System i-Stop – różne zagadnienia

Dział przeznaczony do rozwiązywania problemów z systemami elektronicznymi nadwozia

Postprzez czarmi » 17 lut 2022, 22:30

dbaa napisał(a):Akumulator ma 7 lat

Myślę, że tutaj może być problem :|
I tak długo wytrzymał.
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez RobertPi » 17 lut 2022, 23:37

Mój ma 9 i działa ale być może to wyjątek :D .
Kontrolki ciśnienia bym z tym nie wiązał. Sprawdź ciśnienie w kołach i sam akumulator testerem.
Dowiesz się gdzie jest problem.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez dbaa » 20 lut 2022, 12:40

Po przejażdżce odkryłem że I-stoop pomimo tego że pokazuje po zatrzymaniu "nie gotowy" to jednak włącza się !
Także nie wiem czemu pokazuje ze nie gotowy...
akumulator sprawdzony – w zasadzie parametry ok – choc z racji wieku zalecono wymianę...
czy ktos orientuje sie jakie powinno byc prawidłowe napięcie na alternatorze?
Początkujący
 
Od: 2 lut 2020, 17:30
Posty: 15
Skąd: Górny Śląsk
Auto: MAZDA 3 BM

Postprzez RobertPi » 21 lut 2022, 23:47

Klasycznie, na wolnych obrotach, bez obciążenia w okolicach 14,4 V a gdy włączysz odbiorniki napięcie może spaść "nawet" do 12 V ale chwilowo. Regulator napięcia powinien sobie z tym poradzić.
Przy obrotach wyższych niż 1500 napięcie nie powinno spaść poniżej 13,2 V.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez philip6b » 3 sie 2022, 16:31

Panowie Mazdą jeżdżę od niedawna. Jest to mój pierwszy 'w miarę' nowoczesny samochód i mogę pytać o rzeczy, które mogą wydawać się błahe. Cała sytuacja pokazana na fotografiach. Mam się martwić?

Dopisano 3 sie 2022, 17:36:

Dodam jeszcze, że kontrolka i-stop miga na pomarańczowo
Załączniki
SAVE_20220803_162143.jpeg
SAVE_20220803_162151.jpeg
Początkujący
 
Od: 1 sie 2022, 19:37
Posty: 6
Auto: Mazda 3 2014 – 1.5 SKYACTIV-G 100KM SkyENERGY

Postprzez RobertPi » 3 sie 2022, 22:00

Według komputera aku się skończył więc i-stop nie działa. Teoretycznie akumulator do wymiany.
Ile lat ma auto, ile lat ma aku ? Jeśli uzupełnisz swój profil będzie łatwiej.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez philip6b » 3 sie 2022, 22:44

Auto z grudnia 2014 świeżo sprowadzone. Kurcze, nie wiem ile ma akumulator, ale pewnie masz rację, jego dni są już policzone.
Początkujący
 
Od: 1 sie 2022, 19:37
Posty: 6
Auto: Mazda 3 2014 – 1.5 SKYACTIV-G 100KM SkyENERGY

Postprzez Rubik » 2 wrz 2022, 22:32

philip6b
Czy sprawa rozwiązana ?
U mnie dzisiaj to samo... Mazda z 2014 i nie było najmniejszych oznak ze strony akumulatora, że coś z nim dzieje się...
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2013, 23:32
Posty: 172 (2/3)
Auto: Mazda 3 BM 120KM MT
SkyEnergy SD
Snowflake White

Postprzez RobertPi » 4 wrz 2022, 23:07

Miałem taki problem jak koledzy kilkanaście dni temu. Akurat przed wyjazdem na krótki urlop. Podłączyłem tester i SOH 32%. Do wyboru zakup nowego albo jakaś próba ratowania akumulatora. Najpierw sprawdziłem stan elektrolitu i uzupełniłem braki. Szczególnie w + celi był mały poziom. Podjąłem ryzyko i podłączyłem akumulator pod prostownik. Trochę się trzeba było pobawić bo miałem tylko automat i co kilkanaście minut się wyłączał. Po około 2 godzinnym w sumie ładowaniu prądem około 5 amperów ( według wbudowanego w prostownik amperomierza ) SOH skoczyło do 55%. Minęły 2 tygodnie i do dzisiaj problem nie wystąpił. Pewnie przed zimą trzeba będzie dokonać zakupu nowego akumulator ale na razie chyba mam spokój.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Rubik » 6 wrz 2022, 20:11

A jakie miałeś napięcia na akumulatorze ?
U mnie przy wyłączonym silniku jest 12,6V, a przy pracującym silniku 13 do 14,1V. Niby mówi się, że powinno być ok 14,4V przy pracy silnika.
Wskazywałoby, że alternator niedostatecznie ładuje...
Co kilka dni, w sumie przez dwa razy pojawił mi się komunikat o usterce systemu sterującego napięciem akumulatora. Po przejechaniu kilku kilometrów i ostygnięciu silnika komunikat nie pojawia się. I tak do końca dnia...
Coś z alternatorem..? Może pasek ? A może jest tam jakiś moduł sterujący..?
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2013, 23:32
Posty: 172 (2/3)
Auto: Mazda 3 BM 120KM MT
SkyEnergy SD
Snowflake White

Postprzez RobertPi » 6 wrz 2022, 21:59

Akumulator w stanie spoczynku miał 12,8 ale tak na prawdę o niczym to nie świadczy. Może by 12,5 i też będzie OK. Ważnych jest kilka innych parametrów. Parametr SOH i/lub gęstość elektrolitu.
Temat ładowania był już na forum parokrotnie poruszany. Nie przejmuj się napięciem chwilowym około 13 V bo jest ono prawidłowe. Chwilowe zmiany w zakresie 12 – 15 V są jak najbardziej normalne i nie świadczą o awarii tylko o normalnej pracy regulatora napięcia. Nowoczesne regulatory elektroniczne oczywiście zdecydowanie bardziej ograniczają "pływanie" napięcia a wartości graniczne raczej nie powinny przekraczać 13-15 V ale jak najbardziej napięcie będzie się zmieniać. Problem jest wtedy gdy na większych niż jałowe obrotach napięcie cały czas jest poniżej 13,2 V. Od tego napięcia realnie zaczyna się ładowanie akumulatora. Magiczne 14,4V to taka wartość umowna ale nie jest ona stała i zmienia się w trakcie pracy silnika wraz ze zmianą obrotów oraz obciążenia układu elektrycznego.
Jeśli elektronika samochodu twierdzi, że akumulator jest do wymiany to pewnie w większości przypadków tak jest w rzeczywistości. To ostrzeżenie jest trochę na wyrost, aby chronić przed większą usterką. W starym samochodzie zauważyłbyś problem dopiero gdyby nie udało się zapalić samochodu w temperaturach ujemnych. Tutaj wcześniej przestanie działać kilka systemów.
U mnie temat dzisiaj znowu powrócił i trudno się kłócić z samochodem gdy akumulator ma 9 lat i 100 kkm. W moim przypadku pewnie nie pozostanie nic tylko zakup nowego.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Rubik » 6 wrz 2022, 23:10

Dzięki za odpowiedź.
Ma to sens o czym piszesz.
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2013, 23:32
Posty: 172 (2/3)
Auto: Mazda 3 BM 120KM MT
SkyEnergy SD
Snowflake White

Postprzez RobertPi » 7 wrz 2022, 08:46

Na razie znowu podładowałem akumulator. Tym razem ponad 2 godziny ładowania prądem około 4A.
Wystarczyło na zniknięcie błędu. Jednak przed zimą będę musiał zakupić nowy <płacze> .
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323