Stuki przy ruszaniu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Andzelo » 14 mar 2011, 16:45

Od niedawna jestem użytkownikiem CX-9 z 2008 r.. Zauważyłem dziwny stuk (tak jakby puszczał hamulec z tyłu) przy ruszaniu do przodu samochodem. Gdy jest wrzucony wsteczny i samochód zaczyna ruszać wyżej opisana sytuacja się nie pojawia. Pytanie czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i wie co to może być?
Andzelo
 

Postprzez edool » 14 mar 2011, 20:55

Spróbuj zrobić test stań przodem pod górkę. Włącz Parking i ręczny.
Wyłącz samochód. Włącz wrzuć R i spróbuj na wsteku ruszyć metr. Otworz szyby i zobacz czy nie piszczy. Jak pisk to zobacz czy wewnętrzny klocek nie zacina się w tylnych kołach u mnie w prawym tak było.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 paź 2010, 08:24
Posty: 3
Skąd: ożarów mazowiecki
Auto: Mazda CX-9

Postprzez Andzelo » 14 mar 2011, 22:12

Czy w Twoim przypadku blokady klocka, również był dźwięk stuknięcia (zerwania) przy ruszaniu. U mnie również w czasie jazdy gdy puszczam gaz, a następnie gdy go dodam słychać ten dźwięk ale bardzo słaby.
Andzelo
 

Postprzez SEBAJWACH » 23 mar 2011, 15:07

Witam kolego podobny problem miałem w swojej 9-ce okazało się że stukały klocki hamulcowe przy ruszaniu do przodu blaszki które dociskają klocek nie spełniają swojej roli przy podjechanych okładzinach wystarczy rozebrać dobrze wyczyścić dogiąć blaszkę tak by mocniej trzymała klocek i na koniec warto przesmarować prowadzenie klocka ja używam miedzi w sprayu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 18:21
Posty: 40
Skąd: inowrocław/POZNAŃ
Auto: CX-9

Postprzez arman » 23 gru 2011, 20:28

Witam wszystkich,

Mam CX-9 z 2010 po lifcie z napędem 4x4(AWD 3,7).
Dziś byłem w serwisie z powodu stuków przy ruszaniu i okazało się, że [jaki?] dyferencjał z wałem napędowym wpada w dziwne wibracje – są głośniejsze stuki przy skręcie w prawo.
Nikt nie potrafi mi powiedzieć od czego zacząć – macie jakieś pomysły dlaczego tak może się dziać?!
Przy większych prędkościach wszystko jest ok.
Wygląda to tak, że najpierw [jaki?] dyferencjał pochyla się w kierunku jazdy – tak jakby się kłaniał ( przód schodzi nisko i za chwilkę wraca do swojej pozycji powodując wibrację).

poradźcie coś sfrustrowanemu koledze.

pozdrawiam,

Arek
Początkujący
 
Od: 23 gru 2011, 20:20
Posty: 2

PostTen post został usunięty przez Josh 1 maja 2014, 22:14.
Powód: dubel

Postprzez gregorius 323 F » 19 sie 2012, 22:35

kolego sprawdź podstawową sprawę przy 4X4 mianowicie wymiar opon czy mają równy obwód wszystkie wystarczy że 2 będą przytarte i napędy mogą świrować.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 12:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez Mike De Vili » 9 lip 2016, 14:49

Hej,

Moi Drodzy pomóżcie.

Czy tylko z powodu różnic w wysokości bieżnika CX9 może zwariować do takiego stopnia, że praktycznie nie da się nią jechać? Mam CX9 zakupioną w Mazda Polska w marcu 2011, 127 tysi, z czego ostatnie 40 w LPG.
Najmniejszych problemów z Madzią nie miałem, aż do zeszłego tygodnia.
Objawy – rzężenie totalne, jazgot, stuki i piski z okolicy przedniej osi.
Auto wręcz podskakuje, ma się wrażenie jakby hamowało na wszelkie sposoby.
Ale tylko gdy startuje się do przodu. Po wrzuceniu R i jeździe do tyłu wszystko jest cudownie.
Od pewnego czasu zapalała mi się kontrolka TCS OFF, z reguły po mocniejszym hamowaniu. Po ponownym włączeniu zapłonu gasła.
Mechanik mówi, że wszystko z powodu elektroniki, a mechanicznie jest perfekt!
Elektronik po 2 dniach stwierdza, że problem jest po stronie mechaniki ale nie wie jaki.

A ja od ponad tygodnia nie mam auta.

Czy w tej sytuacji już tylko ASO? Madzia już po gwarancji.

A może ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem?

Dziękuję
Początkujący
 
Od: 9 lip 2016, 14:08
Posty: 2
Auto: TB1, CX9, 3,7L AWD 2010

Postprzez matylda » 9 lip 2016, 19:58

a olej (podobno niewymienialny) w skrzynce rozdzielczej był zmieniany, może to ta przyczyna
olej w skrzyni zmieniałeś?
a przy skręconych kołach, czy na wprost?
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2015, 23:06
Posty: 64
Auto: CX-9 sport 2015 salon PL
Honda civic Type-R 2008

Postprzez Mike De Vili » 11 lip 2016, 15:32

Hej,


Przy każdej pozycji kierownicy.

Dziś rano otrzymałem sygnał od mechanika, że to na pewno skrzynia ale bez demontażu niczego nie są w stanie przesądzić.

Obawiam się, że budżet wakacyjny znajdzie inne przeznaczenie :(

Nie, oleju w skrzyni nie zmieniałem, nie jestem fachowcem i bazowałem na opinii tych, którzy się autem zajmowali i twierdzili, że zmiana oleju w silniku po 15.000 km (w 2,5 miesiąca) to zbyt często.

Dzięki za zainteresowanie problemem.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 9 lip 2016, 14:08
Posty: 2
Auto: TB1, CX9, 3,7L AWD 2010

Postprzez Piotr_T » 5 paź 2017, 18:01

Witam,

Chciałem się podłączyć do tematu. Może ktoś mi pomoże. W moim CX-7 podczas ruszania i skręcie kierownicą w lewo lub prawo na 1 pierwszym i czasem na wolnej jeździe na drugim biegu występuje z tyły tak jakby dźwięk tarcia, terkotania którego nikt nie potrafi zdiagnozować. Będę wdzięczny za pomoc, Skrzynia manualna, Opony wszystkie takie same
Początkujący
 
Od: 28 lip 2012, 20:52
Posty: 10
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda CX-7 2,3l Disi Turbo 260km
2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-5 / CX-7 / CX-9