Opcjonalna wymiana oleju do 3000km
1, 2
Robił ktoś wymianę oleju, która jest opcjonalna po ok 2000-3000 km? Dealer w żadnym wypadku nie namawiał do tego, ale poinformował, że można jak ktoś chce. Robiliście? Jeżeli tak to jakie ceny? Jakieś odczucia w jeździe, pracy silnika?
malin00
W tym temacie nie ma jednoznacznej odpowiedzi . Są różne "szkoły" a na naszym forum CX 3 wszyscy "nowi" więc experckiej rady nie otrzymasz .
Podejrzałem podobny temat w dz. M 3 i tam też padają różne odpowiedzi ...
Może choć poczytaj ? viewtopic.php?f=495&t=186569
W tym temacie nie ma jednoznacznej odpowiedzi . Są różne "szkoły" a na naszym forum CX 3 wszyscy "nowi" więc experckiej rady nie otrzymasz .
Podejrzałem podobny temat w dz. M 3 i tam też padają różne odpowiedzi ...
Może choć poczytaj ? viewtopic.php?f=495&t=186569
Witam
Nie wiem jak w Maździe, ale mam Renault Thalia 1,4 v8 75KM z 2003 roku, producent zaleca od początku wymieniać olej co 2 lata lub 30 tyś km (przeglądy co 2 lata).Tak robię od początku i może nie uwierzycie ale do tej pory ani jednej awarii silnika. Dodam tylko że mało jeżdżę ok 8 tyś rocznie.
Pozdrawiam
Nie wiem jak w Maździe, ale mam Renault Thalia 1,4 v8 75KM z 2003 roku, producent zaleca od początku wymieniać olej co 2 lata lub 30 tyś km (przeglądy co 2 lata).Tak robię od początku i może nie uwierzycie ale do tej pory ani jednej awarii silnika. Dodam tylko że mało jeżdżę ok 8 tyś rocznie.
Pozdrawiam
wymieniacie olje w mostach i skrzyni biegów po 3000 km ? diler mówil, że takie sa zalecenia producenta, żeby w mostach i skrzyni wymieniać co 3 tyś km. Ile litrów oleju wchodzi do mostów i do skrzyni ?
Ja swoje zdanie na temat wymiany oleju po 3 tyś. wyraziłem , natomiast wiele osób tu na forum wymienia. Jeśli chodzi o olej w innych miejscach np. skrzyni biegów AT to mam zamiar wymienić przy 60 tyś. przebiegu a reszta raczej jak instrukcja przewiduje (str. 6-13)
Nasze autka są stosunkowo młode i myślę że niewielu użytkowników już ma inne wymiany, poza olejem silnikowym za sobą Większość sprzedawców "szepce" o wymianie przy 3 tysiącach ,ale oficjalnie nikt nie mówi, ja uważam że jeśli silnik jest po remoncie-szlifie to tak należy olej po 1-2 tysiącach wymienić ,a nie w nowym aucie
Pozdrawiam
Nasze autka są stosunkowo młode i myślę że niewielu użytkowników już ma inne wymiany, poza olejem silnikowym za sobą Większość sprzedawców "szepce" o wymianie przy 3 tysiącach ,ale oficjalnie nikt nie mówi, ja uważam że jeśli silnik jest po remoncie-szlifie to tak należy olej po 1-2 tysiącach wymienić ,a nie w nowym aucie
Pozdrawiam
Panowie – nowe silniki są wstępnie dotarte, w sensie były uruchomione i sprawdzone. Spasowanie silników jest o niebo lepsze niż kiedyś, więc docieranie nie jest drastyczne ale jest ciągle wymagane. Z tego co kojarzę to jedynym seryjnym samochodem w którym fabryka dociera silnik jest Honda NSX. Docieranie w fabryce jest nieopłacalne bo to ten proces trwa bardzo długo, wymaga sztucznych obciążeń (odpowiednie maszyny) i jest drogi.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Witam,
Mój dealer przy odbiorze samochodu "wbił" mi w system wymianę oleju po 5 tys. km. Wymieniłem, 300 zł z filtrem nie majątek. Jeśli chodzi o "docieranie" w jakimkolwiek znaczeniu, to instrukcja mówi:
"Docieranie zespołów układu napędowego nie jest konieczne, lecz zastosowanie się do poniższych zaleceń podczas pierwszego 1.000 km zapewni wyższe osiągi, ekonomiczną eksploatację oraz dłuższą żywotność Twojego samochodu.
• Nie przeciążaj silnika.
• Nie utrzymuj przez dłuższy czas jednostajnej, niskiej lub wysokiej prędkości jazdy.
• Nie jedź z maksymalnie otwartą przepustnicą lub na bardzo wysokich obrotach silnika przez dłuższy czas.
• Jeśli to możliwe unikaj gwałtownego hamowania.
• Unikaj gwałtownego ruszania.
• Nie holuj przyczepy."
Tyle instrukcja . Każdy zrobi jak uważa...
Mój dealer przy odbiorze samochodu "wbił" mi w system wymianę oleju po 5 tys. km. Wymieniłem, 300 zł z filtrem nie majątek. Jeśli chodzi o "docieranie" w jakimkolwiek znaczeniu, to instrukcja mówi:
"Docieranie zespołów układu napędowego nie jest konieczne, lecz zastosowanie się do poniższych zaleceń podczas pierwszego 1.000 km zapewni wyższe osiągi, ekonomiczną eksploatację oraz dłuższą żywotność Twojego samochodu.
• Nie przeciążaj silnika.
• Nie utrzymuj przez dłuższy czas jednostajnej, niskiej lub wysokiej prędkości jazdy.
