Witam was wszystkich szybko opiszę problem występujący w mojej CX-9.
Chcąc wjechać pod górkę obrośniętą trawą czekałem aż załączy się mi napęd na 4 koła i nagle zaczeło mi coś klekotać w silniku jak Mercedes 124.
Powiem że dźwięk ten dobiega nie cały czas tylko nie regularnie i na luzie i podczas jazdy więc napęd raczej odpada.
Pojechałem do mechanika i okazało się że padł napinacz łańcuszka ale krótkiego spinający dwa wałki.
Wymieniłem napinacz na nowy /oe/ i ku mojemu zdziwieniu dalej to coś tłucze i klekocze.
Może ktoś z was miał taką przypadłość i pomoże mi odnaleźć problem
Dziwne stukanie w silniku
Strona 1 z 1
Nie to typowo jak w silniku TCS nie ma z tym nic wspólnego mi wydaje się że to zawory albo coś VVT
-
dpast
a na jakich obrotach silnika to słychać?
zawory – raczej nie , bo jest automat , czyli efekt spalania stukowego raczej nie wchodzi w grę
VVT – załącza się powyżej 3500obr/min...
zawory – raczej nie , bo jest automat , czyli efekt spalania stukowego raczej nie wchodzi w grę
VVT – załącza się powyżej 3500obr/min...
Tez mialem podobne objawy. Stuki bylo bardziej slychac przy mocnym przyspieszaniu, na wzniesieniach i przy skrecaniu (szczegolnie ronda). Okazalo sie ze w silniku nie bylo oleju. Musialem 5,5litra dolac. To bylo z 50kkm temu co potwierdza ze silnik jest pancerny. Pozdrawiam
-
miazged-_-
Ja mam CX5 2.2 w automacie no diesel.
Mnie tak dziwnie klekotal i w równomiernych obrotach troche skubał.
Sprawdzane wszystko możne i nic.
Ukazało się zle wczasowanie wtryskiwaczy. Wtryski dawali troche za dużo paliwa i silnik jednostka siebie z tym radziła tak, że zmienila czas wtryskiwania.
Nie pokazywało żadnych błędów.
.
Może warto sprawdzić zaplon, czy poda który cylinder niedostaje zapłonu wcześniej czy późnej.
To by trochę pasowało do tego co mówisz o rozrządzie.
Tam to steruje elektroniką a może jest kablowanie już na wykończeniu oraz przerwane, lub przepalone.
Czasami kable do cylindrów sów do wymiany lub ta cala zabawka co z tym steruje.
Mnie tak dziwnie klekotal i w równomiernych obrotach troche skubał.
Sprawdzane wszystko możne i nic.
Ukazało się zle wczasowanie wtryskiwaczy. Wtryski dawali troche za dużo paliwa i silnik jednostka siebie z tym radziła tak, że zmienila czas wtryskiwania.
Nie pokazywało żadnych błędów.
.
Może warto sprawdzić zaplon, czy poda który cylinder niedostaje zapłonu wcześniej czy późnej.
To by trochę pasowało do tego co mówisz o rozrządzie.
Tam to steruje elektroniką a może jest kablowanie już na wykończeniu oraz przerwane, lub przepalone.
Czasami kable do cylindrów sów do wymiany lub ta cala zabawka co z tym steruje.
- Od: 15 wrz 2019, 21:10
- Posty: 27
- Auto: mazda cx-5 2.2 skyactiv-d 175km AWD AT
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9