Brak wspomagania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez 123SZCZEPAN321 » 10 mar 2010, 23:47

Witam Wszystkich!!!

Postanowiłem zamieścić kolejny wątek dotyczący wspomagania ponieważ miałem niestety walniętą przekładnie kierowniczą (maglownicę). Ostatnio zainstalowałem sobie używaną ale sprawną maglownicę jednak wspomagania jak nie było tak i nie ma. Podjechałem na komputer i faktycznie wyskakuje błąd ze wspomaganiem jednak próba jego usunięcia zakończyła się fiaskiem. W programie łączącym się z komputerem samochodu nie było również dostępnej opcji ustawień dotyczących wartości kąta położenia kół. Czy może ktoś orientuje się co może być jeszcze przyczyną tego problemu? Czy może walnięta taśma od poduszki kierowcy, przekaźnik, bezpiecznik czy może jakiś czujnik na maglownicy? Jeżeli chodzi o czujnik położenia skrętu kierownicy, który jest montowany na jej górnej stronie to go nie mam ponieważ mam podstawową wersję Rexa i nie mam kontroli trakcji itp.

Jeżeli ktoś ma chociaż jakieś przypuszczenia to bardzo proszę Was o komentarz.

Pozdrawiam
123SZCZEPAN321
 

Postprzez Inzyniejro » 22 paź 2011, 18:17

WITAM!
Jeśli chodzi o wspomaganie też miałem ten ból, ale spędziłem dzień czasu w garażu i naprawiłem to.
Najprawdopodobniej musisz wyczyścić styki na maglownicy bo pewnie zaśniedziały i problem z głowy.
pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 mar 2010, 00:44
Posty: 9
Skąd: Ełk
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Raptor77 » 12 lis 2011, 22:44

Ostatnio doktoryzowalem się ze wspomagania. Przygotuj sobie z 1h czasu oraz dobrą lutownice i miernik uniwersalny. Na początek sprawdź bezpiecznik przy klemie on jest od wspomagania.

Musisz sprawdzić połączenia między komputerem od wspomagania a przekładnią.

Na początek dostań się do kompa wspomagania (z lewej strony obok akumulatora pod kompem od silnika). Odepnij wtyczke z 3ma przewodami i sprawdź oporność między środkowym a lewym i środkowym a prawym stykiem. Powinny być w granicach 13-15ohm. Jeżeli będzie wiecej trzeba sprawdzić i wyczyścić wtyczkę pod filtrem powietrza oraz przy przekładni. Jeżeli koła ustawione są na wprost to wyniki powinny być takie same.

Jeżeli z opornościami jest ok to demontuj filtr powietrza, plastik pod nim i sprawdź multimetrem czy jest połączenie od kompa do przekładni na kablach zasilających.

Jeżeli to jest ok to zostaje do sprawdzenia filtr miedzy kompem a przekładnią – czarne małe pudełko obok kompa i sam komp. Najlepiej sie z kimś umówić i podmienić na chwile.

Awarie wspomagania u mnie: złącze pod filtrem zalane – najpierw wspomaganie działało z różną siłą przy skręcaniu w lewo/prawo, potem wyłączanie sie podczas jazdy. Naprawiłem. Za jakiś czas zdechło totalnie ot tak. Okazało się że zasilanie pod filtrem – wywaliłem kostke od zasilania pod filtrem i był spokój 2 miesiące. Potem znowu raz działało raz nie juz prawie kompa wymieniłem ale coś mnie tkneło i pomierzyłem kable od czujnika i wtedy znalazłem jeden na 14ohm i drugi 17ohm – to właśnie powodowało że w ogóle wspomaganie się nie włączało ostatnio. Wyczyściłem złącze pod filtrem kolejny raz (chyba 3-4 w ciągu 2och dni) pomierzyłem (13.9 i 14 ohm) i o dziwo odrazu zadziałało. Teraz musze znaleśc chwile czasu i wywalić kostke pod filtrem od czujnika na przekładni.

Sent from my GT-P7500
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 19:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez kowal242 » 23 paź 2016, 12:08

Witam kolegów :) Mam problem z nowo nabytym RX-8 brak mu wspomagania :( . Wykonałem diagnostykę i jest błąd P1342 uszkodzenie modułu EPS. Sprawdziłem instalację jest ok. Wykasowałem ten błąd i zrobiłem kalibrację czujnika kąta skrętu na podniesionych kołach za pomocą IDS. Wszystko przeszło niby pomyślnie ale po uruchomieniu silnika kontrolka wspomagania nie paliła się do momentu skrętu kierownicą i błąd powrócił. Co może być przyczyną ?? Dodam że dzieje się tak samo na 4 innych modułach EPS które dostałem od sprzedającego. W podglądzie parametrów widać ''działanie'' czujnika kąta skręty i zasilanie modułu. Wszystkie styki przeczyszczone, rezystancja na czujniku kąta skrętu ok 13 Om
kowal242
 

Postprzez Raptor77 » 24 lut 2017, 23:46

A jak z zasilaniem magla?? Prąd dochodzi do magla? Power transistor przy kompie od wspomagania zmieniłeś?

Wysłane z mojego Mate 9 przy użyciu Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 19:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7