Spalanie CX-3 – Silniki benzynowe
... zazdroszczę Wam "szczytowania"
A ja pogubiłem się w tych wskazaniach spalania "w okienku" ? Jadąc wczoraj we mgle zgodnie z przepisami odcinek 100km pokazało mi się w czasie jazdy spalanie 4.8 by na końcu drogi wyświetlić 5.1. Na starcie widniał 7.0.
Czy to możliwe aby potrafił tak mało palić mój wehikół ?
A ja pogubiłem się w tych wskazaniach spalania "w okienku" ? Jadąc wczoraj we mgle zgodnie z przepisami odcinek 100km pokazało mi się w czasie jazdy spalanie 4.8 by na końcu drogi wyświetlić 5.1. Na starcie widniał 7.0.
Czy to możliwe aby potrafił tak mało palić mój wehikół ?
Witam
Ja ostatnio parę razy (4) byłem w trasie (ok 500km) i starałem się nie przekraczać 130m/h ,no może zdarzyło się ze dwa/trzy razy szybciej przy wyprzedzaniu. Spalanie wyszło wg. tankowania na tej samej stacji do pierwszego odbicia pistoletu – 6,31/,7,01/,7,40,/6,98 uważam że , jednak w mieście na krótkich trasach nie mogę zejść poniżej 8,9 a 9,7 , ale lubię energicznie ruszać , muza gra i jest jak na ten silnik też chyba nieźle
Pozdrawiam
Ja ostatnio parę razy (4) byłem w trasie (ok 500km) i starałem się nie przekraczać 130m/h ,no może zdarzyło się ze dwa/trzy razy szybciej przy wyprzedzaniu. Spalanie wyszło wg. tankowania na tej samej stacji do pierwszego odbicia pistoletu – 6,31/,7,01/,7,40,/6,98 uważam że , jednak w mieście na krótkich trasach nie mogę zejść poniżej 8,9 a 9,7 , ale lubię energicznie ruszać , muza gra i jest jak na ten silnik też chyba nieźle
Pozdrawiam
toruńczyk napisał(a):Czy to możliwe aby potrafił tak mało palić mój wehikół ?
Możliwe bo to nie mały silniczek turbo, żeby w mieście mało palił a w trasie spalanie szybuje w górę jak tegoroczne składki oc.
Jeśli jadę ze stałą prędkością na płaskim terenie + do tego tempomat to spalanie mam niziutkie. Jak mam za wysokie po jeździe w mieście wystarczy, że pojadę do pracy za miasto i już mi średnie ładnie spada.
Ja to mam średnią 8,33 (według dystrybutora) a według komputer 8.0, czasami potrafię przejechać 65 km z średnią 6.9 ale jak już wracam te 65 km to już wychodzi 8.0. Generalnie jak silnik zimny lub jak dużo jeździ się na 1/2 biegu z prędkością 10/20 km/h to niestety komputer pokazuje chwilowe od 14 do 30 litrów.
W 3CITY mam kilka dojazdówek do obwodnicy pod górkę w wiecznych korkach i niestety spalania na tych odcinkach jest wysokie. Potem na trasie nadrabiam w dół.
W 3CITY mam kilka dojazdówek do obwodnicy pod górkę w wiecznych korkach i niestety spalania na tych odcinkach jest wysokie. Potem na trasie nadrabiam w dół.
Witam wszystkich, pierwszy tydzień z CX-3 i mam przebieg 400 km, jak już wiecie mieszkam w Austrii i tutaj trzeba jezdzić zgodnie z przepisami bo mandaty są bardzo wysokie. Ogólnie przejechałem autem około 200km autostrada, około 120 km zwykłymi drogami i około 60 km droga do pracy-5 km w jedna strone z czego 2 km po płaskim a potem 3 km pod góre i ciagle zakrety. Jadac ostatnio autostada z predkoscia około 120-135 spalanie według komp 7,4 l/100km. Drogami lokalnymi komputer pokazywał 5,5l/100km, predkość 55-75km/h. No i droga do pracy to około 9l/100km. Dodam jeszcze ze pierwsze tankowanie do pełna i komp pokazał 800km na baku!!! Potem to jednak zweryfikował na 750 a realnie to na 1 baku paliwa zrobie około 550-600km. Uważam to za wynik bardzo dobry-mam 2,0 150 AWD manualna skrzynia biegów start/stop wyłaczony. W środę jadę do Polski także przetestuje auto na autostradzie mam około 830 km z czego 780 tylko autostrada. pozdrawiam Właścicieli tego wspaniałego auta:)
Z racji tego, że zbyt często zaczynała się palić kontrolka po 400 km, zacząłem swój test ''EKO''.
