Opony zimowe
Tyle, że w każdej instrukcji jest zdanie o błędach w instrukcji, za które przygotowujący nie bierze odpowiedzialności .
Dealer potwierdził mi, że Mazda dostarcza im opony YOKOHAMA 215/60R16 99 H, które są do ściągnięcia z Belgi w ciągu jednego dnia.
Ostatecznie kupiłem oryginalne felgi od dealera 151a + komplet dekielków + wentyle za 2100 + opony BFGoodrich G-Force Winter 2 w rozmiarze 215/60 R16 99 H XL – według etykiety EU w tym rozmiarze klasy BB69.
Poniżej wyciąg z homologacji CX-3.
Dealer potwierdził mi, że Mazda dostarcza im opony YOKOHAMA 215/60R16 99 H, które są do ściągnięcia z Belgi w ciągu jednego dnia.
Ostatecznie kupiłem oryginalne felgi od dealera 151a + komplet dekielków + wentyle za 2100 + opony BFGoodrich G-Force Winter 2 w rozmiarze 215/60 R16 99 H XL – według etykiety EU w tym rozmiarze klasy BB69.
Poniżej wyciąg z homologacji CX-3.
Z tymi oponami w instrukcji sprawa chyba jest rozwojowa.
W mojej wersji drukowanej, którą dostałam rok temu mam tylko możliwe tak jak ma w homologacji whiteoff czyli: opony standardowe 18'' 92V, 16'' 95V. Opony zimowe: 16'' 95Q/95S/95T/95H/95V, 18'' 92Q/92S/92T/92H/92V. Takie indeksy są też podane w manualu, który miałam zapisany w zakładkach: http://tinyurl.com/zthlylg
Na stronie mazdy jest nowy manual: http://tinyurl.com/jkqnflv gdzie ta lista jest rozszerzona o 99V na 16'' standardowych i 99Q/99S/99T/99H/99V na 16'' zimówkach.
W mojej wersji drukowanej, którą dostałam rok temu mam tylko możliwe tak jak ma w homologacji whiteoff czyli: opony standardowe 18'' 92V, 16'' 95V. Opony zimowe: 16'' 95Q/95S/95T/95H/95V, 18'' 92Q/92S/92T/92H/92V. Takie indeksy są też podane w manualu, który miałam zapisany w zakładkach: http://tinyurl.com/zthlylg
Na stronie mazdy jest nowy manual: http://tinyurl.com/jkqnflv gdzie ta lista jest rozszerzona o 99V na 16'' standardowych i 99Q/99S/99T/99H/99V na 16'' zimówkach.
Witam.
Po pierwsze chciałem zwrócić uwagę na post Akara to że, ktoś jeździ na oponach z indeksem prędkości
do 240 km/h nie znaczy jest potencjalnym wojownikiem szos bo wtedy to samo można by powiedzieć
o posiadaczach sportowych aut i niektórych motocyklistach. Ważne jest to co siedzi w głowie kierującego.
Fajnie Sosenka że dałaś link do instrukcji gdzie wyraźnie wypisane są indeksy opon jakie są zalecane
(moja jeździ za fotelem pasażera).
Jedno jest pewne według fachowców indeks prędkości na oponie nie jest ściśle powiązany z prędkością maksymalną pojazdu ponieważ na indeks ma jeszcze wpływ moc, moment obrotowy itd. I tak nigdy nie wolno zakładać opon z niskim indeksem prędkości ponieważ opona szybciej się zużywa i jest niestabilna natomiast wyższy można (wiem gwaracja).
Plusy
-stabilniejsze prowadzenie w zakrętach
-większa sztywność pojazdu podczas bocznych podmuchów wiatru.
-lepsza precyzja prowadzenia.
Minusy
-minimalnie większe zużycie paliwa
-mniejszy komfort podróżowania
-cena.
Jeżeli chodzi o opony całoroczne to zależy ile kto podróżuje i jak długo zamierza jeździć pojazdem ponieważ przy większych przebiegach szybciej się zużyją i trzeba kupić drugi komplet a przebiegi opon
zimowe/letnie rozkładają się proporcjonalnie więc będą służyć teoretycznie dłużej.
Również ktoś poruszył wątek rotacji więc i tak trzeba będzie je przekładać przód /tył (można to zrobić samemu w garażu bez klucza dynamometrycznego) ale przecież auto jeździ i felgą może być przygięta lub opona mieć nierównomierny stopień zużycia a wówczas wypadało by koło wyważyć aby nie pogarszać sytuacji ale to już wyłącznie moja opinia i każdego z osobna.
