Zasada działania klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez toruńczyk » 15 maja 2017, 15:15

Skraplacz wymieniony , środek smarny i klimatyzacji napełniony – klimatyzacja działa . Trwało to znacznie dłużej bo jak wspominałem wcześniej w moim ASO robi się to dwuetapowo (wymiana skraolacza 2godz.). Drugi etap (napełnianie) robi Toyota w której trzeba swoje odczekać gdyż wizyta nie jest wcześniej awizowana i trwało to 3godz. ; (
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2015, 20:02
Posty: 501 (16/40)
Auto: Mazda CX-3 – 2016r. , 2.0Pb – 120KM , AT , Sky Passion , Soul Red .

Postprzez Sosenka » 15 maja 2017, 16:53

Moim skromnym zdaniem Toruńczyku to ASO, w którym naprawiałeś klimatyzację nie powinno mieć akredytacji ASO Mazdy (albo jakiejkolwiek innej marki). U "pana Staszka" się zrobi full serwis bez konieczności jazdy do innego serwisu, żeby gaz spuścić lub napełnić. WSTYD!
A tak poza tym to fajnie, że już masz naprawione :) oby dobrze służyła :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 10:21
Posty: 282 (1/13)
Skąd: Kraków
Auto: Były: Honda Civic, Toyota RAV4
Jest: Mazda CX-3 2015r. 120KM 6MT SkyPassion Soul Red

Postprzez toruńczyk » 15 maja 2017, 19:25

Dziękuję Sosenko !
Czytasz moje myśli i takie też odniosłem wrażenie ... :(
W servisie Toyoty czułem się jak intruz czekając jak mnie łaskawie obsłużą :(
Miałem już wyrazić swoje nie zadowolenie ale chyba trafnie wyobraziłem sobie , że szkoda mówić po próżnicy.
Mam już zaklepane przeglądy gwarancyjne w innym zaprzyjaźnionym servisie a to efektywniejsza forma "zadośćuczynienia" ;) Napraw natomiast już nie przewiduję ;) a jak co to pojadę do Dealera u którego zakupiłem swą Madzię .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2015, 20:02
Posty: 501 (16/40)
Auto: Mazda CX-3 – 2016r. , 2.0Pb – 120KM , AT , Sky Passion , Soul Red .

Postprzez whiteoff » 16 maja 2017, 16:04

No i mnie również przypadłość braku chłodzenia dotknęła. Auto z lipca 2016 – łapię się na określony zakres numerów VIN.

Umówiony i zobaczymy jak ASO w 3CITY podejdzie do tematu.
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2016, 23:52
Posty: 40 (1/0)
Auto: Mazda CX3 2016, Soul Red, AWD 2.0 150 KM AT, SkyPASSION + Safety

Postprzez szczepciki » 16 maja 2017, 20:52

ja odebrałem auto pod koniec stycznia tego roku i narazie nie mam kłopotów z klimatyzacją, działa bez zarzutu. Co do dealera nie miałem okazji poznać go z innej strony ponieważ nie byłem z niczym w serwisie. Natomiast zostałem zaskoczony pozytywnie po tym jak około 2 tygodnie po odbiorze auta na urodziny dostałem 200e zniżki (nie wymienne na pieniadze) na wszystkie akcesoria kupione u nich a także na przegląd po 20 tys km ważny do 13.02.2018r.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2016, 11:54
Posty: 62 (0/5)
Skąd: Edlach an der Rax
Auto: Fiat Linea 1,4 t-jet, 2010r,
w drodze
Mazda CX-3 2.0 150KM AWD Revolution Top

Postprzez bbogdan » 17 maja 2017, 21:23

szczepciki napisał(a):ja odebrałem auto pod koniec stycznia tego roku i narazie nie mam kłopotów z klimatyzacją, działa bez zarzutu.

W wątku jest dostępna nota serwisowa z nr.vin aut z tą przypadłością ,ale dotyczy ona niewielkiego okresu z ubiegłego roku a ty masz nowe auto a więc twojego tam na pewno nie ma
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 00:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Postprzez whiteoff » 29 maja 2017, 10:54

Trochę żenada z tą klimatyzacją. Wiedzą, że jest problem w pewnej serii aut to większe zapasy części powinny być dostępne od ręki.

Ja jak byłem na weryfikacji co jest przyczyną nie działania klimy usłyszałem, że sam mogłem uszkodzić klimę bo mógł mi kamień zniszczyć chłodnicę <co?> . Mimo, iż jest nota na wadliwe części i że mój egzemplarz może być dotknięty tą wadą, taka sugestia jest moim zdaniem nie na miejscu.

