Migająca lampka 4wd na śliskiej nawierzchni

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez forspam » 18 paź 2015, 14:03

Witam,

Ostatnio w trakcie ruszania na mokrej nawierzchni przednie koła zaczęły buksować i od razu zaczęła mi migać lampka 4wd. Buksowanie trwało ze 2 sekundy, a lampka jeszcze migała z dobre 10 sekund.

W instrukcji wyczytałem, że lampka miga wtedy, gdy prędkość kół z przodu jest inna od prędkości kół z tyłu.

Natomiast na forum ktoś ostatnio pisał, że jest to pierwszy objaw awarii reduktora.

I tu pytanie do szanownych forumowiczów – jak to jest u Was z tą lampką?
Też miga przy starcie na śliskiej nawierzchni?
Po ilu sekundach powinien dołączyć się tylny napęd?

Mocno przeraziłem się tym reduktorem. W salonie Mazdy w Wawie powiedzieli mi, że koszt nowego reduktora to około 25-27 tyś zł.

z góry dziękuję za podzielenie się swoimi doświadczeniami!
Początkujący
 
Od: 17 mar 2015, 15:55
Posty: 11
Auto: Mazda CX-9 AWD 2008 z USA

Postprzez daronnn » 18 paź 2015, 18:40

Mruganie oznaczało że coś jest nie tak. Normalnie nie powinna się ona zapalać, nawet gdy jest ślisko/załącza się tylny napęd. Trochę już cx9tką jeżdżę, również po śniegu i mrugającej kontrolki nie widziałem.
Może to być problem z reduktorem.
Z tego co pamiętam to za wielką wodą nowy reduktor to koszt ok 1,5 tyś zł. Wpisz numer części na ebay, coś powinno się pojawić. Pewnie da się to jakoś sprowadzić. Swoją drogą to ciekawe skąd taka rozbieżność w cenie.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2008, 09:55
Posty: 144 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 '05 FL
Cx9 2010 EU

Postprzez cinek78 » 18 paź 2015, 20:43

a u mnie jest wszystko ok., a kontrola trakcji przy ruszaniu ( np. trawa błoto) właśnie miga jakieś 5-10 sek. . Na ten czas też silnik jest zdławiony na maxa – jedzie jak żółw. <glupek2>
Po wyłączeniu trakcji auto jedzie super – nic nie miga.
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez forspam » 19 paź 2015, 06:34

@Daronnn dzięki za info!

@cinek78 – chyba piszesz o innej lampeczce. Wg. mnie – kontrola trakcji zapala się na górze pomiędzy zegarami. Ja natomiast pytam o lampkę 4wd, która zapala się na dole prędkościomierza.

Z chęcią poznam opinie pozostałych.
Powinna ta lampka migać przy utracie przyczepności czy nie?
Początkujący
 
Od: 17 mar 2015, 15:55
Posty: 11
Auto: Mazda CX-9 AWD 2008 z USA

Postprzez energin » 19 paź 2015, 17:28

Witaj
Nie chcę cię martwić ale jak ci miga 4wd i tłumi moment to raczej uszkodził się wieloklin :( lub reduktor).
Sterownik po uslizgu przednich kół załącza tylny most i jeśli jest różnica między przodem a tyłem zwalnia silnik tak aby wyrównać prędkości. Poobserwuj dobrze.
U mnie sprawa wyglądała tak
Raz nie długo po zakupie przystartowałem na mokrej nawierzchni i usłyszałem dziwne dzwięki i wibracje a że byłem na wakacjach to nie robiłem nic i tak jeździłem ponad rok :D – pare razy na skrzyżowaniu się spociłem(ja gaz a samochód nichuchu slimak)
Teraz robię wymianę wszystkich olejów i pompę wody (coś mi ciekło) i postanowiłem wyjąć skrzynię.
I okazało się to co przeczuwałem. Wieloklin mechanizmu różnicowego w skrzyni zmielony i przekładnia(reduktor) w kiepskim stanie.
Także lipa straszna.
No ale już niedługo madzia będzie gotowa do jazdy (reduktor na cle leży <jupi> )
Pozdrawiam Piotr
Początkujący
 
Od: 29 maja 2014, 12:33
Posty: 12
Skąd: Podkarpacie
Auto: był Forek 2.5XT
jest CX-9 2010 EU

Postprzez forspam » 20 paź 2015, 11:55

Jeśli możesz, to podeślij link skąd zamawiałeś reduktor + info na temat cła.
Jaka ostatecznie wyszła cena po wszystkich opłatach?

