Strona 13 z 21

PostNapisane: 22 mar 2018, 00:19
przez Dmb_T
gutek_wrb napisał(a):Kolego Dmb_T
jesteś w błędzie co do rozrusznika i napraw :D to nie te same szczotki i zwoje co w dawnych 626 czy Premacy samochodach tu procesor kontroluje prace i automatykę E/A-stopu , a pozatym mam na 3 lata pełny serwis nawet z wymianą wycieraczek więc wiesz co mi to ma niepokoić <oczy>


No dobra, czas pokaże, jak to będzie wyglądało. Nie będę się kłócił:) wymieniamy opinie.

Re: System i-Stop – różne zagadnienia

PostNapisane: 22 mar 2018, 07:15
przez bbogdan
A ile palą wasze 3 na postoju na wolnych obrotach ?

Re: System i-Stop – różne zagadnienia

PostNapisane: 22 mar 2018, 08:32
przez TheMonster
bbogdan napisał(a):A ile palą wasze 3 na postoju na wolnych obrotach ?

Moja trzy kreski :D
Nikt Ci takich danych nie poda bo skąd? :P


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

PostNapisane: 22 mar 2018, 09:22
przez Steel
TheMonster napisał(a):Nikt Ci takich danych nie poda bo skąd?


To akurat nie jest problemem. Inne marki na postoju wyswietlaja ilosc litrow na h. U nas tego nie ma.
Wskazania spalania chwilowego tez sa roznie pokazywane i czasem nie ma wskazan do jakiejs predkosci :)

Re: System i-Stop – różne zagadnienia

PostNapisane: 22 mar 2018, 09:36
przez bbogdan
W autach z koncernu PSA spalanie pokazuje po przekroczeniu 30 km/godz. ale można to obejść i sprawdzić spalanie jadąc z górki na biegu jałowym powyżej 30 km/godz

Re: System i-Stop – różne zagadnienia

PostNapisane: 23 mar 2018, 10:30
przez Steel
Ale wtedy spalanie bedzie pokazywane w zaleznosci od predkosci... zgadza sie?
jak pojedziesz 30km/h to bedzie powiedzmy 2L
jak polecisz 60km/h to bedzie juz 1L
to ile bedzie rzeczywiscie na postoju w przeliczeniu na h? :)

Re: System i-Stop – różne zagadnienia

PostNapisane: 23 mar 2018, 10:45
przez bbogdan
:) na luzie , na wolnych obrotach ,niezależnie czy jedziesz z górki 50 czy 150 spalanie się nie zmienia ,komputer nie bierze pod uwagę prędkości tylko ilość wstrzykiwanego paliwa i to co pokazuje to jest zużycie chwilowe w litrach na godzinę

PS.
W poniedziałek wezmę od żony jej auto to sprawdzę jak to wygląda w Mazdzie

Re: System i-Stop – różne zagadnienia

PostNapisane: 23 mar 2018, 11:48
przez Steel
Wlasnie kilka razy robilem podobny test i im szybciej sie kulalem z gorki tym mniejsze spadalnie bylo.

Re: System i-Stop – różne zagadnienia

PostNapisane: 23 mar 2018, 11:56
przez bbogdan
A na komputerze miałeś ustawione spalanie średnie czy chwilowe ?

Re: System i-Stop – różne zagadnienia

PostNapisane: 23 mar 2018, 12:04
przez lukaszjakubowski
Jest tak jak pisze Stell i to nie tylko u nas.
Wszystko zależy od prędkości.
A spalanie na postoju to około 1.5 l/h

Re: System i-Stop – różne zagadnienia

PostNapisane: 23 mar 2018, 14:02
przez Steel
mialem ustawione chwilowe... srednie musialbym zresetowac by w takim przypadku dzialalo, co chyba tez nie ma sensu bo reset spowodowalby policzenie ze sredniego spalania.

Zwroc uwage ze jak jedziesz i stoisz przez X minut (w korku czy przed jakims przejazdem) to na kompie slupki sie nie pokazuja, przynajmniej u mnie

Re: System i-Stop – różne zagadnienia

PostNapisane: 26 mar 2018, 16:40
przez bbogdan
Dzisiaj też to sprawdzałem i w CX3 też klops ,tylko u mnie to co pokazywał komputer przy jeżdzie na luzie to jakieś kompletne brednie .

Re: System i-Stop – różne zagadnienia

PostNapisane: 28 mar 2018, 12:19
przez czarmi
Dzisiaj zauważyłem, że po nocnym postoju "pod chmurką", przy temp. ok 0 st. C i odpaleniu auta (nigdy nie miałem problemu z akumulatorem i odpalaniem auta nawet w duże mrozy) ikonka akumulatora na tablecie posiadała już tę niebieską poświatę. Od razu. Zawsze zaraz po odpaleniu auta, dopiero po pewnym czasie te ikonki kolejno po sobie "niebieszczą się" (silnik, akumulator i klimatyzacja), a tym razem akumulator od razu i po przejechaniu 2-3 km właczył się i-stop... Nie dzieje się nic niepokojącego, ale czy to normalne...Takie moje spostrzeżenie.

Re: System i-Stop – różne zagadnienia

PostNapisane: 28 mar 2018, 22:03
przez Steel
niska temperatura i niedoladowany aku pewnie sa zrodlem takiego stanu rzeczy. Temperatura sie podniosla ponad 0st i I-stop odzywa szybciej :) ale 2-3 min to ja mialem latem :)

PostNapisane: 29 mar 2018, 11:07
przez czarmi
Steel napisał(a):niska temperatura i niedoladowany aku pewnie sa zrodlem takiego stanu rzeczy.

Nie bardzo rozumiem, bo system i akumulator zaczął działać w zasadzie, jak w upalne lato...

Re: System i-Stop – różne zagadnienia

PostNapisane: 29 mar 2018, 11:34
przez Steel
Akumulator w niskiej temperaturze traci sporo ze swojej pojemnosci. Wiec jak jest ponizej 0 to trudniej o odpowiednie naladowanie aku.

Re: System i-Stop – różne zagadnienia

PostNapisane: 30 mar 2018, 00:07
przez Dmb_T
a czy można ustawić na komputerze aby pokazywał średnia spalanie w trasie A, w trasie B? Bo pokazuje tylko chwilowe (co oczywiste, zawsze) oraz średnie ale z całego przebiegu.
Czy można to zmieniać dla A i B?

Re: System i-Stop – różne zagadnienia

PostNapisane: 30 mar 2018, 10:10
przez nexus30
Niestety nie. W ramach (marnego) zastępstwa masz aplikację "Monitor paliwa", która liczy średnie spalanie od ostatniego uruchomienia silnika.

Re: System i-Stop – różne zagadnienia

PostNapisane: 30 mar 2018, 17:36
przez Dmb_T
To szkoda, bardzo przydatna funkcja.

Re: System i-Stop – różne zagadnienia

PostNapisane: 31 mar 2018, 21:43
przez wa12
Mój i-Stop włączył się dzisiaj pierwszy raz od miesiąca. Do tej pory cały czas miałem informację, że akumulator nie gotowy. Czyli wystarczyło by skończyły się mrozy i godzina jazdy z większą prędkością żeby doładować akumulator do odpowiedniego poziomu :)