Wzrost spalania, spadek mocy

Wszelkie problemy i naprawy silników Wankla (13B-MSP RENESIS)

Postprzez elgyn » 21 sie 2013, 16:18

Witam,

Zaobserwowałem ostatnio, że w mojej RX-8 zwiększyło się spalanie – to na pewno, oraz wydaje mi się, że spadła również moc. Mam ten samochód już ponad 3 lata, więc raczej orientuje się, jakie powinny być wartości spalania. Zwykle na trasie wychodziło mi 11-12 L/100km, natomiast po mieście, jazda normalna plus dynamiczna zwykle 15-16 L latem. W zimie po mieście dochodziło mi do 20 L max. W tej chwili, spalanie po mieście, jest rzędu 20-25 L/100km. No i tak jak pisałem, wydaje mi się, że spadła moc. Co było przed tym nagłym wzrostem spalania? – wycieczka z Krakowa do Budapesztu – nie wiem czy to ma jakieś znaczenie. Po powrocie zatankowałem (na Orlenie) i byłem pewny, że zatankowałem jakieś trefne paliwo... pół baku poszło a na liczniku 120 km! Ale to nie było paliwo, bo po kolejnych tankowaniach jest podobnie... Zrobiłem tyle co sam na razie mogłem czyli podłączyłem OBDII i programem Torque Pro – odczytałem błędy – nic nie znalazł. Włączyłem też logowanie chwilowego spalania – nie wiem na ile to jest wiarygodne. Średnia na przejażdżce wyszła 32 L, wykres wygląda dość przykro...
Co o tym myślicie, co mogę teraz zrobić?
Dodam jeszcze może tylko, że samochód jest z 2005 roku (produkcja 2004, pierwsza rejestracja 2005), przejechane ma w tej chwili jakieś 108 tyś km.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2013, 15:23
Posty: 7
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Koczko » 21 sie 2013, 17:18

zaczal bym na twoim miejscu od sprawdzenia swiec, cewek, przewodow zaplonowych,
jezeli nie wymieniales to moze byc przyczyna zwiekszonego spalania
potem tester i parametry czujniki masy powierza, temperatury, dzialanie sond,
.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lip 2013, 21:59
Posty: 11
Auto: Rx8 FE 2004

Postprzez elgyn » 22 sie 2013, 12:38

Jechać z tym do ASO? I niech tam najpierw sprawdzą (jak to się sprawdza?) i jakby było coś źle to szukać tych części w necie i umówić się w serwisie na wymianę, czy u nich (ASO) te części zamawiać?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2013, 15:23
Posty: 7
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Koczko » 22 sie 2013, 21:38

to już zależy od ciebie,
możesz bawić się i sprawdzać samemu- małe koszty ale dłużej,
możesz pojechać do aso- większe koszty ale szybciej,
możesz poszukać na forum jest tu więcej na ten temat i są tez ludzie co się zajmują
naprawami tych silników, poszukaj na forum i napisz do nich- średnie koszty nie koniecznie długa naprawa,
poszukaj gościa "rx wawa" Kojot garage z waw-y zadzwoń do niego i powinien ci powiedzieć dużo na ten temat bo to jego specjalizacja.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lip 2013, 21:59
Posty: 11
Auto: Rx8 FE 2004

Postprzez elgyn » 26 sie 2013, 14:48

Okej... Zamówiłem sobie świece firmy NGK 2 x RE8C-L + 2 x RE9B-T, oryginalne kable zapłonowe (Allegro) i oryginale cewki zapłonowe (w ASO były najtańsze).
Niedawno padł mi też akumulator, który ma już swoje lata (zostawiłem wpięty na noc OBDII) więc jego też wymieniam na BOSCH S4 12V 70Ah 630A P+ (0.092.S40.260).
Serwis w ASO umówiony na piątek rano...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2013, 15:23
Posty: 7
Auto: Mazda RX-8

Postprzez otiks » 28 sie 2013, 08:34

Przede wszystkim niech Ci zmierzą ciśnienie sprężania, po przelataniu 100k masz pewnie na dolnej granicy albo już sporo poniżej. Dodam pytanko ile razy były wymieniane do tej pory świece/cewki/kable?
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez elgyn » 28 sie 2013, 11:57

