Wymiana oleju w transferze
Możesz podesłać zdjęcie gdzie masz ten spust? Najniższy punkt?
Demontowałeś transfer, aby to zrobić? Zmierzam do tego, by być pewnym, że po nawierceniu wiertłem nie uszkodzi się trybów. Jaką masz średnicę otworu? Korek to jakaś special edition? Czy zwykła śruba z uszczelką?
To wydaje się najlepsze rozwiązanie.
Trzeba to nagłaśniać, bo autko mega fajne, problem można w prosty sposób rozwiązać, a panuje mit – mówiłem kumlowi, że kupiłem cx-9, a on do mnie – to to auto, w którym piep...ą się napędy?
Demontowałeś transfer, aby to zrobić? Zmierzam do tego, by być pewnym, że po nawierceniu wiertłem nie uszkodzi się trybów. Jaką masz średnicę otworu? Korek to jakaś special edition? Czy zwykła śruba z uszczelką?
To wydaje się najlepsze rozwiązanie.
Trzeba to nagłaśniać, bo autko mega fajne, problem można w prosty sposób rozwiązać, a panuje mit – mówiłem kumlowi, że kupiłem cx-9, a on do mnie – to to auto, w którym piep...ą się napędy?
w Szczecinie podjechałem do Mazdy (nieautoryzowanie, ale specjalizacja od lat) w innej sprawie, ale przy okazji spytałem o wymianę oliwy w skrzyni rozdzielczej – konieczny demontaż skrzyni, koszt z olejem 1000 brutto
Tytuł: Wymiana oleju w transferze
reduktor? czy chodzi wam o skrzynię rozdzielczą, bo reduktora to w SUVach nie ma (mielibysmy wtedy jeszcze dźwignie z pozycjami H, L )
Tytuł: Wymiana oleju w transferze
drout napisał(a):U mnie podmienilem reduktor na drugi i nic już nie wywala oleju. Tez mam zamiar zrobić korek spustu
reduktor? czy chodzi wam o skrzynię rozdzielczą, bo reduktora to w SUVach nie ma (mielibysmy wtedy jeszcze dźwignie z pozycjami H, L )
- Od: 28 cze 2014, 21:53
- Posty: 41
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda CX-9 2013 USA Crystal White Pearl Mica
olej przekładniowy który zalałem ( wcześniej pisałem) nie sprawdza się – super myje przekładnie , ale jest za rzadki i słychać świst pracy przekładni. Dzisiaj wróciłem do zalecanej lepkości ( 75-140 ) i jest cicho, ale ten olej jest mega gęsty. Jako ciekawostkę napiszę , że jest do olej stosowany w TIR – ach ( Renówki) . Skorzystałem z innej marki niżeli Amisol i nabyłem Elfa ( mega tanio – 20zł/litr) .
Odpowietrznik będzie bezapelacyjnie do wywalenia i przeróbki – myślę o zastosowaniu jakiegoś węża podłączonego do skrzynki i podłączonego do separatora oleju. Fabryczny odpowietrznik przy tej gęstości na bank będzie się zapychał – ten olej to niemal płynny smar..
Matylda – spust wykonasz bez demontażu czegokolwiek – ja zrobiłem otworek 3mm i nagwintowałem pod 4mm śrubeczkę na śrubokręt. Nie potrzeba żadnych uszczelek – sama śruba jest bardzo szczelna.
Zrobiłem to intuicyjnie w najniższym punkcie przekładni i wybrałem najgrubsza możliwie ściankę – nie jesteś zwykłym wiertłem uszkodzić jakiegokolwiek wewnętrznego elementu skrzyni – to są wszystkie powierzchniowo utwardzane koła zębate i łożyska – zwykłe wiertło nie ruszy tego.
Pamiętaj po nawierceniu otworu i nagwintowaniu, o wlaniu jakieś nafty lub benzyny ( ok. 200-300ml) przez wlew oleju – wypuka to ew. opiłki aluminium po pracach...
Powodzenia.
Odpowietrznik będzie bezapelacyjnie do wywalenia i przeróbki – myślę o zastosowaniu jakiegoś węża podłączonego do skrzynki i podłączonego do separatora oleju. Fabryczny odpowietrznik przy tej gęstości na bank będzie się zapychał – ten olej to niemal płynny smar..