Pozdrawiam
Lucek
Po pierwsze chciałem zwrócić uwagę na post Akara to że, ktoś jeździ na oponach z indeksem prędkości
do 240 km/h nie znaczy jest potencjalnym wojownikiem szos bo wtedy to samo można by powiedzieć
o posiadaczach sportowych aut i niektórych motocyklistach. Ważne jest to co siedzi w głowie kierującego.
Fajnie Sosenka że dałaś link do instrukcji gdzie wyraźnie wypisane są indeksy opon jakie są zalecane
(moja jeździ za fotelem pasażera).
Jedno jest pewne według fachowców indeks prędkości na oponie nie jest ściśle powiązany z prędkością maksymalną pojazdu ponieważ na indeks ma jeszcze wpływ moc, moment obrotowy itd. I tak nigdy nie wolno zakładać opon z niskim indeksem prędkości ponieważ opona szybciej się zużywa i jest niestabilna natomiast wyższy można (wiem gwaracja).
Plusy
-stabilniejsze prowadzenie w zakrętach
-większa sztywność pojazdu podczas bocznych podmuchów wiatru.
-lepsza precyzja prowadzenia.
Minusy
-minimalnie większe zużycie paliwa
-mniejszy komfort podróżowania
-cena.
Jeżeli chodzi o opony całoroczne to zależy ile kto podróżuje i jak długo zamierza jeździć pojazdem ponieważ przy większych przebiegach szybciej się zużyją i trzeba kupić drugi komplet a przebiegi opon
zimowe/letnie rozkładają się proporcjonalnie więc będą służyć teoretycznie dłużej.
Również ktoś poruszył wątek rotacji więc i tak trzeba będzie je przekładać przód /tył (można to zrobić samemu w garażu bez klucza dynamometrycznego) ale przecież auto jeździ i felgą może być przygięta lub opona mieć nierównomierny stopień zużycia a wówczas wypadało by koło wyważyć aby nie pogarszać sytuacji ale to już wyłącznie moja opinia i każdego z osobna.
Pozdrawiam
Lucek
cześć, ja do swojej (wersja sky Passion) zdecydowałem się na zakup osobnych kół. przekonały mnie dwie rzeczy: cena nowego kompletu niższa od opon 18 tek oraz fakt przekładania i sprawdzania czy aby przypadkiem panu w serwisie oponiarskim narzędzie się nie "omskło" i felgi nie uszkodziło . Wiem z doświadczenia że tak się zdarza. Naprawiali na własny koszt oczywiście ale to kłopot. Zdecydowałem się na CMS c22 grafit parametry serwisowe + Dayton DW 510EVO. Z tego co doczytałem to CMS jest dobrą firmą robiącą felgi dla m innymi VW czy tez Toyota. Dayton – budżetówka produkowana przez firmę z tradycjami posiadająca w miarę dobre parametry i produkowana we Włoszech. Całość zdecydowanie poniżej oferty serwisu. Felgi w Oponeo, opony zaprzyjaźniony serwis oponiarski bo cena taka sama a montaż gratis
pozdro D
pozdro D
- Od: 6 paź 2016, 21:29
- Posty: 15
- Auto: Mazda CX3 2.0 2016
Witam.
D65 Widzę że masz samo podejście do tematu jak ja. Gratuluje wyboru ładne felgi a z tego czytałem to firma też Ok .
Ale powiem szczerze że, wrzuciłem link strony gdzie kupowałem felgi ponieważ tam znalazłem najtańszą ofertę 338 PLN szt – 50,00PLN rabat za komplet tj 325PLN szt a teraz cena wzrosła
do 393.00PLN trochę mi się powiodło że, dokonałem zakupu w martwym sezonie .
Pozdrawiam
Lucek
D65 Widzę że masz samo podejście do tematu jak ja. Gratuluje wyboru ładne felgi a z tego czytałem to firma też Ok .
Ale powiem szczerze że, wrzuciłem link strony gdzie kupowałem felgi ponieważ tam znalazłem najtańszą ofertę 338 PLN szt – 50,00PLN rabat za komplet tj 325PLN szt a teraz cena wzrosła
do 393.00PLN trochę mi się powiodło że, dokonałem zakupu w martwym sezonie .
Pozdrawiam
Lucek
Po kilku(nastu) dniach oczekiwania, (w międzyczasie otrzymałem pomylony rozmiar) wczoraj odebrałem i wymieniłem opony na snowproxy..
