"doposażenie" M3 BN w wersji skypassion w elementy pakietu SAFETY
1, 2
Dowiedziałem się, że jest możliwe programowe włączenie kilku dodatkowych systemów (normalnie znajdujących się w dodatkowym pakiecie safety), bez konieczności dokupywania i montażu dodatkowych modułów.
Chodzi dokładnie o:
– automatyczne światła ( HBC )
– utrzymywanie na pasie ruchu ( LAS )
– automatyczne ryglowanie zamków
w związku z tym chciałbym wiedzieć, czy ktoś już to u siebie wykonywał, zanim sam się za to zabiorę
Chodzi dokładnie o:
– automatyczne światła ( HBC )
– utrzymywanie na pasie ruchu ( LAS )
– automatyczne ryglowanie zamków
w związku z tym chciałbym wiedzieć, czy ktoś już to u siebie wykonywał, zanim sam się za to zabiorę
Ostatnio edytowano 3 lut 2021, 10:34 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 3 razy
Ja mam to włączone.
Najprościej jest z ryglowaniem zamków, bardzo prosta zmiana.
Automatyczne światła 'długie' oraz asystent pasa to dużo więcej zabawy, w sensie więcej rekordów trzeba poustawiać.
Uważam że warto, bo chociażby 'wibrator' oraz silniczek do odbijania w kierownicy się nie marnuje
Najprościej jest z ryglowaniem zamków, bardzo prosta zmiana.
Automatyczne światła 'długie' oraz asystent pasa to dużo więcej zabawy, w sensie więcej rekordów trzeba poustawiać.
Uważam że warto, bo chociażby 'wibrator' oraz silniczek do odbijania w kierownicy się nie marnuje
Właśnie np. ryglowanie mnie ciekawi – bo jest jakby podobna opcja już w ustawieniach ( mam zaznaczone ) ale nic nie słychać żeby się ryglowało po ruszeniu
Co do reszty, czy można jeszcze coś przydatnego uruchomić bez doposażania ?
I rozumiem, że asystent pasa ruchu jest po prostu cały czas włączony tak ? Bo fabrycznie dokładany jest przycisk do wyłączenia tego
Na razie zbieram jak najwięcej informacji, zanim się za to zabiorę, żeby nie spartolić niczego Przy okazji może uda się zrobić mały poradnik.
Z tego co wiem na tą chwilę istotnego – to do do uruchomienia pozostałych systemów już potrzeba dokładania/wymieniania modułów, kamerki itp. Inną istotną kwestia – moduły przed i poliftem się różnią ( przy wprowadzaniu zmian należy wybrać jaki się ma rodzaj modułu )
Co do reszty, czy można jeszcze coś przydatnego uruchomić bez doposażania ?
I rozumiem, że asystent pasa ruchu jest po prostu cały czas włączony tak ? Bo fabrycznie dokładany jest przycisk do wyłączenia tego
Na razie zbieram jak najwięcej informacji, zanim się za to zabiorę, żeby nie spartolić niczego Przy okazji może uda się zrobić mały poradnik.
Z tego co wiem na tą chwilę istotnego – to do do uruchomienia pozostałych systemów już potrzeba dokładania/wymieniania modułów, kamerki itp. Inną istotną kwestia – moduły przed i poliftem się różnią ( przy wprowadzaniu zmian należy wybrać jaki się ma rodzaj modułu )
Tak jak pisałem ryglowanie drzwi jest proste, bo trzeba zmienić (robiłem to 2 lata temu więc mogę niedokładnie pamiętać) jeden rekord oraz sumę kontrolną.
Jak to zrobić jest opisane tutaj: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 4&t=202227
Polecam też włączyć 'Find my car', często przydaje się na parkingach pod marketami.
Uruchomienie asystenta pasa i HBC to już grubsza zabawa. Nie ma prostego przepisu 'zmień to na to a tutaj to na tamto', bo wszystko zależy od wersji samochodu (wyposażenia, rocznika, kraju pochodzenia itp). Nikt tutaj na tacy konkretnej instrukcji nie poda – trzeba temat zgłębić. Ale się da
Tutaj wątek tego dotyczący – ponad 5000 postów:
https://www.mazda3revolution.com/thread ... lt.169393/
Jak to zrobić jest opisane tutaj: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 4&t=202227
Polecam też włączyć 'Find my car', często przydaje się na parkingach pod marketami.
Uruchomienie asystenta pasa i HBC to już grubsza zabawa. Nie ma prostego przepisu 'zmień to na to a tutaj to na tamto', bo wszystko zależy od wersji samochodu (wyposażenia, rocznika, kraju pochodzenia itp). Nikt tutaj na tacy konkretnej instrukcji nie poda – trzeba temat zgłębić. Ale się da
Tutaj wątek tego dotyczący – ponad 5000 postów:
https://www.mazda3revolution.com/thread ... lt.169393/
Więc tak...
Udało mi się uaktywnić:
– LAS, czyli utrzymanie w pasie ruchu ( sprawdzone, fajnie działa )
– automatyczne ryglowanie zamków po ruszeniu
– f-cja find my car ( też może być przydatne na zatłoczonym parkingu )
– HBC , czyli automatyczne przełączanie świateł długich i krótkich ( jeszcze nie przetestowane )
– i-DM, czyli Intelligent Drive Master – ogólnie gadżet pokazujący ekonomiczność i komfort jazdy, tzw. inteligentna jazda – po kilku dniach wyłączyłem
Można jeszcze uaktywnić kontrolkę od niskiego poziomu płynu spryskiwaczy, ale chyba trzeba najpierw by było dołożyć poziomowskaz do zbiornika ( ktoś to robił z forumowiczów ? )
Udało mi się uaktywnić:
– LAS, czyli utrzymanie w pasie ruchu ( sprawdzone, fajnie działa )
– automatyczne ryglowanie zamków po ruszeniu
– f-cja find my car ( też może być przydatne na zatłoczonym parkingu )
– HBC , czyli automatyczne przełączanie świateł długich i krótkich ( jeszcze nie przetestowane )
– i-DM, czyli Intelligent Drive Master – ogólnie gadżet pokazujący ekonomiczność i komfort jazdy, tzw. inteligentna jazda – po kilku dniach wyłączyłem
Można jeszcze uaktywnić kontrolkę od niskiego poziomu płynu spryskiwaczy, ale chyba trzeba najpierw by było dołożyć poziomowskaz do zbiornika ( ktoś to robił z forumowiczów ? )
Musiałbyś wymienić zbiornik płynu spryskiwaczy na większy, od wersji Xenon/LED (?). W oryginalnym nie ma przelotu na czujnik poziomu, chociaż jest taka dziwna zaślepka. Może by się dało wyciąć?
dobrzyn22 napisał(a):Więc tak...
Udało mi się uaktywnić:
– LAS, czyli utrzymanie w pasie ruchu ( sprawdzone, fajnie działa )
– automatyczne ryglowanie zamków po ruszeniu
– f-cja find my car ( też może być przydatne na zatłoczonym parkingu )
– HBC , czyli automatyczne przełączanie świateł długich i krótkich ( jeszcze nie przetestowane )
– i-DM, czyli Intelligent Drive Master – ogólnie gadżet pokazujący ekonomiczność i komfort jazdy, tzw. inteligentna jazda – po kilku dniach wyłączyłem
Można jeszcze uaktywnić kontrolkę od niskiego poziomu płynu spryskiwaczy, ale chyba trzeba najpierw by było dołożyć poziomowskaz do zbiornika ( ktoś to robił z forumowiczów ? )
Mógłbyś dać namiary jak włączyć 1 , 3 i4 opcje
Podziękował
ryglowanie ogólnie jest opisane tu:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 4&t=202227
natomiast pozostałe f-cje, wspomagałem się m.in. tymi informacjami :
https://www.mazda3revolution.com/thread ... st-2504623 ( najistotniejsze info znalazłem na str. 126 i 290 ). Na str. 126 info dotyczy Mazdy3 z 2017, werjsa EU, benzyna ( wszystko ma znaczenie )
tu jest do pobrania świetny gotowy arkusz w Excelu, wraz z tutorialem jak z tego korzystać:
https://www.youtube.com/watch?v=N9si40X ... q&index=21
EDIT: plik załączam:
W żółtej zakładce "donate&tutorial" są podane poszczególne funkcje i odnośniki co gdzie należy pozmieniać żeby zadziałało – jednak nie zawsze działa/nie wszystko jest poprawnie opisane niestety stąd niezbędne dodatkowe informacje z forum.
Pamiętaj, że zmieniając jeden parametr, zmienia się nie tylko linia, w której on występuje – musisz sprawdzić również pozostałe, bo będzie wyskakiwał błąd.