Teraz się okazuje, że na części trzeba czekać ponad 3 tygodnie – a za oknem 28 stopni.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2016, 23:52
Posty: 40 (1/0)
Auto: Mazda CX3 2016, Soul Red, AWD 2.0 150 KM AT, SkyPASSION + Safety

Postprzez tlutek » 29 maja 2017, 12:21

Nieźle, ja usłyszałem od Pana z serwisu, ze prawdopodobnie trzeba wymienić filtr kabiny.. <co?>
Oni nas chyba naprawdę maja za kompletnych ignorantów... <nie>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2016, 12:49
Posty: 85 (0/3)
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda CX-3 DK 2.0L 150KM 6MT SkyPassion, Soul Red

Postprzez Sosenka » 29 maja 2017, 18:16

Dokładnie to samo usłyszałam! mogłam uszkodzić sobie sama chłodnicę a drugi powód jest taki, że przy pierwszym przeglądzie nie wymienili mi filtra kabinowego i teraz sugerowali, żebym sobie filtr najpierw wymieniła....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 10:21
Posty: 282 (1/13)
Skąd: Kraków
Auto: Były: Honda Civic, Toyota RAV4
Jest: Mazda CX-3 2015r. 120KM 6MT SkyPassion Soul Red

Postprzez tlutek » 30 maja 2017, 12:58

Czy w przypadku akcji serwisowej na wskazany zakres numerów VIN nie mamy w przypadku prawa zażądać wymiany wadliwego seryjnie (nawet jeżeli pracuje poprawnie) elementu??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2016, 12:49
Posty: 85 (0/3)
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda CX-3 DK 2.0L 150KM 6MT SkyPassion, Soul Red

Postprzez Paolo » 30 maja 2017, 18:03

No na chłopski rozum macie :) Czy aby nie serwisujecie z Sosenką aut w tym samym miejscu ? :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2012, 13:46
Posty: 1832 (106/48)
Skąd: Kraków
Auto: Grafitowe

Postprzez bbogdan » 30 maja 2017, 23:56

tlutek napisał(a):Czy w przypadku akcji serwisowej na wskazany zakres numerów VIN nie mamy w przypadku prawa zażądać wymiany wadliwego seryjnie (nawet jeżeli pracuje poprawnie) elementu??

Nie nie mamy ,wada nie ma wpływu na bezpieczeństwo i nie musi być zgłoszona do UOKIK ,jedynie usuwają ujawnioną usterkę na gwarancji ,po gwarancji możemy co najwyżej liczyć na gest handlowy od Mazdy,np.partycypacja w kosztach ale to będzie tylko ich dobra wola
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 00:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Postprzez whiteoff » 12 cze 2017, 12:11

No i porażka mi niby wymieniono w ramach akcji. Klima działała 5 dni a teraz się dowiaduję na rewizycie w ASO, że mam uszkodzoną chłodnicę klimy niby przez kamień. Ciekawe, czy mam pecha, czy poprzednią naprawę zrobiono tylko na papierze + nabito czynnik, mazda dostała rachunek jak za akcję, a ja mam teraz płacić drugi raz.

Radzę przed jazdą z klimą do serwisu obejrzeć samemu chłodnicę, zrobić zdjęcia jak wygląda i dopiero się zgłaszać. Tak kiepsko zabezpieczonej chłodnicy przed śmieciami z drogi to ja już dawno nie widziałem.
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2016, 23:52
Posty: 40 (1/0)
Auto: Mazda CX3 2016, Soul Red, AWD 2.0 150 KM AT, SkyPASSION + Safety

Postprzez raccoon_c » 3 sie 2017, 12:34

czesc wszystkim.

