Stuki przy ruszaniu
Strona 1 z 1
Od niedawna jestem użytkownikiem CX-9 z 2008 r.. Zauważyłem dziwny stuk (tak jakby puszczał hamulec z tyłu) przy ruszaniu do przodu samochodem. Gdy jest wrzucony wsteczny i samochód zaczyna ruszać wyżej opisana sytuacja się nie pojawia. Pytanie czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i wie co to może być?
-
Andzelo
Spróbuj zrobić test stań przodem pod górkę. Włącz Parking i ręczny.
Wyłącz samochód. Włącz wrzuć R i spróbuj na wsteku ruszyć metr. Otworz szyby i zobacz czy nie piszczy. Jak pisk to zobacz czy wewnętrzny klocek nie zacina się w tylnych kołach u mnie w prawym tak było.
Wyłącz samochód. Włącz wrzuć R i spróbuj na wsteku ruszyć metr. Otworz szyby i zobacz czy nie piszczy. Jak pisk to zobacz czy wewnętrzny klocek nie zacina się w tylnych kołach u mnie w prawym tak było.
-
edool
Czy w Twoim przypadku blokady klocka, również był dźwięk stuknięcia (zerwania) przy ruszaniu. U mnie również w czasie jazdy gdy puszczam gaz, a następnie gdy go dodam słychać ten dźwięk ale bardzo słaby.
-
Andzelo
Witam kolego podobny problem miałem w swojej 9-ce okazało się że stukały klocki hamulcowe przy ruszaniu do przodu blaszki które dociskają klocek nie spełniają swojej roli przy podjechanych okładzinach wystarczy rozebrać dobrze wyczyścić dogiąć blaszkę tak by mocniej trzymała klocek i na koniec warto przesmarować prowadzenie klocka ja używam miedzi w sprayu
- Od: 30 mar 2009, 19:21
- Posty: 40
- Skąd: inowrocław/POZNAŃ
- Auto: CX-9
Witam wszystkich,
Mam CX-9 z 2010 po lifcie z napędem 4x4(AWD 3,7).
Dziś byłem w serwisie z powodu stuków przy ruszaniu i okazało się, że [jaki?] dyferencjał z wałem napędowym wpada w dziwne wibracje – są głośniejsze stuki przy skręcie w prawo.
Nikt nie potrafi mi powiedzieć od czego zacząć – macie jakieś pomysły dlaczego tak może się dziać?!
Przy większych prędkościach wszystko jest ok.
Wygląda to tak, że najpierw [jaki?] dyferencjał pochyla się w kierunku jazdy – tak jakby się kłaniał ( przód schodzi nisko i za chwilkę wraca do swojej pozycji powodując wibrację).
poradźcie coś sfrustrowanemu koledze.
pozdrawiam,
Arek
Mam CX-9 z 2010 po lifcie z napędem 4x4(AWD 3,7).
Dziś byłem w serwisie z powodu stuków przy ruszaniu i okazało się, że [jaki?] dyferencjał z wałem napędowym wpada w dziwne wibracje – są głośniejsze stuki przy skręcie w prawo.
Nikt nie potrafi mi powiedzieć od czego zacząć – macie jakieś pomysły dlaczego tak może się dziać?!
Przy większych prędkościach wszystko jest ok.
Wygląda to tak, że najpierw [jaki?] dyferencjał pochyla się w kierunku jazdy – tak jakby się kłaniał ( przód schodzi nisko i za chwilkę wraca do swojej pozycji powodując wibrację).
poradźcie coś sfrustrowanemu koledze.
pozdrawiam,
Arek
-
arman
kolego sprawdź podstawową sprawę przy 4X4 mianowicie wymiar opon czy mają równy obwód wszystkie wystarczy że 2 będą przytarte i napędy mogą świrować.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
Hej,
Moi Drodzy pomóżcie.
Czy tylko z powodu różnic w wysokości bieżnika CX9 może zwariować do takiego stopnia, że praktycznie nie da się nią jechać? Mam CX9 zakupioną w Mazda Polska w marcu 2011, 127 tysi, z czego ostatnie 40 w LPG.
Najmniejszych problemów z Madzią nie miałem, aż do zeszłego tygodnia.
Objawy – rzężenie totalne, jazgot, stuki i piski z okolicy przedniej osi.