Najniższe odnotowane spalanie – 6,8. Teraz jestem na etapie 7,3, bo zbyt ciężko oprzeć się tym przyspieszeniom
No ale norma, jak jeździłem po swojemu, to 8,9-9,2; jakoś tak.
Najniższe odnotowane spalanie – 6,8. Teraz jestem na etapie 7,3, bo zbyt ciężko oprzeć się tym przyspieszeniom
No ale norma, jak jeździłem po swojemu, to 8,9-9,2; jakoś tak.
Nie uznaję jazdy eko, nie korzystam z tempomatu. Po 10 tysiącach (3/4 drogi szybkiego ruchu) mam średnie spalanie na poziomie 8,5 l na 100 km – no ale ja mam ciężką nogę. Niemniej uważam, że jak na ten styl jazdy, to spalanie jest ok. Inna rzecz: sporo zależy od opon, pogody.
Zauważyłem, że komputer za każdym razem zaniża średnie spalanie o 0,5l/100km. Zawsze sprawdzam według dystrybutora i wychodzi o te 0,5l więcej (jeżdżę już 4 miesiące). Samo średnie spalanie mam dość małe: wg komputera 6,5l/100km, rzeczywiste 7l/100km tryb mieszany. Jazda raczej na niskich obrotach.
Witam
Koledzy i Koleżanki
Może wpisujmy wyniki spalania naszych cx3 na http://www.motostat.pl/search?year_from ... rch=Szukaj
jest tam "nas" tylko troje ,można w każdej chwili dołączyć lub zrezygnować – wykasować swoje dane .
Przynajmniej będziemy mieli wgląd jak wygląda spalanie naszych autek, a fatygi nie ma dużo
Pozdrawiam
Koledzy i Koleżanki
Może wpisujmy wyniki spalania naszych cx3 na http://www.motostat.pl/search?year_from ... rch=Szukaj
jest tam "nas" tylko troje ,można w każdej chwili dołączyć lub zrezygnować – wykasować swoje dane .
Przynajmniej będziemy mieli wgląd jak wygląda spalanie naszych autek, a fatygi nie ma dużo
Pozdrawiam
A oto spalanie mojej CX-3, przebieg auta to 2600km. Spalanie na dystansie 100 km, 16 km drogami lokalnymi predkość maks 50, 70 km/h. Reszta trasy autostrada w Austrii predkość w granicach 125-135km/h. Austria sprzyja oszczędnej jeździe ponieważ tu mandaty bardzo drogie. Pozdrawiam
Podawanie spalania na dystansie 100 km ma się nijak do rzeczywistości,podaj spalanie na dystansie 1-2 tyś. km ,kiedy samochód będzie odpalany kilkadziesiąt razy ,będzie rozgrzewany kilkadziesiąt razy i to będzie odzwierciedlało rzeczywiste zurzycie
Na pewno nie 6.1 litra jesteśmy dorośli i w bajki chyba nie wierzymy.
http://www.motostat.pl/search?year_from ... rch=Szukaj ten środkowy wynik z AWD 150KM
Mazdą jeżdzi żona i wynik ma trochę wyższy, w miesiącu cztery trasy po 200 km resztę po mieście
500-600 km
http://www.motostat.pl/search?year_from ... rch=Szukaj ten środkowy wynik z AWD 150KM
Mazdą jeżdzi żona i wynik ma trochę wyższy, w miesiącu cztery trasy po 200 km resztę po mieście
500-600 km
Jak dla mnie nie są to bajki ...
Jeśli zmienią się "parametry" jazdy wynik też może się zmienić i to napewno nikogo nie powinno dziwić ! Polecam też "lekturę" wyników spalania Cx 3 Koleżanki Sosenki !
