Kolejnośc kabli WN ma cewce

Wszelkie problemy i naprawy silników Wankla (13B-MSP RENESIS)

Postprzez kordian007 » 30 gru 2007, 16:13

Witam. Jestem nowym użytkownikiem Mazdy RX-8. Kupiłem autko z małym defektem silnika, auto pochodzi z Francji. Sytuacja wygląda następująco: na początku auto na zimnym silniku w miare zapalało, a na gorącym silniku nie chciało wcale palić. Był też problem z obrotami, po schodzeniu wysokich obrotów strzelało w tłumik i nierówno pracował silnik. Swieci się non stop kontrolka tzw. "check engine", prawdopodobnie sonda też jest uszkodzona.
Pozamieniałem kable na świecach i auto zapaliło o wiele lepiej, ale nie wiem co jest jeszcze, ponieważ nierówno pracuje i musialo być duzo nazbieranego paliwa w tłumikach, bo po rozgrzaniu silnika tłumiki zrobiły się czerwone i katalizator już mam do wymiany, sonde też. Ale pytanie jest następujące: czy ktoś posiada informacje jak powinny byc podłączone kolejno kable z cewek do świec, bo ktoś już w tym namieszał i nie wiem czy jest teraz dobrze oraz jakąś książkę dotyczącą samodzielnych napraw tego silnika?
Czekam na sugestie. <glupek2>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 16:03
Posty: 8
Skąd: Rychtal

Postprzez kordian007 » 30 gru 2007, 16:57

to moze chociaz ktos mi napisze ktory kabel idacy z cewki laczy sie z ktora swieca jesli wie... pozdro <glupek2>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 16:03
Posty: 8
Skąd: Rychtal

Postprzez marek » 30 gru 2007, 17:36

poszukaj serwisowki – jest na necie gdzies

btw ja mam serwisówkę spojrze pozniej do niej
kordian007 odezwij się do mnie na gg później wieczorem, teraz spadam do garażu, mam parę rzeczy do przejżenia u siebie.

starlet jak masz problem to tez wal do mnie na gg, zawsze chetnie pomoge jak mam czas

Adaś gdybyś był na 100% pewnien ze nie ma nigdzie serwisówki do RX-8 to mógłbyś tak pisać. To nie jest jakiś cud techiniki ze w garażu się nie da nic zrobić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez aybabtu » 30 gru 2007, 17:50

kordian007 napisał(a): Ale pytanie jest następujące: czy ktoś posiada informacje jak powinny byc podłączone kolejno kable z cewek do świec, bo ktoś już w tym namieszał i nie wiem czy jest teraz dobrze oraz jakąś książkę dotyczącą samodzielnych napraw tego silnika?
Czekam na sugestie. <glupek2>


Dżizas, co Ty tam masz narobione? Jezeli chodzi o kable do swiec, to te do swiec trailing (gornych) powinny miec kolorowe paski na fajce (chyba niebieskie i zielone) a do swiec dolnych cale czarne. Kolejnosc tak jak w cewce (patrzac od lewej strony auta), czyli te najbardziej z lewej do przedniego wirnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2007, 13:18
Posty: 180
Skąd: krakówek
Auto: RX-8 Revolution SP

Postprzez kordian007 » 31 gru 2007, 15:09

jak narazie do przodu ale jeszcze nie skonczone, dzisiaj musialem wybebeszyc kata bo byl w strzepach i zatkalo caly tlumik, nie obylo sie bez czyszczenia wyciorem :P sprawdzilem swiece i sa 2 padniete i w dodatku jedna inna :/ , wiec dopiero w nowym roku kupie i mysle ze w koncu skonczy sie ta meka, kable byly dobrze podlaczone, podlaczylem ja pod kompa i pokazalo blad przepustnicy i wypadanie zaplony na 1 cylindrze. hmm... <killer> serwisówke znalazlem w necie ale chyba nie przyda mi sie... hahaha swieczki na allegro znalazlem z ngk za 499zł z przesylka, musze jeszcze sie zapytac w minimocie moze bedzie taniej ze znizkami :P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 16:03
Posty: 8
Skąd: Rychtal

Postprzez brii » 31 gru 2007, 16:10

kordian007 – uzupełnij proszę profil, powodzenia w naprawianiu życzę :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Marco7 » 31 gru 2007, 21:24

Pamiętaj że są dwa rodzaje świec ;–) . 2 trailing i 2 leading . Tak na wszelki wypadek ;–)
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 00:08
Posty: 707 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: RX-8

Postprzez sebawwl » 20 lut 2009, 23:46

Witam posiadaczy rx8 czy wie ktos jaka jest kolejnosc cewek zaplonowych , mianowicie chodzi mi o to które ida na które swiece ????? tak jak juz wiecie ze sa dwa rodzaje swiec L/T tak jest rowniesz z cewkami sa oznaczane jako 1.3/1.1 /1.3/1.4 taka kolejnosc mialem u siebie, po zakupie okazalo sie ze otrzymalem 1.2/1.2/1.4/1.4 i nie wiem jak powinno byc sa tylko dwa wyjscia 1.2 na T 1,4 na L lub na odwrót
sebawwl
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7