System i-Stop – różne zagadnienia

Dział przeznaczony do rozwiązywania problemów z systemami elektronicznymi nadwozia

Postprzez SCADA » 29 paź 2014, 12:23

@Child, nawet, gdybyś osiągnął na i-stop’ie oszczędności rzędu 1%, to wydaje mi się, że są one niewspółmiernie małe w stosunku do ewentualnych strat związanych z jego działaniem. Nie należy liczyć tylko przedwczesnego zużycia rozrusznika (który to Mazda wg ich informacji jednak też używa), akumulatora, alternatora (który również według materiałów Mazdy jest używany w tym procesie do zatrzymania (zahamowania) silnika w określonym położeniu) i innych rzeczy… Trzeba też liczyć ewentualne straty (czas, laweta) związane z możliwą awarią rozrusznika na środku skrzyżowania…
Na początku wynalazki pokroju i-stop mogą nawet bawić, ale po głębszym zastanowieniu… cóż… :|

Materiały do poczytania:
http://www.clean-auto.com/Mazda-launche ... ?5471.html
http://www.mazda.com/technology/env/i-stop/


child napisał(a):Dodatkowo zauważyłem, że sposób jazdy ludzi bez i-stopu pozostaje w konflikcie z naszym – ja przy dojeżdżaniu do świateł chcę jak najszybciej dojechać i stanąć, a człowiek przede mną wlecze się żółwim tempem w (płonnej) nadziei, że zanim dojedzie, poprzedni samochód ruszy.


Widać, że nie rozumiesz idei eco-drivingu… Czy ktoś, kto widząc z daleka czerwone światło, zmniejszy prędkość, by dojechać do skrzyżowania, kiedy będzie już zielone, zużyje więcej, czy mniej paliwa od kogoś, kto jeździ tak, jak to opisałeś? Weź też pod uwagę zużycie hamulców, ewentualnie opon i układu napędowego (sprzęgło i skrzynia biegów). Kto będzie lepszy – facet, który się toczy i ewentualnie zredukował do „trójki”, czy Ty, który mimo, że szybciej dojedziesz, to na miejscu naciśniesz sprzęgło, zahamujesz, wyłączysz silnik, potem sprzęgło, gaz i tak dalej aż do czwartego, bądź piątego biegu?
Widzę, że niektórzy nadal nie rozumieją tego, że takie rzeczy, jak Start-Stop, czy i-stop są po to, żeby samochody były bardziej „eko”, a więc „trendy”. Nie wiem, czy producenci są pod jakąś presją pseudo-ekologów, czy coś w tym rodzaju, ale gdyby tak nie było, to raczej nikt by nie sobie tym nie zawracał głowy, a jeżeli już, to byłaby możliwość wyłączenia tych systemów przez użytkownika raz na zawsze.

@Child, w razie, gdybyś po raz kolejny uznał, że czepiam się Twoich postów, informuję, że wcale tak nie jest – po prostu czasem się czymś nie zgadzam i tyle, a że akurat czasem trafia na Ciebie, to nic na to nie poradzę... ;P
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2014, 20:20
Posty: 102 (0/11)
Auto: Audi S5 3.0 TFSI 354KM quattro
BMW340i xDrive
Cupra Formentor VZ

Postprzez child » 29 paź 2014, 15:02

SCADA napisał(a):@Child, nawet, gdybyś osiągnął na i-stop’ie oszczędności rzędu 1%, to wydaje mi się, że są one niewspółmiernie małe w stosunku do ewentualnych strat związanych z jego działaniem.


Zgadzam się. Chociaż przyznam, że to miłe uczucie, kiedy samochód na światłach sobie gaśnie zamiast bulgotać :)

child napisał(a):Dodatkowo zauważyłem, że sposób jazdy ludzi bez i-stopu pozostaje w konflikcie z naszym – ja przy dojeżdżaniu do świateł chcę jak najszybciej dojechać i stanąć, a człowiek przede mną wlecze się żółwim tempem w (płonnej) nadziei, że zanim dojedzie, poprzedni samochód ruszy.


Widać, że nie rozumiesz idei eco-drivingu…


Tak, nie rozumiem, przyznaję się ;)

Czy ktoś, kto widząc z daleka czerwone światło, zmniejszy prędkość, by dojechać do skrzyżowania, kiedy będzie już zielone, zużyje więcej, czy mniej paliwa od kogoś, kto jeździ tak, jak to opisałeś?