Matylda – spust wykonasz bez demontażu czegokolwiek – ja zrobiłem otworek 3mm i nagwintowałem pod 4mm śrubeczkę na śrubokręt. Nie potrzeba żadnych uszczelek – sama śruba jest bardzo szczelna.
Zrobiłem to intuicyjnie w najniższym punkcie przekładni i wybrałem najgrubsza możliwie ściankę – nie jesteś zwykłym wiertłem uszkodzić jakiegokolwiek wewnętrznego elementu skrzyni – to są wszystkie powierzchniowo utwardzane koła zębate i łożyska – zwykłe wiertło nie ruszy tego.
Pamiętaj po nawierceniu otworu i nagwintowaniu, o wlaniu jakieś nafty lub benzyny ( ok. 200-300ml) przez wlew oleju – wypuka to ew. opiłki aluminium po pracach...
Powodzenia.
z tego co sie dowiadywal moj czlowiek od skrzyn (a wierze, ze zrobil to bardzo solidnie, bo taki jest )– to niektore z lozysk z transferu sa totalnie niedostepne – sa zaastrzezone przez Mazde i nikt tego nie produkuje, te pozostale mozna wymienic – natomiast wymiaru nie podam
- Od: 1 maja 2015, 14:23
- Posty: 5
- Auto: CX 9
nie – ale już mam schizę na punkcie tego gów... i tak jakby głośniej mi pracowała – dlatego przymierzam się do jej wymontowania nim katastrofą się skończy...
Nawet nie wiem czy to zasadne , czy po prostu podświadomość "słyszy"
Na razie jeżdżę i do kwietnia jak cztero-napędówka musi być w użytku, to będę latał , a w sezonie letnim jak wyciągnę moja tylno-osiówke, to "madzie" wybebeszę... ,
Nawet nie wiem czy to zasadne , czy po prostu podświadomość "słyszy"
Na razie jeżdżę i do kwietnia jak cztero-napędówka musi być w użytku, to będę latał , a w sezonie letnim jak wyciągnę moja tylno-osiówke, to "madzie" wybebeszę... ,
Chłopaki w US montują tez coś takiego:
Jak toto się nazywa u nas; Oni to nazywaja "in line filter". Cionek ty o takim czymś mówiłeś?
Wpasował gość to w ten sposób:
Link na ebay:
http://www.ebay.com/itm/INLINE-5-16-MAG ... YJ&vxp=mtr
Jak toto się nazywa u nas; Oni to nazywaja "in line filter". Cionek ty o takim czymś mówiłeś?
Wpasował gość to w ten sposób:
Link na ebay:
http://www.ebay.com/itm/INLINE-5-16-MAG ... YJ&vxp=mtr
tak – dokładnie o czymś takim myślałem . Wyprowadzić do góry na wężyku ( byłby wlew ) a zakończyć właśnie separatorem oleju .
W PL są takie:
http://allegro.pl/separator-oleju-odma- ... 65835.html
W PL są takie:
http://allegro.pl/separator-oleju-odma- ... 65835.html
uprzedzam – mój angielski jest na poziomie "kali chcieć jeść"
ale tak poczytałem to to urządzenie mimuch jest chyba do usuwania drobinek/opiłków metalu ze skrzyni ( aut.) , a nie do skrzynki rozdzielczej...
Jak się mylę to mnie poprawcie...
ale tak poczytałem to to urządzenie mimuch jest chyba do usuwania drobinek/opiłków metalu ze skrzyni ( aut.) , a nie do skrzynki rozdzielczej...
Jak się mylę to mnie poprawcie...
rozmawiałem dziś z Mazdospecem i zna tą, powiedzmy przypadłość. Rozbierał kilka skrzyń w CX9, problem jest nie tyle olej, co wał z kiepskiego materiału, który jest niesmarowany. A na moją propozycję zrobienia spustu w skrzyni stwierdził, że nic to nie da – wałek trzeba smarować ręcznie
Jakoś to dziwnie "niejapońsko" przemyśleli bo w CX-7 OK.
Jakoś to dziwnie "niejapońsko" przemyśleli bo w CX-7 OK.
- Od: 28 cze 2014, 21:53
- Posty: 41
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda CX-9 2013 USA Crystal White Pearl Mica
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9