Wysoka temperatura w katalizatorze

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez alex66 » 13 lis 2014, 18:40

Witam! Od 2 tygodni jestem posiadaczem MAZDY CX-9 GT AWD (3,7 benzyna/gaz) z 2008 r. Po kupnie zauważyłem bardzo wysokie spalanie(ok.28l gazu). Pierwsza czynnością którą zrobiłem była wymiana min. świec, ale niestety to nic nie dało.Pojechałem wiec podłączyć moją CX-9 pod komputer. Okazało się że wszystkie parametry są ok, prócz wysokiej temperatury katalizatorów(sięgającą 960 stopni). W tej sytuacji wszyscy znajomi orzekli że to pewnie zapchane katalizatory, ale po ściągnięciu ich okazało się że to nie one są powodem wysokiej temperatury(bo wyglądają ok). Następną czynnością była zmniejszenie przerwy na świecach .... ale i to okazało się nie dać skutku po zmierzeniu temperatury w katalizatorach, a wręcz silnik zaczął pracować nierównomiernie. SZANOWNI FORUMOWICZE co dalej? Będę wdzięczny za pomoc!
POZDRAWIAM
Ostatnio edytowano 9 sty 2015, 22:11 przez Josh, łącznie edytowano 2 razy
Powód: A jednak nowy temat... wydzielone
Początkujący
 
Od: 13 lis 2014, 18:08
Posty: 16 (0/1)
Auto: MAZDA CX-9 GT AWD
2008 r. 3,7 benzyna/lpg

Postprzez Kamlot675 » 14 lis 2014, 10:33

Na benzynie i na gazie łapie taką wysoką temperaturę?
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2014, 13:58
Posty: 12 (2/0)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda CX-9 GT AWD, 2008, 3.7L LPG

Postprzez cinek78 » 14 lis 2014, 10:49

wysoka temperatura jest efektem zubozonej mieszanki. Także w takim przypadku bedzie bardzo duże spalanie.
Zrób test i napisz mi o wynikach – dam Ci odpowiedz:
wyjedz na długa prostą – auto przy ok. 120km/h daj na tempomat – napisz mi jakie ilości paliwa podaje Ci na gazie , a jakie na benzynie (komputer pokładowy-chwiliowe spalanie- nie średnie!!!)??
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 09:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez alex66 » 14 lis 2014, 21:36

Bardzo dziękuje że pochyliliście się nad moim problemem. Odpowiadam na pytania; wysoka temperatura była na benzynie i lpg, niestety nie mogę zbadać spalania ponieważ nie mam komputera (2008r wersja amerykańska). Dzisiaj postawiłem samochód do zaprzyjaźnionego mechanika w celu wymiany świec na takie jakie wynikają z katalogów( te które były wymienione tydzień temu to jakieś co prawda irydium , ale chyba nie najwyższa półka ). Mój mechanik chciał przy okazji sprawdzić czy nie jest zapchany tłumik, bo katalizatory sprawdził i stwierdził że są ok. To tyle na tą chwile . W dalszym ciągu będę czekał na Wasze sugestie co do przyczyn niedomagania mojego auta. Oczywiście mam nadzieję że jutro będę mógł przekazać co po zmianie świec i jaki jest stan wydechu. Jeszcze raz dziękuje i POZDRAWIAM
Początkujący
 
Od: 13 lis 2014, 18:08
Posty: 16 (0/1)
Auto: MAZDA CX-9 GT AWD
2008 r. 3,7 benzyna/lpg

Postprzez cinek78 » 15 lis 2014, 09:56

musisz dokonać analizy spalin – wymiana świec nic nie da.
czy na odczytach sond lambda nie było anomalii??
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 09:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez alex66 » 15 lis 2014, 21:11

Witaj cinek78! Świece wymieniliśmy dlatego że przed kilkoma dniami wstawiliśmy byle jakie i chcieliśmy to naprawić. Jeżeli chodzi o sondy lambda to wszystka jest ok . Przy okazji sprawdziliśmy przepływomierz i chodził w wartościach 5-77(ponoć też wszystko ok) Tłumik końcowy to też nie jest, dlatego że po ściągnięciu tłumika temperatury w katalizatorach dochodziły do 930 stopni . A tak swoją drogą zastanawiam się jakie one powinny być w CX-9 . W innych autach temperatura oscyluje (podobno) w okolicach 600-700 stopni, ale z kolei w naszych autach sondy są w katalizatorach blisko przy kolektorze wydechowym. Może idę błędną drogą bo tam ma być taka temperatura. Ale nie wierze że powinien tyle palić.
Dzięki i oczywiście będę czekał na Twój werdykt
Ps Widziałem że na innym temacie opisywałeś problem"zagotowania oleju" w reduktorze. Mnie handlarze jeszcze przed kupnem poinformowali że na "dzień dobry" muszę umyć reduktor bo to jest jego " piętą achillesową". Ponoć za blisko katalizatorów . W związku z tym będę miał zalany reduktor jakimś środkiem czyszczącym i po 500 km spuszczony i zalany właściwym olejem
Początkujący
 
