Zakup samochodu

Mazda CX-3 (2015-2021)

Postprzez Garth » 17 sty 2018, 13:46

Sonne napisał(a):A układ 4x4 jest automatyczny, a nie stały. I jest tylko marketingiem.

Podaj mi jeden argument, dla którego układ 4x4 powinien być stały ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2013, 20:40
Posty: 64 (4/5)
Skąd: Rzeszów

Postprzez bbogdan » 17 sty 2018, 15:27

Do niedawna jedynie Subaru oferowało stały napęd w całej swojej gamie modelowej ,ale od niedawna i to się zmieniło :)
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 01:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Postprzez Sonne » 18 sty 2018, 08:51

@Garth
W sumie nie wiem, pisałem tę wiadomość, którą cytujesz na podstawie tego forum. Jest tutaj wątek odnośnie napędu 4x4 i wiele osób w nim pisało, że napęd 4x4 ma wiele wad w mazdzie. Odsyłam zatem do tego wątku. Ja jeszcze nie mam mazdy, a na jeździe próbnej nie idzie przetestować wszystkiego.
Ze swojej strony jedynie mogę dodać to, że jeśli jest stały to w każdej sytuacji Ci pomoże, a jeśli automatyczny to tylko wtedy gdy komputer tak stwierdzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2017, 13:17
Posty: 63 (2/2)
Auto: Brak
KIA ProCeed GT 1.6 – Zamówiona
Mazda CX-3 – Skradziona
Opel Astra GTC – Sprzedany

Postprzez andrep » 18 sty 2018, 09:45

Może i wiele osób pisało że jest "be" napęd AWD , ale też wiele z tych osób (tak jak Ty) nie jeździło cx3 z tym napędem. , dodam że gdybym w teście od razu włączył 2 bieg (mam automat) to bez zająknięcia mazdeczka by go zaliczyła( i tak zdała). Natomiast też jeszcze dodam że zaryzykowałem przy kupnie tego autka biorąc AWD i teraz nie żałuję, jest super. <spoko> .Niektórzy piszą cięższa , mułowata ,więcej pali, mniejszy bak itp. , a ja mówię przynajmniej przy starcie nie boksuje tylko idzie do przodu ,więc na światłach mało kto z napędem na przednie koła tak szybko przyśpieszy(+ zmiana biegów łopatkami) :) ,kupiłbym hybrydę gdyby spalanie było dla mnie priorytetem :) , no i stacje paliw są prawie co 2 km :) .Więc nie mam żadnego problemu z mniejszym bakiem , a radocha z jazdy po zakrętach :D Zobacz cx3 vs Subaru test AWD też cx 3 wygrywa... a w każdym razie zalicza . https://www.youtube.com/watch?v=J66v5hdHAxw
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez bbogdan » 18 sty 2018, 09:56

Nie ulega wątpliwości że stały napęd ma przewage nad dołączanym ,ale jest jeden problem znależć takie auto ,producenci odchodzą od stałego z jednego prostego powodu ,koszty ,a dla większości użytkowników czy stały czy dołączany jest bez znaczenia
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 01:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Postprzez Garth » 18 sty 2018, 10:22

Sonne napisał(a):@Garth
W sumie nie wiem, pisałem tę wiadomość, którą cytujesz na podstawie tego forum. Jest tutaj wątek odnośnie napędu 4x4 i wiele osób w nim pisało, że napęd 4x4 ma wiele wad w mazdzie (...) Ze swojej strony jedynie mogę dodać to, że jeśli jest stały to w każdej sytuacji Ci pomoże, a jeśli automatyczny to tylko wtedy gdy komputer tak stwierdzi.

