Diesel 1.5 – Wciśnięte sprzęgło głośna praca silnika

Postprzez YATES » 4 kwi 2017, 15:04

Mam takie pytanie w imieniu mojej siostry . Zakupiła ona nową Mazdę CX3 silnik 1,5 diesel wersja Sky Passion, ma obecnie przebieg około 5 tys km . Chciałbym zapytać czy normalnym zjawiskiem jest to , że gdy silnik jest jeszcze zimny i naciśnie się sprzęgło to silnik dużo głośniej pracuje. Po puszczeniu sprzęgła jest wszystko OK, głośna praca jest tylko z wciśniętym sprzęgłem i tylko na zimnym silniku. Jak silnik osiągnie już 90 stopni to po naciśnięciu sprzęgła praca silnika nie jest głośniejsza.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 182 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez Sosenka » 4 kwi 2017, 19:09

Witaj,
wydaje mi sie, ze nie uswiadczysz drugiego diesla na tym forum (chyba, ze sie ukrywa ;) ). U mnie w benzynie silnik brzmi tak samo. Ani glosniej ani ciszej. Obroty bez zmian. Sprawdzalam to teraz przy 20 stopniach. Czy byla jakas roznica na mrozie tego nie wiem bo nigdy nie zwrocilam uwagi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 11:21
Posty: 282 (1/13)
Skąd: Kraków
Auto: Były: Honda Civic, Toyota RAV4
Jest: Mazda CX-3 2015r. 120KM 6MT SkyPassion Soul Red

Postprzez BlackJet » 4 kwi 2017, 19:55

Ja mam silnik benzynowy, ale objawy dokładnie jak piszesz.

Dopisano 4 kwi 2017, 20:08:

Oczywiście objawy takie jak pisze YATES.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 maja 2016, 19:42
Posty: 14
Auto: Mazda CX-3 2.0 120KM Sky Go kolor czarny – jet black rok – 2016

Postprzez YATES » 4 kwi 2017, 21:02

A czy pytałeś w serwisie czy tak ma być , czy jest to norma ?
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 182 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez BlackJet » 4 kwi 2017, 22:03

Nie, nie pytałem. Uznałem, że skoro tylko na zimnym tak reaguje to może tak już jest i tak ma być, że to jest normalne w tym samochodzie. Chociaż jak teraz tak sobie myślę to wydaje mi się, że w poprzedniej Toyocie tak nie było.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 maja 2016, 19:42
Posty: 14
Auto: Mazda CX-3 2.0 120KM Sky Go kolor czarny – jet black rok – 2016

Postprzez Lukk75 » 4 kwi 2017, 22:33

Pytanie brzmi czy głośniejszy dźwięk powstaje w silniku, czy bardziej jest to dźwięk ze strony skrzyni beigów.
Czy może głośniejszy dźwięk pojawia się tez na luzie ( puszczone sprzęgło). Tłukła mi sie kiedyś jakaś tulejka Octavia TDI, serwis twierdził ze TTTM.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2016, 00:15
Posty: 173 (0/4)
Auto: SX4 2,0DDIS 4x4 czarny metalic
CX3 2,0 AWD Titanium Flash
CX30 Hikari, Skyactive X, AWD,, MT, Deep Crystal Blue

Postprzez rafs24 » 4 kwi 2017, 22:48

Myślę, że to chodzi o to, że po odpaleniu zimnego silnika jest on na ssaniu i obroty silnika troszkę wzrastają po wciśnięciu sprzęgła przez co silnik trochę głośniej pracuje. Sam mam taki efekt u siebie w benzynie. Zauważalne jak wyjeżdżam z parkingu i muszę się na chwilę zatrzymać by zaczekać na otworzenie bramy.

HTC#10
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2016, 07:15
Posty: 136 (12/7)
Auto: Mazda 3 BM 2016, HB, 2.0 Sky-G 120KM, 6MT, Skyenergy + Xenon, Blue reflex

Postprzez dareme89 » 5 kwi 2017, 08:30

Tylko ze w dieslu nie ma ssania automatycznego, No chyba ze w silniku mazdy wymyślili coś innego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2016, 11:02
Posty: 482 (2/28)
Auto: Mazda CX-3 2.0 160km by DiSiTune SkyPassion

Postprzez toruńczyk » 5 kwi 2017, 11:06

Normą jest że silnik zimny głośniej pracuje bo i na wyższych obrotach . Nowy nabywca ma szczególnie wytężony słuch i wzrok na auto i tym bardziej zwraca na wszystko uwagę (i słusznie). Jeśli tak rozbudowany system kontrolny niczego nie alarmuje to tylko obserwować i kontrolować (szczególnie stan oleju) .
Na zgłoszenie tego ASO też nic pewnie nie zrobi bo i cudotwórcami nie są . Martwiłbym się jeśli taka reakcja byłaby po zesprzęgleniu ... lub w końcu gwarancji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2015, 21:02
Posty: 501 (16/40)
Auto: Mazda CX-3 – 2016r. , 2.0Pb – 120KM , AT , Sky Passion , Soul Red .

