Różnice pomiędzy 120KM FWD, a 150KM AWD

Postprzez dareme89 » 19 paź 2017, 17:30

konole napisał(a):
toruńczyk napisał(a):Tak na poważnie ... "to odważnie" zrobiłeś to przed końcem gwarancji ! Też chyba zrobię taki lifting swojej ale po gwarancji a teraz będę wdzięczny za dobre wieści od Ciebie @ dareme.
Nie wzrasta <faja> W sumie to nawet może lekko spaść, bo konkretny moment obrotowy osiągasz przy ciut niżyszch obrotach.


Tak jest przy klasycznym chipie. Tutaj przy odblokowaniu tak na prawdę mapa zmienia się dopiero od 4,2-4,5tys obrotów i dopiero wtedy mamy zmianę mocy i momentu. Co do spalania, przepalilem już z 6 baków paliwa i różnicy żadnej. Co do gwarancji to mi zostało jej może jeszcze z 5-6 miesięcy ( przebieg ), po drugie oni tak sprawdzają te auta ze sam bym lepiej zdiagnozował co jest w niej zrobione niż aso. Ile osób jeździła przegląd ze zmienionym oprogramowaniem mzd Connect. Co do 10 kunia więcej to jest proste wytłumaczenie. Seryjnie ten silnik ma w mazdzie 3 165km, u nas zmieniony jest kolektor dolotowy wiec tak na prawdę idzie osiągnąć Ok 160km. Wersja 150km tez jest okrojona. Natomiast mi nie zależy na mocy, tylko na tym żeby to auto płynnie przyspieszało powyżej 4 tys a nie dostawało czkawki a czy to ma 155km czy 160 to dla mnie drugorzędną sprawa, kupiłem wolnosssaca benzynę świadomie i chce mieć jej charakterystykę pracy a nie diesla.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2016, 11:02
Posty: 482 (2/28)
Auto: Mazda CX-3 2.0 160km by DiSiTune SkyPassion

Postprzez toruńczyk » 19 paź 2017, 21:04

Bardzo dziękuję za tak szczegółowy wykład , który poparty argumentami przekonuje mnie w całości . Zawstydzony powiem , że przy Tobie jestem " niedzielnym kierowcą" i dlatego długo jeszcze na ten zabieg muszę poczekać . Jednak ASO jak chodzi o naprawę gwarancjną to nawet rentgenem jest w stanie prześwietlać wszystkie podzespoły by znaleźć "mikro przyczynę" , która pogrąży właściciela auta .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2015, 21:02
Posty: 501 (16/40)
Auto: Mazda CX-3 – 2016r. , 2.0Pb – 120KM , AT , Sky Passion , Soul Red .

Postprzez dareme89 » 20 paź 2017, 12:38

Tu masz racje, natomiast z tego co mi mówił kolega disi tune to on tez wtedy pomaga. Sytuacja która mi podał nie nadaje się do pisania na forum natomiast wyjście jest. Poza tym nie oszukujmy się ryzyko żeby silnik padł przez 100tys km jest marginalny, jak się jeździ na dobrym oleju i dba o poziom to ni nie powinno się stać. I przykład z życia. Po przeglądzie radzę sprawdzić w domu poziom oleju :) co do mojej wiedzy to jakaś duża nie jest, natomiast motoryzacja to moja pasja i zawsze większość napraw robiłem we własnym zakresie bo sprawia mi to przyjemność :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2016, 11:02
Posty: 482 (2/28)
Auto: Mazda CX-3 2.0 160km by DiSiTune SkyPassion

Postprzez toruńczyk » 20 paź 2017, 15:54

... dodam że silnik Mazdy .
Przynajmniej ja mam takie przekonanie i jest to niepisana gwarancja, która przeważyła o wyborze tej marki. Dlatego nie uległem czarom innych marek z nowoczesnymi technologicznie silnikami "od kosiarek" bo też w przeciwieństwie do Ciebie tylko potrafię wykonać obsługę codzienną auta . Kierując się rozsądkiem jak do tej pory wystarczają mi takie podstawowe umiejętności ...
Do tego odrobina szczęścia ... ktòrego życzę wszystkim Mazdowiczom !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2015, 21:02
Posty: 501 (16/40)
Auto: Mazda CX-3 – 2016r. , 2.0Pb – 120KM , AT , Sky Passion , Soul Red .

