Koszty remontu silnika Wankla

Wszelkie problemy i naprawy silników Wankla (13B-MSP RENESIS)

Postprzez Matas69 » 21 sty 2013, 19:23

Witam serdecznie!!!

Mam problem z niską kompresją w komorach spalania. Oznacza to że czas już ma remont silnika. Chciałbym się dowiedzieć jakie są to koszty i gdzie ewentualnie można dokonać naprawy. Auto zaprowadziłem do autoryzowanego serwisu Mazdy Voyager Club w Poznaniu, ale nie są w stanie dokonać naprawy.

Z góry dziękuję za pomoc.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 maja 2012, 10:52
Posty: 19
Skąd: Wilkowyja
Auto: Mazda RX8 1.3 Wankel 192 KM 2004r.

Postprzez Lantis 89 » 22 sty 2013, 21:16

Jest na forum, kilka wątków niżej :)
Koszt spory, niestety... :(
Lantis 89
 

Postprzez Matas69 » 22 sty 2013, 21:46

Wiadomo koszty będą spore ale ile mniej więcej w 10 000 zł się zmieszczę. I co lepiej się opłaci remont zużytej jednostki czy może zakup i przeszczep innego silnika.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 maja 2012, 10:52
Posty: 19
Skąd: Wilkowyja
Auto: Mazda RX8 1.3 Wankel 192 KM 2004r.

Postprzez Lantis 89 » 22 sty 2013, 21:50

Mylę ze 10.000 to jest minimum jakie trzeba mieć aby zacząć myśleć coś o remoncie , szczegółów pewnie udzielą zaraz posiadacze rexów wiec poczekaj cierpliwie ;)
Lantis 89
 

Postprzez mlody1983 » 25 sty 2013, 18:30

Niska kompresje, znaczy jaka??? Dzwon tutaj http://kojot.attim.pl/ .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 16:37
Posty: 219 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Matas69 » 5 lut 2013, 15:08

W serwisie podejrzewają nagar na wierzchołkach rotora i przerwanie zapłonu pierwszego cylindra czyli zbyt niskie ciśnienie sprężania.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 maja 2012, 10:52
Posty: 19
Skąd: Wilkowyja
Auto: Mazda RX8 1.3 Wankel 192 KM 2004r.

Postprzez otiks » 5 lut 2013, 22:04

Przerywanie pierwszego rotora może być spowodowane uszkodzonym jednym z elementów:
1. świeca
2. kabel
3. cewka

Ogólnie zacząć powinieneś od wymiany świeczek, kabli i cewek
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez Matas69 » 6 lut 2013, 18:59

Wymieniłem kable, świece, cewki i wstawiłem mocniejszy rozrusznik i niestety te zabiegi nie dały efektu.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 maja 2012, 10:52
Posty: 19
Skąd: Wilkowyja
Auto: Mazda RX8 1.3 Wankel 192 KM 2004r.

Postprzez Paweł » 7 lut 2013, 08:17

No niestety, ani elementy układu zapłonowego, ani rozrusznik nie poprawią kompresji. Jeśli samochód jeszcze jeździ, to podejrzenia ASO wydają się prawdopodobne – kompresja spada w pierwszej kolejności z powodu nagaru, który zaczyna blokować uszczelniacze, które przestają pracować. Nim szybciej otworzysz silnik, tym lepiej, bo zmniejszysz ryzyko wyłamania apex-u (chociaż oczywiście wcale nie jest na 100% powiedziane, że to jego wina). Przy odrobinie szczęścia kupisz komplet potrzebnych części za ~5 tys. złotych.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez otiks » 7 lut 2013, 09:54

Matas69 proponuję skontaktuj się z Kojotem.
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez Matas69 » 23 lut 2013, 19:43

Paweł niestety po wizycie w serwisie nie można uruchomić silnika. Mam tylko nadzieję że nie doszło do poważniejszych uszkodzeń o których wspomniałeś i że 10 000 zł wystarczy na regeneracje jednostki.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 maja 2012, 10:52
Posty: 19
Skąd: Wilkowyja
Auto: Mazda RX8 1.3 Wankel 192 KM 2004r.

Postprzez Paweł » 24 lut 2013, 06:49

Czekamy zatem na wieści o wewnętrznym stanie silnika.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Matas69 » 1 mar 2013, 19:04

A więc po wykonaniu kilkudziesięciu telefonów i rozważeniu kilku opcji postanowiłem powierzyć Mazdę Kojotowi. W czwartek dostarczam mu autko i wtedy będę mógł podzielić się newsami do jakich uszkodzeń doszło.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 maja 2012, 10:52
Posty: 19
Skąd: Wilkowyja
Auto: Mazda RX8 1.3 Wankel 192 KM 2004r.

Postprzez alien2023 » 22 mar 2013, 14:54

Daj znać co i jak. <głaszcze>
Klubowicz
 
Od: 19 wrz 2012, 08:11
Posty: 55 (0/14)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda RX-8 231 KM 2003r.

Postprzez smile » 31 mar 2013, 09:55

Czekamy na wieści :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Matas69 » 31 mar 2013, 13:02

Na razie czekam na info od Kojota co i jak z silnikiem. Mogę jeszcze dodać że oprócz postawienia na nogi silnika zostanie wymienione sprzęgło wraz z osprzętem. A co do kosztów remontu to sam zestaw naprawczy to koszt 8 tys. zł sprowadzany ze Stanów. Cała impreza to koszt 12 – 15 tys. zł zależy jeszcze od uszkodzeń silnika.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 maja 2012, 10:52
Posty: 19
Skąd: Wilkowyja
Auto: Mazda RX8 1.3 Wankel 192 KM 2004r.

Postprzez smile » 31 mar 2013, 22:05

Nie lepiej by było zakupić w ASO nowy silnik i wymienić np u Kojota? Niewiele większe pieniążki by wyszły raczej....
Szykuje się na zakup RX-8 i rozważam zakup nowego silnika jeśli stary okaże się mocno do pupy.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Matas69 » 1 kwi 2013, 10:18

Pewnie że było by lepiej i rozważałem taką opcję aby wsadzić nowy silnik tylko że zakup nowej jednostki przekracza znacznie mój budżet. A ja mam niestety ograniczone fundusze. Ale tak jak napisałem w powyższym poście wszystko zależy od uszkodzeń silnika. Jeśli będą one niewielkie to wiadomo koszty spadną.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 maja 2012, 10:52
Posty: 19
Skąd: Wilkowyja
Auto: Mazda RX8 1.3 Wankel 192 KM 2004r.

Postprzez smile » 1 kwi 2013, 21:16

13 tyś netto za nowy silnik ( wg sugerowanych cen Mazdy ) a myślę, że z 10% rabatu można wytargować :) A jak byś to kupił z pomocą jakiegoś Rosjanina, który by to niby wywiózł za granicę, to byś dostał zwrot VAT-u ( TAX FREE ).
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Matas69 » 16 kwi 2013, 20:49

Oto pierwsze fotki
3.jpg

2.jpg

1.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 maja 2012, 10:52
Posty: 19
Skąd: Wilkowyja
Auto: Mazda RX8 1.3 Wankel 192 KM 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7