Auto wręcz podskakuje, ma się wrażenie jakby hamowało na wszelkie sposoby.
Ale tylko gdy startuje się do przodu. Po wrzuceniu R i jeździe do tyłu wszystko jest cudownie.
Od pewnego czasu zapalała mi się kontrolka TCS OFF, z reguły po mocniejszym hamowaniu. Po ponownym włączeniu zapłonu gasła.
Mechanik mówi, że wszystko z powodu elektroniki, a mechanicznie jest perfekt!
Elektronik po 2 dniach stwierdza, że problem jest po stronie mechaniki ale nie wie jaki.
A ja od ponad tygodnia nie mam auta.
Czy w tej sytuacji już tylko ASO? Madzia już po gwarancji.
A może ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem?
Dziękuję
Moi Drodzy pomóżcie.
Czy tylko z powodu różnic w wysokości bieżnika CX9 może zwariować do takiego stopnia, że praktycznie nie da się nią jechać? Mam CX9 zakupioną w Mazda Polska w marcu 2011, 127 tysi, z czego ostatnie 40 w LPG.
Najmniejszych problemów z Madzią nie miałem, aż do zeszłego tygodnia.
Objawy – rzężenie totalne, jazgot, stuki i piski z okolicy przedniej osi.
Auto wręcz podskakuje, ma się wrażenie jakby hamowało na wszelkie sposoby.
Ale tylko gdy startuje się do przodu. Po wrzuceniu R i jeździe do tyłu wszystko jest cudownie.
Od pewnego czasu zapalała mi się kontrolka TCS OFF, z reguły po mocniejszym hamowaniu. Po ponownym włączeniu zapłonu gasła.
Mechanik mówi, że wszystko z powodu elektroniki, a mechanicznie jest perfekt!
Elektronik po 2 dniach stwierdza, że problem jest po stronie mechaniki ale nie wie jaki.
A ja od ponad tygodnia nie mam auta.
Czy w tej sytuacji już tylko ASO? Madzia już po gwarancji.
A może ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem?
Dziękuję
-
Mike De Vili
Hej,
Przy każdej pozycji kierownicy.
Dziś rano otrzymałem sygnał od mechanika, że to na pewno skrzynia ale bez demontażu niczego nie są w stanie przesądzić.
Obawiam się, że budżet wakacyjny znajdzie inne przeznaczenie
Nie, oleju w skrzyni nie zmieniałem, nie jestem fachowcem i bazowałem na opinii tych, którzy się autem zajmowali i twierdzili, że zmiana oleju w silniku po 15.000 km (w 2,5 miesiąca) to zbyt często.
Dzięki za zainteresowanie problemem.
Pozdrawiam
Przy każdej pozycji kierownicy.
Dziś rano otrzymałem sygnał od mechanika, że to na pewno skrzynia ale bez demontażu niczego nie są w stanie przesądzić.
Obawiam się, że budżet wakacyjny znajdzie inne przeznaczenie
Nie, oleju w skrzyni nie zmieniałem, nie jestem fachowcem i bazowałem na opinii tych, którzy się autem zajmowali i twierdzili, że zmiana oleju w silniku po 15.000 km (w 2,5 miesiąca) to zbyt często.
Dzięki za zainteresowanie problemem.
Pozdrawiam
-
Mike De Vili
Witam,
Chciałem się podłączyć do tematu. Może ktoś mi pomoże. W moim CX-7 podczas ruszania i skręcie kierownicą w lewo lub prawo na 1 pierwszym i czasem na wolnej jeździe na drugim biegu występuje z tyły tak jakby dźwięk tarcia, terkotania którego nikt nie potrafi zdiagnozować. Będę wdzięczny za pomoc, Skrzynia manualna, Opony wszystkie takie same
Chciałem się podłączyć do tematu. Może ktoś mi pomoże. W moim CX-7 podczas ruszania i skręcie kierownicą w lewo lub prawo na 1 pierwszym i czasem na wolnej jeździe na drugim biegu występuje z tyły tak jakby dźwięk tarcia, terkotania którego nikt nie potrafi zdiagnozować. Będę wdzięczny za pomoc, Skrzynia manualna, Opony wszystkie takie same
- Od: 28 lip 2012, 21:52
- Posty: 10
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda CX-7 2,3l Disi Turbo 260km
2007
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9