziej i to bez cienia wątpliwości, przy rozpędzaniu od 110kmh w górę. Dla mnie ta skrzynia AT w Mazdzie działa na tyle aksamitnie, że na ostatniej prostej podczas wyboru, odrzuciłem dct z kia.

Sprzeczacie się jak dzieciaki w piaskownicy <nie>
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 293 (14/16)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez mskgs » 15 maja 2023, 18:13

Ja tak tylko przypomnę, jakby ktoś zapomniał (albo nie wiedział), że dużą rolę odgrywa zestopniowanie skrzyni + przebieg momentu w całym zakresie obrotów (czyli jak przyrasta moc). Ta różnica 30 Nm w maksymalnym momencie między G a X, to całe ~16 KM przy 4000 obr./min. :D
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2022, 12:28
Posty: 133 (1/8)
Auto: Mazda3 Kanjo 2.0 150 KM AT6

Postprzez Li Mu Bai » 17 maja 2023, 11:25

Miałem teraz wizytę w ASO i naprawę gwarancyjną klimatyzacji – brak szczelności, a po odbiorze auta ze trzy razy już miałem coś, co nie wystąpiło ani razu wcześniej.

Trochę jestem zaskoczony, głównie dlatego, że właśnie przeczytałem o akcji naprawczej w cx60
"W egzemplarzach wyprodukowanych pomiędzy 28 września 2022 r. i 1 lutego 2023 r. w 376 pojazdach objętych kampanią naprawczą na polskim rynku podczas zwalniania/zatrzymania w czasie jazdy z włączoną funkcją i-Stop silnik może nie uruchomić się ponownie nawet po wciśnięciu pedału przyspieszenia."

Jak sprawdzić czy nie zrobili mi jakiegoś updejtu, który mógł zrodzić ten problem? A może ktoś zauważył u siebie taką przypadłość?
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 293 (14/16)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez kkk255 » 2 cze 2023, 14:26

Witam
Ja dziś ciekawa rzecz zaobserwowałem w mojej trójce.
Gdy wjeżdżałem tyłem do garażu,to trochę muszę przyhamować bo mam stromy zjazd.
No i w momencie tego przyhamowania wyświetlila się ikonka pomarańczowa – wykrzyknik w kółku i po bokach dwie kreski.
Dosłownie na ułamek sekundy.
Komunikatu na wyświetlaczu żadnego.
Czy to jest jakiś asystent zjazdu czy coś?
Instrukcja mówi o możliwości usterki
Ale nic na to nie wskazuje.
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2020, 00:26
Posty: 188 (0/3)
Auto: Mazda 3 BP 2019 2.0 122 KM AT6 KANJO

Postprzez dobrzyn22 » 2 cze 2023, 19:30

pewnie ostrzeżenie o przeszkodzie – jakbyś nie zaczął hamować ( choćby delikatnie ), to auto powinno samo zahamować, żeby uniknąć/zmniejszyć skutki kolizji
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323