Ja nie odnoszę się bezpośrednio do Mazdy, ale ogólnie – z punktu widzenia fizyki stałe napędzanie wszystkich kół nie ma żadnego sensu.
Co do komputera – jak jest dobry software, to pomoże lepiej niż napęd stały. Komputer może dowolnie przerzucać moment między osiami (także z odpuszczonym gazem). W Subaru od ćwierć wieku używa się komputera do sterowania napędem...
Wtryski też sterowane są komputerem i jakoś nikt nie narzeka, że gaźnik był lepszy, nie ma się czego bać.

andrep napisał(a):Zobacz cx3 vs Subaru test AWD też cx 3 wygrywa... a w każdym razie zalicza . https://www.youtube.com/watch?v=J66v5hdHAxw
Pozdrawiam

@andrep, z tym "wygrywa" to bym się nie rozpędzał, Subaru odpowiedziało na ten film ;) https://youtu.be/tAoMwbJaMUw
Rolki to statyczny test, nie mówi nam nic o pracy napędu w czasie jazdy, ale w zasadzie mówi wszystko o pracy podczas ruszania oraz o systemie kontroli trakcji. CX-3 zdała na piątkę, natomiast nowa CX-5 odnotowuje różne wyniki ( viewtopic.php?p=3307395#p3307395 )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2013, 20:40
Posty: 64 (4/5)
Skąd: Rzeszów

Postprzez andrep » 18 sty 2018, 10:31

Dzięki Garth za wyjaśnienie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez dareme89 » 18 sty 2018, 23:38

Stały napęd na 4 łapy jest najlepszy pod warunkiem możliwości przerzucania dość swobodnego mocy. Obecnie chyba najlepiej to widać na przykładzie focusa rs. Jedyny minus to spalanie. Natomiast wiadomo ze nie kestcto rozwiązanie do crossovera jak cx3 bo to nie potrZebne. Nikt nie będzie cisnął ostro w zakręcie autem które ma z tylu Belkę. Ja kupując drugi raz cx3 na pewno wziąłbym awd. Pakietu safety znowu bym nie brał ale napęd na 100 procent.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2016, 11:02
Posty: 482 (2/28)
Auto: Mazda CX-3 2.0 160km by DiSiTune SkyPassion

Postprzez Sonne » 19 sty 2018, 08:15

Dzięki za wyjaśnienia. Ja się wstrzymam w dalszej dyskusji, bo się po prostu nie znam i nie mam doświadczenia. Jeśli Was razi tamte stwierdzenie mogę je usunąć. Ale w sumie sam może do tego dojrzeje, gdy swoją Mazdę z napędem 4x4 odbiorę.
Ja na pakiet safety w sumie zostałem skazany, bo taka Mazda w wyprzedaży rocznika była dostępna.
Wg mnie tylko 2 rzeczy są fajne w tym pakiecie. Czyli Zestaw głośników i podgrzewana kierownica. Reszta to bajery z których nie będę korzystał, lub po prostu nie będzie ich. Bo nie będę miał navi. Ogólnie płacenie haraczu za Navi uważam, za nie porozumienie. Konkurent google maps nie dość, że darmowy, to jeszcze pod względem wizualnym jak i praktycznym jest zdecydowanie lepsze. Jedyny minus to brak integracji z samochodem. Ale nie jest to i tak warte tej ceny.

Edit:
Obejrzałem te filmiki. Jeden jak i drugi dla mnie jest słabo wykonany. Kierowca zachowuje się tak, jakby chciał udowodnić że jego samochód jest lepszy. W drugim filmiku ( że niby odpowiedź Subaru ) kierowca próbuje rozbujać mazdę, ale wg mnie robi to nieudolnie, rzuca samochodem lewo, prawo, dodaje w zasadzie małą ilość gazu tak jakby nie chiał podjechać.
W Subaru robi to już inaczej. To robi człowiek. Może swoje ruchy kontrolować wg własnego uznania.
Dla mnie test jeden jak i drugi nie jest miarodajny. Bo kierowcy zachowują się różnie w samochodach. Poza tym to może też być wycinek całego filmu. W jadę Seicento na takie rolki. Na 10h prób jedna się uda, wytnę ją i pokaże, że tez sie da.
Reasumując, by test był sprawiedliwy, warunki podjazdu powinny być takie same. Np. Stoi samochód w miejscu. Wciska pedał gaz do końca, gdy samochód w ciągu 2-3 sekund nie chce podjechać, wraca do punktu wyjściowego. Po czym próbuje jeszcze raz. A nie buja nim co chwila dodając gaz i go odejmując. Tak się bawiąc, to można z failować taki test nawet najlepszą maszyną 4x4.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2017, 13:17
Posty: 63 (2/2)
Auto: Brak
KIA ProCeed GT 1.6 – Zamówiona
Mazda CX-3 – Skradziona
Opel Astra GTC – Sprzedany

