System i-Stop – różne zagadnienia

Dział przeznaczony do rozwiązywania problemów z systemami elektronicznymi nadwozia

Postprzez rodzio » 5 sty 2015, 15:49

nexus30 napisał(a):Tak, przy włączonym nadmuchu na szybę przednią (tego za pomocą dedykowanego przycisku) i-stop nie zadziała.


Hmm nie pomyślałem o tym wcześniej ale to może być dobry sposób na zablokowanie i-stop'a, zamiast każdorazowego wyłączania go przy uruchamianiu silnika :)
Początkujący
 
Od: 18 paź 2014, 10:29
Posty: 21
Auto: Mazda 3, 120KM, 2014

Postprzez wojtix » 5 sty 2015, 20:49

Dzisiaj ruszył ponownie i-stop.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 10:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Postprzez waxain » 14 sty 2015, 09:12

Ja dziś zaobserwowałem coś dziwnego z i-Stop, wcześniej mi się to nie zdarzyło. Włączył się i-stop (stałem na czerwonym świetle) i tak przez ok. 15s, wcisnąłem sprzęgło i przez ok 2s nic się nie działo (silnik się nie uruchamiał), dopiero po chwili jakby z opóźnieniem wszystko zadziałało. Stało mi się tak dziś dwa razy. Mam nadzieję, że to nie jest jakiś zwiastun problemów :/
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez grm » 14 sty 2015, 20:54

Od około dwóch tygodni mam dokładnie ten sam efekt co Ty. Wciskam sprzęgło i dopiero po około 2-3 sekundach silnik się uruchamia. Dzieje się tak raz na kilka razy. W większości przypadków uruchamia się od razu po wciśnięciu sprzęgła, ale raz na kilka razy występuje opisany efekt. Co jeszcze zauważyłem i jeśli mógłbyś sprawdzić czy masz podobnie. Zawsze jak wciskam sprzęgło, trzymam drugą nogę na hamulcu i gdy silnik od razu po wciśnięciu sprzęgła nie włączy się i tym momencie zwolnię troszkę hamulec to silnik staruje – taką zależność wykryłem. Jestem ciekaw, czy niskie temperatury zewnętrzne mogą mieć wpływ na takie działanie? Ale nie wydaje mi się.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2013, 10:00
Posty: 56 (0/3)
Auto: Mazda 3 BM 165KM SkyPassion 2014 Soul Red

Postprzez waxain » 14 sty 2015, 21:12

Mi dziś na kilkanaście włączeń i-Stop ten efekt wystąpił 3 razy. Nigdy przedtem nie miałem tego. Temperatura na zewnątrz raczej nie mogła mieć na to wpływu bo była dość wysoka (6st-9st C), przy niższych temp. nigdy mi się tak nie stało. Ciekawe w czym tkwi problem, nie sądzę by było to naturalne zachowanie i-Stop bo instrukcja obsługi w tym temacie milczy.

Co do tej zależności z hamulcem, wydaje mi się, że dziś coś podobnego miałem, choć głowy nie dam, postaram się zwrócić na to teraz uwagę :)
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez grm » 14 sty 2015, 21:37

Naturalne zjawisko na pewno to nie jest bo wcześniej przez 7 miesięcy nic takiego mi się nie zdarzyło. Ewentualnie jakieś urządzenie włączone w samochodzie jakby miały na to wpływ? Ale bez sensu raczej jakby miały. No dziwna sprawa. Jaki przebieg masz w swoim samochodzie obecnie? Ja mam około 8 tyś a zaczęło mi się tak dziać przy około 7,5 tyś.

No obadaj jeszcze z tym hamulcem, jestem ciekaw czy masz podobnie :)
Aha, jeszcze w sumie jedną zależność zauważyłem ale to muszę potwierdzić bo nie wiem czy nie ma ona związku właśnie z tym hamulcem, jednak, jak po wciśnięciu sprzęgła silnik nie odpali, wbiję bieg i zaczynam puszczać sprzęgło to silnik startuje, tak, że gdy chcę jechać silnik zawsze zdąży się włączyć. Niemniej występujące zjawisko z opóźnieniem jest dziwne i troszkę mnie też martwi.

Zwróć jeszcze uwagę, czy po wciśnięciu sprzęgła i gdy silnik nie odpali to czy kontrolka i-Stop zaczyna u Ciebie mrugać, mnie się wydawało, że u mnie mrugała ale też muszę to jeszcze potwierdzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2013, 10:00
Posty: 56 (0/3)
Auto: Mazda 3 BM 165KM SkyPassion 2014 Soul Red

Postprzez waxain » 14 sty 2015, 21:42

Ja mam ponad 13 tys na liczniku i dzieje mi się tak od dziś :) Z hamulcem sprawę zbadam, a co do:
grm napisał(a):Aha, jeszcze w sumie jedną zależność zauważyłem ale to muszę potwierdzić bo nie wiem czy nie ma ona związku właśnie z tym hamulcem, jednak, jak po wciśnięciu sprzęgła silnik nie odpali, wbiję bieg i zaczynam puszczać sprzęgło to silnik startuje, tak, że gdy chcę jechać silnik zawsze zdąży się włączyć.