Rozważałeś regenerację?
na Allegro jakaś firemka życzy sobie 2500 netto i dają rok gwarancji...
Początkujący
 
Od: 17 mar 2015, 15:55
Posty: 11
Auto: Mazda CX-9 AWD 2008 z USA

Postprzez energin » 20 paź 2015, 19:02

Hej
Jeszcze nie otrzymałem reduktora.
Wieloklin regenerowałem u znajomego (będę testował regenerację)
Co do regeneracji trudno mi powiedzieć w innym wątku pytałem o opinię i nikt się nie odezwał :(
Poszukaj na necie na temat tej firmy – szału niema :(
Ja swoją skrzynie miałem wieźć do nich ale jak poczytałem to stwierdziłem że chyba nie powierzę im napędu.
Reduktor zdecydowałem się sprowadzić – zestaw uszczelniaczy na wyjściu półośki z prawej strony 1300 zeta mi powiedzieli to jest prawie 1/2 ceny reduktora.
jak by co to pisz na priv.
Pozdrawiam Piotr
Początkujący
 
Od: 29 maja 2014, 12:33
Posty: 12
Skąd: Podkarpacie
Auto: był Forek 2.5XT
jest CX-9 2010 EU

Postprzez Bricoman » 15 sty 2017, 21:56

Spadlo troche sniegu i sie zalaczyla zolta dioda 4wd. Ktos juz mial z tym do czynie ia? Obawiam sie ze to reduktor. Czy w poznaniu jest jakies miejsce zeby dokonac ogledzin? Moze ktos ma namiar na sprawdzonego fachowca w poznaniu lub okolicach...
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2016, 20:43
Posty: 4
Auto: Mazda cx9

Postprzez sQubany » 17 sty 2017, 14:26

Bardzo prosto to sprawdzisz .Stan na sliskiej nawierzchni i but do podlogi a ktos niech zaobserwuje czy tylne kola grzebią.Jezeli nie to w ciemno mozesz wyjowac przekladnie .Druga metoda kanal dajesz na parktronic i w tej pozycji nie ma mozliwosci zebys obrocil walem napedowym na [jaka?] os.Jezeli sie obraca to wieloklin.Teraz pytanie czy poszedl na reduktorze czy na skrzyni.Moim zdaniem i tak trzeba zrobic komplet bonie ma sensu polowicznie naprawiac jednej strony.Elementy współpracują ze sobą i szybko jeden wytrze drugi
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2014, 19:41
Posty: 106 (1/4)
Auto: Mazda cx9

Postprzez matylda » 17 sty 2017, 16:07

wg instrukcji:
4WD miga jeśli:
– temp. oleju mech. różnicowego jest za wysoka
– jeśli jest za wysoka różnica w obrotach kół przednich a tylnych
4WD świeci ciągle, gdy mechanizm się uszkodził

jeśli to drugie, czego Ci nie życzę, poczytaj inne wątki masz podane rozwiązania, namiary
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2015, 23:06
Posty: 160 (0/1)
Auto: CX-9 sport 2015 salon PL
Honda civic Type-R 2017 360KM

Postprzez Bricoman » 18 sty 2017, 20:02

Co ile trzeba wymieniac olej mech.roznicowego? Matylda czy mozesz przeslac zdjecie z instrukcji ktora opisuje ten problem? Jestem laikiem wiec jak sie wymienia taki olej? Jestem w stanie sam to zrobic? I ostatnie pytanie jak sprawdzic kiedy ostatnio byl wymieniany olej?
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2016, 20:43
Posty: 4
Auto: Mazda cx9

Postprzez matylda » 18 sty 2017, 21:15

W instrukcji jest napisane tak jak napisałem.
Mruga – drobnostka, świeci – problem.