Postprzez dareme89 » 20 paź 2017, 23:51

Wiesz co wydaje mi się ze ta krytyka małolitrażowych silników turbo jest przedwczesna. Owszem są to silniki wysilone ale to samo mówiono w latach 90 na diesle. Tez patrzyli krzywo na turbo. Teraz przeważnie sam silnik jako silnik się nie psuje, natomiast potrafią pasać wadliwie zaprojektowane pompy, urządzenia zmiennych faz rozrządowe itp . Znam przykłady kosiarek typu 1.2tsi które narobiły już pod 300tys. A zajechać silnik można każdy niestety.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2016, 11:02
Posty: 482 (2/28)
Auto: Mazda CX-3 2.0 160km by DiSiTune SkyPassion

Postprzez toruńczyk » 21 paź 2017, 07:53

Przemilczałbym jeśli widziałbym w tym względy ekologii na które producenci się powołują. Wcale tak nie jest bo ani mniej te silniki nie spalają ani samochody przez to tańsze i pomijając żywotność to napewno są bardziej awaryjne. Mam porównanie w Nissanie gdzie obecne Qq Ii jeżdżą z silnikami Renault 1.2 . Tam obsługa obowiązkowo – codzienna bo w wielu przypadkach albo oleju przybywa albo ubywa . Nie mam w nawyku by w nowym aucie pilnować stanu oleju codziennie a jeszcze nasze Panie... więc zdarzyło się im i nie tylko jeździć bez wymaganego stanu oleju co skutkowało wymianą silnika. Jeśli ubywa to kłopot ale jeśli przybywa to tragedia bo nie wiadomo ile jest oleju w oleju i tu wymieniano w wielu przypadkach rozrząd a ciekawe w jakim stopniu ucierpiał już silnik i kiedy będzie jego koniec ... oby w gwarancji .A ten model istnieje i przejeżdża dopiero okres gwarancji . Widząc co się dzieje każdy tam wykupuje przedłużiną gwarancję na 5 lat albo jeśli mniej odporny psychicznie pozbywa się auta by nie mieć kłopotów.
Pewnie , że uogólniam bo nie znam statystyk ale i tak nikt ich nie zobaczy . Czy u nas ktoś słowo wspomniał o jakimś problemie a mamy silnik atmosferyczny 2 l.który spala mniej niż wyżej wspomniany . Ekologia tam to tylko egida a jeszcze kiedyś to trzeba będzie posprzątać i z utylizować to wszystko zapewne szybciej niż nasze Mazdy . I wtedy dopiero "wyjdzie" temat ekologii bo teraz to w/g mnie wszystko opiera się o ekonomię producenta :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2015, 21:02
Posty: 501 (16/40)
Auto: Mazda CX-3 – 2016r. , 2.0Pb – 120KM , AT , Sky Passion , Soul Red .

Postprzez Garth » 19 lis 2017, 02:02

Witam, znajdzie się może ktoś chętny na test swojego AWD na rolkach, 25go listopada w okolicach autostrady A4 Kraków – Wrocław?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2013, 20:40
Posty: 64 (4/5)
Skąd: Rzeszów

Postprzez andrep » 19 lis 2017, 09:14

Witaj Garth
Widzę że znów Cię do nas przyniosło :) , ten test to w pomieszczeniu (namiot,hala,barak itp.) czy na zewnątrz? Pytam ponieważ jak będą jakieś opady to może być nie miarodajny rolki to metal a mokry metal to śliski. Chyba że się mylę? O której godzinie i gdzie dokładnie ? może na pw. napisz ,tego dnia kończę pracę o 7 więc wstępnie jestem zainteresowany (jeśli małżonka czegoś nie wymyśli , bo tego dnia mamy razem wolne co się rzadko zdarza :( )
Pozdrawiam
PS
Co można zyskać ,a co stracić? :D , mam nadzieję że ten test jest bezpieczny dla autka i czy mam autko oddać w "obce" ręce?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez tomcio1055 » 19 lis 2017, 12:22

Jesli bylo by to w okolicach Gdanska-Tczewa jeszcze bym podjechał ....za daleko...
Początkujący
 
Od: 4 lis 2017, 00:31
Posty: 9
Auto: Mazda cx-3 AWD 150HP soul red 2015

Postprzez Garth » 19 lis 2017, 13:09

Witaj andrep :)
Odpisuję tutaj, żeby ewentualni inni zainteresowani też wiedzieli co i jak.
Test wymaga "suchej" aury, ale to bardziej ze względów własnej wygody ;) Miejsce – jakikolwiek parking w pobliżu A4. Co do godziny – musi być jasno. 25-go około południa prawdopodobnie będę gonił trasą Rzeszów-Wrocław, 26-go z powrotem.
Test jest zupełnie bezinwazyjny dla auta, nie trzeba go też oddawać w obce ręce (choć niektórzy właściciele wolą z zewnątrz oglądać taki test). Co można zyskać – chwilę motoryzacyjnej zabawy + podstawowa wiedza na temat działania napędu i kontroli trakcji, która może się kiedyś przydać w ciężkich warunkach.
W skrócie tak to wygląda – https://youtu.be/iBOQ09XOvcQ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2013, 20:40
Posty: 64 (4/5)
Skąd: Rzeszów

Postprzez andrep » 19 lis 2017, 13:19

Dzięki za odp. jestem chętny,mam nadzieję że się spotkamy :)
PS
Od zjazdu z A4 do mnie jest ok 7,7 km , prowadzi 4 pasmówka (okolice giełdy sam.) ,więc dojazd ok, mogę zapewnić parking w miarę spokojny (zamknięty) chyba że dużym tirem pojedziesz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez andrep » 25 lis 2017, 14:10

