Witam,
Kupiłem przed chwilą CX9 i sądziłem, że ma silnik 3.7 (tak było napisane w aukcji), a dopiero w domu zorientowałem się, że w dowodzie ma pojemność 3496.
Jak sprawdzam VIN, to wszystkie zestawienia pokazują, że mam 3.7.
Auto jest z USA. Rok produkcji 2008. Na różnych stronach piszą, że 3.5 był montowany w 2007, a od 2008 był już tylko 3.7. Czy ktoś mógłby to potwierdzić?
Ewentualnie – czy jest jakaś metoda, żeby sprawdzić jaki w rzeczywistości mam silnik?
Jestem totalnym laikiem w tej kwestii, więc z góry przepraszam za banalne pytanie
Pozdrawiam
G.
Silnik 3.5 i 3.7 jak sprawdzić, który mam? :)
Strona 1 z 1
... a telefon do ASO ? Tam jednoznacznie ustalą Ci jaki silnik był w fabryce wrzucony... Kwestia czy po dziś dzień jest tam taki sam , ale w tym roczniku silnik miał też numery , to zawsze możesz sprawdzić czy się zgadza ze specyfikacja fabryczną ( przynajmniej kadłub – głowice już nie ustalisz)
W polskim ASO nie chcieli pomóc, bo samochód z USA.
Napisałem do Mazda USA i odpisali, że mam 3.7.
Pozostaje teraz tylko kwestia sprawdzenia numerów i poprawy danych w karcie pojazdu i dowodzie.
Znając życie, nie będzie to łatwy temat
Dzięki!
Napisałem do Mazda USA i odpisali, że mam 3.7.
Pozostaje teraz tylko kwestia sprawdzenia numerów i poprawy danych w karcie pojazdu i dowodzie.
Znając życie, nie będzie to łatwy temat
Dzięki!
- Od: 17 mar 2015, 16:55
- Posty: 11
- Auto: Mazda CX-9 AWD 2008 z USA
Polskie salony i serwisy Mazdy nie mają dostępu do systemu sieci amerykańskiej.
Po wprowadzeniu VIN'u tak naprawdę nic nie widzę – system wykazuje brak auta z rejestru.
A pod maską na osłonie silnika nie masz wskazanej pojemności? Nad wlewem oleju.
Edit by Josh: Trzymamy się jednej tematyki w każdym wątku.
Po wprowadzeniu VIN'u tak naprawdę nic nie widzę – system wykazuje brak auta z rejestru.
A pod maską na osłonie silnika nie masz wskazanej pojemności? Nad wlewem oleju.
Edit by Josh: Trzymamy się jednej tematyki w każdym wątku.
- Od: 13 sie 2014, 21:41
- Posty: 14
- Skąd: Sandomierz
- Auto: MAZDA 6 2.0 Exclusive, GH, 2009
MAZDA CX5, 2.5 Touring, 2014
Cześć.
Znalazłem na necie info o silnikach 3.5 i 3.7.
3.5 montowany był do końca 2007, od 2008 szły już tylko 3.7.
A z VIN-u można odczytać jaki jest silnik:
dla 3.5:
(3.5L, 24V, VIN C or Y, 8th digit)
dla 3.7:
(3.7L, 24V, VIN V OR A, 8TH DIGIT)
U mnie jest Y, mam 3.5, ale przymierzam się do wymiany na 3.7 razem z kompem :–).
tutaj jest opis:
http://www.rebuiltautoengines.com/mazda ... ines.html#
A jeszcze jedno, różnica między silnikiem 3.5 a 3.7 jest oczywiście w średnicy cylindra:
dla 3.5:
The Duratec 35 displaces 3.5 L (3496 cc, 213 CID) with a 92.5 mm (3.64 in) bore and 86.7 mm (3.41 in) stroke
Dla 3.7:
The 3.7 L's additional displacement comes from an increase in bore diameter to 95.5 mm (3.76 in), stroke remains identical to the 3.5 L at 86.7 mm (3.41 in).
Mechanicy, z którymi rozmawiałem, twierdzili, że 3.7 jest podkręcony komputerem, nic z tego. :–)
Pozdro
Znalazłem na necie info o silnikach 3.5 i 3.7.
3.5 montowany był do końca 2007, od 2008 szły już tylko 3.7.
A z VIN-u można odczytać jaki jest silnik:
dla 3.5:
(3.5L, 24V, VIN C or Y, 8th digit)
dla 3.7:
(3.7L, 24V, VIN V OR A, 8TH DIGIT)
U mnie jest Y, mam 3.5, ale przymierzam się do wymiany na 3.7 razem z kompem :–).
tutaj jest opis:
http://www.rebuiltautoengines.com/mazda ... ines.html#
A jeszcze jedno, różnica między silnikiem 3.5 a 3.7 jest oczywiście w średnicy cylindra:
dla 3.5:
The Duratec 35 displaces 3.5 L (3496 cc, 213 CID) with a 92.5 mm (3.64 in) bore and 86.7 mm (3.41 in) stroke
Dla 3.7:
The 3.7 L's additional displacement comes from an increase in bore diameter to 95.5 mm (3.76 in), stroke remains identical to the 3.5 L at 86.7 mm (3.41 in).
Mechanicy, z którymi rozmawiałem, twierdzili, że 3.7 jest podkręcony komputerem, nic z tego. :–)
Pozdro
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9