Możesz pozmieniać ustawienia wg. "gotowców" z forum ( przepisujesz wartości w miejsce starych w Forscanie ), lub zmieniasz manualnie w arkuszu, odczytujesz pozmieniane linie i również przepisujesz do Forscana. Warto zapisywać osobno poszczególne bloki (np. zmieniałeś coś w bloku 4 to zapisujesz tylko jego, a nie wszystkie naraz )
Generalnie potrzebujesz:
– ELM z przełącznikiem ms/hs ( lub automatyczny )
– program forscan z licencją rozszerzoną (można skorzystać z wersji trial na chyba 2 miesiące za free )
– program Excel ( mi w Open Office nie chciało poprawnie działać )
– program Notatnik
– arkusz Excela który załączyłem/jest pod filmikiem
Na tą chwilę to tyle, postaram się w wolnej chwili dopisać "co i jak" więcej, ale proponuję przejrzeć to co podałem, żeby się zorientować o co chodzi.
Bardzo ważne – przed rozpoczęciem jakichkolwiek zmian, należy z Forscana zapisać odczytane oryginalne wartości danego modułu ( Nas interesują głównie moduły IC i FSC ) – to jedyna szansa na "odratowanie" jakby coś poszło nie tak.
Nie musze chyba dodawać, że każdy robi to na własną odpowiedzialność, bo można tam namieszać niemiłosiernie
Co tam jeszcze z ważniejszych rzeczy....
-Dostępne są 2 wersje modułów fsc – gen1 i gen2. Można w dużym uproszczeniu spróbować przyjąć, że przedlifty mają gen.1, natomiast polifty ( po 2016r) mają gen.2.
-grzebiąc w ustawieniach, należy wiedzieć, czy posiada się światła z ALH ( adaptacyjne, wyłączające poszczególne diody ), lub AFS ( doświetlanie zakrętów)
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 4&t=202227
natomiast pozostałe f-cje, wspomagałem się m.in. tymi informacjami :
https://www.mazda3revolution.com/thread ... st-2504623 ( najistotniejsze info znalazłem na str. 126 i 290 ). Na str. 126 info dotyczy Mazdy3 z 2017, werjsa EU, benzyna ( wszystko ma znaczenie )
tu jest do pobrania świetny gotowy arkusz w Excelu, wraz z tutorialem jak z tego korzystać:
https://www.youtube.com/watch?v=N9si40X ... q&index=21
EDIT: plik załączam:
W żółtej zakładce "donate&tutorial" są podane poszczególne funkcje i odnośniki co gdzie należy pozmieniać żeby zadziałało – jednak nie zawsze działa/nie wszystko jest poprawnie opisane niestety stąd niezbędne dodatkowe informacje z forum.
Pamiętaj, że zmieniając jeden parametr, zmienia się nie tylko linia, w której on występuje – musisz sprawdzić również pozostałe, bo będzie wyskakiwał błąd.
Możesz pozmieniać ustawienia wg. "gotowców" z forum ( przepisujesz wartości w miejsce starych w Forscanie ), lub zmieniasz manualnie w arkuszu, odczytujesz pozmieniane linie i również przepisujesz do Forscana. Warto zapisywać osobno poszczególne bloki (np. zmieniałeś coś w bloku 4 to zapisujesz tylko jego, a nie wszystkie naraz )
Generalnie potrzebujesz:
– ELM z przełącznikiem ms/hs ( lub automatyczny )
– program forscan z licencją rozszerzoną (można skorzystać z wersji trial na chyba 2 miesiące za free )
– program Excel ( mi w Open Office nie chciało poprawnie działać )
– program Notatnik
– arkusz Excela który załączyłem/jest pod filmikiem
Na tą chwilę to tyle, postaram się w wolnej chwili dopisać "co i jak" więcej, ale proponuję przejrzeć to co podałem, żeby się zorientować o co chodzi.
Bardzo ważne – przed rozpoczęciem jakichkolwiek zmian, należy z Forscana zapisać odczytane oryginalne wartości danego modułu ( Nas interesują głównie moduły IC i FSC ) – to jedyna szansa na "odratowanie" jakby coś poszło nie tak.
Nie musze chyba dodawać, że każdy robi to na własną odpowiedzialność, bo można tam namieszać niemiłosiernie
Co tam jeszcze z ważniejszych rzeczy....
-Dostępne są 2 wersje modułów fsc – gen1 i gen2. Można w dużym uproszczeniu spróbować przyjąć, że przedlifty mają gen.1, natomiast polifty ( po 2016r) mają gen.2.