Od: 13 lis 2014, 18:08
Posty: 16 (0/1)
Auto: MAZDA CX-9 GT AWD
2008 r. 3,7 benzyna/lpg

Postprzez drout » 16 lis 2014, 13:28

Jak to zalany środkiem czyszczacym? Zamiast oleju? Nie bardzo to rozumiem
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2013, 16:29
Posty: 159 (1/0)
Auto: Forek 2,5XT
CX-9 2010 EU/PL

Postprzez alex66 » 16 lis 2014, 13:48

Być może dodaje środek czyszczący do oleju. Jutro spytam kolegi od skrzyń i dam znać
Początkujący
 
Od: 13 lis 2014, 18:08
Posty: 16 (0/1)
Auto: MAZDA CX-9 GT AWD
2008 r. 3,7 benzyna/lpg

Postprzez cinek78 » 16 lis 2014, 19:43

nie ruszajcie skrzyń – u mnie był problem , bo miałem wadę fabryczną . Olej się "ugotował ' i go wywaliło uszczelnieniem, bo nie miałem do końca "dowierconego" kanału technologicznego w odpowietrzniku, tym samym ciśnienie wywaliło olej , bo nie miało ujścia. Nie miało to nic wspólnego z wysoka temperaturą od kata.
Miałem po prostu pecha , bo trafiłem na japońską niedoróbkę ....

powielam : sonda w wydech i pełna analiza spalin – moja madzia na benzynie paliła przy spokojnej jeździe od 11 do 14 l. , teraz gazu bierze od 13 do 17 .
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 09:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez alex66 » 17 lis 2014, 19:05

Chciałbym przeprosić za moją "zadymę" ze spalaniem. Problem rozwiązałem dzisiaj ; otóż moje obliczenia prowadziłem w milach a nie w kilometrach. Jest mi strasznie głupio. Na swoje usprawiedliwienie mogę dodać że moje poprzednie auta( ML i VW TOUAREG) też były w wersji amerykańskiej ale z możliwością zmiany na kilometry. Czego niestety nie ma w CX-9.
Co do środka czyszczącego którego dodaje się do oleju jego nazwa LIQUI MOLY Automatik Gertribe Reiniger . Ale ja po komentarzu cinek78 odstępuje od takowego wymycia. POZDRAWIAM
Początkujący
 
Od: 13 lis 2014, 18:08
Posty: 16 (0/1)
Auto: MAZDA CX-9 GT AWD
2008 r. 3,7 benzyna/lpg

Postprzez cinek78 » 18 lis 2014, 12:44

<lol> <lol> dobre...
jak miałem 17 latek z z USA przytargałem motocykl – tez żłopał na potegę : 10,15 litrów... aż dnia pewniego mysle sobie , że zobacze ile wyciaga ten cud techniki – niestety na 160 sie zatrzymał... wtedy zacząłem szukac usterki. Szukałem dobre 2 tygodnie, aż dnia któregoś przyszedł sąsiad z piwkiem w reku i mówi: "uważaj na ten licznik , można sie nieźle oszukać- jest w milach. <glupek2> "
Także alex66 nie ty jeden...
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 09:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez Kamlot675 » 18 lis 2014, 14:11

A wracając do tematu to temperatura którą podajesz jest prawidłowa?
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2014, 13:58
Posty: 12 (2/0)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda CX-9 GT AWD, 2008, 3.7L LPG

Postprzez alex66 » 18 lis 2014, 16:01

Dzięki cinek78 za wyrozumiałość, moi znajomi do teraz mają "polewkę " z tego . Wracając do katalizatora to temperatura po wymianie świec nie zmieniła się i wynosiła 0k. 930 stopni, jak pisałem może to wynikać ze specyficznego położenia sond (czyli blisko kolektora wydechowego). Moi mechanicy też nie potrafili mi wytłumaczyć dlaczego taka wysoka ta temperatura,ale uważają że jest za wysoka. POZDRAWIAM
Ps Dzisiaj w ASO dowiedziałem się że silniczek regulacji świateł jest integralną częścią lampy, innymi słowy nie występuje oddzielnie.Masakra
Początkujący
 
Od: 13 lis 2014, 18:08
Posty: 16 (0/1)
Auto: MAZDA CX-9 GT AWD
2008 r. 3,7 benzyna/lpg

Postprzez Dranet » 18 gru 2014, 00:37

Siema.