Wrażenia z jazdy.. dziwne.. Wydaje mi się, ze na letnich samochód prowadził się dużo lepiej, mam wrażenie, ze teraz przed wejściem w zakręt najpierw wchodzi opona o dopiero później reszta..
Wiadomo, zimowka bardziej miekka, ale bez przesady.. chyba wieczorem sprawdze czy ciśnienie jest ok..
Wrażenia z jazdy.. dziwne.. Wydaje mi się, ze na letnich samochód prowadził się dużo lepiej, mam wrażenie, ze teraz przed wejściem w zakręt najpierw wchodzi opona o dopiero później reszta..
Wiadomo, zimowka bardziej miekka, ale bez przesady.. chyba wieczorem sprawdze czy ciśnienie jest ok..
witam, ja to samo miałem w poprzednim aucie, jak miałem dębice frigo 2 to były super ale tylko po mieście i na krótkich dystansach no i przede wszystkim w zimowych warunkach, ale na autostradzie przy wyzszych prędkosciach na autostradzie na suchym i mokrym katastrofa....zmieniłem na hankooki icept rs2 i całkiem inna jazda, wielka różnica w prowadzeniu na mokrym suchym, już nie ma poślizgu przy zmianie pasa, wogole inna jazda, natomiast w mazdzie będe miał michelina alpin a5, miałem wybór jeszcze pirelli sottozero winter, goodyear UG 1, a także za 300e za 1 szt felgi z oponami 215/50R18 TOYO, ale na zime wybrałem 16 cali i te micheliny bez dopłaty
lucek 76 napisał(a):Witam.
Po pierwsze chciałem zwrócić uwagę na post Akara to że, ktoś jeździ na oponach z indeksem prędkości
do 240 km/h nie znaczy jest potencjalnym wojownikiem szos bo wtedy to samo można by powiedzieć
o posiadaczach sportowych aut i niektórych motocyklistach. Ważne jest to co siedzi w głowie kierującego.
(...)
A to prawda
Nie będę już więcej robił offtopa
Pozdrowionka!
... wskazany link nie jest do Cx 3 czyli opony 215 ale ten typ opon występuje w wymiarze kół 16". W tym rozmiarze jest wybór opon wielosezonowych natomiast nie ma ich dla kół 18" i na taką oponę czekamy ...
Nock
Ponieważ w swoim "okienku" nic nie napisałeś o swoim aucie więc potraktowałem Twój wpis jako propozycję bo nie wiem jakiej odpowiedzi oczekujesz?
Może uzupełnij te informacje .
Nock
Ponieważ w swoim "okienku" nic nie napisałeś o swoim aucie więc potraktowałem Twój wpis jako propozycję bo nie wiem jakiej odpowiedzi oczekujesz?
Może uzupełnij te informacje .
Racja kolega wybrał zły rozmiar, ale 215 też są, z tym, że za komplet trzeba zapłacić najmniej 2 100zł
co do samych opon:
Opony uzyskały certyfikat 3PMSF. Nadaje się go oponom do aut ciężarowych, a jak wiadomo, w tym segmencie, nie stosuje się (po za wyjątkami) podziału na lato/zima, więc coś to musi oznaczać. Opona zgarnęła również wysokie oceny, nadawane przez europejskie instytucje kontroli jakości, z niemieckim TUV na czele. Jeśli nie planujesz używać tego auta do wjazdu na Mount Everest, to spokojnie na polskie warunki pogodowe da sobie radę.
Plus jest taki, że ta opona powinna służyć przeciętnemu "Kowalskiemu" jakieś 4 może 5 lat, przy przebiegach ok 15tyś.km rocznie (oczywiście wszystko zależy: jak jeździmy, gdzie jeździmy, ile jeździmy i wiele innych czynników, bo każdy z nas, w innym tempie będzie zużywał opony w swoim aucie). 4-5lat okres, w którym właściwości gumy są najlepsze, później z wiekiem guma parcieje. Z doświadczenia wiem, że opony sezonowe potrafią wytrzymać spokojnie 8 lat. W mojej Skodzie zimówki miałem od nowości i wymieniłem dopiero w 9 roku użytkowania. W końcówce nie jeździło się na nich najlepiej, ale człowiek zasugerował się tym, że bieżnik jeszcze ok i kasę można zaoszczędzić.