-grzebiąc w ustawieniach, należy wiedzieć, czy posiada się światła z ALH ( adaptacyjne, wyłączające poszczególne diody ), lub AFS ( doświetlanie zakrętów)
Co prawda to wątek mazdy 3 a ja posiadam CX-5 KF 2017 z USA i zastanawiam się jak to jest z tymi lampami ALH.
Posiadam aktywne funkcje AFS czyli to doświetlanie zakrętów przy ruchu kierownicy oraz HBC automatyczne światła długie. Wtyczka do lamp to 14pin, wiec taka jak europejska, oczywiście full ledy.
Rozumiem dobrzyn22, że jeśli chciałbym posiadać funkcje ALH potrzebuje zmienić lampy na EU, bo ich budowa jest inna?
Adaptacyjne światła w stanach póki co nie są dozwolone przez prawo.
Posiadam aktywne funkcje AFS czyli to doświetlanie zakrętów przy ruchu kierownicy oraz HBC automatyczne światła długie. Wtyczka do lamp to 14pin, wiec taka jak europejska, oczywiście full ledy.
Rozumiem dobrzyn22, że jeśli chciałbym posiadać funkcje ALH potrzebuje zmienić lampy na EU, bo ich budowa jest inna?
Adaptacyjne światła w stanach póki co nie są dozwolone przez prawo.
- Od: 22 sty 2020, 17:10
- Posty: 21
- Auto: CX-5
coś pisali o tym na forum do którego link wrzuciłem wcześniej, ale niestety nie pamiętam. Być może wystarczy zmienić wersję z USA na EU w jakiejś linii, jednak jest ryzyko, ze będzie to miało wpływ również na inne moduły. Proponuję dopytać na wspomnianym forum.
ELM z przełącznikiem posiadam.
Forscan z licencją też.
Jakiś czas temu aktywowałem i-Dm, chciałem włączyć dodatkowe opcje ryglowania drzwi ale według ściągniętych danych już niby aktywowane ale na tablecie ich brakuje.
Ciekawe czy u mnie da się uaktywnić
LAS
Find my car
HBC
Forscan z licencją też.
Jakiś czas temu aktywowałem i-Dm, chciałem włączyć dodatkowe opcje ryglowania drzwi ale według ściągniętych danych już niby aktywowane ale na tablecie ich brakuje.
Ciekawe czy u mnie da się uaktywnić
LAS
Find my car
HBC
Reset MZD do ustawień fabrycznych "naprawi" brak ryglowania i świateł w menu tabletu.
O doposażeniu BM w opcje z pakietu safety jest osobny wątek. W BM jest znacznie trudniej jak w BN, bo trzeba dołożyć kamerę nad lusterkiem. W BN takowa już się znajduje
O doposażeniu BM w opcje z pakietu safety jest osobny wątek. W BM jest znacznie trudniej jak w BN, bo trzeba dołożyć kamerę nad lusterkiem. W BN takowa już się znajduje
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3018 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
darrecki napisał(a):O doposażeniu BM w opcje z pakietu safety jest osobny wątek
mówisz o tym wątku (gdzie jest napisane, że nie da się nic zrobić/dołożyć ) :
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 4&t=204096
PS.
Trochę lepiej mam już przetestowane wszystko.
Automatyczne światła działają dobrze, ale raczej tylko na prostych odcinkach drogi. Do tego trzeba też samemu zmieniać światła ( system pomaga, ale nie jest idealny ).
Utrzymywanie na pasie ruchu – trzeba się przyzwyczaić trochę, bo czuć, że auto próbuje korygować jazdę i utrzymywać po środku pasów. Np. żona twierdzi, że średnio jej się to podoba, bo odczuwa jakby traciła kontrolę nad autem. Ogólnie fajna sprawa jeśli chodzi o bezpieczeństwo, bo np. wystarczy się na moment zagapić, a auto poprawi błąd.
dobrzyn22 napisał(a):mówisz o tym wątku (gdzie jest napisane, że nie da się nic zrobić/dołożyć ) :
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 4&t=204096
Nie, zdecydowanie starszy ze zdjęciami. Nie pamiętam dokładnie tematu, może nie mieć słowa "safety" w tytule.
dobrzyn22 napisał(a):Utrzymywanie na pasie ruchu – trzeba się przyzwyczaić trochę, bo czuć, że auto próbuje korygować jazdę i utrzymywać po środku pasów. Np. żona twierdzi, że średnio jej się to podoba, bo odczuwa jakby traciła kontrolę nad autem. Ogólnie fajna sprawa jeśli chodzi o bezpieczeństwo, bo np. wystarczy się na moment zagapić, a auto poprawi błąd.
W 2 małżonki (przedlift wychodzący razem z BM) asystent pasa jedynie głośno "pierdzi", nie zdzierżył bym gdyby mi coś szarpało kierownicą.
Wystarczy popatrzeć na któryś z motodzienników na YT i test Hyundai (zdaje się) z tym ustrojstwem. Tam to całe automatyczne korygowanie toru jazdy przekroczyło granice absurdu.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3018 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Z tego co się zorientowałem to są 2 systemy związane z jazdą pasem :
LWDS – tylko ostrzega
LAS – reaguje w przypadku wjechania na linię.
Ogólnie można ustawić , jak to ładnie określiłeś "pierdzenie", może być też sam dźwięk (inny) a może być tylko wibracja kierownicy.
Oprócz delikatnych ruchów kierownicy przy zbliżaniu się do pasa, nie czuć praktycznie tego systemu i widzę więcej plusów niż minusów. Dobrze został pomyślany, bo na siłę nie będzie Ci szarpał kierownicy jak zechcesz za pas wyjechać. Nie zadziała również jak włączysz kierunkowskaz. Do tego ostrzega jak nie trzymasz rąk na kierownicy dłuższy czas . I generalnie on nie szarpie robi to z wyczuciem
LWDS – tylko ostrzega
LAS – reaguje w przypadku wjechania na linię.
Ogólnie można ustawić , jak to ładnie określiłeś "pierdzenie", może być też sam dźwięk (inny) a może być tylko wibracja kierownicy.
Oprócz delikatnych ruchów kierownicy przy zbliżaniu się do pasa, nie czuć praktycznie tego systemu i widzę więcej plusów niż minusów. Dobrze został pomyślany, bo na siłę nie będzie Ci szarpał kierownicy jak zechcesz za pas wyjechać. Nie zadziała również jak włączysz kierunkowskaz. Do tego ostrzega jak nie trzymasz rąk na kierownicy dłuższy czas . I generalnie on nie szarpie robi to z wyczuciem
W BP wibracje na kierownicy są odczuwalne podobnie jak wibracje na padzie od konsoli, nie ma mowy o żadnym pierdzeniu . Asystenta, według mnie, warto włączyć, choć rzeczywiście na początku może trochę irytować. Sam miałem kilka sytuacji w których przydało się automatyczne wyprostowanie toru jazdy.
Kontrowanie kierownicy przez system nie objawia się swego rodzaju "blokadą", a jedynie lekką "informacją" że coś jest nie tak. Dzisiaj w zasadzie bardzo rzadko system daje o sobie znać; chyba lepiej jeżdżę
Kontrowanie kierownicy przez system nie objawia się swego rodzaju "blokadą", a jedynie lekką "informacją" że coś jest nie tak. Dzisiaj w zasadzie bardzo rzadko system daje o sobie znać; chyba lepiej jeżdżę
Witajcie,
– LAS, czyli utrzymanie w pasie ruchu – czy warto odblokować sobie tą funkcję ? czy można ją w łatwy sposób dezaktywować ?
– f-cja find my car – czy to funkcja włączająca klakson po wciśnieciu przycisku na pilocie ?
– HBC , czyli automatyczne przełączanie świateł długich i krótkich – ma ktoś już z tym jakieś większe doświadczenia ? czy automatyczne światła długie krótkie są od razu po uruchomieniu auta czy po odepchnięciu od siebie przełącznika świateł ?
– z wersją MZD 70.00.367 da rade jeszcze to uruchomić ?
Dzięki z góry za odpowiedzi
– LAS, czyli utrzymanie w pasie ruchu – czy warto odblokować sobie tą funkcję ? czy można ją w łatwy sposób dezaktywować ?
– f-cja find my car – czy to funkcja włączająca klakson po wciśnieciu przycisku na pilocie ?
– HBC , czyli automatyczne przełączanie świateł długich i krótkich – ma ktoś już z tym jakieś większe doświadczenia ? czy automatyczne światła długie krótkie są od razu po uruchomieniu auta czy po odepchnięciu od siebie przełącznika świateł ?
– z wersją MZD 70.00.367 da rade jeszcze to uruchomić ?
Dzięki z góry za odpowiedzi
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości