Strona 3 z 6

PostNapisane: 8 paź 2014, 19:39
przez drout
Zmianę wywołała kradzież samochodu a drugą cx9 kupiłem juz z nawiercanymi tarczami.

Jeśli jeździsz głównie po mieście bierz ate.

Pzdr

PostNapisane: 6 lis 2014, 09:06
przez Giz
ute – spotkaj sie z kims kto ma/uzywa nacinane/nawiercane tarcze w samochodzie i zobaczysz/uslyszysz jak to wszystko brzmi podczaas hamowania.

w mej cx-9 juz 40k i zero bicia na tarczach jak z opisu z 2013 na poprzedniej stronie.

pozdr

Big Brakes Kit do CX-9

PostNapisane: 15 lis 2014, 19:48
przez fixxxer
Witajcie,

Przeszukałem chyba "cały internet", ale poza jedną stronką na fb gdzie założony był 6-tłok AP Racing nie znalazłem odpowiedzi.

W budżecie do 10 tys brutto, pełny 6/8 tłoczkowy zestaw na przód do CX-9tki plus firma, która to ogarnie na południu kraju.

Rozwiązanie z lepszymi tarczami i klockami się nie sprawdza, bo tu nie chodzi o bicie tylko o zbyt niską siłę hamowania (autko często dostaje w palnik i największym ograniczeniem są hamulce :( )

Re: Big Brakes Kit do CX-9

PostNapisane: 16 lis 2014, 19:45
przez cinek78
Po prostu nie trafiłeś dobrego zestawu – dobrane klocki do dobrych tarcz = problem rozwiązany , a skuteczność mega...

Re: Krzywe tarcze, bicie kierownicy – wymiana na bardziej wydajne

PostNapisane: 16 gru 2014, 16:07
przez Ronin 4x4
czy wymiana tarcz jest "tradycyjna", czy operacja wymaga jakiś niecodziennych narządzi czy rozwiązań? Nie przypuszczam żeby na USA były udziwnienia, ale ...

Re: Krzywe tarcze, bicie kierownicy – wymiana na bardziej wydajne

PostNapisane: 16 gru 2014, 17:34
przez cinek78
proste jak konstrukcja młotka <glupek2>

Re: Krzywe tarcze, bicie kierownicy – wymiana na bardziej wydajne

PostNapisane: 18 kwi 2015, 13:42
przez michusus
Update po dwóch latach używania zestawu Black Diamonds + Hawk Performance. 50kkm i klocki jeszcze mają jakieś 10 może 7 mm grubości :). Jak na duże i ciężkie auto to chyba niezły wynik. Wraz z zużyciem klocków zmniejszył się problem ze słabym hamowaniem na zimno. Rok temu kupiłem klocki na serwis i już zdążyłem zapomnieć gdzie położyłem... Zero bicia tarcz i innych problemów. Skuteczność hamowania bez zmian, czyli ok. Do dźwięków przy hamowaniu można się trochę przyzwyczaić. Auto głównie używane dość delikatnie po mieście.
Uważam, że do tego auta nic lepszego nie jest potrzebne. Auto przy wysokich prędkościach jest średnio stabilne i dodanie wyczesanych hebli tego nie zmieni. Moim zdaniem zmiana tarcz i klocków miała usunąć wadę fabryczną i się raczej udało. Jakieś wypasione tysiąc tłoczkowe zaciski itp. miały by sens wraz ze zmianą zawieszenia i tylko w tak. Zestaw napędowy też raczej do dostojnej jazdy jest stworzony. Zmieniłem felgi na 20 cali żeby się autko lepiej prowadziło i jedyne co osiągnąłem znaczący to spadek komfortu :| . Zresztą w Q7 jest podobnie z kołami... Sportowca i tak się z madzi nie zrobi.

Re: Krzywe tarcze, bicie kierownicy – wymiana na bardziej wydajne

PostNapisane: 30 kwi 2015, 11:41
przez rychol84
Hej,
Dziś wylądowały. Wrażenia z jazdy i hamowania opiszę po dotarciu :)
– Black Diamond Combi nr katalogowy BKBD1697C
– EBC Yellow Stuff, nr DP41794R

Wyglądają zacnie ;)

PostNapisane: 2 maja 2015, 11:27
przez drout
Gdzie kupowałeś i jaki koszt?

PostNapisane: 4 maja 2015, 15:13
przez rychol84
http://topbrakes.pl/
– Black Diamond Combi nr katalogowy BKBD1697C – 628zł /szt.
– EBC Yellow Stuff, nr DP41794R /421zł /kpl.

