Skrzynia AT i wyłączanie silnka.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez MarekPe » 17 maja 2017, 09:15

Witam.
To pierwszy automat w życiu i dlatego nie całkiem wiem jak prawidłowo wyłączać silnik.
Po zatrzymaniu się włącza się i-stop silnik gaśnie.
Instrukcja każe zatrzymywać silnik na P ale po przestawieniu dźwigni biegów z D na N i dalej R silnik zaskakuje, oczywiście dalej przestawiam na P i wyłączam przyciskiem..... ale odpalanie na chwilę jest bez sensu.
Z kolei wyłączając silnik w innym położeniu niż P stacyjka przełącza się na ACC i po przestawieniu skrzyni na P muszę ponownie nacisnąć aby przestawić na OFF.
Staram się przed zaparkowaniem nacisnąć słabo hamulec aby i-stop nie zadziałał ale nie zawsze się to udaje.
Jaką Wy koleżanki i koledzy macie metodę na wyłączanie silnika ze skrzynią AT, (bez wyłączanie i-stopu).
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 2 lut 2017, 21:18
Posty: 29
Auto: CX3 150AT Machine Grey
SkyPassion + Safety

Postprzez konole » 17 maja 2017, 09:34

Instrukcja każe zatrzymywać silnik na P ale po przestawieniu dźwigni biegów z D na N i dalej R silnik zaskakuje, oczywiście dalej przestawiam na P i wyłączam przyciskiem..... ale odpalanie na chwilę jest bez sensu.
Nie puszczaj przycisku dopóki nie przestawisz na P – i raczej zrób to szybko, a nie sekwencyjnie, jeśli już stoisz na D.

Z kolei wyłączając silnik w innym położeniu niż P stacyjka przełącza się na ACC i po przestawieniu skrzyni na P muszę ponownie nacisnąć aby przestawić na OFF.

Robisz tak – zatrzymujesz się z D, włącza Ci się iStop, trzymając hamulec przełączasz na P. Puszczasz hamulec, silnik Ci nie wstaje i potem po prostu naciskasz przycisk Stop (1 albo 2 razy, nie pamiętam).

Ja najczęściej zaraz po starcie po prostu iStop wyłączam, bo wnerwia mnie to. hahaha

Ktoś tutaj miał pomysł, jak to zupełnie wyłączyć, jakieś pomysły który hex code przestawić w FORscanie?
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2015, 13:08
Posty: 91 (0/3)
Auto: Lexus IS300

Postprzez MarekPe » 17 maja 2017, 22:38

konole napisał(a):Robisz tak – zatrzymujesz się z D, włącza Ci się iStop, trzymając hamulec przełączasz na P. Puszczasz hamulec, silnik Ci nie wstaje i potem po prostu naciskasz przycisk Stop (1 albo 2 razy, nie pamiętam).

No właśnie nie.... silnik włącza się po przestawieniu z D na N i jest to zgodne z instrukcją.
Nie ma możliwości przejścia na P bez uruchomienia silnika, stąd moje pytanie jak to robicie.
Początkujący
 
Od: 2 lut 2017, 21:18
Posty: 29
Auto: CX3 150AT Machine Grey
SkyPassion + Safety

Postprzez dareme89 » 17 maja 2017, 23:02

Ja wyrzuciłem istop z komputera. Wrzucałem gdzieś link do tematu jak to zmienić. Na forum mAzdy 6 jest wszystko opisane.

Ja to ogólnie uważam ze w automacie ze sprzęgłem hydrokinetycznym wyłączenie silnika na D to zabójstwo. Jestem bardzo ciekawy ile te nowe automaty wytrzymają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2016, 10:02
Posty: 482 (2/28)
Auto: Mazda CX-3 2.0 160km by DiSiTune SkyPassion

Postprzez Furiat » 18 maja 2017, 16:56

U mnie to jest tak:

istop włącza się na D, silnik gaśnie. Trzymając cały czas hamulec, szybko przekładam na P i dwa razy energicznie klikam Start/stop. Samochód wyłączony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2016, 15:17
Posty: 120 (1/0)
Auto: Mazda CX-3 2016

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9