Strona 2 z 6

PostNapisane: 16 wrz 2012, 12:12
przez Giz
Giz napisał(a):na dzien dzisiejszy przednie tarcze dostaja wiekszych wibracji podczas gdy sie intensywnie hamuje – zobaczymy co ASO na to...


Kolejny raz tarcze zostaly wymienione w czerwcu'12 w ramach gwarancji :)
Pewnie po zakonczeniu gwarancji zaloze lepsza wersje jak pisano powyzej by o tym zapomniec.

Czy ktoś przerabiał hamulce ?

PostNapisane: 20 lip 2013, 10:28
przez SEBAJWACH
Witam pytanie dotyczy cx-9 2009r Czy ktoś montował bardziej wydajne tarcze hamulcowe na przód...
Fabryczne są słabe ale jest to bolączka modelu -podobnie jak Q7
Jeżeli wiecie jaki zamiennik jest godny polecenia proszę o info.

Re: Czy ktoś przerabiał hamulce ?

PostNapisane: 1 sie 2013, 19:20
przez Giz
Obecnie wymienilem (juz po gwarancji) przednie tarcze i klocki na:
– tarcze SP Performance
– klocki Hawk Performance HPS HB656F.684

Zrobione dopiero 1.5k km, poki co jest ok. Poza tym sa one polecane za wielka woda do CX-9'tek

Re: Czy ktoś przerabiał hamulce ?

PostNapisane: 19 wrz 2013, 23:34
przez michusus
Jako że wcześniej szukałem na tym forum porad, czuję się zobowiązany do podzielenia się swoimi doświadczeniami.
Kupiłem auto z lekkim przelotem 20kkm i zaraz po zakupie odezwały się tarcze. Wymieniłem w ASO grzecznie i bez zgłębiania tematu. Po około 3kkm pierwsza szybka autostrada i pierwsze objawy bicia na nowych tarczach. Po kolejnych podmiejskich 15kkm bałem się już tym autem wyjechać na wakacje. SP Performance były na za dwa miesiące (wakacje) więc zamówiłem Black Diamonds + Hawk Performance. Tarcze nawiercane i nacinane.
I teraz spostrzeżenia: Sprzęt ogólnie ciężki do zakatowania ale na zimno lipa straszna, normalnie jakby klocki ze sklejki były, dopiero po dwóch lub więcej hamowaniach zaczynają pokazywać co potrafią. To że szybko się wychładzają jest fajne, ale jak się ciśnie po autostradzie równo dłuższy czas i nagle trzeba mocno przyhamować to trzeba prawie stawać na pedale (sprzedawca zapewniał, że zestaw będzie się zachowywał jak zwykłe hamulce seryjne). Ułożenie tego zestawu trawa wieki, u mnie przy bardzo spokojnej jeździe trwało to jakieś 1,5kkm. Pylą znacznie bardziej od standardowych ale felgi dają się łatwo oczyścić. Ale jak się jest świadomym ograniczeń to można sobie w końcu swobodnie i bez obaw poprzyciskać... Po około 5kkm jestem zadowolony z zakupu i to pomimo tego że wydałem na obie osie zdrowo ponad 3 tysiące pln.

PostNapisane: 20 wrz 2013, 13:16
przez SEBAJWACH
Dzięki Ci wielkie kolego -wreszcie coś obiektywnego i prawdziwego...tego będę się trzymał.

Re: Czy ktoś przerabiał hamulce ?

PostNapisane: 17 paź 2013, 12:10
przez Lapino69
Dzień dobry,
przesyłam pełną ofertę do Pana CX9
witam, oferta 4brakes Kraków do modelu cx9:


Tarcze przód szt:
Tarcze Hamulcowe Black Diamond Grooved 12 nacięć
560zł brutto
Tarcze Hamulcowe Black Diamond Grooved 6 nacięć
540zł brutto
Tarcze Hamulcowe SP Performance Slotted (nacinana)Tą tarcze polecam z
klockami Hawk
630zł brutto

Tarcze tył szt:
Tarcze Hamulcowe SP Performance Slotted
500zł brutto

Klocki przód komplet:
Klocki Hamulcowe EBC Yellowstuff
270zł brutto
Klocki Hamulcowe Hawk Performance HPS
290zł brutto
Klocki Hamulcowe SP Performance Street Plus
360zł brutto

Klocki tył komplet:
Klocki Hamulcowe Hawk Performance HPS
240zł brutto
Klocki Hamulcowe SP Performance Street Plus
340zł brutto,

Jest zetaw EBC przód nacinane..tył EBC gładkie plus żólte klocki...auto ma 5 lat i 11.000 mil od nowości i wreszcie hamuje (lepiej niż moje subaru klekot)..całosc z wymianą 3300, polecam chłopaków z 4 Brakes bo ogarniają temat...pozdrawiam

Re: Czy ktoś przerabiał hamulce ?

PostNapisane: 17 paź 2013, 22:17
przez Damiano
Ja właśnie wczoraj przetoczyłem tarcze i założyłem klocki EBC Green stuff. Myśłałem o tarczach ATE (540 zł/2szt), ale na razie zdecydowałem się przetoczyć fabryczne (80zł/2szt) ;) . Po weekendzie dam znać jak efekty :D

PostNapisane: 20 paź 2013, 21:47
przez Giz
Zrobione 15k+ km na tarczach jak pisalem powyzej i jak do tej pory zero bicia czy podobnych objawow znanych z oryginalnych tarcz w cx-9.
Sposob hamowania na poczatku podobny do opisu michusus, obecnie bez zastrzezen = zadowolony z zakupu.

pozdr

Re: Czy ktoś przerabiał hamulce ?

PostNapisane: 21 paź 2013, 10:52
przez Damiano
Informuję, że jak na razie jest super! Zero bicia, pewne hamowanie. Zobaczymy jak długo tak będzie...
Pozdrawiam ;)

PostNapisane: 29 gru 2013, 23:06
przez drout
Ktoś ma na stanie tarcze sp-performance? Chodzi mi gdzie mogę je szybko zakupic? ATE ktoś ma w samochodzie i jakie opinie??

Re: CX-9 Krzywe tarcze

PostNapisane: 17 lut 2014, 13:05
przez depeszman
Witam,

problem mam jak wszyscy. Po rozgrzaniu tarcz bicie na maxa. Chcę kupić nowe tarcze i klocki. Co myślicie o tym: 1150 pln z przesyłką tarcze wentylowane + klocki firmy CBK
lub ewentualnie o tym:
http://allegro.pl/tarcze-t-sp-mazda-cx- ... 13024.html

pozdrawiam

PostNapisane: 17 lut 2014, 20:53
przez drout
Ja kupilem ATE i klocki Hawk HPS tylko ze jeszcze nie zalozone. Ale robiac wywiad przed zakupem podobno daja rade.

Re: Czy ktoś przerabiał hamulce ?

PostNapisane: 18 lut 2014, 11:14
przez Lapino69
Witam mazda cx9 śmiga na ebc zestawie, o którym pisałem wyżej i auto hamuje znakomicie...zero bicia na kierownicy i wibracji kół podczas jazdy....polecam gorąco... <jupi>

Re: CX-9 Krzywe tarcze

PostNapisane: 27 kwi 2014, 15:01
przez czaknoris
Witam, proszę o napisanie opinii na temat tarcz ATE, jak się sprawują w CX9.
Miałem kiedyś tarcze tej firmy w innym samochodzie i były rewelacyjne ale samochód był prawie połowę lżejszy. Mam nadzieje, że już ktoś użytkuje powyższe tarcze i może wyrazić opinię.
Pozdrawiam

PostNapisane: 28 kwi 2014, 20:23
przez drout
Mam i polecam. Mam z klockami Hawk

Opony letnie / rozmiar / marka / opinie wydzielone

PostNapisane: 25 sie 2014, 19:14
przez cinek78
Mam tez "patent" ( a raczej komplecik) na przednie wichrujące się tarcze . Obecnie zrobione 13 tyś na kpl. , klocki ledwo ruszone, tarcze bez rantów , zaliczone już kilkanaście hamowań w deszczu z niemal maxa do 0 i nic się nie krzywi. Przy czym cena rewelka – kpl. tarcz + klocków niespełna 1 tys zł... ( klocki lekkie spieki , tarcze nawiercane+nacinane) <spoko>

PostNapisane: 26 sie 2014, 12:31
przez drout
Mam teraz jakieś na wiercone i nacinane tarcze i w porównaniu z ate:
Ate szybciej brały i były ciche
Te co mam teraz na początku biorą słabiej od ate ale za chwile lub jak mocniej depne jest żyleta i staje dęba tylko są głośne

Re: Krzywe tarcze, bicie kierownicy – wymiana na bardziej wydajne

PostNapisane: 26 sie 2014, 13:40
przez P CX-9
Mi założyli w salonie tarcze i klocki EBC. Przejechałem 10.000 km i jest super.

Re: Krzywe tarcze, bicie kierownicy – wymiana na bardziej wydajne

PostNapisane: 2 wrz 2014, 10:25
przez cinek78
uzupełnię moją wypowiedz:
klocki i tarcze mam zainstalowane firmy DOKUJI
jest to japoński zamiennik ori.
tarcze sa nacinane i nawiercane
cena kpl. ok. 800-900 zł.(klocki + tarcze na przód)

plusy –
jak dla mnie same... ;–)
skuteczne hamowanie w każdych warunkach
bardzo dozowalne hamowanie i skuteczne
nic sie nie krzywi, piszczy itp
klocki z kpl. bardzo mało brudzą felgi

minusy:
klocki sa tz. jednorazowego grzania , dla mnie to sie objawia tym, że rano jak podjeżdzam do bramy to hamulce sa takie jakby gumowe – później już są brzytwa!
przy hamowaniu z 170-150 do zera w końcowej fazie hamowania zestaw robi sie nieco głośny ( taki urok nacięć i nawierceń ;–)

nawinięte na zestawie juz ponad 17 tysi i nic się nie dzieje , na tarczach znikomy rant , klocki oceniam na jakies 30% zużycie , co przy gabarytach i masie auta uznaje na rewelacyjny wynik!!

POLECAM!!!
Gdyby ktoś miał problem z zakupem to smiało pisać...

Re: Krzywe tarcze, bicie kierownicy – wymiana na bardziej wydajne

PostNapisane: 7 paź 2014, 22:20
przez ute
Drout a co Cię skłoniło do wymianki ATE po tak krótkim czasie ? Wcześniej pisałeś że są super i nagle wymiana.

Dużo poruszam się po mieście na krótkich dystansach i martwię się waszymi opiniami że tarcze nawiercane trzeba rozgrzać bo inaczej słabo biorą. Czy tak jest do czasu ułożenia się zestawu czy też to stały element jazdy ?
Wszyscy piszecie że po wymianie na nawiercane, hamowanie staje się głośne, czy to oznacza że je lekko słychać czy raczej że wyją ? Duży hałas przy hamowaniu to jak dla mnie spory dyskomfort.

Obstawiałem dwa zestawy:
Pierwszy od
– tarcze SP Performance
– klocki Hawk Performance

lub ate o który pisze Drout i jestem dość zdezorientowany który wybrać.

Drout napisz co spowodowało zmianę może to pomoże w moim wyborze <co?>