Dobry pomysł z tym ciśnieniem. Jeżeli to ciśnienie będzie za niskie to co się wtedy z tym robi?
(Wymiana uszczelek głowicy?)
Ile razy były wymieniane do tej pory świece/cewki/kable nie wiem – nie znalazłem nic takiego w książce serwisowej. Możliwe, że nigdy nie były wymieniane. Jak kupowałem samochód miał przejechane jakieś 82 tyś. Aczkolwiek poprzedni właściciel bardzo o nią dbał i serwisował tylko w ASO w Niemczech – więc pewnie jak było takie zalecenie producenta (np. po 50 tyś) to możliwe, że to zrobił.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2013, 15:23
Posty: 7
Auto: Mazda RX-8

Postprzez otiks » 28 sie 2013, 13:01

No to się trochę chłopie wpakowałeś....po pierwsze to ten silnik nie ma głowicy (więc chyba nie do końca wiedziałeś co kupujesz).
W wypadku tego silnika pomiar ciśnienia robi się specjalnym miernikiem bo zwykły da Ci wartości zafałszowane. Co do ewentualnego przywrócenia ciśnienia w silniku (rebuild) to w zależności od tego jaką ma on kompresję w tej chwili koszty są mniej więcej od 8 do 12-14tyś. wszystko zależy od tego jak bardzo jest zajechany silnik. Czasem bardziej opłaca się kupić nowy silnik i wymienić.
Pierwsze objawy zużycia to spadek mocy, trudności z uruchamianiem na ciepłym i zwiększone spalanie.
Proponuję Ci skontaktuj się z Kojotem, namiary na niego znajdziesz tu na forum lub szukaj Kojot Rotary Garage.
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez elgyn » 29 sie 2013, 10:51

Chodziło mi o uszczelnienie silnika – źle napisałem z tą głowicą – mój błąd.
Objawy niby się zgadzają ale na razie liczę na to, że to elektryka a nie ciśnienie.
Pytałem w serwisie i mają mieć urządzenia do pomiaru ciśnienia – mam nadzieję, że to będzie ten specjalny miernik.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2013, 15:23
Posty: 7
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Koczko » 29 sie 2013, 22:25

nie chce negować wypowiedzi poprzedników, ale pomiar kompresji
nie jest miarodajnym wynikiem stanu silnika.
Dlaczego???
pojechałem swoja do aso, wydałem 350,– na pomiar i co wyszło???
silnik do wymiany lub remontu- ciśnienie 5.6 do 6,2 (po 3 pomiary na rotor)
a norma przewiduje 6,8 do 8,5
( 64tys przebiegu, 10tys w Polsce, reszta w usa)
palenie na zimnym zawsze i od razu bez problemu,
spalanie 13 trasa, 18 lekko 30bawiac się,
mocy tez autu nie brakuje.
kupiłem cewki i kable- nic więcej (świece oryginały z aso 8tys wcześniej)
nie proponuje wiec sugerować się wynikiem kompresji.
dla niewierzących mogę wrzucić skany z aso(jak wrócę do polski).
Ostatnio edytowano 29 sie 2013, 22:48 przez Koczko, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lip 2013, 21:59
Posty: 11
Auto: Rx8 FE 2004

Postprzez otiks » 29 sie 2013, 22:36

Co do mocy silnika przy takiej kompresji to musiałbyś porównać jak jedzie Twoje auto w porównaniu z innym RX-8 np na 1/4mili, a dodatkowo zmierzyć moc i moment na hamowni, obawiam się że wynik byłby mocnym zaskoczeniem dla Ciebie.
A co do stanu silnika proponuję porozmawiaj z Kojotem albo Kajakiem, podaj im wartości z pomiaru a powiedzą Ci w jakim stanie są silniki z takimi wynikami po ich rozebraniu.
Poza tym podczas pomiaru kompresji w ASO mierzone są 3 "komory" dla każdego rotora, więc masz pomiar różnicy sprężania dla każdego rotora w zależności od jego położenia i różnicy kompresji pomiędzy rotorami. Ważne są nie tylko same wartości, ale też różnice pomiędzy nimi. Tak naprawdę masz więc 6 wartości, 3 dla jednego rotora i 3 dla drugiego.
W wypadku wankla pogorszenie jego parametrów następuje stopniowo i kierowca nawet nie zauważa że coś się dzieje aż do momentu kiedy zmierzy się z niby identycznym autem lub do momentu kiedy silnik zdechnie bo straci już całkowicie kompresję.
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez rxwawa » 2 wrz 2013, 14:48

Witam wszystkich,

Jestem wdzięczny za pamięć o mnie.