Jeśli zmienią się "parametry" jazdy wynik też może się zmienić i to napewno nikogo nie powinno dziwić ! Polecam też "lekturę" wyników spalania Cx 3 Koleżanki Sosenki !
toruńczyk napisał(a):Jak dla mnie nie są to bajki ...
Jeśli zmienią się "parametry" jazdy wynik też może się zmienić i to napewno nikogo nie powinno dziwić ! Polecam też "lekturę" wyników spalania Cx 3 Koleżanki Sosenki !
Zmieniając parametry jazdy mogę zejść i do 4 litrów (jadąc do pracy innym samochodem 30 km wychodzi mi około 11 litrów a wracając 30 km około 6 litrów ) otrzymać taki wynik na dystansie 100 km nie jest żadnym problemem ale utrzymać taki wynik na dystansie kilku tysięcy jest niemożliwe
ok, postaram sie podać spalanie po kilku tysiacach km. Moja jazda wyglada mniej wiecej tak- 1-2razy w miesiacu jade do Polski 780km, codziennie do pracy 5 km (2 km rowna droga, 3 km pod góre i zakrety nawet po 180 st maksymalnie mozna jechać na 2 czasem na 3 maks predkosc 15-40 dodatkowo teraz oblodzona droga auta przednionapedowe tylko z łancuchami), 1-2 razy w miesiacu w weekend jazda po Wiedniu. Postaram się dokumentować zdjeciami i porownać to ze spalalnie obliczonym. Ostatnio jadać z Wiednia (tu zatankowałem do pierwszego odbicia) przejechałem do Rzeszowa 605 km na jednym baku i komputer pokazywał jeszcze 30km zasięgu. Nauczony rygorem w Austrii jeżdze tak jak znaki pokazują, nie włączam tempomatu. Pozdrawiam
Witam
Koledzy tak jak było już tu opisywane, nasze Mazdy mogą spalić bardzo mało lub dużo zależnie od warunków ,jak i od temperamentu kierowcy .Na wykresie widać że niekiedy moja potrafiła spalić ledwie ponad 6l na 100km, dałbym radę zejść niżej , ale biorąc pod uwagę że jak mi odbije (mam ok.1700m i jedno skrzyżowanie ze światłami ) to jadę do pracy , a w zimie tam i z powrotem jadąc kontrolka niebieska mi nie zgaśnie ! (autko garaż zimny) bo mam tak blisko to spalanie naprawdę uważam za niskie, resztę robię po zatłoczonym Krakowie ,wtedy autko zagrzane ,ale w korkach a i-stop prawie nie używam ,więc dalej uważam spalanie za niewielkie dodając że ruszam prawie zawsze energicznie (jak samochód nagrzany) wychodząc z założenia – jak najwięcej samochodów powinno przejechać na jednym cyklu świateł
Podsumowując uważam że mój samochód pali bardzo mało
Pozdrawiam
PS
Po racy do której mam blisko, często jadę od razu do innej dalej i dlatego zabieram autko (żeby nie było że )
Koledzy tak jak było już tu opisywane, nasze Mazdy mogą spalić bardzo mało lub dużo zależnie od warunków ,jak i od temperamentu kierowcy .Na wykresie widać że niekiedy moja potrafiła spalić ledwie ponad 6l na 100km, dałbym radę zejść niżej , ale biorąc pod uwagę że jak mi odbije (mam ok.1700m i jedno skrzyżowanie ze światłami ) to jadę do pracy , a w zimie tam i z powrotem jadąc kontrolka niebieska mi nie zgaśnie ! (autko garaż zimny) bo mam tak blisko to spalanie naprawdę uważam za niskie, resztę robię po zatłoczonym Krakowie ,wtedy autko zagrzane ,ale w korkach a i-stop prawie nie używam ,więc dalej uważam spalanie za niewielkie dodając że ruszam prawie zawsze energicznie (jak samochód nagrzany) wychodząc z założenia – jak najwięcej samochodów powinno przejechać na jednym cyklu świateł
Podsumowując uważam że mój samochód pali bardzo mało
Pozdrawiam
PS
Po racy do której mam blisko, często jadę od razu do innej dalej i dlatego zabieram autko (żeby nie było że )
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9