Dziwne z tym katalizatorem u Ciebie.

Poniżej masz raport z zamrożonych ramek u mnie w CX-9, temp. jest powyżej 500 stopni:

Producent:Mazda
ID kalibracji pojazdu:JRA

Informacje o zamrożonych ramkach:
------------------
Fuel Status = 0 byte
Obciążenie silnika = 31,765 %
Temperatura płynu chłodzącego = 78 °C
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa – bank 1 = -0,781 %
długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa- Bank 1 = 7,812 %
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa – bank 2 = 6,25 %
FuelTrimBank1LongTerm=Długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa – Bank 2 = 21,875 %
Obroty silnika obr./min = 651,5 rpm
Prędkość (OBD) = 0 km/h
Kąt wyprzedzenia zapłonu = 6 °
Temperatura powietrza na wlocie = 12 °C
Przepływ przez masowy przepływomierz powietrza = 3,53 g/s
Położenie przepustnicy = 13,333 %
Korekta czasu wtrysku paliwa-Bank 1, s.lambda 1 = -0,781 %
Korekta czasu wtrysku paliwa-Bank 2, s.lambda 1 = 6,25 %
Czas od włączenia silnika = 95 s
Poziom paliwa (wg danych ECU) = 23,922 %
Odległość przejechana od skasowania kodów = 0 km
Ciśnienie par paliwa układu odprowadzania par (w zbiorniku) = -42,75 Pa
Ciśnienie barometryczne (z pojazdu) = 14,359 psi
Temperatura katalizatora (Bank 1, czujnik 1) = 526,5 °C
Temperatura katalizatora (Bank 2, czujnik 1) = 526,5 °C
PID: 41 = 0
Napięcie (moduł sterowania) = 14,296 V
Obciążęnie silnika (bezwzględne) = 16,863 %
Commanded Equivalence Ratio(lambda) = 1
Względna pozycja przepustnicy = 0,784 %
Temperatura otoczenia = -1 °C
Absolutne położenie przepustnicy B = 15,294 %
Położenie pedału gazu D = 18,824 %
Położenie pedału gazu E = 28,627 %
Położenie pedału gazu F = 17,647 %

koniec raportu.
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 23:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez alex66 » 20 gru 2014, 15:21

Witam! Dranet nie mam pojęcia co z tą temperaturą. Jedno co zauważyłem to to, że Twoje pomiary były robione na postoju. Natomiast moje w trakcie jazdy, a to może mieć wpływ na ich wysokość. POZDRAWIAM!
Początkujący
 
Od: 13 lis 2014, 18:08
Posty: 16 (0/1)
Auto: MAZDA CX-9 GT AWD
2008 r. 3,7 benzyna/lpg

Postprzez Dranet » 22 gru 2014, 16:48

Siema.

OK to w takim razie podczas jazdy zamrożone ramki wyglądają u mnie tak :–):
Informacje o zamrożonych ramkach:
------------------
Fuel Status = 0 byte
Obciążenie silnika = 83,922 %
Temperatura płynu chłodzącego = 84 °C
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa – bank 1 = 6,25 %
długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa- Bank 1 = 0 %
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa – bank 2 = 1,562 %
FuelTrimBank1LongTerm=Długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa – Bank 2 = 14,062 %
Obroty silnika obr./min = 2 478,5 rpm
Prędkość (OBD) = 55 km/h
Kąt wyprzedzenia zapłonu = 25 °
Temperatura powietrza na wlocie = 11 °C
Przepływ przez masowy przepływomierz powietrza = 56,36 g/s
Położenie przepustnicy = 27,843 %
Korekta czasu wtrysku paliwa-Bank 1, s.lambda 1 = 5,469 %
Korekta czasu wtrysku paliwa-Bank 2, s.lambda 1 = 5,469 %
Czas od włączenia silnika = 53 s
Poziom paliwa (wg danych ECU) = 24,706 %
Odległość przejechana od skasowania kodów = 4 km
Ciśnienie par paliwa układu odprowadzania par (w zbiorniku) = -34,25 Pa
Ciśnienie barometryczne (z pojazdu) = 14,214 psi
Temperatura katalizatora (Bank 1, czujnik 1) = 613,7 °C
Temperatura katalizatora (Bank 2, czujnik 1) = 613,7 °C
PID: 41 = 0
Napięcie (moduł sterowania) = 14,271 V
Obciążęnie silnika (bezwzględne) = 64,314 %
Commanded Equivalence Ratio(lambda) = 1
Względna pozycja przepustnicy = 15,294 %
Temperatura otoczenia = 5 °C
Absolutne położenie przepustnicy B = 43,922 %
Położenie pedału gazu D = 36,863 %
Położenie pedału gazu E = 42,353 %
Położenie pedału gazu F = 30,98 %