Muszę przyznać, że wypowiedzi wyżej wymienione w dużej mierze są trafne. Warto również pamiętać, że silniki Wankla w maździe rx8 niestety mają żywotność do 100 tys km. Przed przekroczeniem tej liczby należy przeprowadzić podstawową wymianę uszczelniaczy, oczywiście przy przestrzeganiu zasad typu wymiana oleju co 10 tys, cewek co 50 tys, świec co 30 tys, kabli co 30 tys- istnieje możliwość ponownego wykorzystania części silnika typu cylindry, rotory,wał itp- co znacznie obniża koszty. Zdarzają się sytuacje, gdzie przebiegi sięgają do 120 tys ale wtedy przy całkowitym zużyciu silnika wszystko nadaje się na złom i koszty niestety są większe. Ostatnio często zjeżdżają mi auta ledwo po 50 tys i są totalnymi złomami jeśli chodzi o stan silnika co całkiem komplikuje jakąkolwiek ocenę. Zaryzykuje nawet stwierdzeniem, że każde auto to inny "przypadek".

Warto również zapoznać się z tym samochodem przed zakupem.

Ja ze swojej strony w odpowiedzi śmiem przepuszczać, że w tym przypadku auto ma końcówkę silnika.
Mogę stwierdzić konkretnie co dolega, jeśli właściciel zgłosi się do mnie w tym celu.

Pozdrawiam Kojot
SILNIK WANKLA OD A-Z ! WSZYSTKIE Japońce
Naprawa, tuning, skup i sprzedaż!
https://www.facebook.com/kojotgarage
668 824 980 – Kojot
www.kojotmagazine.pl
-------------------------------------------------
Zielonka k/ Warszawy
ul. Paderewskiego 2
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 14 paź 2007, 20:25
Posty: 287 (1/1)
Skąd: Centralna Polska
Auto: Eunos Cosmo 3Rotary --RX 7 FC Turbo --RX 8 Turbo Renesis

Postprzez elgyn » 16 wrz 2013, 16:43

Witam ponownie,

Chwilę mnie nie było z powodu urlopu... No więc tak...
Byłem w ASO Mazdy (Kraków) i generalnie nie jestem zadowolony z jakości ich usług (gdyby Japończycy widzieli jak się u nas prowadzi ich salony i serwisy to by to pozamykali).
Wymienili mi tak jak chciałem kable, cewki, świece oraz akumulator. Ponieważ cena oryginalnych cewek u nich była atrakcyjna – zamówiłem je w ASO. Chyba ze 3 razy w mailach i przez telefon zapewniali mnie o cenie 600coś złotych za KOMPLET cewek. Ale jednak nie zrozumieli się z dystrybutorem (czy tez błąd według nich w rysunkach) i jak obierałem samochód to się okazało, że wymienili mi JEDNĄ cewkę i to była cena za jedną :/ Dobre było to, że (według nich) to własnie z jedną było coś nie tak więc tylko tyle trzeba było wymienić.
Świece kupiłem nieoryginalne ale podobno dobrej firmy NGK. Dokładnie to RE8C-L + RE9B-T. No i okazuje się, że mimo, że miały się nadawać dokładnie do tego modelu, nie zgadza się jedna wartość (temperatura zapłonu chyba – nie znam się dokładnie) i chyba powinno być RE7C-L. Nie wiem czemu to ma przeszkadzać skoro jest to wyższa temperatura zapłonu – i na chłodniejszy klimat NGK poleca właśnie 8C. Mechanicy stwierdzili, że mogą być problemy z zapalaniem. No i lekkie są – nie zapala się idealnie jak kiedyś.
Co do ciśnienia to w moim przypadku wyniki były następujące:
– 255 RPM: 5.9 | 6.3 | 6.3
– 252 RPM: 6.8 | 7.1 | 7.1
Stwierdzili, że jak na taki przebieg to i tak niezłe wartości ale generalnie jest już bardzo słabo i silnik jest już do wymiany, nic z niego nie będzie, nie da się go naprawić – koszt nowego to 17tyś PLN. Nie wiem jaki jest u nich koszt wymiany silnika. Ogólnie siedząc ponad pół godziny słuchałem w kółko tych samych ogólnikowych rzeczy tylko od różnych osób.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2013, 15:23
Posty: 7
Auto: Mazda RX-8

Postprzez megabebzon » 6 paź 2013, 12:31

Na co Ty czekasz, chłopie? Pal maszynę i śmigaj do Kojota – on prawdę Ci powie i rexa wskrzesi <czarodziej>
Mistrza cechuje spokój i długie ruchy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2006, 16:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza/Częstochowa/Koszalin/Wędrzyn/Warszawa Targówek/Bródno
Auto: mercedes 450 SL '72 EU
smart roadster

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7