System i-Stop – różne zagadnienia
Witam
Mam pytanie odnośnie systemu i-stop. Czy ktoś z Was zna dokładne warunki włączenia systemu i-stop?
Na ekranie danych dotyczących systemu i-stop ciągle wyświetla się u mnie napis: "Nie gotowy". Obok napisu wyświetlone są 3 ikony: silnika, akumulatora oraz klimatyzacji. Ikona klimatyzacji podświetlona jest gdy wyłączę nawiew. Natomiast ikona akumulatora podświetlona jest tylko, gdy jest zimny silnik – czyli działa na przemian z ikoną silnika.
Podczas odbioru otrzymałem informację, żeby system zadziałał, to musi się naładować akumulator. Od tego czasu przejechałem około 1500 km w tym trasa Warszawa – Wrocław – Warszawa (około 800km) oraz 2 razy Warszawa – Łódź – Warszawa. (2x 300 km). Czy akumulator nie powinien się naładować podczas tych podróży?
Mam pytanie odnośnie systemu i-stop. Czy ktoś z Was zna dokładne warunki włączenia systemu i-stop?
Na ekranie danych dotyczących systemu i-stop ciągle wyświetla się u mnie napis: "Nie gotowy". Obok napisu wyświetlone są 3 ikony: silnika, akumulatora oraz klimatyzacji. Ikona klimatyzacji podświetlona jest gdy wyłączę nawiew. Natomiast ikona akumulatora podświetlona jest tylko, gdy jest zimny silnik – czyli działa na przemian z ikoną silnika.
Podczas odbioru otrzymałem informację, żeby system zadziałał, to musi się naładować akumulator. Od tego czasu przejechałem około 1500 km w tym trasa Warszawa – Wrocław – Warszawa (około 800km) oraz 2 razy Warszawa – Łódź – Warszawa. (2x 300 km). Czy akumulator nie powinien się naładować podczas tych podróży?
- Od: 27 lis 2013, 23:27
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 Sedan
SkyEnergy
2.0 120 KM
W instrukcji warunki działania i-Stop są dość szczegółowo opisane.
Z tego co pamiętam jeśli z sytemem jest coś nie tak, to kolor kontrolki się zmienia lub miga. Przy włączonym i sprawnym powinna być zielona.
Z tego co pamiętam jeśli z sytemem jest coś nie tak, to kolor kontrolki się zmienia lub miga. Przy włączonym i sprawnym powinna być zielona.
- Od: 22 lis 2013, 20:18
- Posty: 23
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda3 Sedan 2.0 SKYACTIV-G (120 KM)
Wszystkie warunki działania systemu i-stop zawarte są w instrukcji na stronie 4-15.
Powiedz proszę czy po wgraniu całego oprogramowania nie podaje już komunikatu "nie gotowy"
-
Madziq001
Komunikat "NIE GOTOWY" w dalszym ciągu się wyświetla, ale w przypadku, gdy przynajmniej jeden z warunków podanych w instrukcji jest niespełniony, np. wciśnięty jest pedał sprzęgła, występuje "znaczna" różnica temperatur pomiędzy temperaturą wewnętrzną a temperaturą zadana do układu wentylacji lub silnik jest jeszcze "zimny".
Podświetlenie ikony akumulatora przy obecnych temperaturach zewnętrznych (0-5C) cały czas jest włączone. Natomiast przy niższych temperaturach bywa, że nie tak od razu podświetlenie jest włączone.
Podświetlenie ikony akumulatora przy obecnych temperaturach zewnętrznych (0-5C) cały czas jest włączone. Natomiast przy niższych temperaturach bywa, że nie tak od razu podświetlenie jest włączone.
- Od: 27 lis 2013, 23:27
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 Sedan
SkyEnergy
2.0 120 KM
Co się stanie w sytuacji gdy np na drodze jest wypadek i jestem zmuszony się zatrzymać. I-stop zadziała więc silnik się wyłączy, światła się będą świecić. Jeśli będę tak stał długo, to system sam wyłączy światła lub zapali silnik czy akumulator się wyczerpie jeśli sam tego nie ogarnę?
- Od: 3 lut 2014, 00:02
- Posty: 56
- Auto: Mazda 3 SkyPassion 165KM
W takiej sytuacji masz mozliwosc uzycia takiego przycisku na konsoli... "i-stop".
Oznacza to tyle, ze system nie bedzie juz działał...
Oznacza to tyle, ze system nie bedzie juz działał...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
silnik odpali sie po dwoch minutach natomiast jesli wysiadziesz z auta majac klucz przy sobie to silnik zgasnie (wg info na wyswietlaczu zostanie zablokowany)natomiast wlaczone swiatla mijania pewnie wciaz bede sie palily.
-
maryousz
child napisał(a):iStop się sam wyłączy (tzn. silnik się odpali). Wydaje mi się, że normalnie dzieje się to po 1 minucie.
Te wartości są różne: jakieś 50 – 80 s. Imho wszystko zależy jak od tego, ile rzeczy w danej chwili rozładowuje ci akumulator (świała, nawiew, wycieraczki itp).
Tak przy okazji czy komuś istop zadziałał 2 razy (2 cykle) podczas jednego, długiego postoju?
- Od: 5 gru 2013, 10:50
- Posty: 5
- Skąd: Gdańsk
- Auto: mazda 3 (BM), sedan, SkyMotion 120 KM, 2013
panBogus napisał(a):Tak przy okazji czy komuś istop zadziałał 2 razy (2 cykle) podczas jednego, długiego postoju?
Nie i nie ma takiej możliwości. Logika działania i-stop na to nie pozwoli, bo aby i-stop wyłączył silnik samochód musi przejechać przynajmniej kilka metrów od rozruchu silnika.
Mam szybkie pytanie – czy ten system (iStop) w maździe 3 (2014) można całkowicie wyłączyć, z poziomu konfiguracji dostępnej zwykłemu użytkownikowi?
Np. w Focusie przycisk, owszem, jest, ale wyłącza system tylko do następnego uruchomienia zapłonu (silnika), czyli na jedną "sesję". Dzięki za odpowiedź.
Np. w Focusie przycisk, owszem, jest, ale wyłącza system tylko do następnego uruchomienia zapłonu (silnika), czyli na jedną "sesję". Dzięki za odpowiedź.
-
jokerwashere
A czy komus z Was wlacza sie czasem i-stop gdy silnik jest jeszcze nie rozgrzany tj. niebieska kontrolka temp. silnika jeszcze nie zgasla?
-
maryousz
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości