CX-9 po wymianie silnika z 3.5 na 3.7 osiągi na hamowni.

Postprzez Dranet » 2 lip 2015, 17:55

Siema !

I stało się.

Wymieniłem silnik w mojej Madzi z 3.5 na 3.7, ECU oraz wiązka kabli została stara.
Na razie przejechałem ok. 300 km i jest OK, tzn. nie wywala mi żadnych błędów itp.
W załączniku screen z hamowni, wyszło trochę mało KM i Nm.
Macie może wykresy swoich Mazdeczek ?
Gdzie zrobić upgrade oprogramowania z 3.5 do 3.7 ECU ? Gdzie zrobić tuning ?
Z tego co wiem, do sterownika trzeba się dobierać poprzez lutowanie gdzieś w ECU czegoś i tyla.
Dzwoniłem do kilku tunerów w wielkim mieście Wa-wa ale oczywiście każdy robi wielkie oczy na ten silnik :–)

Pozdro !
Załączniki
1-DSC_3955.JPG
Ostatnio edytowano 3 lip 2015, 15:05 przez Dranet, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 23:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez cinek78 » 2 lip 2015, 23:43

to tak "padło" trochę tych koni... <zawstydzony>
Jak interesowałem się ściągnięciem blokady prędkości , to jedyna firmę mającą pojęcie o tych modelach znalazłem w DE , ale już nie mam ich w zakładkach , także musiałbyś poszukać na necie... Dość drogo chcieli ( chyba 4 tysie)...
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 09:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez Dranet » 6 lip 2015, 20:18

Hej.

Thx za odpowiedź.
W sumie nigdzie na sieci nie znalazłem podobnych wykresów żeby sobie porównać z moim (nawet na eng. stronach).
Hamowaliście przypadkiem swoje CX-9 ? Ciekaw jestem ile Wam wyszło :-P

Pozdr
DD
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 23:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez cinek78 » 8 lip 2015, 08:39

jedna rzecz mnie zastanawia na tym Twoim wykresie – w okolicach 3-4 tysi nie masz "uderzenia" mocy . Może Ci wariator od faz rozrządu nie działa??? Tam powinien być znaczny wzrost mocy...
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 09:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez Dranet » 8 lip 2015, 11:11

Siema.

No właśnie dlatego przydałby się wykres z innej CX-9 dla porównanie, szkoda że nie zrobiłem przed wymianą silnika, tylko dopiero po wymianie, miałbym porównanie.

Faktycznie po wymianie silnika jak daję buta / w palnik w zakresie obrotów ok. 3000 – 4000 obrotów słyszę dziwny świst wydobywający się właśnie z nowego silnika :–) dokładnie tam gdzie jest moduł zmiennych faz ...
To się naprawia ?
W starym nie miałem czegoś takiego.
Nagram i wrzucę na neta w wolnej chwili.
Oczywiście nie jest to świst zasysanego lewego powietrza, bo sprawdzany był pod tym kątem.

I to pewnie jest to o czym piszesz Cinek ! :–)
Przecież komputer mam z silnika 3.5 a tam wbite są inne wartości dla VVT niż dla 3.7 :–) stąd zdechło tyle koni.
Na razie znalazłem w Leżajsku firmę, która może mi to zmienić. Szykuje się wyjazd na dzionek.

Thx
Pozdr
DD
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 23:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez cinek78 » 10 lip 2015, 22:32

zdawaj relację – przyda się potomnym gdzie uderzać na zmiany softu...
Przy okazji spytaj się jegomości , czy są w stanie zmienić programowo:
– wyłączenie sond lambda
– usunięcie blokady prędkości
– przesunięcie np. do 2800 załączania wariatorów wałów rozrządu ( są sterowane olejem który z kolei jest dostarczany poprzez zawór nadzorowany przez ECU... )
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 09:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez drout » 12 lip 2015, 11:42

Ooo pany modzenie się zaczyna. Czekam na wieści
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2013, 16:29
Posty: 159 (1/0)
Auto: Forek 2,5XT
CX-9 2010 EU/PL

Postprzez Dranet » 17 lut 2016, 13:46

Hej !

