Po nagrzaniu traci moc, gaśnie i szarpie

Wszelkie problemy i naprawy silników Wankla (13B-MSP RENESIS)

Postprzez marcinmarcin » 5 cze 2015, 21:03

Witam Wszystkich..

Niestety ale chyba nadeszły ostatnie dni mojej 8, ale przed ostateczną decyzją chciałbym zasięgną porady.

Kompresja mojego silnika nie była najlepsza, 6,4 oraz 6,6 ale autko spisywało się dobrze. Odpala na ciepłym po dłuższej chwili ale odpala za pierwszym razem, i teraz nie wiem czy to odpalanie ma rzeczywiście tak wielkie znaczenie czy nie, niedawno wymieniałem cały zapłon i może dlatego całkiem dobrze odpala pomimo słabej kompresji.

A teraz do rzeczy, autko ma obecnie kiepski objaw – po dobrym nagrzaniu traci moc, i to dość poważnie mniej więcej o połowę, do tego czasem gaśnie gdy schodzi z wyższych obrotów i strasznie szarpie na biegu jałowym. Do niedawna nic takiego się nie działo, czy ten objaw to właśnie koniec silnika ? Czy może jednak szukać przyczyny gdzie indziej.

Z ostatnio wykonywanych napraw/wymian
– brak katalizatora ale również brak sondy ! czy to może mieć wpływ (objaw stał się około 1 miesiąca po wywaleniu zapchanego katalizatora) na początku nie było czuć spadku mocy.
– wymieniony cały zapłon
– założony szybki rozrusznik
– wyczyszczony przepływomierz oraz przepustnica oraz czujnik położenia wału
– wymieniona pompa paliwa, ale nie na nową
– wyczyszczony SSV zgodnie z znaleziony w sieci filmikiem (kupa roboty)

Czy coś jeszcze może mieć wpływ na utratę mocy rozgrzanego silnika ? czy to już jego koniec ?
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2015, 21:01
Posty: 13
Auto: Mazda rx8

Postprzez marcinmarcin » 15 cze 2015, 20:33

Kurcze nikt nie podpowie...
Nie wiem co obecnie robić, wymieniać silnik czy może jeszcze trochę pośmigam bo może to jakaś pierdoła.

Dodam że włożyłem akumulator od innego auta, dużo mocniejszy tak na próbę, i nawet dobrze nagrzany odpala całkiem nieźle, na obecnym miał problemy ale z nową i dużo większą baterią już nie, problem w tym że traci moc, gdy się nagrzeje. Autko jest strasznie słabe.
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2015, 21:01
Posty: 13
Auto: Mazda rx8

Postprzez marcinmarcin » 17 cze 2015, 18:01

Zauważyłem dziś jeszcze jedną rzecz. Być może coś jest nie tak z napięciem ładowania;

Na włączonym silniku odłączyłem klemę, autko zaczęło równiutko pracować trzyma pięknie obroty oczywiście po porządnym nagrzaniu, gdy zakładam klemę ponownie, zaczyna szarpać i prawie gaśnie.
Na pewno akumulator do wymiany, ale może coś jest z prądem i dlatego traci moc,
Napięcie jakie pokazuje miernik gdy autko jest uruchomione to 14, czasem nieco mniej czasem nieco więcej, delikatnie skacze, ale waha się w granicach 14

Czy właśnie tak powinno być, może powinno być więcej ?

Nie jeździłem z odłączonymi klemami bo nie wiem czy tak można, ale autko teoretycznie bez akumulatora chodziło pięknie przez co najmniej 10 minut, z tym że na postoju. Zupełnie inna praca silnika niż gdy jest podłączony,..
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2015, 21:01
Posty: 13
Auto: Mazda rx8

Postprzez maxe » 30 cze 2015, 20:28

Cewki kupiłeś mazdowskie czy jakiś shit za 700 zł ? Jeśli to drugie to potrafią padać nawet po paru tys. km. Tzn np z 4 padnie jedna i już masz objaw że po nagrzaniu auto traci część mocy i nagar napieprza do silnika. Tak właśnie, nieświadomie, wykańcza się te silniki.
Podmień cewki na inne najlepiej mazdowskie.
Jeśli któraś z Twoich spuchła albo jest nadpalona to na dzień dobry będziesz miał odpowiedź.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2012, 21:05
Posty: 61 (0/2)
Skąd: Zewsząd
Auto: xedos6 CA ale to już było, RX-8 nie skundlone HP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7