Pełną opinie na temat opon wystawię dopiero, po sezonie zimowym, jak je trochę po użytkuję. Nie omieszkam również przeprowadzić parę testów, bo sam jestem bardzo ciekawy ich skuteczności.
co do samych opon:
Opony uzyskały certyfikat 3PMSF. Nadaje się go oponom do aut ciężarowych, a jak wiadomo, w tym segmencie, nie stosuje się (po za wyjątkami) podziału na lato/zima, więc coś to musi oznaczać. Opona zgarnęła również wysokie oceny, nadawane przez europejskie instytucje kontroli jakości, z niemieckim TUV na czele. Jeśli nie planujesz używać tego auta do wjazdu na Mount Everest, to spokojnie na polskie warunki pogodowe da sobie radę.
Plus jest taki, że ta opona powinna służyć przeciętnemu "Kowalskiemu" jakieś 4 może 5 lat, przy przebiegach ok 15tyś.km rocznie (oczywiście wszystko zależy: jak jeździmy, gdzie jeździmy, ile jeździmy i wiele innych czynników, bo każdy z nas, w innym tempie będzie zużywał opony w swoim aucie). 4-5lat okres, w którym właściwości gumy są najlepsze, później z wiekiem guma parcieje. Z doświadczenia wiem, że opony sezonowe potrafią wytrzymać spokojnie 8 lat. W mojej Skodzie zimówki miałem od nowości i wymieniłem dopiero w 9 roku użytkowania. W końcówce nie jeździło się na nich najlepiej, ale człowiek zasugerował się tym, że bieżnik jeszcze ok i kasę można zaoszczędzić.
Pełną opinie na temat opon wystawię dopiero, po sezonie zimowym, jak je trochę po użytkuję. Nie omieszkam również przeprowadzić parę testów, bo sam jestem bardzo ciekawy ich skuteczności.
Od wczoraj jeżdżę na 16" kołach zimowych .( A jednak "dziewczyna moja straciła na urodzie " .... mimo wszystko ) Może trochę za wcześnie je założyłem ale niech się "ułożą" by w pełni były sprawne "jak zima zaskoczy" .
Miło mnie ten system monitorowania ciśnienia zaskoczył, bo po prostu nie było reakcji choć ciśnienie w tylnych kołach trochę wyższe niż w letnich kołach. Pochwalę ,że Mazda fajnie ten system skonstruowała dla takich laików jak np. ja
W Qq dla przykładu trzeba dodatkowo kupić i uposażyć koła w wentyle z czujnikami a te powinni się "zestroić" z komputerem a jak nie zechcą to następne kilka stówek Servis zarobi .... i tak od zmiany kół do zmiany .
dla Mazdy !
Miło mnie ten system monitorowania ciśnienia zaskoczył, bo po prostu nie było reakcji choć ciśnienie w tylnych kołach trochę wyższe niż w letnich kołach. Pochwalę ,że Mazda fajnie ten system skonstruowała dla takich laików jak np. ja
W Qq dla przykładu trzeba dodatkowo kupić i uposażyć koła w wentyle z czujnikami a te powinni się "zestroić" z komputerem a jak nie zechcą to następne kilka stówek Servis zarobi .... i tak od zmiany kół do zmiany .
dla Mazdy !
Ja juz przetarłem Snowprox'y ( w sumie 2 kkm )
Ciśnienie 2,3, i nie zauważyłem jakiegoś dyskomfortu w prowadzeniu.
Oczywiście jest trochę głośniej na autostradzie no i lekko większe zużycie paliwa.
Ale jeździ na 18 i nie traci nic z wyglądu...
Ciśnienie 2,3, i nie zauważyłem jakiegoś dyskomfortu w prowadzeniu.
Oczywiście jest trochę głośniej na autostradzie no i lekko większe zużycie paliwa.
Ale jeździ na 18 i nie traci nic z wyglądu...
Toyo Snowprox wrażenia..
Zaraz po wymianie odczułem spora różnicę, opony są bardziej miękkie i początkowo sporym dyskomfortem dla mnie było zapanowanie nad kierownica. Fakt faktem wchodziłem sobie dość ostro w zakręty czego na ogół w zimie nie robimy..
Po zwiększeniu ciśnienia do 2,3 zdecydowanie się ustabilizowało aczkolwiek różnica dalej była zauważalna.
Po tygodniu użytkowania.. przyzwyczaiłem się
Jak się spiszą na śniegu czy lodzie pokaże czas
Zaraz po wymianie odczułem spora różnicę, opony są bardziej miękkie i początkowo sporym dyskomfortem dla mnie było zapanowanie nad kierownica. Fakt faktem wchodziłem sobie dość ostro w zakręty czego na ogół w zimie nie robimy..