Postprzez Garth » 19 sty 2018, 09:21

@Senne, wiadomo, że obydwa filmy to marketing Mazdy i Subaru, natomiast z tym bujaniem i kręceniem kołami to nie jest tak. To robi elektronika – odcina moment, hamuje koła, dodaje i ujmuje gazu itp. Dla niektórych samochodów 2-3 sekundy to zdecydowanie za mało, należy trzymać gaz i czekać.

@dareme89 Focurs RS nie ma stałego napędu w klasycznym rozumieniu (nie ma centralnego dyfra). Podobny stały napęd można uzyskać w rozwiązaniu stosowanym przez Mazdę czy poprzez sprzęgło Haldex (pomijam rozwiązanie zastosowane do dystrybucji momentu między tylnymi kołami).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2013, 20:40
Posty: 64 (4/5)
Skąd: Rzeszów

Postprzez dareme89 » 19 sty 2018, 12:44

W focusie rs nigdy nie idzie 100 procent napędu na przód ani 100 na tył. Nawet w drift modę jest chyba 90 na tył. Wiec cały czas są obie osie napędzane, a czy ma centralny dyfer czy nie to już się nie zgłębiałam. Wiadomo ze nie jest to terenówka która ma 3 blokady itp tylko wszystko steruje komputer, ale nie jeździłem autem które lepiej trzyma się w zakresie niż rs, nawet 911 czy gtr nie były tak pewne ( mimo ze obydwa tez 4x4). Dlatego nie dziwie się ze w testach podniecają się rs-e-mail mimo ze dostaje manto od wielu aut które maja automat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2016, 11:02
Posty: 482 (2/28)
Auto: Mazda CX-3 2.0 160km by DiSiTune SkyPassion

Postprzez Garth » 19 sty 2018, 13:05

Co to znaczy 100% czy 90% napędu?
W Maździe teoretycznie 100% momentu może przekazać do gruntu tylna oś.
W Focusie RS napęd na tył trafia od przedniej osi, tak jak w większości obecnych aut, łącznie z Audi – (Quattro Ulra, Haldex) czy Subaru (cywilne ze skrzyniami CVT/AT) i jest to dowód na to, że można uzyskać świetne właściwości jezdne bez zastosowania klasycznego stałego układu.
Drift mode to zupełnie inna sprawa, Focus RS potrafi niezależnie kręcić tylnymi kołami uzyskując efekt driftu. Podobne, aczkolwiek znacznie bardziej zaawansowane rozwiązanie stosowano w Lancerze Evolution.
I nie jest to wynalazek Forda, a tej samej firmy, od której Mazda kupuje napęd...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2013, 20:40
Posty: 64 (4/5)
Skąd: Rzeszów

Postprzez dareme89 » 19 sty 2018, 17:48

Ja nie mówię kogo to wynalazek tylk podziw to działa. Chodzi o przeniesienie mocy. W focusie nigdy 100 procent mocy nie idzie na jedna os. Nawet w trybie drift gdzie teoretycznie cały napęd powinien iść na tył.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2016, 11:02
Posty: 482 (2/28)
Auto: Mazda CX-3 2.0 160km by DiSiTune SkyPassion