Re: Krzywe tarcze, bicie kierownicy – wymiana na bardziej wydajne

PostNapisane: 23 cze 2015, 13:12
przez SEBAJWACH
Kolega fixxer ma absolutną racje ...Ja obecnie też tłukę nową 9 tkę ale hamowanie to porażka w poprzedniej madzi z 2009r wersja fwd zamówiłem jakieś hamulce black czy tam podobne inne jołki połki opisywane gdzieś na forum jako wspaniałe, zachwalane przez jakiegoś tam sprzedawce niby to działało i początkowo byłem zachwycony.....ale
Ale jest takie że zimne tarcze = brak hampli przy hamowaniu awaryjnym jak były intensywnie eksploatowane to tez byla tragedia.
Otóż cały problem polega na tym że rower górski ma większe tarcze niż mazda i kolega fixxer słusznie twierdzi ze zamiana standardu na coś magicznego nie wiele daje. Moja nowa madzia na razie ma hamulce seryjne było dobrze do przebiegu 35 tkm teraz znowu tarcze bija przy intensywnej jezdzie. Jeżeli ktoś znajdzie rozwiązanie tzn zmiana zestawu na 6 tłoczków proszę o info podobnie jak kolega moge zainwestować w to 10 000 a na cuda szkoda czasu

Re: Krzywe tarcze, bicie kierownicy – wymiana na bardziej wydajne

PostNapisane: 29 cze 2015, 10:01
przez cinek78
nie masz racji...
mam już ponad 35 tyś mil na zestawie o jakim pisałem i jest bdb...
bicie kierownicy – kwestia zastosowanego materiału tarcz..
brak hamulców na zimnym – kwestia dobrania właściwej mieszanki klocków

Pewnie, że zastosowanie 6 tłoczków wyeliminuje większość problemów , ale po co odrazy najdroższą opcje wybierać?
Ale nawet przy 6 tłoczkach jak tarcza będzie kiepska , a klocki spiekami to nadal będą się krzywiły , a na zimnym nie będzie hamowania...

Re: Krzywe tarcze, bicie kierownicy – wymiana na bardziej wydajne

PostNapisane: 23 sie 2015, 16:22
przez daronnn
Czy ktoś pojeździł trochę z tarczami i klockami ATE? Daje to radę czy też się krzywi?
Przyszła pora na wymianę również u mnie i tak się zastanawiam czy brać ATE czy jednak trzeba jakieś lepsze nawiercane (sp preformance, black diamond, ebc ultimate). Z lepszymi trochę mam obawy o głośność przy hamowaniu i łapaniu na zimnych hamulcach?

Re: Krzywe tarcze, bicie kierownicy – wymiana na bardziej wydajne

PostNapisane: 24 sie 2015, 10:15
przez Ronin 4x4
ja mam zestaw od Cinka78, robi dobra robotę.
Auto waży ponad 2 tony, nie bój się o zimne tarcze (ja osobiście nie widzę specjalnie różnicy), jedno hamowanie i są gorące <lol>

PostNapisane: 25 sie 2015, 14:40
przez iparts
@daronn myślę że śmiało możesz brać ATE, tylko żeby były oryginalne a nie kupione za połowę ceny na Allegro bo można się łatwo nadziać na podróbkę.

Re: Krzywe tarcze, bicie kierownicy – wymiana na bardziej wydajne

PostNapisane: 4 wrz 2015, 22:01
przez meister
Co do tarcz nawiercanych / nacinanych:

za ok. 280 USD + shipping przez POLAMER (ok. 30 USD morską lub 120 USD lotniczą) możecie kupić przednie tarcze R-Line Concept na Ebay.com. Poniżej fotka prezentująca tarcze. Odczucia – 160 km na autostradzie, szybkie hamowanie – zero drgawek na kierownicy. Naprawdę nie trzeba wydawać kosmicznych pieniędzy, aby mieć poczucie bezpieczeństwa. Służę pomocą na priva. Ściągam okresowo rzeczy z USA, więc z uprzejmości mogę i dopakować dla kogoś tarcze.

Re: Krzywe tarcze, bicie kierownicy – wymiana na bardziej wydajne

PostNapisane: 5 wrz 2015, 21:46
przez daronnn
Dzięki za porady. Kupiłem jednak tarcze ATE i klocki HAWK, we wtorek zakładam. Potestuję jak to się sprawdza na dłuższym dystansie, o ile nie ukradną mi tarcz i klocków razem z samochodem jak doutowi :)

PostNapisane: 15 wrz 2015, 22:47
przez daronnn
Małe zdziwienie po rozpakowaniu tarcz. Made in PRC :) Chińskie radio jeszcze zniosę ale z chińskimi tarczami nie ryzykowałem. Udało się wyszukać takie Made in Italy mimo że prawie wszędzie twierdzili że ATE to sama chińszczyzna. Od dzisiaj testuje, jeszcze proste :)

Re: Krzywe tarcze, bicie kierownicy – wymiana na bardziej wydajne

PostNapisane: 16 sty 2016, 02:38
przez bulla
ja zaryzykowalem komplet tarcze tylko nawiercane i klocki Zimmerman na przód , od 5 tys spokój czy trasa czy miasto i nie są praktycznie ani głośniejsze ani problemów z hamowaniem na zimnym zestawie nie ma. Parę hamowania z prędkości ok 160 było i jak narazie żadnego bicia :) , na tył założyłem zwykły komplet textar ów i tu juz tak dobrze nie jest tarcza dość miękka i klocki czasem dziwnie bucza , żałuję że na tył nie dałem tez jakichś nawiercanych. koszt kompletu na przód ok 900 zł z klockami

Re: Krzywe tarcze, bicie kierownicy – wymiana na bardziej wydajne

PostNapisane: 8 lut 2016, 13:20
przez Ronin 4x4
Cinek78 (a może ktoś inny, kto używa) nie masz może jednej tarczy DOKUJI na przód?
Potrzebuję jedną, a sprzedają tylko po 2 szt : <płacze>