• Nie jedź z maksymalnie otwartą przepustnicą lub na bardzo wysokich obrotach silnika przez dłuższy czas.
• Jeśli to możliwe unikaj gwałtownego hamowania.
• Unikaj gwałtownego ruszania.
• Nie holuj przyczepy."
Tyle instrukcja . Każdy zrobi jak uważa...
Przecież to co napisali to nic innego jak docierani a skutki niedotarcia też prawidłowo opisali
Jak ktoś jest mądrzejszy i nie ma zamiaru tej procedury stosować to jego sprawa.
Jak ktoś jest mądrzejszy i nie ma zamiaru tej procedury stosować to jego sprawa.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Nie wiem czy ludzie maja tutaj problem z czytaniem ze zrozumieniem czy co. Silnik w fabryce po złożeniu jest testowany i wtedy tez docierany ( to ta sama sytuacja która występuje gdy ktoś remontuje swój silnik ), silnik jest wtedy zalany specjalnym olejem na docieranie a nie żadnym mazdowskim 0w20. Po tym w fabryce wlewają normalny olej i auto jest do odbioru. To co pisze instrukcja można nazwać 2 docieraniem i nie chodzi tyko o to Zeby silnik oszczędzać ale tez nie hamować No gwałtownie żeby klocki się ułożyły do tarczy itp, żeby wszystkie łączenia układu wydechowego się ułożyły itp, wszyscy dobrze wiedza jak śmierdziało w aucie po odbiorze jak się nagrzała komora silnika, to wyobraźcie sobie co by się działo jakby się auto katowalo i te temp były większe.
Auto trzeba oszczędzać na początku ale wracając do tematu wymiana oleju po 3 tys jest bez sensu i założę się ze jak ktoś zrobiłby test i zlał olej z magnesem to żadnych opiłków metalu by nie znalazł jak to jest w przypadku docierania świeżo złożonego silnika. I o to chodzi. A aso wiadomo ze zaleca bo oni na tym kasę trzepią, przecież wymiana oleju to jest 15-20 w swoim garażu i nie wiem czy może być jeszcze jakaś prostsza procedura przy aucie.
Auto trzeba oszczędzać na początku ale wracając do tematu wymiana oleju po 3 tys jest bez sensu i założę się ze jak ktoś zrobiłby test i zlał olej z magnesem to żadnych opiłków metalu by nie znalazł jak to jest w przypadku docierania świeżo złożonego silnika. I o to chodzi. A aso wiadomo ze zaleca bo oni na tym kasę trzepią, przecież wymiana oleju to jest 15-20 w swoim garażu i nie wiem czy może być jeszcze jakaś prostsza procedura przy aucie.
dareme89 napisał(a): i nie wiem czy może być jeszcze jakaś prostsza procedura przy aucie.
Wymiana wycieraczek czas z wypakowaniem i wyrzuceniem śmieci do 3 min (zależy jak daleko jest kosz na śmieci). A wracając do tego docierania to nie przesadzajcie tak jak napisał dareme89
Jeździć i cieszyć się z nowego samochodu.
Ja nie wymieniałem po 3 /5 tys. jadę dopiero w grudniu/styczniu na roczny przegląd lub 20 tys. jak mazda przykazała.
mi diler mówił, że olej w mostach i skrzyni biegów nalezy wymienić po 3 tyś bo inaczej się zepsuje i strace gwarancje. takze ja nie bede ryzykował
Pewnie zmienili warunki gwarancji ...
Oczywiście dealerzy bo to ich biznes
Póki co nie zrobiłem wymiany takiej a gwarant bezpłatnie dokonuje mi napraw gwarancyjnych .
Powiem tyle : bogatemu nikt tego nie zabroni !
Oczywiście dealerzy bo to ich biznes
Póki co nie zrobiłem wymiany takiej a gwarant bezpłatnie dokonuje mi napraw gwarancyjnych .
Powiem tyle : bogatemu nikt tego nie zabroni !
marcin_wroc napisał(a):mi diler mówił, że olej w mostach i skrzyni biegów nalezy wymienić po 3 tyś bo inaczej się zepsuje i strace gwarancje. takze ja nie bede ryzykował
Powiedz mu gdzie to jest napisane. Bo w instrukcji jest co innego. Proponuje napisać do Mazda Polska maila i zobacz co oni powiedzą. Moje aso tez kręciło nosem na inny olej ale przyszedłem z mailem od mazda Polska ze jedyny wymóg to 0w20 i tyle. Olej jakiej firmy chce i nie było tematu.
Tak sobie patrze na Wasze ceny i jestem troszkę zszokowany jeśli widzę aż tak duże różnice. Wydawało mi się, że jest to bardziej ujednolicone. Szkoda, że nikogo nie ma tutaj z Warszawy. Boję się, że jak na stolice przystało będzie drożej... Ale w sumie do Łodzi mógłbym się przejechać na przegląd. Bo widzę że jest dosyć tani.
Witajcie
Dodam swój post pod postem, bo dawno nie było żadnej odpowiedzi.
Gdy kupowałem swoją mazdę, bo zapytałem o tę wymianę oleju na samym początku, przy odbiorze auta. Sprzedawca był zdziwiony, że inni dealerzy naciągają swoich klientów na kasę. Bo u nich nie ma takiego wymogu.
Dodam swój post pod postem, bo dawno nie było żadnej odpowiedzi.
Gdy kupowałem swoją mazdę, bo zapytałem o tę wymianę oleju na samym początku, przy odbiorze auta. Sprzedawca był zdziwiony, że inni dealerzy naciągają swoich klientów na kasę. Bo u nich nie ma takiego wymogu.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9