Mam wrażenie, że dokładnie tak to mi dziś przebiegło, choć mógł to też być przypadek... Próbowałem później (w drodze z pracy) włączać często i-stop (mam akurat cały stos świateł i korków po drodze) by dokładniej te objawy sprawdzić ale jak na złość problem się nie powtórzył...Spróbuję jutro :)
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez grm » 14 sty 2015, 21:50

Heh, no, złośliwość rzeczy martwych ;) miałem tak samo, jak chciałem to dokładniej potestować to wtedy oczywiście wszystko działało cacy. No nic, nadal będę to obserwował i podzielę się spostrzeżeniami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2013, 10:00
Posty: 56 (0/3)
Auto: Mazda 3 BM 165KM SkyPassion 2014 Soul Red

Postprzez waxain » 14 sty 2015, 21:58

Dokładnie :) Nic, trzeba obserwować, po drodze mam ASO mazdy więc może przy okazji wpadnę zapytać czy mają jakieś wytłumaczenie na takie zachowanie. Jak nie, a będzie się to jeszcze działo to będą musieli bliżej się sprawie przyjrzeć.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez czarmi » 14 sty 2015, 23:05

waxain napisał(a):Zwróć jeszcze uwagę, czy po wciśnięciu sprzęgła i gdy silnik nie odpali to czy kontrolka i-Stop zaczyna u Ciebie mrugać, mnie się wydawało, że u mnie mrugała ale też muszę to jeszcze potwierdzić.

Ja też tego doświadczyłem, ale po dokładnym przyjrzeniu się sprawie ustaliłem, że gdy podczas postoju i-stop jest załączony, po pewnym czasie jego ikonka może zacząć migać (moment włączenia silnika). Kiedy wtedy właśnie nacisnąłem sprzęgło następował przez Was opisywany "problem". Przyjrzyjcie się temu dokładnie. Wydaje mi się, że to jest jego przyczyną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez grm » 14 sty 2015, 23:23

Rzeczywiście może być tak jak piszesz. Chwilę przed tym jak silnik sam się włącza, gdy postój trwa zbyt długo i i-stop przestaje działać, kontrolka zaczyna migać. Może po prostu jest tak, że kontrolka zaczyna mrugać, my akurat w tym samym czasie wciskamy sprzęgło, chcąc ruszyć, ale silnik nie odpala ponieważ wcześniej miał już zaincjowane odpalenie silnika przez długi czas postoju i dlatego nie reaguje na sprzęgło bo i tak za chwilę się sam włączy. Zwrócę na to na pewno teraz uwagę. Dzięki za podpowiedź :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2013, 10:00
Posty: 56 (0/3)
Auto: Mazda 3 BM 165KM SkyPassion 2014 Soul Red

Postprzez waxain » 14 sty 2015, 23:33

Hm, ja nie zaobserwowałem (mogłem to też przeoczyć) w tych przypadkach migającej kontrolki a nieraz już ją widziałem w akcji, szczególnie przy mroźniejszych dniach. Dziś nie bardzo był "powód" do wyłączenia i-Stop bo temp. była dość wysoka, miałem przejechane 30km gdy to się mi dziś 1 raz stało, więc to raczej nie aku. Dziwna była też synchronizacja całości – wciskam sprzęgło, 2s nic się nie dzieje, przełączam bieg i puszczam delikatnie sprzęgło auto odpala... No nic, pozostaje obserwować :)
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez ulmen » 15 sty 2015, 11:15

W moim przypadku I-Stop działa poprawnie, przejechane 16200km. Startuje szybko i nie miałem z nim nigdy problemu.
Na I-Stopie samochód zasilany jest z akumulatora i dlatego aby go niepotrzebnie nierozładowywać wyłączam klimę, nawet z trybu ECO. Nadmuch zmniejszam do minimum (klimatyzacja w trybie auto zrobi to sama, ale klimy z ECO nie wyłączy). Jeśli wiem, że będę stał minimum 30 sek i jadę na światłach dziennych to zaciągam dodatkowo ręczny aby wyłączyć światła dzienne, co dodatkowo zmniejsza prąd pobierany z akumulatora.
I-Stop zaczyna migać sygnalizując, że za chwilę samochód się uruchomi nawet bez reakcji kierowcy na pedale sprzęgła (długi postój na I-Stopie, niskie temperatury mają na to wpływ).
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez wojtix » 15 sty 2015, 15:14

ulmen napisał(a):(...)wyłączam klimę, nawet z trybu ECO. Nadmuch zmniejszam do minimum (klimatyzacja w trybie auto zrobi to sama, ale klimy z ECO nie wyłączy). Jeśli wiem, że będę stał minimum 30 sek i jadę na światłach dziennych to zaciągam dodatkowo ręczny aby wyłączyć światła dzienne(...).


Ty taki rytuał robisz co każde zatrzymanie? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 10:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Postprzez ulmen » 15 sty 2015, 15:21

Tak, co każde zatrzymanie czyli dziennie 2 – 3 razy. Mam jedne światła do pokonania ze zjazdu A4 do pracy i właśnie tylko tam staje i uruchamiam I-Stopa. Gdybym miał to robić 10 razy dziennie to bym nerwicy dostał.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez czarmi » 15 sty 2015, 15:36

Ulmen – ja i tak jestem pod wielkim wrażeniem. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez ulmen » 15 sty 2015, 15:38

Czy ja wyczuwam lekki sarkazm ? :) Co ciekawe jak bym znalazł trochę czasu to udowodniłbym, że to co robię ma sens ekonomiczny <faja>
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez 5qra » 15 sty 2015, 15:40

Poszukaj proszę czasu ;)

Za literufki odpowiada Tapatalk.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 16:27
Posty: 226 (1/3)
Skąd: ST
Auto: Corolla 07
M3 SkyP 14

Postprzez child » 15 sty 2015, 15:41

Ja tu widzę problem nie z sensem ekonomicznym, ale ergonomicznym ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez wojtix » 15 sty 2015, 15:44

No jakby ktoś jechał z Tobą pierwszy raz i na każdych światłach odwalał byś taki rytuał jak przy odpalaniu myśliwca, to by był najprawdopodobniej baaardzo zdziwiony <rotfl> Czy 2/3 razy dziennie nie lepiej silnik na światłach wyłączyć :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 10:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323