Postprzez dareme89 » 5 kwi 2017, 15:12

Ale waśnie chodzi o to ze diesel nie chodzi na wyższych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2016, 11:02
Posty: 482 (2/28)
Auto: Mazda CX-3 2.0 160km by DiSiTune SkyPassion

Postprzez bbogdan » 12 kwi 2017, 22:56

YATES zdecyduj 3 czy CX3 ?
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 01:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Postprzez YATES » 12 kwi 2017, 23:04

Bez znaczenia bo to ten sam silnik
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 182 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez bbogdan » 12 kwi 2017, 23:22

Jesteś pewny że w 3 występował ten silnik ?
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 01:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Postprzez YATES » 13 kwi 2017, 10:33

No raczej tak bo tylko jednego diesla Mazda ma w ofercie o pojemności 1,5
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 182 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez lucek 76 » 13 kwi 2017, 23:20

Witam.

Diesel 1,5 jest z turbiną i może tak mają tym bardziej że, Mazda zastosowała w tym silniku wyjątkowy niski stopień sprężania . Uważaj na zimnym silniku na turbinę żeby jej nie uszkodzić trzeba doprowadzić olej do odpowiedniej temperatury tak samo przy gaszeniu trzeba troszkę odczekać żeby turbina troszkę wyhamowała obroty (chyba że ma podtrzymanie ale wątpię)
TO ABSOLUTNIE NIE JEST POUCZANIE TO DOŚWIADCZENIE I DOBRE RADY DLA PRZYPOMNIENIA

Pozdrawiam
Lucek <diabełek>
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2015, 21:16
Posty: 72 (0/1)
Auto: Renault Megane 2;
2.0 dci 150 kM,
2006
Mazda CX-3 120 KM Sky Passion
Soul Red; Pakiet Safety

Postprzez dareme89 » 14 kwi 2017, 08:44

Lucek bez urazy ale poczytaj jak działa turbina, jakie podtrzymanie obrotów. Turbina jest napędzana gazami z kolektora wydechowego wiec na obrotach jałowych wirnik zawsze będzie się kręcił tak samo. Turbina nie ma nic do podwyższania obrotów. Najprościej niech kolega poda czy obroty mu wzrastają jak jak wciśnie sprzęgło. Bo na ludzki rozum nie, i wtedy dźwięk musi być spowodowany czym innym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2016, 11:02
Posty: 482 (2/28)
Auto: Mazda CX-3 2.0 160km by DiSiTune SkyPassion

Postprzez YATES » 14 kwi 2017, 09:16

Obroty po naciśnięciu sprzęgła nie wzrastają na biegu jałowym
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 182 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez lucek 76 » 14 kwi 2017, 09:42

Witam
Nie pisałem o podtrzymaniu obrotów ale przyznaje nie doprecyzowałem podtrzymanie smarowania.

Pozdrawiam
Lucek <diabełek>
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2015, 21:16
Posty: 72 (0/1)
Auto: Renault Megane 2;
2.0 dci 150 kM,
2006
Mazda CX-3 120 KM Sky Passion
Soul Red; Pakiet Safety

Postprzez YATES » 11 maja 2017, 19:39

Dziś moja siostra pojechała do salonu Mazdy tam gdzie ją kupiła i tam stały trzy Mazdy Cx-3 z takim samym silnikiem diesla i z podobnym przebiegiem. Stwierdziła, że niemożliwym jest, że praktycznie nowa Mazda Cx-3 po naciśnięciu sprzęgła chodzi jak diesel z lat 70-tych lub jak Ursus C-330. Zażądała aby kierownik zapalił silnik w jednej z tych trzech Mazd żeby porównać czy tak jest w każdym egzemplarzu czy tylko w tej którą kupiła. Okazało się, że Mazdy stojące w salonie po naciśnięciu sprzęgła normalnie ładnie silnik pracuje , nie zmienia swojej pracy .
Kierownik stwierdził , że coś jest złego ze sprzęgłem i umówił siostrę na naprawę na 22 maja.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 182 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9