Postprzez Garth » 19 sty 2018, 19:07

Działa, tak samo jak nie-stałe napędy mogą działać, a nie być tylko marketingiem jak napisał @Sonne
/@ Sonne, tu nie chodzi o to, czy stwierdzenie kogoś razi, a o zrozumienie tematu :)/
Focus RS to świetny przykład, napęd do tylnej osi jest tam wyprowadzony z przedniej dokładnie tak samo jak w Mazdach, jest to samochód bazujący na konstrukcji FWD.
Drift mode nie polega tam na przekazywaniu 100% na tył. W odróżnieniu od Mazdy, przełożenie na wał napędowy Focusa powoduje, że tylne koła mogą kręcić się o 1.8% szybciej niż przednie, ale tylko wtedy, kiedy zablokowane zostaną sprzęgła na prawej i lewej półosi (po odblokowaniu napędzana jest tylko przednia oś). Dodatkowo, dzięki tym sprzęgłom, Focus może kręcić lewym i prawym kołem niezależnie, ale nie może nimi kręcić niezależnie od przednich.
Tego typu rozwiązanie można znaleźć w niektórych Mazdach AWD, tyle, że bez funkcji "overspeedingu" ("normalne" przełożenie na wale).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2013, 20:40
Posty: 64 (4/5)
Skąd: Rzeszów

Postprzez Sonne » 19 sty 2018, 21:53

@Garth
To mam nadzieje że mi coś wyjaśnisz. I mam nadzieję, że Mazda w takiej sytuacji dała by radę.
Swoim Oplem dużo jężdżę po Polsce, po różnych wsiach, gdzie nie ma utwardzonych dróg. Są to dalej płaskie drogi, ale często przez pogodę zdarzają się błotniste, zalane etc. Często miałem tak, że zakopywałem się Oplem i musiałem się sporo natrudzić, aby wyjechać. Musiałem wyłączać elektronikę, bo ona tylko przeszkadzała i metodą rozkołysania samochodu mi się udawało.
Ale raz załatwiłem się bez mydła.
Wjechałem przednią osią samochodu w mały rów, taki nawadniający pobliskie pola. Przednia Oś wisiała, ale tylna miała pełną przyczepność. Z racji że napęd jest na przednie koła, to nie było sposobu wyjechania. Kolega podjechał bmw trójką z napędem na 4x4 i nie miałem żadnego problemu z wyciągnięciem mnie za pomocą linki holowniczej.

Gdybym teraz wjechał tam mazdą, to dzięki napędowi 4x4 wyjechałbym?

edit:
Tak wyglądał rów: https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/0d/d9/57165a7a80410_o.jpg?1461143067
wjechałem do niego przednią osią, pod kątem 90 stopni, czyli równo dwa koła przednie zawisły i dotykały wody, ale ziemi już nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2017, 13:17
Posty: 63 (2/2)
Auto: Brak
KIA ProCeed GT 1.6 – Zamówiona
Mazda CX-3 – Skradziona
Opel Astra GTC – Sprzedany

Postprzez Garth » 19 sty 2018, 22:11

@Sonne rozumiem, że wjechałeś do rowu od strony asfaltowej drogi widocznej po lewej?
Pod względem napędu żaden problem, tylna oś by Cię wyciągnęła, w zasadzie to nie rozumiem wątpliwości i pytania.
Większym problemem mógłby być prześwit, którego pewnie zabrakłoby na "przełamaniu" na górze, ale to można próbować brać pod kątem, wtedy mamy "diagonal test", który CX-3 zdaje (choć nie wiem jak na wstecznym wygląda praca kontroli trakcji).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2013, 20:40
Posty: 64 (4/5)
Skąd: Rzeszów