A gdzie ja pisałem o kimś, kto zwalnia, żeby dojechać już na zielonym? W mojej wypowiedzi kluczowe jest słowo "płonnej". Ale nawet w sytuacji, gdy ktoś rzeczywiście ma szanse załapać się od razu na zielone – ja rozumiem sytuację, gdy jedzie sobie sam, natomiast przy sznurze samochodów pozostali muszą się dostosować prędkościowo do "ekodrivera", co już ani proste, ani ekologiczne nie jest.

To jest zresztą dla mnie podstawowy problem z ekodrivingiem – nie bardzo się skaluje przy wzroście natężenia ruchu, a jego wyznawcy mają to (i innych kierowców) w <dupa>

A w sytuacji, o której pisałem, chodzi o wybór – podjeżdżać powoli i zatrzymać się na kilka sekund, czy podjechać szybciej, zahamować nieco dynamiczniej i zatrzymać się na kilkanaście (z włączeniem i-stop).

Weź też pod uwagę zużycie hamulców, ewentualnie opon i układu napędowego (sprzęgło i skrzynia biegów). Kto będzie lepszy – facet, który się toczy i ewentualnie zredukował do „trójki”, czy Ty, który mimo, że szybciej dojedziesz, to na miejscu naciśniesz sprzęgło, zahamujesz, wyłączysz silnik, potem sprzęgło, gaz i tak dalej aż do czwartego, bądź piątego biegu?


Jako że całkiem zręcznie zarysowałeś prawdziwą apokalipsę (chociaż zignorowałeś takie kluczowe czynniki jak: zwiększony stres przy hamowaniu, zatruwanie środowiska, ryzyko stłuczki i parę innych) jest mi bardzo przykro, że muszę cię rozczarować – nie mówisz o takiej sytuacji, o jakiej ja od początku pisałem. Bo w twojej sytuacji jak najbardziej zgadzam się z tobą (poza katastroficznymi wizjami zużycia opon i hamulców :))

Widzę, że niektórzy nadal nie rozumieją tego, że takie rzeczy, jak Start-Stop, czy i-stop są po to, żeby samochody były bardziej „eko”, a więc „trendy”. Nie wiem, czy producenci są pod jakąś presją pseudo-ekologów, czy coś w tym rodzaju, ale gdyby tak nie było, to raczej nikt by nie sobie tym nie zawracał głowy, a jeżeli już, to byłaby możliwość wyłączenia tych systemów przez użytkownika raz na zawsze.


Nie wiem, o jakich "niektórych" mówisz, bo ja wychodzę z takiego założenia – skoro coś mi ktoś władował do samochodu, to pewnie ma to jakiś sens. Jeżdzę i używam, sprawdzając skutki. Jeśli się okazuje, że straty są większe od zysków, to przestaję używać. Oczywiście można również ex cathedra wygłosić teorię o porąbanych ekologach itd, ale ja jednak preferuję uzasadnienie eksperymentalne.

@Child, w razie, gdybyś po raz kolejny uznał, że czepiam się Twoich postów, informuję, że wcale tak nie jest – po prostu czasem się czymś nie zgadzam i tyle, a że akurat czasem trafia na Ciebie, to nic na to nie poradzę... ;P


Ależ skądże – jak najbardziej cenię dyskusję z wyraźnie oddzielonymi punktami widzenia (chociaż tutaj raczej chyba poszło o niezrozumienie opisywanej sytuacji). Poklepywać się po plecach to mogę z kolegami na imprezie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez czarmi » 29 paź 2014, 15:15

Ja mam dopiero przebieg 1400km, a i-stop pokazuje, że zaoszczędził 44,5km. <serduszka>
Ostatnio edytowano 29 paź 2014, 19:45 przez czarmi, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez pyqpyk » 29 paź 2014, 17:10

Ja mam 1100 km przebiegu i i-stop zaoszcędził 30 km . Poruszam się w 80% w krakowskich korkach :D
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2014, 12:46
Posty: 31
Auto: Mazda 3 BM SkyEnergy 165KM + red soul + xenon + navi

Postprzez Wojtek » 29 paź 2014, 18:36

tutaj o ecodrivingu nie rozmawiamy... <cisza>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mkarol » 30 paź 2014, 14:03

dudas5 napisał(a):
P.S. Nie kojarzę aby mi się włączył I-stop gdy "niebieska kontrolka" się świeciła, ale nie sprawdzałem też specjalnie czy tak się dzieje.