Sprawdzę, ale z tego co pamiętam, olej tam (dyfer) się wymienia co 60tys., ale mam wrażenie, że mylimy tu dyfer (na tylnej osi, raczej bezproblemowy) ze skrzynką tranferową (przy skrzyni biegów). Wiele tematów, wątków jest na jej temat. Kolega wyżej napisał Ci jak sprawdzić czy jest zrąbana.

Co do olejów – kiedy kupiłeś Magdalenę? Nie sprawdzisz kiedy był olej wymieniany, chyba, że masz jakies faktury za wymianę itp. Ja wyznaję zasadę, że jeśli kupuję używany samochód wymieniam wszystkie płyny (chłodniczy, hamulcowy) i oleje (silnikowy, skrzynia biegów, napedy). Nie posmarujesz – nie pojedziesz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2015, 23:06
Posty: 160 (0/1)
Auto: CX-9 sport 2015 salon PL
Honda civic Type-R 2017 360KM

Postprzez machinesjb » 17 lis 2019, 21:58

Cześć, szukam wskazówki co może być u mnie.
Przy stałej prędkości i niskich obrotach w zakresie 50 – 90 km/h pojawiają się wibracje, taka tarka drogowa, czasem mocniej zatelepie. Jedni piszą że sprzęgło lockup inni że wieloklin. Byłem u 2 speców od automatów i powiedzieli że to nie skrzynia ani sprzęgło z tym że pierwszy rozłożył rece co to może być, a drugi że może to być wieloklin. Tu w temacie piszecie, że jak miga AWD to już lipa inni, że jak już świeci. Jak to w koncu jest z tą kontrolką? Napedu jeszcze nie testowałem w jakiś kontrolowanych warunkach, ale na śliskiej nawierzchni przy max bucie zamiga kontrola trakcji, auto przymuli na sekunde a potem rwie jak szatan z migajacą kontrolką AWD. Czy jak Wam padły wielokliny to mieliscie rezonans/wibracje przy stałej delikatnej jeździe?
Początkujący
 
Od: 17 lis 2019, 21:48
Posty: 13 (1/0)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda CX-9 2008 AWD

Postprzez rafik85 » 18 lis 2019, 08:17

Drgania pochodzą z zużytego konwertera. Migająca kontrolka to problem z napędem. Jedno nie ma nic do drugiego.
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez machinesjb » 18 lis 2019, 17:43

Ok, czyli ja mam dwie usterki <glupek2> . Dziś się zawziąłem i robiłem testy. Padał deszcz więc warunki idealne, wniosek taki, że tył nie działa bo cały czas ślizga się przód i świeci kontrola trakcji, wibracje zaś pojawiają się już od 40 km/h przy delikatnej jeździe. Skoro skrzynia ma być zdejmowana to zrobię przód i tył, a potem poczekam, aż walnie środek czyli skrzynia <rotfl>
Początkujący
 
Od: 17 lis 2019, 21:48
Posty: 13 (1/0)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda CX-9 2008 AWD

Postprzez sQubany » 18 lis 2019, 18:29

No co do tego że przód ślizga to wielokliny do roboty .Nie wiem co to masz za rezonans (drgania)Czy to na wszystkich biegach czy tylko którymś ?Czy jak dasz biegi na M to też występuje?Jedno jest pewne skrzynia do wyjęcia więc i tak sprzęgło zostanie wyjęte.No chyba że masz uszkodzony wał napędowy lub tylny dyfer. Ale raczej takie objawy tego modelu to frezy na wałku zdawczym .
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2014, 19:41
Posty: 106 (1/4)
Auto: Mazda cx9

Postprzez machinesjb » 18 lis 2019, 19:53

Przy stałej prędkości przy obrotach rzędu 1200 -1500, zaczyna telepać/drgać wydawać by się mogło, że to telepie wał, wystarczy lekko odjąć gaz i już przestaje, na M nie telepie, tylko na D. Jak jeżdżę po mieście nie mogę jechać z jedną prędkością, tylko rozpędzam samochód a potem puszczam gaz i auto się toczy, potem znowu rozpędzam itd. Co ciekawe po przekroczeniu 100 km/h już wibracji nie ma i mogę sobie spokojnie jechać ze stałą prędkością. Obroty muszą być niskie, np nawet 40 km/h i 4 bieg i już zaczyna drgać, ale nawet przy 80km/h też telepie kiedy wlekę się za TIRem, drgania są dość mocne wręcz uderzające. Jeszcze mam taki objaw, że jak rusza na 1 to wyje przekładnia jak stary autobus.
Im dłużej czytam wątki tym wymyślam więcej testów, na początek chcę wywalić wał i rozdzielacz i pojeździć tak parę dni i zobaczyć co się zmieni, druga opcja albo chyba to będzie pierwsza to amerykance mają jakiś dodatek do skrzyni co magicznie usuwa problemy konwertera, jak po zalaniu tego czegoś się uspokoi to wiem co trzeba naprawiać. Myślę jednak, że trzeba będzie i tak zrobić od razu wszystko przy jednym demontażu, tylko znaleźć kogoś wykwalifikowanego to będzie większy cud
Początkujący
 
Od: 17 lis 2019, 21:48
Posty: 13 (1/0)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda CX-9 2008 AWD

Postprzez Kolbi » 19 lis 2019, 17:27

Magiczny środek Dr. Tranny INSTANT SHUDDER FIX próbowałem ale przy tych objawach u mnie już nie pomogło. Szkoda kasy, konwerter do regeneracji, a i przy okazji zrobisz wielokliny aby naprawić napęd na tył.
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 20:20
Posty: 64 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: była Mazda 323F BA 1.5 Z5 aut.
Mazda CX9 TB 3.7 2010 europa.

Postprzez sQubany » 20 lis 2019, 19:44

Przechodziłem przez to tak jak Ty .Z tym że ja po zrobieniu wieloklinów na wałku zdawczym polatałem chwilę i dopiero poszło sprzęgło.Ja dwa razy wywalałem skrzynię biegów a Ty masz o tyle szczęścia w tym wszystkim ze zrobisz wszystko za jednym razem Nie masz co kombinować z wyjmowaniem wału .Masz objawy typowe na konwerter i nie ma co się tutaj rozpisywać .To co opisujesz dokładnie miałem u siebie Dr trany w moim przypadku po wlaniu działał dwa dni i objawy wróciły ale jak masz juz konwerter bardzo wyrobiony to raczej nawet chwilowej poprawy nie będzie. Kolbi Ci pisze to samo .Szukaj warsztatu i do dzieła.Zamiast sobie teraz nabijać głowę wymyślaniem testów pomyśl lepiej czy konwerter regenerować czy kupić nowy bądz używany.Z tego co wiem po regeneracji jest tak ze albo trafisz i sprzęgło smiga albo nie trafisz i bedzie reklamacja.Z reklamacją nie ma problemu ale koszty ponownego wyjęcia sprzęgła ponosisz Ty a to nie małe pieniądze.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2014, 19:41
Posty: 106 (1/4)
Auto: Mazda cx9

Postprzez machinesjb » 20 lis 2019, 21:29

Dzięki za odzew. Co do konwertera to raczej będzie regeneracja bo o ile dobrze liczę to naprawa wieloklinu to ok 3000 zł plus montaż demontaż i już jest 4, regeneracja konwertera ok tysiaka plus płyny i już jest 2, to w sumie 5-6 tysięcy tylko na regenerowanych częściach. Jakbym chciał nowe to może 10 tyś braknąć, a auto już nie młode i szkoda tyle pchać
Ps konwerter używany to już mam <oczko> i wolę go zregenerować bo gdzieś słyszałem, że konwertery zazwyczaj wytrzymują własnie tyle ile mamy na licznikach.
Początkujący
 
Od: 17 lis 2019, 21:48
Posty: 13 (1/0)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda CX-9 2008 AWD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9