U mnie dzisiaj wysiadła klima. Tzn zaczeła swiszczec az moc spadła o 2/3 i przestała chłodzić. Zadzwoniłem do serwisu w gdańsku. Przedstawiłem problem, łącznie z opisem z listu który zamiesciliście "Air Conditioner – No Cool Air (Evaporator Leakage).pdf" . Poprosiłem o zamowienie czesci aby było szybciej. Sprawdzili w systemie i Pan powiedział, ze wiem wiecej niz oni gdyz taki blad nie widnieje u nich jako wada fabryczna. Poprosili o zabranie wydruku pdf pisma ze soba. <co?>
Czy to mozliwe ze nasi serwisanci nie wiedza o tym problemie?

pozdrawiam
raccoon_c
 

Postprzez toruńczyk » 3 sie 2017, 13:19

Nie wiedzieć dlaczego ale prawie każda marka aut akcje takie "nie publikuje" dlatego servisant M zachował się lojalnie ;)
Domyślam się , że takie wpadki obniżają lakatę danej marki m.in. w rankingach awaryjności ... nie wiem też czy taka naprawa jest odnotowana w historii servisowej naszych samochodów ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2015, 20:02
Posty: 501 (16/40)
Auto: Mazda CX-3 – 2016r. , 2.0Pb – 120KM , AT , Sky Passion , Soul Red .

Postprzez bbogdan » 3 sie 2017, 13:32

toruńczyk napisał(a): dlatego servisant M zachował się lojalnie

To jest prawda ,pracownik dobrze przygotowany do kontaktu z klientami
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 00:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Postprzez dareme89 » 24 sie 2017, 09:24

dzisiaj bylem na przegladzie po 60tys i mialem okazje popytac odnosnie tej akcji z klima bo niby moj vin znajduje sie w przedziale noty. a wiec tak: to nie podlega akcji serwisowej tylko jest to nota z informacja zeby dokladniej zwrocic uwage na dzialanie klimy. samochody z tym numerem vin sa bardziej narazone na awarie skraplacza. serwisant powiewdzial ze jak mi nie siadla do 60tys klima to na 99% moj skraplacz jest ok. natomiast jezeli jest akcja serwisowa to oni mowia ze cos bedzie wymieniane i jest wymieniane pomimo ze jest sprawne. i tak jest w przypadku amortyzatorow tylnej klapy u mnie. wymienia mi je pomimo ze moje sa ok, ale tak zaleca mazda. a klime naprawiaja tylko jak sie zepsuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2016, 10:02
Posty: 482 (2/28)
Auto: Mazda CX-3 2.0 160km by DiSiTune SkyPassion

Postprzez Sosenka » 25 sie 2017, 07:18

Dzięki Dareme! Szkoda, że Twój ASO tak daleko :(
Odpowiedź z MMPOL:
"(...)Nie mamy informacji o planach wprowadzenia Kampanii serwisowej dotyczącej amortyzatorów klapy tylnej w modelu Mazda CX-3.
Jeśli wystąpiła jakakolwiek usterka w Pani pojeździe, proszę o zgłoszenie się dowolnego ASO Mazda celem jej weryfikacji.
Ufam, że powyższa informacja będzie pomocna.(...)"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 10:21
Posty: 282 (1/13)
Skąd: Kraków
Auto: Były: Honda Civic, Toyota RAV4
Jest: Mazda CX-3 2015r. 120KM 6MT SkyPassion Soul Red

Postprzez sawiszy » 19 kwi 2018, 15:53

Pozwolicie, że odświeżę temat.
Potrzebuję pomocy.
Padła mi klimatyzacja w CX3 rocznik 2016r.
Wstępna diagnoza: sklaplacz, może być też parownik.
Naprawa nie podlega pod gwarancję, ani notę, bo nie serwisowałem w ASO...i tu kłania się respektowanie przez Mazdę dyrektywy UE, ale kit z tym. Powiedzmy, że dwu letnia gwarancja się skończyła. Nie będę się z nimi kopał.
Tak czy inaczej wyliczoną mam naprawę skraplacza na 2300 PLN, jeśli będzie parownik to będzie drożej.
I tu moje pytanie: wiecie lub/i macie namiar gdzie to mogę zrobić taniej?
Może ktoś już przerabiał ten temat.

Pozdrawiam
sawiszy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2014, 21:57
Posty: 28
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 3 BM 2014 Sedan 120 KM Skyenergy Jet Black

Postprzez Ternitz » 19 kwi 2018, 18:20

Mam ten sam problem natomiast gwarancje mam i serwisuje w aso. Klimatyzacja dziala ale bardzo slabo, praktycznie nie chlodzi a w serwisie twierdzw znowu ze pierwszy przypadek. Niestety przez serwis zrezygnowalem z zamowionej cx 5. Tez pewnie zrobie poza aso bo jak klocki kazslem sprawdzic to testowali 3h a mowie ze jak trzeba niech wymienia bo robie 60 tys na rok
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2018, 13:06
Posty: 35
Auto: Mazda CX 3 2.0 AWD REVOLUTION

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9