Po zwiększeniu ciśnienia do 2,3 zdecydowanie się ustabilizowało aczkolwiek różnica dalej była zauważalna.
Po tygodniu użytkowania.. przyzwyczaiłem się
Jak się spiszą na śniegu czy lodzie pokaże czas
Odczucia "miękkości opon" jakiego by typu one nie były wynikają zapewne z różnic gum z jakich zbudowana jest opona letnia a zimowa . Tym bardziej teraz jak letnia jest już "skrajnie" twarda a zimowa jeszcze bardzo miękka z uwagi na temperatury otoczenia .
Taki dyskomfort i ja odczuwam aczkolwiek jestem tego świadomy i nie szaleję wchodząc w zakręty....
Tlutek , Luk , Seba czekam na "zimowe opinie" wszak macie opony "wzorcowe" bo ja na swoich oponach niszowych mogę się tylko kulać
Taki dyskomfort i ja odczuwam aczkolwiek jestem tego świadomy i nie szaleję wchodząc w zakręty....
Tlutek , Luk , Seba czekam na "zimowe opinie" wszak macie opony "wzorcowe" bo ja na swoich oponach niszowych mogę się tylko kulać
Ja już tydzień temu testowałem snowproxy plus 4x4.
Lekkie wzniesienie , asfaltówką z ubitym śniegiem...na pokładzie 2+2.
Ruszanie pod górkę z miejsca, dynamicznie .... i co ? I nic . Kompletnie nic sie nie stało.
Auto pojechało lepiej niż po suchym przednionapedówką. Nic sie nie zaświeciło. Nie zaobserwowałem momentu załączenia tylnego napędu.
Żona tylko zapytała " mamy na 4?" Pełna ignorancja.
Lekkie wzniesienie , asfaltówką z ubitym śniegiem...na pokładzie 2+2.
Ruszanie pod górkę z miejsca, dynamicznie .... i co ? I nic . Kompletnie nic sie nie stało.
Auto pojechało lepiej niż po suchym przednionapedówką. Nic sie nie zaświeciło. Nie zaobserwowałem momentu załączenia tylnego napędu.
Żona tylko zapytała " mamy na 4?" Pełna ignorancja.
Witam, jakieś dwa tygodnie temu zakupiłam w salonie Mazdy komplet opon zimowych z felgami 16. Opony założone przez serwis Mazdy i Mercedesa bo akurat u mnie wszystko polaczone w rękach jednego właściciela. I tak sobie jeżdżę na nowych zimowkach zadowolona, ze wynegocjowalam przechowanie letnich 18 w cenie, przekonana o swoim bezpieczeństwie aż tu wczoraj znajduje karteczkę za wycieraczka od właściciela serwisu gumowego ze mam na odwrót założone tylne opony, tj odwrotnie do kierunku jazdy!!!! I rzeczywiście na oponach są strzałki kierunkowe, przednie założone ok a tylne na odwrót. Od razu pojechałam przełożyć te opony bo tak założone kompletnie nie spełniały swojej funkcji a na dodatek szybciej by się zużywały. Jako laik celowo zdaje się na serwis przy wyborze i montażu opon a tu taki kwiatek!!! Zrobiłam zdjęcia i pokaże w salonie przy najbliższej okazji. Nie żebym chciała tam komuś zaszkodzić, ale żeby zadbali o jakość swoich usług i bezpieczeństwo klientów
- Od: 10 paź 2016, 09:29
- Posty: 8
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda CX-3, 2.0 150KM, 6AT, SkyPASSION, 4x4, Soul Red, 2016
To jakiś żart ...pewnie o blondynce ?
Tyle , że nie do śmiechu ; (
Jak znam Servisy to się pewnie do tego nie przyznają .Ale jak dobrze mieć sąsiada choć "skrzywionego zawodowo"
Idę sprawdzić koła bo mam opony kierunkowe . Tyle , że do mnie to chyba nikt się nawet nie uśmiechnie
Pozdrawiam !
Tyle , że nie do śmiechu ; (
Jak znam Servisy to się pewnie do tego nie przyznają .Ale jak dobrze mieć sąsiada choć "skrzywionego zawodowo"
Idę sprawdzić koła bo mam opony kierunkowe . Tyle , że do mnie to chyba nikt się nawet nie uśmiechnie
Pozdrawiam !
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9