Mazda 3 2014 Kontrolka ESP + TMPS
Strona 1 z 1
Cześć, mam problem z mazda 3 2014 USA. Około 2 tygodnie temu podczas normalnej jazdy (nie hamowałem mocno ani nie przyspieszałem itp) zapaliła mi się najpierw kontrolka ESP i za chwilkę zaczęła migać TMPS. Auto chwilę postało, odpaliłem i kontrolki znikły. Do dziś było wszystko ok, pomyślałem, że może coś się "zawiesiło" z tymi czujnikami itp. Dzis znowu mam ten sam problem, tylko że teraz gdy auto postało chwilę, po odpaleniu kontrolki znikły, ale za chwilę znowu się pojawiły.
Jakie mogą być przyczyny? W razie pytań odpowiem jak najszybciej, z góry dziękuję.
Ps. Powietrze we wszystkich kołach jest na właściwym poziomie. Nigdy wcześniej nie miałem takich problemów. Proszę o wyrozumiałość i treściwe komentarze.
- Od: 28 lip 2019, 20:16
- Posty: 14
Na pewno? Światła stop itp wszystko działa, więc co to ma wspólnego z ESP i TMPS?
- Od: 28 lip 2019, 20:16
- Posty: 14
Jeśli masz wątpliwości to najlepiej zbadaj kody błędów. Ja miałem taką sytuację, po researchu w necie doszedłem do tego że czujnik pedału hamulca wymaga wymiany, wymieniłem i wszystko wróciło do normy.
Problem rozwiązany!
Przyczyna: Włącznik świateł STOP
Wymiana jest prosta, a sam koszt to ok50-100zl w zależności jaki wybierzecie.
Przyczyna: Włącznik świateł STOP
Wymiana jest prosta, a sam koszt to ok50-100zl w zależności jaki wybierzecie.
- Od: 28 lip 2019, 20:16
- Posty: 14
Dorzucam filmik jak wymienić czujnik: https://www.youtube.com/watch?v=0OFWWHZlH2M
Wczoraj zapaliły mi się te dwie kontrolki. Po zatrzymaniu się nie dały się wykasować. Byłem daleko od domu i cywilizacji więc zacząłem jechać, po pewnym czasie same zgasły. I przez kilkadziesiąt kilometrów się nie pojawiły. Madzia ma niecałe 50kkm.
Rozumiem, że muszę zacząć szukać czujnika o nr BN7N-66-490 ? Znalazłem za 47PLN.
Czy może to mieć związek z i-stopem? Zaczyna pojawiać mi się taki objaw: i-stop wyłącza silnik ale wciśnięciem sprzęgła nie startuje. Muszę odpalić przyciskiem START.
Rozumiem, że muszę zacząć szukać czujnika o nr BN7N-66-490 ? Znalazłem za 47PLN.
Czy może to mieć związek z i-stopem? Zaczyna pojawiać mi się taki objaw: i-stop wyłącza silnik ale wciśnięciem sprzęgła nie startuje. Muszę odpalić przyciskiem START.
Borykałem się z tym problemem na jesień (zaświecone 2 kontrolki jak wyżej). Czujnik położenia pedału hamulca jest w BM mechaniczny i to on to powoduje. Kontrolki świeciły i gasły w zupełnie losowych momentach. Po zrobieniu researchu w necie, znane były przypadki całkowitego uziemienia auta ponieważ auto nie wykrywało wcisniętego hamulca.
Najlepiej zawczasu kup BN7N66490A (ja bralem OEM w mazparts za 128 PLN). Wymienisz spokojnie sam:
https://www.youtube.com/watch?v=0OFWWHZlH2M
Najlepiej zawczasu kup BN7N66490A (ja bralem OEM w mazparts za 128 PLN). Wymienisz spokojnie sam:
https://www.youtube.com/watch?v=0OFWWHZlH2M
Skończyło się to ostatecznie nowymi tarczami i klockami = bo spaliłem tarcze przód i tył jadąc przez prawie 4km na przyblokowanych przez wadliwy montaż wyłącznika świateł STOP hamulcach Kolejny warsztat skreślony z mojej listy we Wrocławiu.
Oryginalny czujnik sypał jednak błędami.
Oryginalny czujnik sypał jednak błędami.
Najlepiej od razu wymieniać czujnik na OEM i byłoby bez problemów. Ale mądry Polak po szkodzie.
Ostatecznie po wymianie tarcz i klocków jest okey?
Dopisano 13 Jan 2023, 07:10:
Najlepiej od razu wymieniać czujnik na OEM i byłoby bez problemów. Ale mądry Polak po szkodzie.
Ostatecznie po wymianie tarcz i klocków jest okey?
Ostatecznie po wymianie tarcz i klocków jest okey?
Dopisano 13 Jan 2023, 07:10:
Najlepiej od razu wymieniać czujnik na OEM i byłoby bez problemów. Ale mądry Polak po szkodzie.
Ostatecznie po wymianie tarcz i klocków jest okey?
Ponoć sper....ł temat mechanik osadzając nowy wyłącznik (był OE/OEM) podparł go. A ja za późno się zorientowałem że mam przyblokowane hamulce – czyli moja wina
Polecono mi i pozwoliłem zamontować zestawy Quaro. Na razie jeżdżę tylko po mieście i docieram. Jeszcze słychać "szuranie", przejechałem już z 10km – mechanik uprzedził, że to farba która musi się zetrzeć.
Przodu mi nie żal – była absolutna końcówka. Tył to cena mojej głupoty.
Polecono mi i pozwoliłem zamontować zestawy Quaro. Na razie jeżdżę tylko po mieście i docieram. Jeszcze słychać "szuranie", przejechałem już z 10km – mechanik uprzedził, że to farba która musi się zetrzeć.
Przodu mi nie żal – była absolutna końcówka. Tył to cena mojej głupoty.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości