Światła Full LED
rjarek napisał(a):Witam,
przy wersji skyEnergy i dokupieniu pakietu LED światła drogowe są LED czy halogenowe,
drugie pytanko czy w tym zestawieniu będę miał doświetlanie zakrętów?
A odpowiadając pytaniem na pytanie nie lepiej Ci wziąć skypasion gdzie ledy już masz na wyposażeniu?
Sam sobie zaprzeczasz? Dealerzy powielaja bajki nie majac dostatecznej wiedzy na ten temat, bo o ile zywotnosc diody LED duzej mocy jest juz na przyzwoitym to na niezawodnosc calego systemu wplywa wiele czynnikow zewn. w tym temperatura i czas (segment LED wymaga odpowiedniego zasilania; generowane sa dosc duze straty mocy (ciepla), ktore trzeba odprowadzic). Gdyby to wszysto byloby tak proste mielibysmy juz dawno reflektory LED w kazdym aucie a jak widac wprowadzane sa stopniowo i powoli (szczegolnie przez japonskich producentow aut).Emokah napisał(a):Polecam światła LED – bardzo dobrze oświetlają drogę. Wybrałem je również ze względu na ich długowieczność. Jak to będzie z tą żywotnością, to wyjdzie w praniu.
-
limo
Zgadza sie: w wersji SkyEnergy + pakiet LED nie ma doswietlania zakretow (za to odpowiedzialny jest osobny modul i chyba trzeba miec pakiet Active Safety). Opis oswietlenia do CX-3: http://www.cx3forum.com/forum/attachmen ... -bulbs.pdf
LEDs have been adopted for the following lights:
― Headlight (front combination light (LED type))
― Parking light/running light (front combination light (LED type))
― Brake light/taillight (rear combination light (LED type))
― Side turn light
― Taillight (liftgate light (LED type))
― Front fog light (With front fog lights)
― High-mount brake light
Dla wersji CX3 z pakietem LED:
Reflektory przednie to pelne LEDy (dlugie/krotkie mijania/dzienne/pozycyjne).
Reflektory tylne to kombinacja LEDow i zarowek.
LEDs have been adopted for the following lights:
― Headlight (front combination light (LED type))
― Parking light/running light (front combination light (LED type))
― Brake light/taillight (rear combination light (LED type))
― Side turn light
― Taillight (liftgate light (LED type))
― Front fog light (With front fog lights)
― High-mount brake light
Dla wersji CX3 z pakietem LED:
Reflektory przednie to pelne LEDy (dlugie/krotkie mijania/dzienne/pozycyjne).
Reflektory tylne to kombinacja LEDow i zarowek.
-
limo
Oj tam, oj tam ;–) Jestem sceptyczny wobec nowinek, ale w średniowieczu tkwić nie zamierzam. Najwyżej sparzę się na tych LEDach.
Ostatnio edytowano 24 lut 2017, 14:43 przez Emokah, łącznie edytowano 1 raz
Ja nie mowie, zeby LEDow nie brac tylko, zeby nie wierzyc we wszystko co panowie w ASO mowia lub w co mowia na miescie Odnosnie silnikow SkyActiv to juz dawno nie jest prosta konstrukcja silnika benzynowego wolnossacego ze zmiennymi fazami rozrzadu. Do tego dochodzi osprzet w postaci systemu rekuperacji iELOOP oraz start-stop iSTOP.
-
limo
Paolo napisał(a):rjarek napisał(a):Witam,
przy wersji skyEnergy i dokupieniu pakietu LED światła drogowe są LED czy halogenowe,
drugie pytanko czy w tym zestawieniu będę miał doświetlanie zakrętów?
A odpowiadając pytaniem na pytanie nie lepiej Ci wziąć skypasion gdzie ledy już masz na wyposażeniu?
Chciałem ale budżet nie pozwolił bo wychodzi znacznie drożej wersja skypassion od skyenergy.
Dopisano 1 lut 2017, 11:13:
W takim razie jeśli drogowe są led to czy one są wytwarzane w soczewce świateł mijania? Co jest w miejscu gdzie przy halogenach jest żarówka świateł drogowych, bo tam jakiś odbłyśnik jest?
Jedno jest pewne – gdybym kupił podstawową wersję, to nie miałbym napędu AWD. Ktoś powie, że to nie napęd stały. No tak, ale ja nie szukałem wielkiego auta. Gdyby tak było, kupiłbym Subaru. Owszem, CX-3 bardzo mi się podoba, ale doceniłem w niej atrakcyjne dla mnie walory praktyczne. Nie wszystko mi się podoba, ale chyba każde auto jest jakimś kompromisem, ale i i ryzykiem. Na przykład owe światła LED, które są tematem tego wątku, a od którego bardzo daleko zboczyliśmy. O tych światłach rzetelnie napiszemy za kilka lat. Może będziemy nimi zachwyceni, może wk*, ale cóż możemy teraz powiedzieć więcej? Fajnie świecą i tyle. Czy są trwałe, to się zobaczy.
