Uszkodzenie silnika przez instalację gazową

Postprzez ute » 28 maja 2015, 12:40

Proszę o pomoc osoby które zajmują się zakładaniem instalacji gazowych.

Kilka miesięcy temu zauważyłem ogromny pobór oleju w silniku, po kilku dniach nagły spadek mocy i stuki w silniku. Mechanik po rozebraniu silnika prawie zwalił mnie z nóg. Orzekł iż poszedł jeden z napinaczy powodując przeskok rozrządu. Po dokładnej rozbiórce okazało się że do wymiany są pierścienie tłoków, napinacz, sterowanie zaworu ciśnienia i co najciekawsze 24 uszczelki trzpienia zaworów – BL3Z-6571. Były twarde jak kamień i po prostu olej przelewał się litrami. Mechanik stwierdził że to wina zakładu który montował gaz bo coś spier... i powstała zbyt wysoka temperatura wewnątrz, która doprowadziła do uszkodzenia uszczelek.
Teraz jestem już drugi miesiąc po naprawie i silnik chodzi jak ta lala, ale........
I tu jest problem. Gość z firmy gazowniczej nie widzi błędu ani jakiejkolwiek usterki.
Kurka nie po to zakładałem gaz za 5tys. żeby z niego nie korzystać. A teraz boję się go załączyć bo mechanik stwierdził że będzie powtórka.
Może ktoś potrafi mi pomóc. Chętnie podjadę lub zrobię zdjęcia jeśli to pomoże w zalezieniu przyczyny awarii.

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 15 sty 2014, 00:41
Posty: 25
Auto: Mazda cx-9 2011

Postprzez Dominator » 28 maja 2015, 15:51

Najpierw napisz skad jestes, bedzie latwiej kogos Ci doradzic..
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez ute » 29 maja 2015, 10:25

Spod Poznania
Początkujący
 
Od: 15 sty 2014, 00:41
Posty: 25
Auto: Mazda cx-9 2011

Postprzez cinek78 » 31 maja 2015, 12:10

... dlatego Madzie swoją już w chwili strojenia kazałem zrobić "na bogato" – złapaliśmy AFR w okolicach 13-13.6 czyli idealne parametry dla suchego gazu. Dodatkowo mam też zamontowane smarownie zaworów specjalnym olejem... Skutkiem ubocznym tego zabiegu jest... większa moc auta na gazie niżeli na paliwie <jupi>
Czy to była wina gaziora , czy nie, to możesz nawet teraz stwierdzić – zrób pomiar AFR i będziesz wiedział czy było dobrze czy ubogo.. Faktycznie zubożona mieszanka to podwyższona temperatura spalania, ale faktem też jest że uszczelniacze zaworów to po prostu guma i jej twardnienie jest normalnym procesem starzenia.
Napisz jaki masz przebieg auta , przy jakim zamontowałeś gaz, który rocznik samochodu... Wtedy będzie można coś więcej napisać...
Inną sprawą , że co jest winna instalacja awarii napinacza czy reg. ciśnienia ( też nie wiem czego regulatora?).
Jeśli poleciał Ci napinacz, a rozrząd przeskoczył, to też na zmienionych fazach rozrządu będziesz miał zachwiany proces spalania , czego konsekwencją może być wyższa temp. spalania i destrukcja silnika...
Najłatwiej zwalić wszystko na poprzedniego mechanika i gaz – a fakty często bywają inne... <klotnia>
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 09:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez Dominator » 31 maja 2015, 12:34

Odezwij sie w temacie swojego regionu. Temat spotkan itp. Ktos doradzi Ci jakiegos rozumnego gaziarza w okolicy wielkopolski.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez ute » 2 cze 2015, 10:28

Cinek z tym zwalaniem to nie tak. Jestem daleki od obarczania kogoś winą jeśli było by to nie słuszne. Dlatego szukam opinii innego fachowca od gazu.
Autko jest z 2011 z obecnym przebiegiem 30 tys mil. Jak zakładałem gaz rok temu było jakieś 21 tys. Tak że to nie wina starości że uszczelniacze stwardniały. A napinacz poszedł bo auto szło bez oleju i on strzelił powodując uszkodzenia kolejnych elementów. Ale głównym powodem był brak oleju w silniku. Wiem,wiem powiecie że to moja wina że nie sprawdzałem. Tylko że sprawdzałem i już wcześniej zauważyłem że coś zaczyna mocno brać olej, dolewałem ale jak poszło to na całego i przeoczyłem to. Mechanik pokazywał mi uszczelniacze były twarde i wygięte, olej po prostu leciał bokami na całego.
Mechanika mam od lat tego samego ale gazem się nie zajmuje. Sam mi polecił gaziora i pomimo że to koledzy to i tak powiedział że cośpier... a mógł zwalić winę na coś innego więc raczej mu wieżę.
Jakim olejem masz smarowanie ? Też to założyłem ale nie słyszałem o lepszej czy gorszej tego wersji.
Początkujący
 
Od: 15 sty 2014, 00:41
Posty: 25
Auto: Mazda cx-9 2011

Postprzez cinek78 » 2 cze 2015, 22:29

wiem , wiem – widzę że z Twojego posta wynika , że ty nie szukasz winnego – takie moje nawiązanie do "ludzkości"...
Moje autko tez bierze olej – ok. 2-3 l. na 20 tysi – wkurza mnie to , ale pilnuje jako oka w głowie – w końcu olej dla silnika to jak dla nas krew.
Jaka masz instalację gazową? Większość obecnych jest niemal samoadaptacyjnych , stroją się w oparciu o dane z sondy szerokopasmowej auta – raczej ciężko coś spierniczyć...
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 09:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez Dranet » 9 cze 2015, 10:22

Siema.

Powiem szczerze, że gazownik musiał totalnie skopać instalację u Ciebie, że aż tak silnik poleciał ...
Ja mam przejechane na LPG grubo ponad 100 kkm i poleciało "tylko" gniazdo zaworowe w cylindrze nr 3. I to tylko i wyłącznie z mojej winy, bo nie przypilnowałem tego, że wtrysk BRC (pomar. zresztą) przestał działać prawidłowo, po prostu się zapchał mułem z LPG i nie dotryskiwał gazu.
Skutkiem tego oczywiście była zbyt wysoka temperatura spalania i wypalenie gniazda zaworowego / zaworu.
U Ciebie musiały wszystkie wtryski nie dotryskiwać i to w bardzo dużej dawce. Komputer w Madzi od razu powinien to wykryć i walić błędem, u mnie tak było.
Ciekaw jestem ile Cię kosztowała naprawa takiego silnika (podejrzewam, że kilka tysięcy :–)), u mnie przy przebiegu 230 kkm nie opłacało mi się robić tego silnika, tylko kupiłem "nowy" (z małym przebiegiem) z 2010 roku, w przyszłym tygodniu robię swap-a z 3.5 na 3.7. Ale będzie szła maszynka, jak wściekła :-P

Pozdro
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 23:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9