Witam
Chciałbym poinformować że test się odbył :) , kolega Garth w wolnej chwili opisze i zapozna nasze grono forumowe z wynikami , jako że zna się na tym temacie dużo lepiej niż ja ,a nie chciałbym palnąć jakiejś gafy. Poza tym bez względu na wynik i tak swoją Madzię będę chwalił :D i byłbym dla niektórych niewiarygodny, a może i nie do końca obiektywny? Mogę tylko zdradzić że atmosfera jak i pogoda podczas spotkania była udana, no może za ostre słoneczko ale Pani reżyser a zarazem operator sobie poradziła. Garth muszę przyznać że zna się na rzeczy , a ja starając się wypełniać polecenia mam nadzieję że stanąłem na wysokości zadania. Ogólnie miła atmosfera i wspaniali młodzi ludzie mający fajne hobby. Muszę dodać że warto wiedzieć że w automacie jest coś takiego ja „stały 2 bieg” do ruszania na śliskim.
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję , a forumowiczów proszę o trochę cierpliwości w oczekiwaniu na wyniki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez Paolo » 25 lis 2017, 17:19

Szkoda, że nie dałeś znać podjechałbym swoją :( można było zrobić porównanie 1:1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2012, 14:46
Posty: 1832 (106/48)
Skąd: Kraków
Auto: Grafitowe

Postprzez andrep » 25 lis 2017, 17:35

Paolo tydzień "informacja" post wisiał i nic nie pisałeś :( , a ja nie pomyślałem o Tobie . Było by raźniej , ale to był test AWD więc nie wiem czy porównywać byłby sens?...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez Paolo » 25 lis 2017, 17:45

A pochwal się tak na szybko jak to awd wypadło. Wiem, że wisiał post ale nie było info na kiedy planujecie, a przynajmniej nie dotarłem do niego. Jeszcze raz apeluje do Ciebie <cisza> załóż temat swojej cx!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2012, 14:46
Posty: 1832 (106/48)
Skąd: Kraków
Auto: Grafitowe

Postprzez andrep » 25 lis 2017, 17:52

Sam poprosiłem kol. Garth przy rozstaniu :D aby to On opisał moje i CX 3 starania, dlatego nie wyłamię się . Ale za to emocje rosną ;)
Co do tematu autorskiego to za duża konkurencja <płacze> :) :) :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez Garth » 26 lis 2017, 00:12

@andrep, dzięki za udział w testach, wszystko poszło świetnie, o wynikach napiszę wkrótce <uklon>
Przejrzeliśmy na szybko nagrania, będzie dobry materiał <spoko>
Montaż filmu chwilę potrwa, tymczasem pozdrawiamy z Wrocławia!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2013, 20:40
Posty: 64 (4/5)
Skąd: Rzeszów

Postprzez Garth » 1 gru 2017, 12:46

Zgodnie z zapowiedzią – kilka słów na temat wyników testów AWD, które przeprowadziliśmy z @andrep.
1. Dwie rolki, czyli brak przyczepności przednich kół, jednej strony lub po przekątnej – żadnych problemów, sprawne działanie zarówno sprzęgła między-osiowego, jak i systemu kontroli trakcji (hamulców).
2. Brak przyczepności trzech kół, przyczepność tylko na przednim kole – wyniki podobne jak wyżej.
3. Brak przyczepności trzech kół, przyczepność tylko na tylnym kole – tu zaczęły się małe schody. Przy pierwszych dwóch podejściach elektronika zgłupiała, blokując jedno z przednich kół i kręcąc dwoma pozostałymi bez przyczepności. Przy trzecim podejściu @andrep zaproponował ruszenie z 2-go biegu (zgodnie z sugestią w instrukcji obsługi skrzyni AT) i CX-3 zaliczyła test bez problemu.
Poniżej filmy z testów, w zestawieniu z Vitarą:
https://youtu.be/KGcrb-cDRgM
https://youtu.be/eIsTsQRJMwM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2013, 20:40
Posty: 64 (4/5)
Skąd: Rzeszów

Postprzez andrep » 1 gru 2017, 16:46

Dobrze że sobie przypomniałem co przeczytałem w instrukcji obsługi :) , że do ruszania na śliskim jest tzw. funkcja "stałego drugiego biegu" , bo test byłby nie zaliczony a w razie czego w warunkach drogowych bym nie wykorzystał potencjału autka :D
Filmiki fajnie zmontowane ,dzięki Garth jeszcze raz <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez kalios » 20 lut 2020, 23:35

dareme89 napisał(a):ja moge tylko powiedziec ze warto odwiedzic kolege z disitune i odblokowac wersje 120km. roznica duza :)


Jak i czy zmieniło się spalanie?
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2014, 17:12
Posty: 54 (0/1)
Auto: Mazda CX-3, 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9

cron