Lusterko fotochromatyczne
1, 2
Mnie , jakoś schodzi 
Ostatnio edytowano 25 lut 2019, 14:45 przez andrep, łącznie edytowano 1 raz
Znalazłem dla Ciebie instrukcję montażu takiego lusterka ale do Mazdy CX-5. Wydaje mi się, że tutaj będzie analogicznie.
http://ep.yimg.com/ty/cdn/yhst-24809172 ... mirror.pdf
Znalazłem jedynie informację na angielskim forum, że tak wygląda instalacja pod słupkiem:

W Mazdzie CX-5 podobno jest 12 pinów a w CX-3 natomiast 14.
http://ep.yimg.com/ty/cdn/yhst-24809172 ... mirror.pdf
Znalazłem jedynie informację na angielskim forum, że tak wygląda instalacja pod słupkiem:

W Mazdzie CX-5 podobno jest 12 pinów a w CX-3 natomiast 14.
Do lusterka idą 3 kabelki nie trzeba słupków rozbierać ,tak mi się wydaje
, ja mam właśnie z CX 5, w tej puszcze na szybie jest otwór zaślepiony gumką na kabelek. Dzięki za manuala
Jeśli to tyle roboty to odpuszczam
Pozdrawiam
Jeśli to tyle roboty to odpuszczam
Pozdrawiam
Ok ale chodzi chyba o to ze nie ma gdzie podłączyć tych 3 kabelków pod tym plastikiem. Patrząc na manuala do lusterka dają tez wiązkę która wpina się pomiędzy te kości w słupku. Wiec albo tniesz kable do czujników szukając plusa masę i plusa po stacyjce albo ciągniesz te 3 kable do słupka a i tam wspinasz się w kostkę 
Pewnie masz rację , ja myślałem się wpiąć , ale zapał marny, teraz nad wymianą gwizdków się zastanawiam 
Żeby lusterko działało wystarczy podpiąć dwa kable ,masę i plus po zapłonie ,ten trzeci kabel przesyła sygnał od biegu wstecznego ( tak przynajmniej jest w autach które znam ,stałego plusa lusterko nie potrzebuję )
Witam
Jakby kogoś zainteresowało to wrzucam manuala jak zamontować lusterko w CX3 i Maździe 2
Pozdrawiam
Ponieważ są 2 wątki dot. lusterek , więc w obu informuję że założyłem zgodnie z instrukcją kolegi z tego wątku
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 9&t=208608
i działa wszystko jak powinno.
Jeszcze test nocny i gitara.
Teraz kolej na podświetlenie powitalne (już zakupione) , montaż w ciepłe dni
Jakby kogoś zainteresowało to wrzucam manuala jak zamontować lusterko w CX3 i Maździe 2
Pozdrawiam
Ponieważ są 2 wątki dot. lusterek , więc w obu informuję że założyłem zgodnie z instrukcją kolegi z tego wątku
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 9&t=208608
i działa wszystko jak powinno.
Teraz kolej na podświetlenie powitalne (już zakupione) , montaż w ciepłe dni
- Załączniki
-
Manual Lusterko.pdf
- (1.06 MiB) Pobrane 176 razy
Witam,
czy ktoś z forumowiczów wie gdzie znaleźć z przodu pojazdu Mazdy CX-3 – w jak najbliższej odległości od lusterka wewnętrznego – wiązkę, w której będzie sygnał włączonego wstecznego.
Jest mi to potrzebne do podłączenia lusterka samo-ściemniającego wewnętrznego. Wiem, że ten sygnał nie jest wymagany, ale skoro jest taka funkcjonalność to chciałbym ją uruchomić.
Jak już się dowiem, to obiecuje fotorelację z montażu, aby inni skorzystali.
W planach mam zamontowanie lusterka wstecznego samo-ściemniającego, które zakupiłem w serwisie aukcyjnym od mazdy 3. Koszt potrafi być śmieszny – więc warto pochylić się nad tematem.
Pozdrawiam i czekam na hinty.
P.S. sygnał po zapłonie i masę już znalazłem – opublikuje w późniejszym czasie.
czy ktoś z forumowiczów wie gdzie znaleźć z przodu pojazdu Mazdy CX-3 – w jak najbliższej odległości od lusterka wewnętrznego – wiązkę, w której będzie sygnał włączonego wstecznego.
Jest mi to potrzebne do podłączenia lusterka samo-ściemniającego wewnętrznego. Wiem, że ten sygnał nie jest wymagany, ale skoro jest taka funkcjonalność to chciałbym ją uruchomić.
Jak już się dowiem, to obiecuje fotorelację z montażu, aby inni skorzystali.
W planach mam zamontowanie lusterka wstecznego samo-ściemniającego, które zakupiłem w serwisie aukcyjnym od mazdy 3. Koszt potrafi być śmieszny – więc warto pochylić się nad tematem.
Pozdrawiam i czekam na hinty.
P.S. sygnał po zapłonie i masę już znalazłem – opublikuje w późniejszym czasie.
Jest już wątek dot. lusterka
Tu masz temat w cx 5 – podobny
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 4&t=207995
a tu "nasz" wątek
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 5&start=20
Czekam na obiecaną fotorelację
Pozdrawiam
Tu masz temat w cx 5 – podobny
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 4&t=207995
a tu "nasz" wątek
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 5&start=20
Czekam na obiecaną fotorelację

Pozdrawiam
OK, jak się rzekło to trzeba zrobić (fotorelację). Ogólnie udało mi się ogarnąć temat lusterka wstecznego samo-ściemniającego w mojej CX-3.
Na początek co jest potrzebne:
– Lusterko samościemniające – ja miałem wersję od Mazdy 3 2017 rok o numerze 026654, A048070
– Przewód 2 żyłowy około 3 metry
– Przewód 1 żyłowy około 3 metry (opcjonalnie)
– cyna, lutownica i inne duperele...
Mnie udało się zakupić lusterko wraz z wtyczką i kawałkiem kabelka – ktoś na chama wyciął z samochodu. Nie jest to usilnie potrzebne – można zamienić tę wtyczkę na złączkę rastrową, ale połączenie będzie mniej pewne. Minimalne podłączenie to zasilanie po włączeniu stacyjki – czyli dwa przewody. Jednak to lusterko wyposażone jest w funkcję wyłączenia ściemniania w momencie cofania. Aby ta funkcja działała trzeba do lusterka wpiąć dodatkowo sygnał włączonego biegu wstecznego. Jak? O tym dalej w instrukcji.
Montaż bazowałem na instrukcji serwisowej Mazdy znalezionej w internetach. Instrukcja załączona poniżej:
Widok zakupionego lusterka:
Teraz opis przewodów w lusterku:
Przewód na pinie 1 – brązowy to +12V po włączeniu stacyjki
Przewód na pinie 2 – czarny to MASA (GND)
Przewód na pinie 3 – czarny z paskiem brązowym to +12V przy włączonym wstecznym (opcjonalny)
Jak już wiemy co dochodzi do lusterka to teraz przechodzimy do tego gdzie to wpiąć w samochodzie. Samo prowadzenie przewodów wykonałem zgodnie z opisem w instrukcji załączonej powyżej.
Najpierw demontaż starego lusterka – należy zdjąć obudowę osłaniającą czujniki i kamerę szyby czołowej. Następnie wykręcamy stare lusterko. Wystarczy troszkę poluzować śrubkę i wysunąć je do góry. Montujemy nowe lusterko i dokręcamy z wyczuciem – nie za mocno.
