Zmiany modelowe w CX-3
Dokładnie, w Austrii jest już tylko wersja z manualem 121km. Natomiast są 4 wersje wyposażenia do wyboru. Szkoda bo cx 3 szczególnie w wersji 150 awd byla moim zdaniem najlepszym autem tej klasy. Pomijam przestronnosc bo każdy kupuję auto takiej wielkości jaka potrzebuje. Rozmawiałem z kolega w salonie mazdy to cx 3 szczególnie w tych bogatych wersjach i 150 konnym silnikiem była za duża konkurencja dla cx 30
No spoko tylko właśnie ja nie potrzebuję większego samochodu, a w tych mniejszych CX-3 150KM AWD AT była moim zdaniem bezkonkurencyjna. Do tego CX-30 mi nie leży, jest dużo bardziej nastawione na komfort niż poczucie jazdy.
A jeśli chodzi o konkurencję wewnętrzną to dlaczego 3-jka w HB jest AWD, a w sedanie (który jest mniejszą konkurencją dla CX-30) nie ma AWD? Powinno być odwrotnie. 3-jka sedan AWD AT jeszcze by mnie może interesowała, ale ten HB to taki trochę no kwesta gustu.
Przychodzi mi jeszcze do głowy, że to ostatni rzut CX-3 i może będzie nowa odsłona.... Pewnie z SkyActive-X M Hibrid tylko żeby większa responsywność na gaz w końcu była (w sensie taka jak jest teraz, a nie taka jak jest w CX-30).
Najgorsze jest to, że za rok chciałem zmieniać samochód, a tu nie ma na co...
A jeśli chodzi o konkurencję wewnętrzną to dlaczego 3-jka w HB jest AWD, a w sedanie (który jest mniejszą konkurencją dla CX-30) nie ma AWD? Powinno być odwrotnie. 3-jka sedan AWD AT jeszcze by mnie może interesowała, ale ten HB to taki trochę no kwesta gustu.
Przychodzi mi jeszcze do głowy, że to ostatni rzut CX-3 i może będzie nowa odsłona.... Pewnie z SkyActive-X M Hibrid tylko żeby większa responsywność na gaz w końcu była (w sensie taka jak jest teraz, a nie taka jak jest w CX-30).
Najgorsze jest to, że za rok chciałem zmieniać samochód, a tu nie ma na co...
Mi się wydaje, że przyczyna wycofania silnika 150KM i automatycznej skrzyni są zaostrzone normy emisji spalin. Od tego roku weszły nowe normy i wydaje mi się, że silnik z automatem a tym bardziej mocniejsza odmiana 150km nie dałaby rady ich spełnić :/ ekologia zabija motoryzacje
To broszura z 2016 gdy ja kupowałem ,system i-eloop miał dawać też mniejsze spalanie
Spalanie dla AT było podawane mniejsze, jak pisał kol. krzychun
Spalanie dla AT było podawane mniejsze, jak pisał kol. krzychun
tak podawali mniejsze spalanie dla silników bez i-lopa. w 2020r był dostępny silnik 121km z i-lopem (m hybrid) dla manuala i zwykły silnik bez i-lopa 121KM dla autoamatu i dlatego silnik z automatem miał podawane większe spalanie i większą emisję co2.
kumi20 napisał(a):Mi się wydaje, że przyczyna wycofania silnika 150KM i automatycznej skrzyni są zaostrzone normy emisji spalin. Od tego roku weszły nowe normy i wydaje mi się, że silnik z automatem a tym bardziej mocniejsza odmiana 150km nie dałaby rady ich spełnić :/ ekologia zabija motoryzacje
Bardzo prawdopodobne. Cena tej jednostki miała też wpływ na jej popularność. Popularność takiej jednostki = mocne podbicie średniej emisji sprzedanej floty => dramatyczne kary €.
Ale bardziej prawdopodobny jest problem z globalnymi łańcuchami zaopatrzeniowo-produkcyjnymi w Azji Wschodniej. Toyota i Hyundai ciągle mają z tym bardzo duże problemy a więc i drobną Mazdę także mogły spotkać pewnie komplikacje (np. niezrealizowane zamówienia na podzespoły lub nieplanowane przestoje). Czyli żeby w modelu X podtrzymać ciągłość oferty to tymczasowo z modelu Y wykrojono to i owo – grupa VW często tak robi (np. z silnikami 1.5 TSI).
O ile uwielbiam pancerny automat Mazdy... to w dzisiejszych czasach 6 biegów to trochę mało. Wystarczy popatrzeć na 8 biegowe Aisiny stosowane przez grupę PSA, Hyundaia czy też Volvo.
Gdyby wsadzić taki automat to na pewno udałoby się osiągnąć parę g CO2/km mniej. Spalanie przy wysokiej prędkości też mogłoby lepiej wyglądać.
- Od: 20 lip 2016, 09:57
- Posty: 21
- Auto: Mazda CX5 KF (2017), 2.5l Sky-G 6AT AWD, SkyPassion
Sulfur napisał(a):Gdyby wsadzić taki automat to na pewno udałoby się osiągnąć parę g CO2/km mniej. Spalanie przy wysokiej prędkości też mogłoby lepiej wyglądać.
Nie mówię, że 8 biegowy automat byłby lepszy gorszy. W sumie nie wiem czy to takie dobre bo więcej biegów musi zmienić. Ale jeśli większe przełożenie miało by pozytywnie wpłynąć na CO2 w normach to by wydłużyli biegi.... Ja bym wolał po prostu odrobinę dłuższą 6-skę bo ten skok między 5 a 6 jest mizerny...