Miałem tak kilka razy w ciągu ostatnich dni.
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2013, 18:20
Posty: 34 (18/0)
Skąd: Warszawa
Auto: M3 2.0MT SkyEnergy 2014

Postprzez ulmen » 30 paź 2014, 14:37

I-Stop aktywuje się wcześniej (przy niższej temperaturze cieczy chłodzącej) od zgaśnięcia kontrolki "niebieskiej". Widać to dobrze w aplikacji do I-Stop'a.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez Hordagoga78 » 30 paź 2014, 15:12

mialem i-stop w poprzednim samochodzie (yaris'09)... co moge powiedziec o tym wynalazku? strasznie mnie wk*****... zawsze wylaczalem ten badziew, zanim ruszulem w droge...
moim zdaniem jest to system ponad norme, troche na wyrost – jak ktos wyzej wspomnial, ewentualne oszczednosci na paliwie nie zrekompensuja zuzycia sie czesci mechanicznych...
w toyocie mozna system nieco zneutralizowac – po dojechaniu do swiatel i zwolnieniu sprzegla, system dzialal, silnik gasl i dobra... ja natomiast wciskalem ponownie sprzeglo tak, ze silnik znowu odpalal i juz nie wylaczal sie (przynajmniej na dlugi, dlugi czas)...

dla mnie system ten moze nie istniec...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2013, 01:03
Posty: 89 (0/1)
Skąd: london
Auto: – czarna magda TS2 BL '11 Auto –

Postprzez dudas5 » 30 paź 2014, 19:50

Różne są opinie i doświadczenia z tego typami systemami, jak zresztą widać powyżej. Dla jednych jest to ekonomia, dla innych krótsza żywotność auta itd. Jest wyłącznik systemu więc nie widzę problemu.

Ja używam bo się chyba przyzwyczaiłem do takich systemów. Pozatym w korkach warszawskich jest wygodny :)

Jedno co zauważyłem i mnie irytuje w Maździe to i-stop i zatrzymanie auta "z górki". Lekkie wzniesienie, stoję w korku i jest z górki. I-stop wyłącza silnik i ..... Elektryczne wspomaganie. Noga na hamulcu. Korek rusza i się posuwa o kilka metrów, puszczam nogę z hamulca ale nie chcę odpalać silnika ale kierownica jest zablokowane przez elektryczne wspomaganie. I aby utrzymać tor jazdy trzeba odpalić silnik. Takie coś we Fiacie nie miało miejsca bo było mechaniczne wspomaganie i mnie to w BM drażni w połączeniu z i-stop.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2011, 16:41
Posty: 111 (1/4)
Skąd: Warszawa
Auto: MazdaCX-30 2.0 (180CV) Skyactiv-X
Mazda2 1.5 (90CV) Skyactiv-G
Były:
Mazda3 BK 2.0
Mazda3 BM

Postprzez ulmen » 31 paź 2014, 10:20

Zastanawia jak system przelicza zaoszczędzone paliwo na kilometry. Mam przejechane 11500km, całkowity czas działania I-Stop'a 4h30min a zaoszczędzonych kilometrów tylko 35! Straszna dysproporcja jak dla mnie. Uważam, że silnik pracujący przez 4h30min na biegu jałowym spali więcej paliwa niż samochód jadący powiedzmy średnią prędkością wskazywaną przez komputer (68km/h) dystans 35km.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez wtk111 » 2 lis 2014, 23:12

U mnie też to przeliczanie w ten sposób wygląda.
Wychodzi na to, że mazda pali niecałe 0,5l benzyny przez 1 godzinę stanie na "luzie" :D Jeśli tak jest to istop nie ma nic wspólnego z ekonomią :)
Początkujący
 
