Automatyczne ryglowanie drzwi
1, 2
W mojej CX3 drzwi nie zamykają się automatycznie... ze względu bezpieczeństwa wolałbym jednak aby przynajmniej bagażnik zamykał się sam po odpaleniu silnika lub np. osiągnięciu prędkości 20km/h – tak aby nikt nie miał okazji obrobić mi bagażnika na światłach.
W instrukcji jest opisana procedura wyboru sposobu automatycznego zamykanie drzwi, jednak wykorzystuje ona przycisk ryglowania drzwi.. którego najzwyczajniej w mojej Maździe nie ma .
W salonie dostałem info, że taki przycisk jest TYLKO w wersji na USA... ale instrukcja jest przecież do modelu EU. Mam więc pytanie:
* czy ktoś ma taki przycisk w swojej CX3 ?
* a może komuś ryglują się drzwi automatycznie – jeżeli tak, to jak to włączył?
W instrukcji jest opisana procedura wyboru sposobu automatycznego zamykanie drzwi, jednak wykorzystuje ona przycisk ryglowania drzwi.. którego najzwyczajniej w mojej Maździe nie ma .
W salonie dostałem info, że taki przycisk jest TYLKO w wersji na USA... ale instrukcja jest przecież do modelu EU. Mam więc pytanie:
* czy ktoś ma taki przycisk w swojej CX3 ?
* a może komuś ryglują się drzwi automatycznie – jeżeli tak, to jak to włączył?
- Od: 8 lut 2017, 20:19
- Posty: 81 (14/5)
- Skąd: Pilchowice/Gliwice
- Auto: Mazda CX3 SkyPassion 4x2 MT 120KM
Witam
Przy tej klamce do otwierania drzwi od środka jest taka "dźwignia" czerwona jak ją pociągnę to się drzwi ryglują , ale automatycznie nie próbowałem.
Pozdrawiam
PS
W moim poprzednim 13 letnim autku (Renault) ryglowały się automatycznie, oczywiście można to było wyłączyć bez kombinowania .
Przy tej klamce do otwierania drzwi od środka jest taka "dźwignia" czerwona jak ją pociągnę to się drzwi ryglują , ale automatycznie nie próbowałem.
Pozdrawiam
PS
W moim poprzednim 13 letnim autku (Renault) ryglowały się automatycznie, oczywiście można to było wyłączyć bez kombinowania .
Ostatnio edytowano 9 lut 2017, 21:18 przez andrep, łącznie edytowano 2 razy
Automatyczne ryglowanie jest dostępne tylko na rynek USA. Natomiast na forum mazdy 6 wchodzące najnowszy model można znaleźć sposób jak to uruchomić, trzeba kupić kabel za 50zl i jest instrukcja co trzeba w programie zmienić żeby mieć ta funkcje. Chyba nikt w cx3 tego nie próbował natomiast mazdy 6 i 3 już na tym latają. Natomiast jak ktoś ma automat to można jesZcze wybrać na radio opcje kiedy one się maja otwierać, spoko opcja. Po prostu u nas jest to zablokowane, ponoć przez przepisy UE.
Tu jest temat:
http://www.[...].pl/viewtopic.php?f=62&t=5913
Tu jest temat:
http://www.[...].pl/viewtopic.php?f=62&t=5913
dareme89 napisał(a):Po prostu u nas jest to zablokowane, ponoć przez przepisy UE.
Kupujemy teraz z Mężem drugi samochód, w którym drzwi ryglują się automatycznie. Wersja na rynek PL. Nie Mazda.
W przypadku kolizji drzwi mają się automatycznie odryglować i nic ponadto.
Mazda po prostu obcina koszty na rynek europejski,jest dużo takich kwiatków w Mazdzie jak na przykład super zamek w Mazdzie pod nazwą podwójne ryglowanie ,podświetlenie przycisków od szyb,automatyczne szyby cztery a nie tylko kierowcy.
Można by tak pisać bez końca ,cena auta w porównaniu do konkurencji też jest atrakcyjna i nie piszę tylko o CX3 ale o całej gamie.
Producenci europejscy większość tych dodatków mają w standardzie w najniższych wersjach .
Mazda po prostu obcina koszty na rynek europejski,jest dużo takich kwiatków w Mazdzie jak na przykład super zamek w Mazdzie pod nazwą podwójne ryglowanie ,podświetlenie przycisków od szyb,automatyczne szyby cztery a nie tylko kierowcy.
Można by tak pisać bez końca ,cena auta w porównaniu do konkurencji też jest atrakcyjna i nie piszę tylko o CX3 ale o całej gamie.
Producenci europejscy większość tych dodatków mają w standardzie w najniższych wersjach .
Ostatnio edytowano 9 lut 2017, 18:41 przez bbogdan, łącznie edytowano 1 raz
Sosenka napisał(a):dareme89 napisał(a):
Po prostu u nas jest to zablokowane, ponoć przez przepisy UE.
Kupujemy teraz z Mężem drugi samochód, w którym drzwi ryglują się automatycznie. Wersja na rynek PL. Nie Mazda.