Coś się ruszyło z wyposażeniem CX-3. Jest dodatkowo SKYPRESTIGE i SKYPRESTIGE + PAKIET WHITE (chociaż to mylące bo wyposażenie nie różni się tylko fotelami!)
Jakiś czas temu wróciła skrzynia AT do konfiguratora.
Niestety nadal brakuje SKYPRESTIGE + Pakiet BLACK (przecież koloru tapicerki tego nie trzeba testować osobno w WLTP!). Można tylko domówić do SKYPRESTIGE, ale wtedy brakuje sporo systemów.
No i nadal nie ma AWD (150KM). A to była przewaga tego modelu nad konkurencją.
Jakiś czas temu wróciła skrzynia AT do konfiguratora.
Niestety nadal brakuje SKYPRESTIGE + Pakiet BLACK (przecież koloru tapicerki tego nie trzeba testować osobno w WLTP!). Można tylko domówić do SKYPRESTIGE, ale wtedy brakuje sporo systemów.
No i nadal nie ma AWD (150KM). A to była przewaga tego modelu nad konkurencją.
Przykro mi się z tą wiadomością dzielić z Wami ale to już przesądzone , że Mazda zaprzestaje produkcji modelu Cx-3 z końcem tego roku
Wraz z kilkoma Kolegami – Koleżankami zaczynaliśmy na tym forum przygodę z tym modelem auta. Choć to nie koniec forum tego lecz schyłek to jednak miło mi podziękować za fajną grupę tego forum ! Dziękując szczególnie Koledze andrep myślę , że przyjaźni nasza Andrzeju pozostanie nie zależnie od forum !
Autokult: Mazda CX-3 zniknie z rynku. Koniec produkcji jeszcze w tym roku.
https://autokult.pl/42739,mazda-cx-3-zn ... -produkcji
Wraz z kilkoma Kolegami – Koleżankami zaczynaliśmy na tym forum przygodę z tym modelem auta. Choć to nie koniec forum tego lecz schyłek to jednak miło mi podziękować za fajną grupę tego forum ! Dziękując szczególnie Koledze andrep myślę , że przyjaźni nasza Andrzeju pozostanie nie zależnie od forum !
Autokult: Mazda CX-3 zniknie z rynku. Koniec produkcji jeszcze w tym roku.
https://autokult.pl/42739,mazda-cx-3-zn ... -produkcji
Szkoda. Szczególnie że ostatnio ciągle przybywa na drogach CX-3. Ale miało nie być Mazdy 2 2022, a jest znowu. Dziwne to bo większy samochód to więcej CO2. A to źle wpływa na średnią CO2 producenta...
Taki koniec bez jakiejś finał edition 165KM?!?!
Taki koniec bez jakiejś finał edition 165KM?!?!
toruńczyk napisał(a):Koledze andrep myślę , że przyjaźni nasza Andrzeju pozostanie nie zależnie od forum !
Ależ oczywiście , samochody to był pretekst do spotkania . Jak bliźniaki
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 4#p3429314
krzychun napisał(a):Taki koniec bez jakiejś finał edition 165KM?!?!
Raczej nic nie będzie a już po "wykastrowaniu" AWD można było koniec przewidzieć bo konkurencyjność spadła
andrep napisał(a):Raczej nic nie będzie a już po "wykastrowaniu" AWD można było koniec przewidzieć bo konkurencyjność spadła
Dziwne to, aby rezygnować z tego segmentu szczególnie w takich czasach. Może będzie przerwa i wymyślą coś jak CX-20? Albo będzie MX-20 elektryczne...
A CX-5 ciągle tłuką z minimalnymi zmianami dalej od lat...
krzychun napisał(a):andrep napisał(a):Raczej nic nie będzie a już po "wykastrowaniu" AWD można było koniec przewidzieć bo konkurencyjność spadła
Dziwne to, aby rezygnować z tego segmentu szczególnie w takich czasach. Może będzie przerwa i wymyślą coś jak CX-20? Albo będzie MX-20 elektryczne...
A CX-5 ciągle tłuką z minimalnymi zmianami dalej od lat...
Mnie dziwi, że się wycofują skoro tyle tego się sprzedaje natmiast jeżeli chodzi o segment...no cóż ten samochód jest mały, zdecydownie za mały i nie znam statystyk sprzedaży ale myślę, że CX 30 jest zdecydowanie lepszym wyborem i na niego Mazda postawi swoje moce przerobowe pozostałe z CX 3. W każdym razie ja płakać nie będę, że przestanie przybywać identycznych (no może nie identycznych bo 1:1 jeżeli chodzi o dodatki nie spotkałem przez prawie 6 lat jak go mam) samochodów jak mój na ulicach Bo jest tego zdecydowanie dużo za dużo
Też nie widzę na ulicach identycznej Cx 3 bo tych dodatków mi się nazbierało...
Każda marka aut (małe czy duże) skierowana jest odpowiednio do grup klienta a on wybiera odpowiedni typ. Mazda zmienia typy i symboliką przez dodanie "0" ale to chyba do czasu kiedy całością motoryzacji zawładną elektryczne auta .
Idąc z duchem czasów też kupiłem ...e bika
i bardzo sobię chwałę jak wspiera mnie kiedy brakuje "mocy w nogach"
Każda marka aut (małe czy duże) skierowana jest odpowiednio do grup klienta a on wybiera odpowiedni typ. Mazda zmienia typy i symboliką przez dodanie "0" ale to chyba do czasu kiedy całością motoryzacji zawładną elektryczne auta .
Idąc z duchem czasów też kupiłem ...e bika
i bardzo sobię chwałę jak wspiera mnie kiedy brakuje "mocy w nogach"
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9