Witajcie.
Po kilkuset (zaledwie) kilometrach mam dwa drobne pytanka do użytkowników manualnej skrzyni biegów.
1)
Czy zdarzyło się wam, że "szósteczka" mocno oponowała przy zmianie?
Opis sytuacji:
Przy szybkiej zmianie po starcie 1,2,3,4,5...6 nagle się zbuntowała i na razie: raz stwierdziła "nie wpuszczam", dwa razy mocno "stawiała opór"...
2)
Biegi niskie szczególnie "dwójeczka" – zdarza się Wam, że nie wchodzi głado ale jakby delikatnie "chrobocząc" ?
Tak jakby zamiast wskoczyć na raz dokonuje się to na 3-4 króciótkie przeskoki ?
(rzadko ale ale jednak takie coś odczuwam, mimo to biegi wchodzą dobrze i nie "wyskakują").
Zwracam uwagę na pełne wysprzęglenie i na pełne wciśnięcie pedału sprzęgła przy zmianach...
Przyznaję czasem zmian dokonuję dość szybko – zoom zoom .
Czytałem o docieraniu się skrzyni,
trochę mi to obce bo z żadnego auta nie pamiętam takiego zachowania.
Odnośnie Mazduni miałem i mam cholernie wysokie oczekiwania.
Nie zamierzam nic z tym na razie robić, czekam ale nie zamierzam tego kompletnie odpuścić, albo się dotrze albo pogadam przy pierwszym przeglądzie.
Jakie są Wasze doświadczenia?
Vx.
Haczenie przy zmianie biegów, skrzynia MT – docieranie się skrzyni
Strona 1 z 1
Dokładnie tak jak mówi Sosenka- skrzynia dotrze się po 2-3 tys km. Ja mam teraz 13 tys i skrzynia chodzi jak marzenie:)
Tu można więcej poczytać , skrzynia jest chyba podobna lub ta sama viewtopic.php?f=497&t=166500&view=unread#unread
andrep napisał(a):viewtopic.php?f=497&t=166500&view=unread#unread
Wspomniany temat nie napawa optymizmem...
Nastawię się jednak na "docieranie",
nie ma mowy o naprawach itp
ma być idealnie i koniec.
ehhh K...onieczna jest cierpliwość...
Jak będzie coraz lepiej będę spokojny, innego scenariusza nie przewiduję.
Za jakiś czas zamelduję stan rzeczy.
Vx.
Ja mam co prawda trójkę, a nie cx-3, ale skrzynia jest pewnie ta sama. Owszem zdarza mi się czasami, że biegi wchodzą trochę "z oporem", szczególnie dwójka, ale zawsze dzieje się to podczas jazdy po mieście, na krótkich dystansach, więc w mojej opinii to kwestia nierozgrzanego dobrze oleju w skrzyni (a olej w skrzyni biegów rozgrzewa się dużo dłużej niż w silniku, w zimie trzeba czasami nawet z kilkadziesiąt km przejechać. W czasie trasy skrzynia zawsze działa mi perfekcyjnie.
Dziś działanie skrzyni sprawdziłem dokładniej.
Lekkie chrobotanie zamiast gładkiego przeskoku występuje tylko przy zmianie w górę z 1 > 2
Zrzucenie z 3 > 2 jest gładkie...
Stąd wrażenie że to dzieje się czasem...i nie zawsze.
Teraz sprawdzę przy dłuższej jeździe... może to sławetny nierozgrzany olej w skrzyni...
Vx
Lekkie chrobotanie zamiast gładkiego przeskoku występuje tylko przy zmianie w górę z 1 > 2
Zrzucenie z 3 > 2 jest gładkie...
Stąd wrażenie że to dzieje się czasem...i nie zawsze.
Teraz sprawdzę przy dłuższej jeździe... może to sławetny nierozgrzany olej w skrzyni...
Vx
Skrzynia z mazdach 3 maja inne przełożenia, tak samo jest różnica między 120km a 150km w cx3, ale tam jest robocza chyba tyko w głównym przełożeniu. Mi na początku 2 ciężko wchodziła, teraz nie ma żadnych problemów ( najeździłem już 47tys) jedyne co czasami 1 nie chce wejść, trzeba drugi raz wysprzeglic, jak być synchronizator nie zadziałał.
Krótkie uaktualnienie dla szukająch info i zmartwionych podejrzeniami dotyczącymi skrzyni biegów.
Weekend oraz dzisiejsza krótka jazda pokazują, że ze przeskok na raty (chrobotanie) nie jest regułą i zdarza się losowo, ostatnio 9/10 było OK.
Mam nadzieję, że z czasem wszystko będzie 10/10 gładko "przeskakiwać".
To tyle w temacie.
Uaktualnię info w przypadku istotnych zmian.
Na razie zmartwienia ulotniły się samoistnie
Weekend oraz dzisiejsza krótka jazda pokazują, że ze przeskok na raty (chrobotanie) nie jest regułą i zdarza się losowo, ostatnio 9/10 było OK.
Mam nadzieję, że z czasem wszystko będzie 10/10 gładko "przeskakiwać".
To tyle w temacie.
Uaktualnię info w przypadku istotnych zmian.
Na razie zmartwienia ulotniły się samoistnie
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9