Witam.
Sorry że, w tym wątku ale tak jak pisze Toruńczyk temat świateł LED stał się tematem wielowątkowym nawet pojawił się napęd AWD nie mówiąc już o wyposażeniu; kołach i innych bzdetach .
Tak teraz sobie czytam co tu piszecie (niektórzy) i ogarnia mnie nieodparte wrażenie że, zamiast cieszyć
się jazdą (pewnie ci którzy już jeżdżą to się cieszą niezależnie od wersji) to widzę marudzenie i narzekanie
bo to się może stać bo to się może psuć i inne bzdety (co się ma stać to się nie odstanie) .
A w wątku światła LED są super fajnie świecą super wygląda doświetlanie zakrętów nie mówiąc o charakterze i urokowi jaki dają pojazdowi; a to jak długa będą działać będę wiedział jak się popsują albo i nie (jest 5 lat gwarancji). W po liftingowej wersji CX-3 która będzie pokazana w GENEWIE będą już światła Led z systemem AHL czyli Ledy się sprawdzają.
Pozdrawiam i życzę wszystkim bezpiecznie i bezawaryjnie przejechanych kilometrów .
Lucek
Sorry że, w tym wątku ale tak jak pisze Toruńczyk temat świateł LED stał się tematem wielowątkowym nawet pojawił się napęd AWD nie mówiąc już o wyposażeniu; kołach i innych bzdetach .
Tak teraz sobie czytam co tu piszecie (niektórzy) i ogarnia mnie nieodparte wrażenie że, zamiast cieszyć
się jazdą (pewnie ci którzy już jeżdżą to się cieszą niezależnie od wersji) to widzę marudzenie i narzekanie
bo to się może stać bo to się może psuć i inne bzdety (co się ma stać to się nie odstanie) .
A w wątku światła LED są super fajnie świecą super wygląda doświetlanie zakrętów nie mówiąc o charakterze i urokowi jaki dają pojazdowi; a to jak długa będą działać będę wiedział jak się popsują albo i nie (jest 5 lat gwarancji). W po liftingowej wersji CX-3 która będzie pokazana w GENEWIE będą już światła Led z systemem AHL czyli Ledy się sprawdzają.
Pozdrawiam i życzę wszystkim bezpiecznie i bezawaryjnie przejechanych kilometrów .
Lucek
Pomijając czy się popsują czy nie – fakt jest taki, że super świecą.
Poza tym coraz więcej marek wprowadza koncern VW wprowadza ledy do seatów i golfów opel do insygni i pewnie do wszystkich odświeżonych modeli na 2017.
Także ledy pewnie będą standardem za rok, dwa.
Poza tym coraz więcej marek wprowadza koncern VW wprowadza ledy do seatów i golfów opel do insygni i pewnie do wszystkich odświeżonych modeli na 2017.
Także ledy pewnie będą standardem za rok, dwa.
Zwrócę uwagę, jak to już ktoś zauważył, to temat o światłach LED i tylko o nich, wszystkie inne wpisy będę usuwać! Trzymamy się tematyki danego wątku – jeden wątek = jedno zagadnienie
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Mazda CX-3 – test oświetlenia (auta na rynek amerykanski)
AFLS – system doswietlania zakretow
HBC – system wykrywania pojazdu jadącego z przeciwka
LOW BEAMS – Krótkie LED (AFLS + HBC; AFLS only) / Halogen)
Straightaway right edge 80.0 m \ 55.3 m
Straightaway left edge 48.0 m \ 39.7 m
250m radius right curve, right edge 74.4 m \ 46.6 m
250m radius left curve, left edge 50.3 m \ 41.1 m
150m radius right curve, right edge 66.1 m \ 39.1 m
150m radius left curve, left edge 48.6 m \ 35.4 m
HIGH BEAMS – Długie LED (AFLS+HBC; AFLS only / Halogen)
Straightaway right edge 154.1 m \ 132.6 m
Straightaway left edge 142.3 m \ 141.5 m
250m radius right curve, right edge 90.3 m \ 58.5 m
250m radius left curve, left edge 83.1 m \ 60.0 m
150m radius right curve, right edge 77.0 m \ 44.2 m
150m radius left curve, left edge 73.4 m \ 46.3 m
Dla porównania Volvo XC60:
LOW BEAMS – Krótkie HID (Xenon) \ Halogen)
Straightaway right edge 96.0 m \ 79.9 m
Straightaway left edge 58.2 m \ 49.3 m
250m radius right curve, right edge 75.9 m \ 53.4 m
250m radius left curve, left edge 54.4 m \ 45.0 m
150m radius right curve, right edge 66.2 m \ 45.5 m
150m radius left curve, left edge 57.6 m \ 40.5 m
HIGH BEAMS – Długie Halogen \ Halogen)
