Zapalający sie klucz obsługi serwisowej
Strona 1 z 1
Cześć witam wszystkich. Od dwóch tygodni jestem posiadaczem mazdy cx-3 1.5 diesel. Po zakupie auta wymieniłem olej i mam problem z zapalajacym sie kluczem serwisowym. Otóż często zapala się i po chwili gaśnie. Czasem dwa dni wcale się nie zapala po czym znowu wyskakuje żółty kluczyk. Inspekcja olejowa wykasowana na ekranie i poprzez przytrzymanoe przycisku nad licznikiem. Ma ktoś pomysł co może być przyczyną zapalajacego sie klucza? Pozdrawiam
No wlasnie ze nie mam żadnych wskazowek/ostrzeżeń, nic nie wyswietla
Koledzy zauważyłem dziwna zależność mianowicie: jak zaświeci mi się ten nieszczęsny klucz to wystarczy że wyciągnę i wloze miarke oleju to klucz gaśnie. Za dwa dni znowu się zaświeci i znowu jak wyciągnę markę od oleju to zgasnie. Na miarce pokazuje minimalnie powyżej max. Czyżby mazda była aż tak czuła na prawidłowy poziom oleju?
Auto jest z grudnia 2015 i sprowadzone z Niemiec, kupione przeze mnie 2 tyg temu i wymieniłem olej profilaktycznie
Na zimnym silniku mam na max a na rozgrzanym ok 2 mm ponad max. Podjadę jutro do warsztatu i spuścić troszkę oleju i zobaczymy co bedzie
Odświeżam temat. Po upuszczeniu oleju dzis rano znowu zapalil sie klucz serwisowy i zgasł po rozgrzaniu silnika. Może zły olej? Ja wlalem Castrol Edge 5w30 C3 A wyczytałem że do diesla mazdy leje sie C1. Ma ktos wiedze w temacie oleju? Pomóżcie
W instrukcji jest napisane że klucz serwisowy związany jest wyłącznie z obsługą serwisowa i olejem. Podłączyłem auto pod komputer i nic nie pokazało. Silnik -ok, elektryka -ok. Dziwne że klucz zapala się tylko rano na zimnym silniku i to nie zawsze, jak sie zapali to nie daje się go usunąć na mzd w kasowaniu oleju i gaśnie po wyciągnięciu bagnetu lub nagrzaniu silnika. Więc na chlopski rozum wiąże to z lekkością lub gęstościa oleju. Oryginalny olej mazdy 5w30 ma klasę c1
W silniku nie ma żadnego czujnika jakości/gęstości oleju ,jest tylko czujnik poziomu oleju.Olej możesz zmieniać ile razy chcesz ,ale to ci w niczym nie pomoże ,to nie jest wina rodzaju oleju.
Do jakiego komputera podłączałeś ?
Instalację elektryczną sprawdzałeś ? rano jest większa wilgotność,tutaj bym szukał przyczyny
Olej klasyfikacji C-3 też ma dopuszczenie do stosowania.
Do jakiego komputera podłączałeś ?
Instalację elektryczną sprawdzałeś ? rano jest większa wilgotność,tutaj bym szukał przyczyny
Olej klasyfikacji C-3 też ma dopuszczenie do stosowania.
Wilgoc hmm... moze byc. Ale jezdzilem autem w ulewnym deszczu i nic nie swiecilo. Na razie podłączyłem pod komputer u elektryka który ma warsztat w okolicy. Jeśli to dalej bedzie sie powtarzać to będę zmuszony jechać do aso na komputer chociaż najbliższy serwis mazdy mam 120 km od domu. Jeszcze jedno pytanie: jak kasujecie inspekcję olejowa bo może ja coś robię źle.
Dopisano 17 wrz 2017, 15:00:
Zrobiłem tak ze wcisnalem pedał hamulca i pedał gazu jednocześnie trzymając przycisk kasowania nad licznikiem i włączyłem zapłon. Zaczął migać szybko żółty trójkąt plus ten klucz A po chwili zaczął mrugać wolniej żółty trójkąt plus kontrolka akumulatora. Wie ktoś co uruchomilem ze po chwili zaczął mrugać trójkąt wraz z akumulatorem?
Dopisano 17 wrz 2017, 15:00:
Zrobiłem tak ze wcisnalem pedał hamulca i pedał gazu jednocześnie trzymając przycisk kasowania nad licznikiem i włączyłem zapłon. Zaczął migać szybko żółty trójkąt plus ten klucz A po chwili zaczął mrugać wolniej żółty trójkąt plus kontrolka akumulatora. Wie ktoś co uruchomilem ze po chwili zaczął mrugać trójkąt wraz z akumulatorem?
Witam. rozwiązalem problem zapalajacego sie klucza więc pisze co i jak w razie gdyby ktoś miał podobny przypadek. Klucz zapalal się po zalaniu olejem castrol edge 5w30 i wkreceniu filtra zamiennika. Kupiłem wiec w sklepie internetowym olej mazda ultra 0w30 dpf plus orygińalny filtr oleju mazda i wymienilem wszystko ponownie. Od tamtej pory klucz sie nie zapalil. Widac Madzia jest wybredna i nie smakuje jej olej inny niz oryginalny. Pozdrawiam
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9