Przewody puszczone w podsufitce (ja zdjąłem panel z światełkami na podsufitce aby łatwiej układać kable). Następnie lewym słupkiem A do dołu pojazdu w okolicach lewej stopy kierowcy. W instrukcji jest napisane aby zdjąć plastik od lewego słupka A -ale mnie się to nie udało. Bałem się połamać uchwyty. Nawet jak używałem całkiem sporo siły to nie chciało zejść. Więc ułożyłem przewody – CO WAŻNE wsuwając je od strony szyby czołowej. Aby nie kolidowały z poduszkami w słupku. Spokojnie się to udało. Same kable przepchnąłem w okolice lewej nogi wsuwając w dolnej części słupka.
Następnie trzeba zdjąć uszczelkę drzwi oraz plastik progu i plastik w okolicach puszki bezpieczników – to jest opisane w instrukcji mazdy.
Pod tym plastykiem w okolicach puszki z bezpiecznikami są kostki które szukamy. W instrukcji mazdy jest to zaznaczone tak:
Widok w samochodzie oraz oznaczenie gdzie się podłączyć:
W górnej kostce mamy +12V po włączeniu stacyjki na przewodzie jasno-zielonym oraz masę na przewodzie czarnym (jednak ja nie korzystałem z tego przewodu -czarnego).
W dolnej kostce mamy sygnał światła wstecznego +12V na przewodzie jasno szarym.
Ja masę wpiąłem do ramy samochodu do śruby na progu widocznej tutaj:
Ja łączenia wykonałem poprzez odizolowanie kawałka izolacji i przylutowanie się przewodem. Masę podłączyłem na kółku wkręconym na śrubie.
Teraz trzeba przetestować połączenia.
1. Włączamy zapłon i patrzymy czy na lusterku zaświeciła się zielona dioda.
2. Jeśli się świeci to przysłaniamy z tyłu lusterka czujnik światła – lusterko ściemni się po chwili.
3. Przy zasłoniętym czujniku światła i ściemnionym lusterku wbijamy bieg wsteczny – lusterko powinno się rozjaśnić (może wymagać włączenia samochodu).
To tyle. Pozostaje poskładać wszystko tak jak było. Czas montażu spokojnie zamyka się w 2 godzinach.
Pozdrawiam.
Na początek co jest potrzebne:
– Lusterko samościemniające – ja miałem wersję od Mazdy 3 2017 rok o numerze 026654, A048070
– Przewód 2 żyłowy około 3 metry
– Przewód 1 żyłowy około 3 metry (opcjonalnie)
– cyna, lutownica i inne duperele...
Mnie udało się zakupić lusterko wraz z wtyczką i kawałkiem kabelka – ktoś na chama wyciął z samochodu. Nie jest to usilnie potrzebne – można zamienić tę wtyczkę na złączkę rastrową, ale połączenie będzie mniej pewne. Minimalne podłączenie to zasilanie po włączeniu stacyjki – czyli dwa przewody. Jednak to lusterko wyposażone jest w funkcję wyłączenia ściemniania w momencie cofania. Aby ta funkcja działała trzeba do lusterka wpiąć dodatkowo sygnał włączonego biegu wstecznego. Jak? O tym dalej w instrukcji.
Montaż bazowałem na instrukcji serwisowej Mazdy znalezionej w internetach. Instrukcja załączona poniżej:
Widok zakupionego lusterka:
Teraz opis przewodów w lusterku:
Przewód na pinie 1 – brązowy to +12V po włączeniu stacyjki
Przewód na pinie 2 – czarny to MASA (GND)
Przewód na pinie 3 – czarny z paskiem brązowym to +12V przy włączonym wstecznym (opcjonalny)
Jak już wiemy co dochodzi do lusterka to teraz przechodzimy do tego gdzie to wpiąć w samochodzie. Samo prowadzenie przewodów wykonałem zgodnie z opisem w instrukcji załączonej powyżej.
Najpierw demontaż starego lusterka – należy zdjąć obudowę osłaniającą czujniki i kamerę szyby czołowej. Następnie wykręcamy stare lusterko. Wystarczy troszkę poluzować śrubkę i wysunąć je do góry. Montujemy nowe lusterko i dokręcamy z wyczuciem – nie za mocno.