Wczoraj byłem ponownie na hamowni, dokładnie w tej samej co ostatnio.
Okazuje się, że przybyło mi kilkanaście KM na benie, na LPG nie bardzo, ale moment jest taki sam na LPG i na PB, ciekawe.
Taki wynik mnie na razie satysfakcjonuje, chociaż oczywiście przydałby się lepszy, ale nie znalazłem nikogo, dosłownie NIKOGO w PL, kto podjąłby się tuningu mojej CX-9.

Najciekawsze jest to, że ostatnio sprawdzam sobie osiągi w Torque Android, wczoraj po lekkich modach na LPG – dodanie głównie 10% na plus na TIP-IN, czyli podczas max przyspieszania zwiększa dawkę wtryskiwanego LPG, wynik 0-100 km/h = 7,45 sekundy ! :–) Całkiem nieźle jak na taki autobus.
Potwierdza się informacja z grup, że CX-9 nie ma 10 sec. do setki tylko o wiele mniej.
Robiłem kilka pomiarów Torque-m, za każdym razem wychodzi od 7,5 – 8,5 sec. :–)

W załącznikach screenshoty.

Jak tam u Was osiągi ?
Pozdro
Załączniki
mazda_cx-9_0-100.jpg
hamownia_CX-9_nowe (2).jpg
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 23:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez cinek78 » 17 lut 2016, 19:17

u mnie średni 8,3 z 4 pomiarów ( na torze) .
Obecnie gaz mam tak dogłaskany , że lepiej lata na gazie niżeli na benzynie.. (benzyna 8,5 z 2 pomiarów)
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 09:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez Bo_Lo » 17 lut 2016, 19:40

Do nich dzwoniłeś?
http://www.disi-tune.pl/
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez cinek78 » 17 lut 2016, 22:50

przerabiałem temat – w DE najbliżej są chłopaki , ale kroją ok. 4,5 tysi zł. W USA jest znacznie taniej , ale nie jestem w stanie na tyle czasu oddać ECU i unieruchomić auto.
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 09:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez matylda » 18 lut 2016, 11:52

Gdzieś wyczytałem, że z FWD ma 7,5sek do 100km/h, a AWD 8,5sek do 100km/h,
a u Was? to 7,5sek było FWD/AWD?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2015, 00:06
Posty: 160 (0/1)
Auto: CX-9 sport 2015 salon PL
Honda civic Type-R 2017 360KM

Postprzez Dranet » 18 lut 2016, 12:07

Hej.

Pomiary z CX-9 FWD, czyli w sumie wszystko się zgadza, mimo utraty tych kilkunastu KM i Nm nie jest z moją maszyną jeszcze tak źle :–)
Jedyne co muszę zmienić to pogrzebać na LPG, żeby wykres z hamowni się wyrównał i będzie hulać.

Przypominam, że jestem już po wymianie silnika z 3.5 na 3.7, a komputer został z 3.5.
Jakbym chciał bardziej modzić w ECU, to czekałaby mnie wymiana gratów LPG, bo te które mam (BRC jeden parownik tzw. cegła czarna, wtryskiwacze pomarańczowe), już mogą nie wystarczyć.

Może zmienię dolot i wylot na jakieś sportowe, zawsze parę KM więcej, ale czy to się opłaca :–).
Modzenie w silnikach bez doładowania daje niewielki przyrost mocy i momentu w stosunku do oryginału.

Pozdro
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 23:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez cinek78 » 18 lut 2016, 22:44

Akurat wypatroszenie wydechu i dolotu daje sporo w takiej pojemności. Ja z 3.8 V6 ( inne auto) dostałem bez zmian w ECU 18 KM – czyli super...
Tylko czy CX9 jest stworzone do modów?? To typowy autosan dla rodziny- ma być cichy i wygodny... <spoko>
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 09:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9