Od: 26 lip 2014, 22:43
Posty: 17
Auto: mazda 3 bm 2014

Postprzez Wojtek » 3 lis 2014, 07:24

Z ekonomią może nie, ale powstał po to by zmniejszyć emisję spalin...
Dlatego podatki od auta są niższe w krajach gdzie płaci się nie za pojemność silnika a za jego emisję...
EOT
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ZOOMik » 4 lis 2014, 16:41

ulmen napisał(a):Zastanawia jak system przelicza zaoszczędzone paliwo na kilometry. Mam przejechane 11500km, całkowity czas działania I-Stop'a 4h30min a zaoszczędzonych kilometrów tylko 35! Straszna dysproporcja jak dla mnie. Uważam, że silnik pracujący przez 4h30min na biegu jałowym spali więcej paliwa niż samochód jadący powiedzmy średnią prędkością wskazywaną przez komputer (68km/h) dystans 35km.

Z grubsza prawidłowo przelicza...kiedyś w dziale 3BL napisałem ile to "cudo" daje oszczędności i również było zdziwienie i...śmiech <lol> A jak się coś pechowo w tym systemie "wysypie" po drodze, to nawet można do tego interesu jeszcze dołożyć. :>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez jakubf » 4 lis 2014, 17:22

i-stop fajnie działa w automacie, ponieważ mogę zadecydować kiedy się włączy naciskając bardziej lub mniej hamulec. Żeby się uruchomił, należy hamulec docisnąć bardziej. Mogę więc w każdym przypadku sam zdecydować o działaniu i-stop (a przynajmniej na płaskiej nawierzchni).
Początkujący
 
Od: 31 paź 2014, 22:36
Posty: 4
Auto: Mazda 3 BM 2014 Hatchback SkyPassion 120KM AT

Postprzez Furgas » 4 lis 2014, 19:52

Jeśli chodzi o mnie, to chciałbym aby można było skonfigurować po ilu sekundach od puszczenia sprzęgła i-stop się włącza (np. 2 sekundy). No i mógłby zapamiętywać czy i-stop jest włączony czy wyłączony między uruchomieniami samochodu.
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2014, 14:39
Posty: 75 (6/1)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BM (2014), Sedan Soul Red, 2.0 120KM MT benzyna, SkyEnergy+Xenon+Navi

były – Ford Focus mk1 (2002), Hatchback, 1.6 100KM MT benzyna

Postprzez wojtix » 4 sty 2015, 17:30

Od środy zrobiłem 200 km- 3/4 w trasie. Od tego czasu ani razu nie włączył mi się i-stop. W aplikacji monitor paliwa widnieje informacja, że akumulator nie jest gotowy. Przy temp. rzędu ok-10 st włączał mi się, teraz ani razu a temp powyżej 0. Też tak macie?Żadna kontrolka , czy to ładowania akumulatora, czy problemów z i-stop się nie świeci.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 10:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Postprzez child » 4 sty 2015, 21:07

Ja tak miałem, w serwisie mi powiedzieli, że jest za niski poziom naładowania akumulatora. Potem pojeździłem w trasie i wróciło do normy. Wiem, że ty akurat jeździłeś w trasie, ale podejrzewam podobny problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez wojtix » 4 sty 2015, 21:43

Tylko dziwi mnie szybkość spadku napięcia w akumulatorze, jak również jego wolne ładowanie :/. Praktycznie nie używane podgrzewanie foteli, tylna szyba z dwa razy może. Ale jak się nic nie zaświeciło na desce tzn że tak ma być :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 10:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Postprzez michal55yh » 4 sty 2015, 23:33

U mnie też nie działa ten system. Ja w 95% jeżdżę w trasie ale za to mam non stop włączony nawiew na szybę bez klimatyzacji. Być może ten nawiew powoduje dezaktywację systemu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2014, 17:52
Posty: 206 (0/2)
Skąd: Bolesławiec
Auto: Mazda 3 BM SkyPassion 2.0 AT + NAVI + OFF WHITE '14

Kia Optima 1.7CRDI AT XL

rozbita Kia Sportage 1.7 CRDI '12

Postprzez nexus30 » 4 sty 2015, 23:57

Tak, przy włączonym nadmuchu na szybę przednią (tego za pomocą dedykowanego przycisku) i-stop nie zadziała.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:18
Posty: 226 (3/5)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BM 2.0 165 KM Soul Red 2014

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323