Straightaway right edge 144.8 m \ 167.6 m
Straightaway left edge 142.7 m \ 123.1 m
250m radius right curve, right edge 82.7 m \ 66.6 m
250m radius left curve, left edge 81.5 m \ 60.8 m
150m radius right curve, right edge 68.8 m \ 52.4 m
150m radius left curve, left edge 69.4 m \ 47.6 m
AFLS – system doswietlania zakretow
HBC – system wykrywania pojazdu jadącego z przeciwka
LOW BEAMS – Krótkie LED (AFLS + HBC; AFLS only) / Halogen)
Straightaway right edge 80.0 m \ 55.3 m
Straightaway left edge 48.0 m \ 39.7 m
250m radius right curve, right edge 74.4 m \ 46.6 m
250m radius left curve, left edge 50.3 m \ 41.1 m
150m radius right curve, right edge 66.1 m \ 39.1 m
150m radius left curve, left edge 48.6 m \ 35.4 m
HIGH BEAMS – Długie LED (AFLS+HBC; AFLS only / Halogen)
Straightaway right edge 154.1 m \ 132.6 m
Straightaway left edge 142.3 m \ 141.5 m
250m radius right curve, right edge 90.3 m \ 58.5 m
250m radius left curve, left edge 83.1 m \ 60.0 m
150m radius right curve, right edge 77.0 m \ 44.2 m
150m radius left curve, left edge 73.4 m \ 46.3 m
Dla porównania Volvo XC60:
LOW BEAMS – Krótkie HID (Xenon) \ Halogen)
Straightaway right edge 96.0 m \ 79.9 m
Straightaway left edge 58.2 m \ 49.3 m
250m radius right curve, right edge 75.9 m \ 53.4 m
250m radius left curve, left edge 54.4 m \ 45.0 m
150m radius right curve, right edge 66.2 m \ 45.5 m
150m radius left curve, left edge 57.6 m \ 40.5 m
HIGH BEAMS – Długie Halogen \ Halogen)
Straightaway right edge 144.8 m \ 167.6 m
Straightaway left edge 142.7 m \ 123.1 m
250m radius right curve, right edge 82.7 m \ 66.6 m
250m radius left curve, left edge 81.5 m \ 60.8 m
150m radius right curve, right edge 68.8 m \ 52.4 m
150m radius left curve, left edge 69.4 m \ 47.6 m
-
limo
Myślałem o LED...
są to lampy zespolone...
Co w przypadku awarii, w trasie... lub nawet normalnie "w drodze do pracy"
gdy zatrzyma nas Policja i wypali:
Zmiana żaróweczki albo mandacik,
oczywiście brak zezwolenia na jazdę niesprawnym autkiem...
– sytuacja dość standardowa
lub:
odpalasz i brak światła w jednej z lamp...
Pytanie do publiczności:
Co robisz?
Wiadomo, LED "niby" się nie psują...
ale jeśli to padną jak zawsze... w nieoczekiwanym momencie
zapasu jednak nie będzie...
jakieś pomysły?
autko na gwarancji i z assistance... raczej też nie pomoże, kto dostarczy lapę led od ręki...
Dzięki!
V.
są to lampy zespolone...
Co w przypadku awarii, w trasie... lub nawet normalnie "w drodze do pracy"
gdy zatrzyma nas Policja i wypali:
Zmiana żaróweczki albo mandacik,
oczywiście brak zezwolenia na jazdę niesprawnym autkiem...
– sytuacja dość standardowa
lub:
odpalasz i brak światła w jednej z lamp...
Pytanie do publiczności:
Co robisz?
Wiadomo, LED "niby" się nie psują...
ale jeśli to padną jak zawsze... w nieoczekiwanym momencie
zapasu jednak nie będzie...
jakieś pomysły?
autko na gwarancji i z assistance... raczej też nie pomoże, kto dostarczy lapę led od ręki...
Dzięki!
V.
voriax napisał(a):autko na gwarancji i z assistance... raczej też nie pomoże, kto dostarczy lapę led od ręki...
sam sobie odpowiedziałeś – gwarancja i assistance
Jak już piszecie co się stanie gdy ..... przecież takich awarii może być masa i co zrobisz jak Ci przy "zwykłych światłach" przy kontroli padnie elektryka – Panowie bez sensu to czarnowidztwo.
Paolo dziękuję za info, masz rację z czarnowidztwem
nie ma co gdybać, warto jednak znać problemy eksploatacyjne.
Jednak... porównanie padu lampy do awarii elektryki jest nie współmierne.
Opisywałem banalny problem: "żarówka nie świeci"
V.
nie ma co gdybać, warto jednak znać problemy eksploatacyjne.
Jednak... porównanie padu lampy do awarii elektryki jest nie współmierne.
Opisywałem banalny problem: "żarówka nie świeci"
V.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9