System i-Stop – różne zagadnienia
Przecież można to wyłączyć trwale
sprawdzales czy masz ustawienie full nawiew na szybe, duzo odbiornikow pradu lub przy wysokich temperaturach masz na mocne chlodzenie ustawione i klima nie daje rady ew. cos pada jak juz wspomniano
Mariusz-TT napisał(a):Przecież można to wyłączyć trwale
Z tego co ja wiem to można ale nie na stałe , po ponownym uruchomieniu auta zawsze jest aktywne.
przy dłuższych a nawet krótszych trasach to nie problem, gorzej jak rano jedziesz po bułki mleko itp do kilku sklepów za kazdym razem trzeba wciskac ten cholerny przycisk. No chyba że jest jakiś sposób wyłączenia na stałe ale nie znalazłem.
- Od: 16 lip 2017, 16:21
- Posty: 49
- Auto: Mazda 3 BM HB 120 KM 2017
hehe to trza zmienić model auta u mnie jak wyłączę to sam nawet po kilku przerwach muszę sam włączyć.
Beż względu na model samochodu system działa po analizie stanu akumulatora oraz nagrzaniu sie oleju w silniku
Beż względu na model samochodu system działa po analizie stanu akumulatora oraz nagrzaniu sie oleju w silniku
gutek_wrb, chyba nie do konca wymagane jest nagrzanie sie oleju. Bo w cieple dni mozna juz uzywac i-stopu a daje swieci sie kontrolka temperatury ze niska
mikadoo1, a nie bylo jakiegos moda przez forscana? bo jakos cos mi sie telepie... ale nie pamietam szczegolow.
mikadoo1, a nie bylo jakiegos moda przez forscana? bo jakos cos mi sie telepie... ale nie pamietam szczegolow.
esem napisał(a):Mi nie działa od 2-3 tygodni. Wczoraj zrobiłem trasę 500km i się nie uruchomił: "system nie gotowy".
Jak trasa powrotna mu nie przywróci wyłączania silnika – to trzeba zgłosić do serwisu ?
Kolejne 100km i i-stop odżył. Chyba to źle rokuje aku Jak długa jest gwarancja
esem napisał(a):Chyba to źle rokuje aku Jak długa jest gwarancja
Nic nie rokuje. Miałem tak samo, czasem i-stop nie działał przez cały miesiąc mimo robienia tras po 150 km, po czym ni z tego ni z owego zaczął się uruchamiać i włączał się już za każdym razem. Innym razem rozładowałem lampką aku i po odpaleniu z kabli i przejechaniu parunastu kilometrów i-stop już sygnalizował gotowość.
Ten system to zagadka.
chlopaki a nie jest to tak ze jak jest duza roznica temperatur i klima chodzi to caly czas na maksa wiec nie da sie uzyc I-stopa bo pobor pradu za duzy? Mnie czasem I-sto potrafil sie wlaczyc a po kilku sekundach wylaczal bo trzeba bylo chlodzic
Steel napisał(a):chlopaki a nie jest to tak ze jak jest duza roznica temperatur i klima chodzi to caly czas na maksa wiec nie da sie uzyc I-stopa bo pobor pradu za duzy? Mnie czasem I-sto potrafil sie wlaczyc a po kilku sekundach wylaczal bo trzeba bylo chlodzic
Sprężarka klimatyzacji napędzana jest przez silnik spalinowy. Jak ciśnienie w układzie klimy spada system zapala silnik. Jak często? To zależy od intensywności chłodzenia wnętrza pojazdu, szybko odbierane z parownika zimnie powietrze przyśpiesza spadek ciśnienia i skraca czas ponownie uruchomienia sprężarki. sprężarka do klimy potrzebuje około 4kW, zatem nie wydaje mi się aby była napędzana z silnika elektrycznego (4000W / 12V daje 333A).
Wiec tak jak mowie, przy maks klimie na szybe I-stop sie nie wlaczy. Przy klimie w normalnym trybie bedzie sie wlaczal co jakis czas jesli sa warunki. w Klimie Eco jest sporo latwiej, ale tez zalezy od roznic temperatur i koniecznej sily chlodzenia.
Na postoju klima tez bedzie chlodzic przez krotko
Na postoju klima tez bedzie chlodzic przez krotko
esem napisał(a):esem napisał(a):Mi nie działa od 2-3 tygodni. Wczoraj zrobiłem trasę 500km i się nie uruchomił: "system nie gotowy".
Jak trasa powrotna mu nie przywróci wyłączania silnika – to trzeba zgłosić do serwisu ?
Kolejne 100km i i-stop odżył. Chyba to źle rokuje aku Jak długa jest gwarancja
To prawdopodobnie nie akumulator, tylko błąd oprogramowania. Miałem podobnie, zgłosiłem w serwisie przy okazji przeglądu bo również myślałem, że bateria pada. Powiedzieli że przeinstalują oprogramowanie i powinno pomóc. Pomogło. Działało bezbłędnie do czasu, gdy przy wyłączaniu silnika wcisnąłem przycisk startu jakimś cudem dwa razy. Od tego czasu znów nie mam I-stopu. Pewnie spowodowałem jakiś błąd w oprogramowaniu. Auto mam jeszcze ten rok i następny na dodatkowym ubezpieczeniu gwarancyjnym i pewnie zgłoszę to w serwisie, chociaż tak naprawdę nie wiem czy to robić, bo mam z tym do niczego nie potrzebnym gadżetem spokój.
Steel napisał(a):Wiec tak jak mowie, przy maks klimie na szybe I-stop sie nie wlaczy. Przy klimie w normalnym trybie bedzie sie wlaczal co jakis czas jesli sa warunki. w Klimie Eco jest sporo latwiej, ale tez zalezy od roznic temperatur i koniecznej sily chlodzenia.
Na postoju klima tez bedzie chlodzic przez krotko
Nie potrzeba maksymalnej klimy – wystarczy jedynie nadmuch (dowolna siła) na przednią szybę.
To skutecznie odstrasza system i-stop
Nie potrzeba maksymalnej klimy – wystarczy jedynie nadmuch (dowolna siła) na przednią szybę.
To skutecznie odstrasza system i-stop
Jeśli dobrze pamiętam (instrukcję Mazdy przeglądałem 4 lata temu), to nadmuch na przednią szybę nie odstrasza systemu I-stop. On go wyłącza na stałe, tzn dopóki na tę przednią szybę jest włączony.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 3 gości