Automatyczne blokowanie działa na 100% w Hondach, Hyundaiach,Toyotach.... wszystko sprawdzałem osobiście (wersje na PL lub DE).
- Od: 8 lut 2017, 20:19
- Posty: 81 (14/5)
- Skąd: Pilchowice/Gliwice
- Auto: Mazda CX3 SkyPassion 4x2 MT 120KM
w ustawieniach MZD jest opcja automatycznego ryglowania i odryglowania drzwi. trzeba ja wlaczyc. ja wlaczalem ale powiem szczerze ze nie zwrocilem uwagi czy drzwi rzeczywiscie sie rygluja po wlaczeniu tej opcji. dzisiaj wieczorem bede jechal moja to sprawdze i napisze jak wyglada sytuacja.
Ta opcja w MZD to u mnie działa na wyjście z samochodu i odejście z kluczykiem poza zasięg stref odbiorczych wokół samochodu... wtedy dzrzwi same się ryglują zgodnie z tymi ustawieniami.
- Od: 8 lut 2017, 20:19
- Posty: 81 (14/5)
- Skąd: Pilchowice/Gliwice
- Auto: Mazda CX3 SkyPassion 4x2 MT 120KM
Przecież pisałem ze temat już przerobiony w mazdach 6 w każdym kierunku. Tylko przy pomocy kabla można to zmienić. To nie jest żadne cięcie kosZtow bo wystarczy zmienić jedna wartość w komputerze i nagle ta opcja jest odblokowana w mzd. Wiem ze UE każe zrobić tak ze podczas wypadku drzwi się maja same otworzyć i ponoć mazdzie coś nie pasowało i stad w europejczykach tak jest. Jest kilka takich kwiatków które są dostępne w USA a u nas nie.
bbogdan napisał(a):Mazda po prostu obcina koszty na rynek europejski,jest dużo takich kwiatków w Mazdzie jak na przykład super zamek w Mazdzie pod nazwą podwójne ryglowanie ,podświetlenie przycisków od szyb,automatyczne szyby cztery a nie tylko kierowcy.
Wg mnie to żadna oszczędność (a siedzę zawodowo w elektronice, również samochodowej). Zamek centralny i tak jest, więc wszystkie rygle są automatyczne i podłączone do sieci CAN samochodu. Sterownik jest i to nawet całekiem rozbudowany bo musi ogarniać kilka anten i jeszcze dadtkowo komunikację RFID w kluczyku na wypadek awaryjnego uruchamiania. Jak dla mnie to żaden problem aby ta funkcja działała, to tylko kwiestia oprogramowania.
Niktóre przykłady co podałeś, faktycznie wymagają jakiegoś dodatkowego elementu dodanego do samochodu.. ale akurat co do automatycznego ryglowania to nie mogę się zgodzić, że daje oszczędności.
mnie link nie działa, przeklejenie numeru wątku też nie ratuje spraawy... to jest wątek z tego forum ?
- Od: 8 lut 2017, 20:19
- Posty: 81 (14/5)
- Skąd: Pilchowice/Gliwice
- Auto: Mazda CX3 SkyPassion 4x2 MT 120KM
Nie wiem czy nie ma jakieś blokady na linki bo wklejam dobry a przerabia, tu jest screnshot z forum tamtego, widać co za forum i w jakie działy trzeba podchodzić żeby znaleźć temat, z ciekawostek dodam ze potrafią tez wyłączyć start i stop na stałe, tak ze kontrolka się nie pali. Wszystkie zmiany można cofnąć w przeciągu 5 min przed przeglądem:
To że drzwi mają się otworzyć w razie wypadku ,jest standardem w autach europejskich od kilkunastu lat.Oczywiście i wymogiem UE (bez tego auto nie otrzymało by homologacji).
Wymogi bezpieczeństwa w USA są na trochę wyższym poziomie niż w UE i jakoś Mazda to tam oferuje,przy automatycznym ryglowaniu dochodzi jeszcze jeden przycisk
Wymogi bezpieczeństwa w USA są na trochę wyższym poziomie niż w UE i jakoś Mazda to tam oferuje,przy automatycznym ryglowaniu dochodzi jeszcze jeden przycisk
Sadze ze drożej wychodzi robienie 2 wersji przycisków niż jakby mieli dodać ten jeden przycisk do Europejczyków. Z jakiegoś powodu tego nie ma w Europie. Tak samo jak nie wiadomo czemu nie ma szyberdach w ofercie na Europę.
Zamki drzwi też są dwa rodzaje do naszych wersji i do podwójnego ryglowania a więc to żaden argument.
Czemu nie ma szyberdachu ? Dla mazdy liczy się bardziej rynek USA a nie UE,jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kase
Weżmy przykład z kołami, w europie Mazda postarała się o homologację 16 i 18 a w USA są dostępne również tak popularne u nas 17 (idealny kompromis na nasze drogi)
Czemu nie ma szyberdachu ? Dla mazdy liczy się bardziej rynek USA a nie UE,jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kase
Weżmy przykład z kołami, w europie Mazda postarała się o homologację 16 i 18 a w USA są dostępne również tak popularne u nas 17 (idealny kompromis na nasze drogi)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9