Postprzez dareme89 » 19 sty 2018, 23:17

mi bardziej chodzi o to ze wjezdzasz w zakret 90 stopni klasyczny na miescie, zapieta dwojka, wciskasz gaz w focusie rs i masz 350km pod noga i auto jedzie jak po sznurku. pokonuje ten sam zakret w mazdzie i pluzenie masakryczne mimo 160km. nie sadze zeby w takiej sytuacji, jezeli mialbym naped 4x4, mazda dolaczyla tyl. ja wiem ze roznica jest oczywiscie tez w zawieszeniach ale mazda nie dopnie Ci tylu zeby przod nie pluzyl ( bo w sumie dla systemow auto jedzie ok ), a focus musi przenosic mocno moc na tyl ze tego efektu nie ma. o to mi chodzi. nie chodzi mi o mechanike tylko o "madre" sterowanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2016, 11:02
Posty: 482 (2/28)
Auto: Mazda CX-3 2.0 160km by DiSiTune SkyPassion

Postprzez Garth » 19 sty 2018, 23:57

+dareme89 Pełna zgoda, w tego typu napędach sprytny software to podstawa. Mazda się tu nadzwyczaj tym chwali, w opisywanej przez Ciebie sytuacji tył powinien ciągnąć. Tak przynajmniej jest u konkurencji.
A skoro już porównujesz do Focusa RS, to w takiej sytuacji robi tam robotę nie tylko sam napęd 4x4, a wektorowanie momentu z tyłu. Przykładowo – opisywany zakręt w lewo, ciągną koła przednie oraz prawe tylne koło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2013, 20:40
Posty: 64 (4/5)
Skąd: Rzeszów

Postprzez mxostry » 27 sty 2018, 12:36

Witam wszystkich serdecznie , chce kupić mazdę dla siebie i dla żony , jesteśmy 30 letnim małżeństwem za 2 tyg urodzi się nam pierwsze dziecko . Jeździłem Ok 70 km nowa 3 w sedanie w automacie ( tylko taka skrzynia wchodzi w grę ) żeby się upewnić ze chce ta mazdę dziś biorę ja na weekend , oddaje w poniedziałek a nie wiem czy testować cx 3 czy zamawiać 3 w sedanie w automacie . Mieszkamy w malym miescie 40 tys mieszkańcow, mamy blisko do pracy . Trojka jest większa ale lepiej w mieście miałaby żona cx3 . Z kolei ja nie wiem czy na krótkie i dłuższe trasy do 160 km/ h będzie ogromna różnica przy cx3. Czasem jeździmy na Chorwację lub do Lwowa ale nie zabieramy namiotów i garnków jak za komuny wiec bagażnik nie jest priorytetem . Co możecie mi doradzić i czy sami mieliście takie dylematy

Dopisano 27 sty 2018, 10:39:

PS obawiam się zawieszenia w cx3 bo tam jest belka skrętna , moja mama ma suzuki sx4 z ta Belkę i takie drewno te zawieszenie jest ze mi nie pasuje
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 11:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez toruńczyk » 27 sty 2018, 13:27

Miło nam !
Dziękujemy za szczere i serdeczne przywitanie !
Myślę , że Twoja wiedza przy wyborze Mazdy jest pełna i nikt z nas więcej jej nie uzupelni . Tym bardziej , że Dealer wyjątkowo udostępnia Ci auto na dogłębny test. Czysto hipotetycznie mogę podpowiedzieć , że jak ja mialbym taki dylemat to wziąłbym Cx'-3 . A to dlatego ,że M 3 składana jest w Meksyku i z tego co czytam więcej jest niedoróbek w tym modelu.
P.S. Gratulacje dla Taty i Mamy ! Szczególnie po tak długim oczekiwaniu na potomka !
(...po 30 latach -czy dobrze przeczytałem ?)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2015, 21:02
Posty: 501 (16/40)
Auto: Mazda CX-3 – 2016r. , 2.0Pb – 120KM , AT , Sky Passion , Soul Red .

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9