Tym razem jechałem, co prawda wolno, bo 55 km/h i chyba przyspieszałem, ale temp. katalizatora mam 613,7 st. C. No ale ja się borykam z innym problemem, 6 barów na 3-cim cylindrze mam, cienizna. Szukam dobrego mechanika w okolicach Wawy.

Pozdr
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 23:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez alex66 » 22 gru 2014, 17:35

Dzięki DRANET za pomiary w ruchu. Tym bardziej nie wiem o co chodzi z moimi katalizatorami .
Twój problem śledzę na forum. Nie bardzo mogę Ci pomóc bo jestem z Tucholi(kuj-pom). Ja jestem umówiony na 7.01.2015 na sprawdzenie luzów zaworowych. W każdym bądź razie powiedział mi że jeżeli coś będzie nie tak , to ktoś z okolicy na specjalnej szlifierce magnetycznej zeszlifuje nam szklanki.
POZDRAWIAM
Początkujący
 
Od: 13 lis 2014, 18:08
Posty: 16 (0/1)
Auto: MAZDA CX-9 GT AWD
2008 r. 3,7 benzyna/lpg

Postprzez cinek78 » 22 gru 2014, 23:20

alex66 – daruj sobie "magnesówkę" – to największe gów...
Ten proces jest dobry , gdy ktoś po wykonaniu tej usługi wykona rozmagnesowanie , a do tego większość nie ma sprzętu. U mnie w okolicy tylko Politechnika ma takowe urządzenie.
Jeśli nie wykonasz po obróbce rozmagnesowania to cały syf będzie Ci się kleił do szklanki , a skutki... chyba nie muszę opisywać.
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 09:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez alex66 » 27 gru 2014, 18:48

Cinek78 czyli co? Pozostaje ASO ewentualnie allegro jeżeli zajdzie potrzeba wymiany? Obserwuje również
Wasze zmagania z reduktorem. Przy okazji sprawdzenia zaworów poproszę kolegę żeby wyczyścił mi również reduktor(nie jak wcześniej pisałem jakimś tam środkiem a w sposób opisany przez maxkls).
POZDRAWIAM
Początkujący
 
Od: 13 lis 2014, 18:08
Posty: 16 (0/1)
Auto: MAZDA CX-9 GT AWD
2008 r. 3,7 benzyna/lpg

Postprzez cinek78 » 27 gru 2014, 23:04

poczekaj chwilę – napisałem do ASO w spr. zaworów – czekam na rzeczową odpowiedz. Na chwilę obecną każdy ma inne zadnie:
jeden uważa, że są samoregulatory
drugi, że zawory się reguluje szklankami
ja z kolei uważam, że są to szklanki z samoregulatorami , a regulacja jest wykonywana tylko przy pierwszym montażu , a później z dużymi interwałami ( np. co 100-150 tyś).
Ale czekam na odp. z ASO.

Co do reduktora – mój uległ uszkodzeniu. Faktycznie w środku było pełno masy a'la gów... Ale u mnie przyczyną tego stanu był uszkodzony odpowietrznik. Może jest to wada na większą skalę niżeli przypuszczałem. Sam demontaż odpuść sobie – masa pracy na podnośniku , masa oprzyrządowania do demontażu. Jeśli na chwilę obecną właściwie Ci wszystko działa , to zrób podwójne płukanie . Jedno silnym detergentem – np. benzyną , ropą , drugie olejem docelowym. Na pewno będzie wystarczające. Do odpowietrznika powinieneś dojść bez demontowania osprzętu – uważam, że też powinieneś go spr.
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 09:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9