Przewody puszczone w podsufitce (ja zdjąłem panel z światełkami na podsufitce aby łatwiej układać kable). Następnie lewym słupkiem A do dołu pojazdu w okolicach lewej stopy kierowcy. W instrukcji jest napisane aby zdjąć plastik od lewego słupka A -ale mnie się to nie udało. Bałem się połamać uchwyty. Nawet jak używałem całkiem sporo siły to nie chciało zejść. Więc ułożyłem przewody – CO WAŻNE wsuwając je od strony szyby czołowej. Aby nie kolidowały z poduszkami w słupku. Spokojnie się to udało. Same kable przepchnąłem w okolice lewej nogi wsuwając w dolnej części słupka.
Następnie trzeba zdjąć uszczelkę drzwi oraz plastik progu i plastik w okolicach puszki bezpieczników – to jest opisane w instrukcji mazdy.
Pod tym plastykiem w okolicach puszki z bezpiecznikami są kostki które szukamy. W instrukcji mazdy jest to zaznaczone tak:
Widok w samochodzie oraz oznaczenie gdzie się podłączyć:
W górnej kostce mamy +12V po włączeniu stacyjki na przewodzie jasno-zielonym oraz masę na przewodzie czarnym (jednak ja nie korzystałem z tego przewodu -czarnego).
W dolnej kostce mamy sygnał światła wstecznego +12V na przewodzie jasno szarym.
Ja masę wpiąłem do ramy samochodu do śruby na progu widocznej tutaj:
Ja łączenia wykonałem poprzez odizolowanie kawałka izolacji i przylutowanie się przewodem. Masę podłączyłem na kółku wkręconym na śrubie.
Teraz trzeba przetestować połączenia.
1. Włączamy zapłon i patrzymy czy na lusterku zaświeciła się zielona dioda.
2. Jeśli się świeci to przysłaniamy z tyłu lusterka czujnik światła – lusterko ściemni się po chwili.
3. Przy zasłoniętym czujniku światła i ściemnionym lusterku wbijamy bieg wsteczny – lusterko powinno się rozjaśnić (może wymagać włączenia samochodu).
To tyle. Pozostaje poskładać wszystko tak jak było. Czas montażu spokojnie zamyka się w 2 godzinach.
Pozdrawiam.
Dzięki , bardzo pomocna instrukcja
, za swoje lusterko się wezmę tylko kabelki kupię
Pozdrawiam

Pozdrawiam
Dzięki kolego jeszcze raz
, zrobiłem identycznie ze swoim lusterkiem i działa wszystko super
Przy okazji przeprowadziłem i podłączyłem kabelek od kamerki i jest git
, wreszcie nie ma "cygara" w gnieździe zapalniczki 
Mnie udało się zdjąć plastik ze słupka A
Dla potomnych uzupełnię:
W najwyższym miejscu słupka jest spinka która łączy maskownicę z karoserią jest połączona taśmą plastikową (ok 3-4cm) , trzeba ją przeciąć by zdjąć całą maskownicę. Taśma ta trzyma maskownicę by gdy wybuchną kurtyny w czasie kolizji maskownica nas nie uszkodziła
Dołączam screen jak to wygląda , acha koszt takiej spinki w ASO to 52 zł (dostępna na miejscu) więc nie ściągać za często

Przy okazji przeprowadziłem i podłączyłem kabelek od kamerki i jest git
Mnie udało się zdjąć plastik ze słupka A
Dla potomnych uzupełnię:
W najwyższym miejscu słupka jest spinka która łączy maskownicę z karoserią jest połączona taśmą plastikową (ok 3-4cm) , trzeba ją przeciąć by zdjąć całą maskownicę. Taśma ta trzyma maskownicę by gdy wybuchną kurtyny w czasie kolizji maskownica nas nie uszkodziła
Dołączam screen jak to wygląda , acha koszt takiej spinki w ASO to 52 zł (dostępna na miejscu) więc nie ściągać za często
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 2 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9