Diesel 1.5 – Wciśnięte sprzęgło głośna praca silnika
Strona 1 z 1
Mam takie pytanie w imieniu mojej siostry . Zakupiła ona nową Mazdę CX3 silnik 1,5 diesel wersja Sky Passion, ma obecnie przebieg około 5 tys km . Chciałbym zapytać czy normalnym zjawiskiem jest to , że gdy silnik jest jeszcze zimny i naciśnie się sprzęgło to silnik dużo głośniej pracuje. Po puszczeniu sprzęgła jest wszystko OK, głośna praca jest tylko z wciśniętym sprzęgłem i tylko na zimnym silniku. Jak silnik osiągnie już 90 stopni to po naciśnięciu sprzęgła praca silnika nie jest głośniejsza.
Witaj,
wydaje mi sie, ze nie uswiadczysz drugiego diesla na tym forum (chyba, ze sie ukrywa ). U mnie w benzynie silnik brzmi tak samo. Ani glosniej ani ciszej. Obroty bez zmian. Sprawdzalam to teraz przy 20 stopniach. Czy byla jakas roznica na mrozie tego nie wiem bo nigdy nie zwrocilam uwagi.
wydaje mi sie, ze nie uswiadczysz drugiego diesla na tym forum (chyba, ze sie ukrywa ). U mnie w benzynie silnik brzmi tak samo. Ani glosniej ani ciszej. Obroty bez zmian. Sprawdzalam to teraz przy 20 stopniach. Czy byla jakas roznica na mrozie tego nie wiem bo nigdy nie zwrocilam uwagi.
Nie, nie pytałem. Uznałem, że skoro tylko na zimnym tak reaguje to może tak już jest i tak ma być, że to jest normalne w tym samochodzie. Chociaż jak teraz tak sobie myślę to wydaje mi się, że w poprzedniej Toyocie tak nie było.
- Od: 3 maja 2016, 19:42
- Posty: 14
- Auto: Mazda CX-3 2.0 120KM Sky Go kolor czarny – jet black rok – 2016
Pytanie brzmi czy głośniejszy dźwięk powstaje w silniku, czy bardziej jest to dźwięk ze strony skrzyni beigów.
Czy może głośniejszy dźwięk pojawia się tez na luzie ( puszczone sprzęgło). Tłukła mi sie kiedyś jakaś tulejka Octavia TDI, serwis twierdził ze TTTM.
Czy może głośniejszy dźwięk pojawia się tez na luzie ( puszczone sprzęgło). Tłukła mi sie kiedyś jakaś tulejka Octavia TDI, serwis twierdził ze TTTM.
Myślę, że to chodzi o to, że po odpaleniu zimnego silnika jest on na ssaniu i obroty silnika troszkę wzrastają po wciśnięciu sprzęgła przez co silnik trochę głośniej pracuje. Sam mam taki efekt u siebie w benzynie. Zauważalne jak wyjeżdżam z parkingu i muszę się na chwilę zatrzymać by zaczekać na otworzenie bramy.
HTC#10
HTC#10
Normą jest że silnik zimny głośniej pracuje bo i na wyższych obrotach . Nowy nabywca ma szczególnie wytężony słuch i wzrok na auto i tym bardziej zwraca na wszystko uwagę (i słusznie). Jeśli tak rozbudowany system kontrolny niczego nie alarmuje to tylko obserwować i kontrolować (szczególnie stan oleju) .
Na zgłoszenie tego ASO też nic pewnie nie zrobi bo i cudotwórcami nie są . Martwiłbym się jeśli taka reakcja byłaby po zesprzęgleniu ... lub w końcu gwarancji.
Na zgłoszenie tego ASO też nic pewnie nie zrobi bo i cudotwórcami nie są . Martwiłbym się jeśli taka reakcja byłaby po zesprzęgleniu ... lub w końcu gwarancji.
Witam.
Diesel 1,5 jest z turbiną i może tak mają tym bardziej że, Mazda zastosowała w tym silniku wyjątkowy niski stopień sprężania . Uważaj na zimnym silniku na turbinę żeby jej nie uszkodzić trzeba doprowadzić olej do odpowiedniej temperatury tak samo przy gaszeniu trzeba troszkę odczekać żeby turbina troszkę wyhamowała obroty (chyba że ma podtrzymanie ale wątpię)
TO ABSOLUTNIE NIE JEST POUCZANIE TO DOŚWIADCZENIE I DOBRE RADY DLA PRZYPOMNIENIA
Pozdrawiam
Lucek
Diesel 1,5 jest z turbiną i może tak mają tym bardziej że, Mazda zastosowała w tym silniku wyjątkowy niski stopień sprężania . Uważaj na zimnym silniku na turbinę żeby jej nie uszkodzić trzeba doprowadzić olej do odpowiedniej temperatury tak samo przy gaszeniu trzeba troszkę odczekać żeby turbina troszkę wyhamowała obroty (chyba że ma podtrzymanie ale wątpię)
TO ABSOLUTNIE NIE JEST POUCZANIE TO DOŚWIADCZENIE I DOBRE RADY DLA PRZYPOMNIENIA
Pozdrawiam
Lucek
Lucek bez urazy ale poczytaj jak działa turbina, jakie podtrzymanie obrotów. Turbina jest napędzana gazami z kolektora wydechowego wiec na obrotach jałowych wirnik zawsze będzie się kręcił tak samo. Turbina nie ma nic do podwyższania obrotów. Najprościej niech kolega poda czy obroty mu wzrastają jak jak wciśnie sprzęgło. Bo na ludzki rozum nie, i wtedy dźwięk musi być spowodowany czym innym.
Dziś moja siostra pojechała do salonu Mazdy tam gdzie ją kupiła i tam stały trzy Mazdy Cx-3 z takim samym silnikiem diesla i z podobnym przebiegiem. Stwierdziła, że niemożliwym jest, że praktycznie nowa Mazda Cx-3 po naciśnięciu sprzęgła chodzi jak diesel z lat 70-tych lub jak Ursus C-330. Zażądała aby kierownik zapalił silnik w jednej z tych trzech Mazd żeby porównać czy tak jest w każdym egzemplarzu czy tylko w tej którą kupiła. Okazało się, że Mazdy stojące w salonie po naciśnięciu sprzęgła normalnie ładnie silnik pracuje , nie zmienia swojej pracy .
Kierownik stwierdził , że coś jest złego ze sprzęgłem i umówił siostrę na naprawę na 22 maja.
Kierownik stwierdził , że coś jest złego ze sprzęgłem i umówił siostrę na naprawę na 22 maja.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9